۸ جزیره‌ی کوچک و بهشتی در لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
۸ جزیره‌ی کوچک و بهشتی در لنکاوی

لنکاوی مقصدی زیبا و استثنایی در تور مالزی است که هر سال هزاران هزار گردشگر برای گذراندن تعطیلات خود، به این محل می‌آیند. این منطقه از جزایر کوچک و بزرگ زیادی شکل گرفته و در نزدیکی لنکاوی نیز چندین نمونه از آن‌ها را پیدا می‌کنید، اما ما قصد داریم امروز بهترین‌های آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا شاید برای گردش‌های آبی به یکی از این بهشت‌های کوتاه بروید.

 

پولائو پایارا (Pulau Payara)

پولائو پایارا یکی از زیباترین جزایر منطقه و از جمله جذاب‌ترین پارک‌های آبی در نزدیکی لنکاوی است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود حتما سری به آن بزنید. این جزیره‌ی سرسبز آن را به جایی ایده‌آل برای یک گردش یک روزه بدل کرده و با توجه به فاصله‌ی کوتاهی که پولائو پایارا از لنکاوی دارد، دسترسی به ان نیز بسیار راحت خواهد بود. طبیعت این جزیره در خشکی و آب به صورت محافظت شده در آمده و به همین دلیل شما می‌توانید در یک محیط آرامش بخش، انواع آبزیان را ببینید که در شرایطی امن به زندگی مشغول هستند.

 

معرفی هتل‌های بی‌نظیر لنکاوی

پولائو دایانگ بونتینگ (Pulau Dayang Bunting)

از میان ۹۹ جزیره‌ی که استان لنکاوی از آن درست شده، پولائو دایان بونتینگ بزرگ‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. این جزیره دارای دریاچه‌ای از آب شیرین است که از آن به عنوان یکی از خاص‌ترین و زیباترین دریاچه‌های مالزی یاد می‌کند که تنها چند صخره آب شور دریا را از آب آن جدا می‌کند. در واقع جدا از محیط سرسبز و جنگلی این جزیره، وجود این دریاچه که درست در مرکز آن واقع شده، مهم‌ترین جاذبه‌ی پولائو دایان بونتینگ محسوب می‌شود.

پولائو سینگا بسار (Pulau Singa Besa)

این جزیره در جنوب غربی لنکاوی و در فاصله‌ی ۱۷ کیلومتری واقع شده و به راحتی می‌توان با قایق به این محل برسید. مهم‌ترین جاذبه‌ در مورد پولائو سینگا بسیار، وجود ساحلی است که همچون یک پناهگاه حیات وحش بوده و شما می‌توانید حیوانات و پرندگان زیادی همچون میمون‌ها و طاووس‌ها را ببینید که در آن‌جا پرسه می‌زنند. این ساحل زیبا برای آبتنی و شنا نیز جایی عالی است و در مجموع این جزیره را به محلی بسیار خوب برای یک گردش چند ساعته از لنکاوی بدل می‌کند.

 

معرفی پارک‌های دریایی لنکاوی

پولائو تپور (Pulau Tepor)

پولائو تپور آن قدر به لنکاوی نزدیک است که از بخش‌هایی خاص از ای سواحل آن، می‌توانید این جزیره‌ی کوچک که به شکل U است را مشاهده کنید. سواحل بزرگ با آب شفاف و عالی مهم‌ترین ویژگی‌های پولائو تپور هستند و با وجود هتل‌ها و اقامتگاه‌های عالی در این محل، گردشگران زیادی به خاطر آرامش بیشتر، این مکان را برای اقامت در تور لنکاوی انتخاب می‌کند.

پولائو لمبو (Pulau Lembu)

این جزیره نیز به لنکاوی خیلی نزدیک است و سهولت دسترسی به آن، لمبو را به جایی برای پیک نیک‌های خانوادگی و تفریح در مکانی آرامش بخش بدل کرده است. برای آبتنی نیز پولائو لمبو با آب شفاف و درخشان خود جایی عالی به حساب می‌آید. با توجه به این که ماهیگیری مدت‌هاست در این منطقه ممنوع شده، شما با عینک‌های مخصوص می‌توانید به راحتی انواع ماهی‌های رنگارنگ را ببینید که در ساحل این جزیره‌ی کوچک بهشنا مشغولند.

 

آشنایی با ۷ هتل زیبای لنکاوی

پولائو کاسا (Pulau Kaca)

پولائو کاسا دقیقا شبیه به ولائو لمبو بوده و شرایطی مشابه دارد و یکی از زیباترین جزایر مالزی شمرده می‌شود. جایی در نزدیکی لنکاوی که البته بیشتر از این که جایی برای اقامت باشد، گردشگران با قایق به این مکان آرام می‌آیند تا ساعاتی را در سواحل آن به تفریح مشغول شده و در زیبایی این جزیره‌ی کوچک کمی خوش بگذرانند. پولائو محیط خانواگی خیلی خوبی دارد و برای جمع‌های این چنینی پیشنهاد می‌شود.

پولائو سگانتانگ (Pulau Segantang)

این جزیره حدود ۱ و نیم کیلومتر منطقه محافظت شده‌ی دریایی را شامل می‌شود که مهم‌ترین جذابیتش هم همین پارک دریایی بوده که مملو از آبزیان رنگارنگ و زیباست. این جزیره‌ی سرسبز و در بعضی نقاط صخره‌ای، جایی عالی برای شیرجه نیز هست و بعضی از صخره‌های آن تا ۲۵ متر نیز ارتفاع دارند.

 

معرفی جزیره تیومان، زیبایی بی‌پایان در مالزی

پولائو توبا (Pulau Tuba)

پولائو توبا یکی از معدود جزایر مسکونی در بین ۹۹ جزیره‌ی لنکاوی است که خیلی از گردشگران برای ماهیگیری و انجام فعالیت‌های آبی به این مکان می‌آیند. پولائو توبا مملو از رستوران‌های مختلفی است که در آن‌ها می‌توانید غذاهای دریایی خیلی خوشمزه‌ای سفارش دهید که این جزیره به آن‌ها معروف هستند.

۱۰ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران