تفریحات رایگان در لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
تفریحات رایگان در لنکاوی

هزینه‌های سفر به لنکاوی این روزها، می‌تواند برنامه ریزی تعطیلات را مختل کند، به خصوص اگر به صورت خانوادگی سفر می‌کنید، این امر می‌تواند اهمیت بیشتری پیدا کند. اما جالب است بدانید که زیبایی‌ها و محاسن سفر به این خطه، فراتر از ساحل گردی بوده و معمولا در بروشورها و پکیج‌های گردشگری ارائه نمی‌شوند و در شمار تفریحات رایگان لنکاوی محسوب می‌شوند. بنابراین همراه ما باشید تا سفری مجازی را برخی از این گزینه‌های جذاب تجربه کنید.

 

عکس سلفی گرفتن در میدان عقاب

در ابتدای گشت و گذار در میان برترین تفریحات رایگان لنکاوی، سری می‌زنیم به داتاران لنگ یا میدان عقاب در کوآه.  اینجا، از اکتبر ۱۹۹۶ پذیرای بازدیدکنندگان لنکاوی بوده و مجسمه‌ای ۱۲ متری از یک عقاب را در خود جای داده است که در حال پرواز است. اگرچه این مجسمه، بیشتر شبیه زینت دهنده یک باغ بزرگ به نظر می‌رسد تا یک اثر هنری جدی، اما هنوز هم برای کسانی که از طریق دریا به این منطقه وارد می‌شوند، تصویری چشم نواز به شمار می‌آید.

میدان عقاب که در مجاورت اسکله رو به بندر قرار دارد، مکان بسیار محبوبی برای مخاطبان تور مالزی است که برای گرفتن سلفی‌های یادگاری یا عکس‌های خانوادگی با این پرنده، در میدان حضور پیدا می‌کنند.  

همچنین اگر به دیدن این مجسمه عقاب قهوه‌ای مایل به قرمز آمدید، بازدید از ساعت آفتابی لنکاوی بی نظیر این حوالی را از دست ندهید. این ساعت آفتابی ۱۳، در سال ۲۰۱۸ بر روی بلوک‌های گرانیتی ساخته و نصب شد.

عکس: youtube.com

 

پارک تامان لاگندا

پارک رنگارنگ Taman Lagenda، در فاصله کوتاهی از داتاران لانگ واقع شده و فضایی عالی را برای تفریحات رایگان لنکاوی به ارمغان می‌آورد. این پارک با مساحت ۵۰ هکتار، به طور رسمی در آوریل ۱۹۹۶ با هزینه ۳۷ میلیون رینگیت افتتاح شد.

گفتنی است این پارک، ۴ دریاچه مصنوعی کوچک و ۱۷ مجسمه برگرفته از اسطوره‌ها و افسانه‌های باستانی را شامل می‌شود که حظ بصری بالایی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند. جزئیات و توضیحات مجسمه‌ها نیز، به دو زبان انگلیسی و مالایی در کنار آنها نصب شده‌اند.  سمت چپ این پارک که با نام "پارک افسانه‌ها" نیز شناخته می‌شود، چشم اندازی جذاب به منظره‌ای از میدان عقاب و بندر دارد.

محوطه سازی اینجا بی عیب و نقص بوده و درختان مختلف، گل‌ها و گیاهان و چمنزار در حال حاضر، توسط تعداد زیادی از باغداران به صورت روزانه و به خوبی نگهداری می‌شوند. همچنین، مسیرهای پیاده روی در میان پارک درنظر گرفته شده‌اند که فضای عالی را برای دویدن، قدم زدن یا عبور کالسکه، در سفر با تور مالزی و برخورداری از تفریحات رایگان لنکاوی رقم می‌زنند. البته زمین نیز در قسمت‌هایی کمی ناهموار است، بنابراین حتما برای گشت و گذار در پارک کفش‌های مناسب بپوشید.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های لنکاوی

عکس: foreverbreak.com

 

نقاشی‌های دیواری پانداک مایا

در ادامه سفر به تفریحات رایگان لنکاوی، به منطقه پانداک مایا می‌رسیم. در سال ۲۰۱۹، گروه کوچکی از هنرمندان محلی، چندین نقاشی دیواری زیبا در امتداد جالان پناراک، در منطقه Pandak Mayah در شهر کواه خلق کردند که روح تازه‌ای به این منطقه بخشیدند.

موضوع نقاشی‌ها به طور کلی افسانه‌ها، فرهنگ و مکان‌های دیدنی لنکاوی مانند افسانه ماهسوری، دریاچه دوشیزه باردار و تله کابین پانورامیک را پوشش می‌دهند. در این میان تصاویری از گاومیش آبی نمادین لنکاوی، بادبادک برهمینی و شاه ماهی، با جلوه‌ای رنگارنگ بیش از سایرین خود را به رخ می‌کشند.

در ضمن این نقاشی‌ها، در خیابانی پررفت و آمد شکل گرفته‌اند. این امر، ممکن است سلفی گرفتن را تا حدی مشکل نماید.  بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به سمت غرب و به سمت رودخانه این نزدیکی، روبروی هتل گلدن سندز بروید که شرایط بهتری را برای عکاسی در میان تفریحات رایگان لنکاوی ارائه می‌دهد. همچنین سه پل در امتداد Lencongan Putra 3، مزین به نقاشی‌های دیواری هستند و گزینه مناسب دیگری بری سلفی گرفتن به شمار می‌آیند.

عکس: malaysiaarttrail.com

 

وات تام کیساپ

معبد غار سنگ آهکی Wat Tham Kisap، فضای عالی دیگری را برای برخورداری از تفریحات رایگان لنکاوی رقم می‌زند. اگر از طرفداران معابد هستید، بهتر است یک توقف کوتاه نیز در اینجا داشته باشید. این معبد، یکی از بزرگ‌ترین، معروف‌ترین و منحصر به ‌فردترین معابد این جزیره است.

محوطه مملو از مجسمه‌های رنگارنگ بوده اما جذاب‌ترین قسمت معبد، بودای طلایی بزرگ‌تر از حد معمول است که به زیبایی در مقابل صخره‌های سنگ آهکی قرار گرفته است.

بازدیدکنندگان، اجازه ورود به معبد غار تازه بازسازی شده را دارند. اما به یاد داشته باشید که اینجا یک "جاذبه گردشگری" نیست و مانند هر عبادتگاهی، لازم است برای ورود لباس مناسب و پوشیده به تن داشته باشید.

 

راهنمای کارهای کم‌تر توریستی در لنکاوی

عکس: malaysiahanuman.com

 

موزه برنج و شالیزار لامان پادی

اگر از شمال مالزی دیدن کرده باشید، احتمالا در طول مسیر، مزارع برنج زیادی را مشاهده کرده‌اید که فضایی عالی برای تفریحات رایگان لنکاوی را به مخاطبانشان هدیه می‌دهند. گفته می‌شود کداه، تا یک سوم برنج مالزی را تولید می‌کند و اغلب از آن، با عنوان "کاسه برنج مالزی" یاد می‌شود. لنکاوی نیز، دارای سهم عادلانه‌ای از مزارع برنج بوده و موزه  Laman Padi، تمامی اطلاعات را در مورد برنج و شالیزارها به مخاطبانش ارائه می‌دهد.

موزه لامان پادی در سال ۱۹۹۹، بعنوان یک مرکز نمایشگاهی برای ارائه مصنوعات، عکس‌ها و نقاشی‌های مرتبط با برنج افتتاح شد تا اهمیت تاریخی و فرهنگی کشاورزی سنتی برنج را به نمایش بگذارد و امروزه نیز یکی از معروف‌ترین موزه‌های لنکاوی است. دیورامای موزه نیز، کشت برنج را از کاشت تا برداشت را به تصویر می‌کشد. این موزه که در گوشه‌ای در ابتدای پانتای سنانگ قرار دارد، توسط یک میدان کوچک احاطه شده و بسیار جذاب است.

عکس: tripadvisor.com

 

مزرعه برنج سوخته

مزرعه برنج سوخته یا Burnt Rice، یکی دیگر از جواهرات پنهان و تاریخی لنکاوی است که برای گردشگران ناشناخته مانده و گزینه‌ای عالی، بعنوان یکی از برترین تفریحات رایگان لنکاوی به شمار می‌آید. این مکان، در یک جاده کوچک در پشت پارکینگ یکشنبه بازار شبانه در پادانگ ماسیرات واقع شده است. این مزرعه، در یک منطقه حصارکشی شده همراه با یک خانه سنتی مالایی قرار دارد که زمانی  انبار غله روستا محسوب می شد و تمام روستاییان، محصولات برنج خود را در آنجا ذخیره می‌کردند.

در سال ۱۸۲۱، زمانی که ارتش سیام به کداه و لنکاوی حمله کرد، داتو پکرما جایا، فرمانده ارتش لنکاوی نتوانست با ارتش مهاجم مبارزه کند. او نیز در جریان درگیری کشته شد. اما قبل از مرگ، دستور داد انبار غله را بسوزانند تا از دسترس دشمن دور بماند. و بدین ترتیب، مزرعه برنج سوخته شکل گرفت. در نهایت بازدیدکنندگان، می‌توانند ارائه‌ای از برنج سوخته باستانی و یک پلاک یادبود را در اینجا شاهد باشند که داستان را به زبان انگلیسی و مالایی بیان می‌کند.

 

راهنمای خرید در لنکاوی مالزی

عکس: onattycan.blogspot.com

 

فانوس دریایی تلاگا

اگر از گشت و گذار و پیک نیک در کنار دریا لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به فانوس دریایی Telaga بزنید که از بهترین مکان‌ها برای بهره مندی از تفریحات رایگان لنکاوی است. اینجا یک فانوس دریایی دوست داشتنی برای تماشای چشم اندازهایی از بندر بوده و حتی یک ساحل کوچک در کنار آن وجود دارد.

دسترسی به این نقطه بسیار عالی، از طریق یک جاده کوچک امکانپذیر است. ماهیگیران محلی بسیاری در این منطقه رفت و آمد می‌کنند که قایق‌های خود را در ساحل و اسکله‌های مجاور می‌بندند. لطفا به یاد داشته باشید که قایق‌ها، دارایی خصوصی هستند و نباید از آنها استفاده کرد. واقعیت جالب در مورد ساحل مجاور، این است که زمانی محل فیلمبرداری فیلم آنا و شاه بود.

عکس: telagaharbour.com

 

کوهستان مت سینکانگ

در سفر با تور لنکاوی، پیشنهاد می‌کنیم از قدیمی‌ترین کوه مالزی دیدن کنید. Mat Cincang، کوهی ۵۵۰ میلیون ساله بوده و نه تنها یکی از جاذبه‌های ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است، بلکه در اورینتال ویلیج نیز واقع شده است.

البته سوار شدن به تله‌ کابین یا پیاده ‌روی بر روی پل باشکوه آسمان در اینجا هزینه دارد. اما اگر به دنبال تفریحات رایگان لنکاوی در این محدوده هستید، می‌توانید از گشت و گذار در طبیعت باشکوه این محدوده لذت ببرید و با شگفتی زمین ‌شناسی آن از نزدیک آشنا شوید و عکس‌های اینستاگرامی جذابی بگیرید. همچنین، می‌توانید یک پیک نیک به یادماندنی را با عزیزانتان در کنار دریاچه تجربه کنید.

 

۱۴ لوکیشن عکاسی اینستاگرامی در لنکاوی

عکس: sg.trip.com

 

آبشار هفت چاه

گشت و گذار در میان تفریحات رایگان لنکاوی را، با آبشار گردی به پایان می‌رسانیم. بنابراین اگر از طرفداران این پدیده طبیعی هستید، حتما سری بزنید به آبشار هفت چاه یا "تلاگا توجو". در اینجا ۷ استخر را خواهید یافت که دارای تشکل‌های زمین‌شناسی باورنکردنی هستند و جنگل‌های بارانی اطراف، پس‌زمینه‌ای عالی برای ماجراجویی در جنگل را رقم می‌زنند.

برخی افسانه‌ها می‌گویند استخر هفتم، می‌تواند بدشانسی بیاورد. خطر لیز خوردن روی صخره‌ها و مجروح شدن یا کشته شدن در اطراف این استخر، یک احتمال بسیار واقعی است. بنابراین، توصیه عملی بزرگان روستای لنکاوی این است که اگر از آبشار هفت چاه دیدن کردید، زیاد دنبال بازدید از استخر هفتم نباشید.

برای رسیدن به آبشار، باید یک پیاده روی کوتاه را از پله‌های جنگلی شیب‌دار به سمت بالا داشته باشید، جایی که چندین استخر برای شنا و همچنین سرویس بهداشتی وجود دارند. اینجا یک مکان عالی، برای لذت بردن از شنا یا پیک نیکی مفرح است. و لطفا به میمون‌های دزد غذا ندهید و آنها را به طرف خود نکشانید.

عکس: sg.trip.com

 

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران