تفریحات به یاد ماندنی در جزیره لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
تفریحات به یاد ماندنی در جزیره لنکاوی

هفته‌ها لازم است تا بتوانید در جزیره‌ای مانند لنکاوی تفریح کرده وخوش بگذرانید. زمانی که با تور مالزی به این جزیره در آسیای جنوب شرقی سفر می‌کنید، زمان و برنامه‌ریزی خود را بر پایه تفریح و فعالیت‌هایی بگذارید که حسابی سفر را برایتان خاطره‌انگیز کند و خستگی را از تن شما بیرون بیاورد. وقت گذرانی در ساحل و کارهایی که آرامش شما را فراهم می‌کنند تا ماجراجویی در جزیره و کشف دنیای خارق‌العاده شرق. تفریحات آبی را نیز در چنین سفری هرگز فراموش نکنید.

ماجراجویی در لنکاوی

ماجراجویی در ذهن هر فرد تعریف جداگانه‌ای دارد. از سوار شدن بر روی تلکابین در مسیر پر شیب کوه Mat Chinchang برای روی پل آسمان گرفته، تا سوار شدن در هلیکوپتر ۴۰۰ دلاری و پروازی به یاد ماندنی بر روی جزیره. شما به هنگامی که به پل معروف ۱۲۵ متری آسمان که برسید، خواهید توانست زیباترین نقاط لنکاوی، از جمله ساحل Pantai Cenang را از بالا تماشا کنید. این پل همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز است و در روزهای آفتابی، تایلند نیز از آن بالا خود نمایی می‌کند. این پل به علت قرار گرفتن در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح زمین، گردشگران علاقه‌مندی را به خود جذب می‌کند، که عاشق ارتفاع و دیدن چشم‌اندازهای جدید هستند و افرادی جرات نمی‌کنند که تا آنجا بروند.

 

راهنمایی کامل برای اولین سفر به لنکاوی

یکی دیگر از علاقه‌مندی بسیاری از گردشگران گردش در جزیره توسط موتورسیکلت است. شما می‌توانید موتوری اجاره کرده و در هر کجای لنکاوی که بخواهید گشت‌و گذار کنید. البته که برای سوار شدن به این وسیله مهیج نیاز به گواهینامه بین‌المللی و کلاه ایمنی دارید. در غیر این صورت دوچرخه سواری نیز گزینه مناسبی برای جابجایی و لذت بردن در محیط جزیره است.
پارکی به نام SkyTrex در لنکاوی وجود دارد که مجموعه‌ای امن از پل‌ها، طناب‌ها، تاب‌ها و زیپ‌لاین‌ها را در ارتفاعات و بین درختان را برای گردشگران ماجراجو آماده کرده است و یکی از زیباترین پارک‌های لنکاوی است. اگر دل و جرات این کارها را دارید، بهترین ورزش‌ها، تفریحات و امکانات مهیج در این پارک در اختیار شما قرار می‌گیرد.
آکواریوم لنکاوی نیز یکی از بزرگترین‌های شرق آسیاست. این آکواریوم گزینه بسیار خوبی برای گردش نیم روزه خانوادگی‌ست که جانورانی نزدیک به ۵ هزار نوع را در زیر آب کشف کرده و از دیدنشان لذت ببرید. این مجموعه همه روزه از ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر به روی بازدیدکننده‌ها باز است.

 

بهترین زمان سفر به جزیره‌ی لنکاوی

تفریحات آبی در لنکاوی

یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی در لنکاوی غواصی است. ممکن است هر کدام از شما علاقه‌مند به غواصی روی آب Snorkeling و یا غواصی زیر آب Diving باشید. هر کدام به نوبه خود لذت‌بخش خواهد بود. شما در غواصی سطحی ماهیان و آبزیانی را در سطح دریا مشاهده خواهید کرد که زیبا و دوست داشتنی هستند. در این نوع غواصی شما توسط لوازم مخصوص این تفریح، اکسیژن را از هوا تنفس می‌کنید و هر موقع که بخواهید می‌توانید سر خود را از آب بیرون بیاورید. اما در غواصی زیر آب شما کپسول اکسیژنی خواهید داشت و لوازم بیشتری مورد نیازتان است تا دنیای زیر آب را کشف کنید و موجودات متفاوت‌تری را ببینید. آنها فوق‌العاده زیبا هستند و دیدنشان، نظم و عجایب خلقت را به شما یادآوری می‌کند.

جت اسکی یکی دیگر از پر طرفدارترین تفریحات آبی دنیا، بهترین گزینه برای گذران وقت در آبهای لنکاوی است. با اجاره کردن جت اسکی و دور زدن در اطراف، مناظر شگفت‌انگیزی را خواهید دید.
ممکن است با همسر یا فرزندان خود بخواهید تفریحی را در کنار یکدیگر انجام دهید. پاراشوت سواری گزینه‌ای مفرح و هیجان‌انگیز است که پس از آموزشی کوتاه، شما را به کمک چتری به یک قایق وصل کرده و با حرکت آن به آرامی از زمین جدا شده و از آب فاصله می‌گیرید. قایق مسیر حرکت و سرعت را تعیین می‌کند و شما با تماشای مناظر اطراف و بادی که به صورتتان می‌خورد، تجربه‌ای لذت‌بخش را خواهید داشت.

تجربه آرامش در جزیره لنکاوی

در صورتی که سفری لوکس به لنکاوی دارید، اجاره کردن یک قایق تفریحی کروز را فراموش نکنید. نشستن بر روی عرشه آن و تماشای دریا یکی از آرامش‌بخش‌ترین تجربیات شما خواهد بود. همچنین می‌توانید قایق‌های کوچک تفریحی را در پارک طبیعی لنکاوی اجاره کنید و در میان درختان انبوه، غارها و صخره‌ها را تماشا کنید. در پارک ملی، آبشاری با ارتفاع ۳۰ متر وجود دارد که هوای اطراف را مطبوع و خنک می‌کند. چند ساعتی را در کنار این آبشار بگذرانید.
گشت‌و گذار در ساحل هم که دیگر روز و شب ندارد و هر ساعت از شبانه روز که بخواهید، ساحلی آرام‌بخش در اختیار شماست تا صدای امواج را بشنوید.
ماهی‌گیری، بازی گلف، بولینگ و ماساژ نیز از انواع دیگر کارهایی است که می‌توانید در این جزیره فوق العاده انجام دهید. گالری سه بعدی نیز مکان جالبی برای وقت‌گذرانی در فضای بسته است.

 

اقامتی ارزان در ۶ هاستل معروف لنکاوی

۰۴ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران