آشنایی با جاهای دیدنی لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
آشنایی با جاهای دیدنی لنکاوی

لنکاوی مجمع الجزایری جذاب است که در سواحل مالزی، در آندامان، به طرز خیره کننده‌ای خودنمایی می‌کند. این محدوده، ۹۹ جزیره را در ساحل غربی مالزی شامل می‌شود. جزیره اصلی که توسط دریای آندامان احاطه شده است، ترکیبی از شالیزارهای زیبا، تپه‌های جنگلی و آبشارهای آرام را به ارمغان می‌آورد و خط ساحلی پهناور، با شن‌های ریز پودری و درختان نارگیل در حال نوسان احاطه شده است. حقیقت این است که جاهای دیدنی لنکاوی بسیار متنوع بوده و این جواهر گرمسیری، فرصت‌هایی عالی را برای تعطیلات گردشگران تور لنکاوی در هر رده سنی رقم می‌زند.

 

اسکای بریج در لنکاوی

بسیار خب! سفر مجازی هیجان انگیز و مفرحمان به تور مالزی را از پل آسمان شروع می‌کنیم که یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی لنکاوی به شمار می‌آید. این جاذبه، طولانی‌ترین پل منحنی آزاد جهان بوده و در ارتفاع تقریبی ۲۰۰۰ فوت بالاتر از سطح دریا معلق است و سرتاسرش، توسط یک دکل منفرد نگه داشته شده است.

این پل منحنی، بین دو کوه بزرگ کشیده شده و چشم اندازی پانوراما از سراسر لنکاوی و جزایر اطراف و حتی جنوب تایلند را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. گفتنی است برای رسیدن به اسکای بریج، باید سوار Skycab شوید که شیب‌دارترین تله ‌کابین جهان است و ایستگاه برتر آن، ۷۰۸ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. هزینه سواری در تلکابین، برای بزرگسالان ۸۲ رینگیت و برای کودکان ۶۴ رینگیت است.

همچنین در ایستگاه پایه SkyCab مجموعه‌ای از جاذبه‌های دیگر جزیره از جمله موزه سه بعدی، سینمای ۶ بعدی، اسکای ادونچر پارک و غیره به استقبال بازدیدکنندگان می‌آیند.

 

معرفی پارک‌ها و آبشارهای زیبای لنکاوی

عکس: klook.com

 

موزه سه بعدی آرت این پارادایس در لنکاوی

درست در کنار SkyCab و اسکای بریج در لنکاوی، یکی از جاهای دیدنی لنکاوی و فضاهای هنری سه بعدی جدید را خواهید یافت. موزه سه بعدی هنر در لنکاوی  به بخش‌های مختلفی از جمله منطقه توهم نوری، منطقه آکواریوم، منطقه سافاری و بسیاری دیگر تقسیم بندی می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند در این فضای تعاملی، عکس‌هایی جذاب و اینستاگرامی بگیرند. گفتنی است این مکان مفرح، همه روزه بین ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر پذیرای علاقمندان بوده و هزینه ورودی برای بزرگسالان ۳۸ رینگیت و برای کودکان ۲۸ رینگیت است.

عکس: klook.com

 

تفریحات آبی در لنکاوی

تمام کسانی که قبلا با تور لنکاوی سفر کرده‌اند، می‌دانند که برخورداری از تفریحات آبی لنکاوی یکی از ضروریات این سفر است و نمی‌توان از مواهب آن غافل شد. دلیل محبوبیت فعالیت‌های آبی در لنکاوی این است که شرایط اینجا برای این امر بسیار عالی است. آب آرام و شفاف بوده و مناظر اطراف، خیره کننده هستند. بعلاوه شرایطی مقرون به صرفه و امن برای ورزش‌های آبی در اینجا وجود دارد.

برخی از محبوب‌ترین ورزش‌های ماجراجویی آبی در لنکاوی عبارتند از: پاراسلینگ، جت اسکی، قایق موزی، سواری با موز، قایق دوناتی، قایق کف شیشه‌ای، غواصی و شنا.

عکس: thrillophilia.com

 

برای یافتن بهترین جاهای دیدنی لنکاوی در این رابطه، کافی است به نزدیک‌ترین ساحل مورد علاقه‌تان بروید. در این صورت مجموعه‌ای از کلبه‌های ساحلی کوچک را خواهید یافت که تجهیزات کافی و آموزش، برای فعالیت آبی را ارائه می‌دهند. و یا حتی، بهتر این است که از قبل در یک تور تفریح آبی ثبت نام کنید.  

گفتنی است لنکاوی خصوصا برای غواصی، بسیار پرطرفدار است. کافی است یک سفر یک روزه به پالائو پایار داشته باشید. و در این ساحل زیبای لنکاوی، می‌توانید مستقیما از ساحل یا از روی سکویی در وسط اقیانوس خود را به میان آب شفاف کریستالی انداخته و غواصی کنید و به دیدار مرجان‌های شگفت انگیز، بچه کوسه‌ها، دلقک ماهی‌ها، سنگ ماهی‌ها و طوطی ماهی‌ها بروید.

 

۱۰ مورد از بهترین ریزورت‌های لنکاوری

عکس: tripadvisor.com

 

پارک حیات وحش لنکاوی

اگر به حیوانات علاقمندید، توصیه می‌کنیم در سفر با تور لنکاوی، حتما یک روز را به بازدید از پارک حیات وحش  اختصاص دهید که از بهترین جاهای دیدنی لنکاوی به شمار می‌آید. در اینجا، نه تنها از نزدیک با انواع حیوانات آشنا خواهید شد، بلکه برخی از گیاهان منحصر به فرد مالزی را نیز مشاهده خواهید کرد.

در این مکان جذاب، بیش از ۱۵۰ گونه جانوری مختلف از جمله کروکودیل، ماهی، لاک پشت، میمون، راکون، خوکچه هندی، ماکائو، فلامینگو، خرگوش، گوزن و غیره به استقبالتان می‌آیند. همچنین فرصت نوازش حیوانات و شرکت در برنامه تغذیه آنها نیز برای علاقمندان وجود دارد. در ضمن، هزینه ورودی ۴۸.۵ رینگیت برای بزرگسالان و ۲۹.۵ رینگیت برای کودکان است.

عکس: travelsntourism.com

 

کروز سواری و تماشای غروب آفتاب در لنکاوی

یک سفر دریایی هنگام غروب آفتاب، بهترین گزینه برای تفریحات خانوادگی و دوستانه و حتی عاشقانه برای زوج‌هاست. در لنکاوی، طیف وسیعی از سفرهای دریایی با کروز ترتیب داده می‌شوند که در آنها ضمن تماشای غروب آفتاب، می‌توانید از صرف نوشیدنی و یک شام خوشمزه در کشتی نیز برخوردار شوید. در این مسیر، ممکن است شاهد دلفین‌ها نیز باشید.

عکس: thrillophilia.com

 

پارک فناوری ماردی آرگو در لنکاوی

اینجا یکی دیگر از جاهای دیدنی لنکاوی است که اساسا یک مزرعه میوه بوده و در آن می‌توانید با انواع میوه‌های محلی آشنا شوید. این پارک، یک مرکز تحقیقات کشاورزی و مؤسسه دولتی است که در Tanah Rata واقع شده و به دلیل کشت میوه‌های استوایی‌اش شهرت دارد.

گفتنی است پارک فناوری آگرو با وسعت بیش از ۴۲ هکتار در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد و با وجود بیش از ۴۰۰۰ گونه گل و میوه مانند توت فرنگی و گزینه‌های بومی‌اش، بسیار پرطرفدار است.  تورهایی در اینجا ترتیب داده می‌شوند برای دیدن درختان مختلف میوه و آموزش درباره نحوه رشد و پرورش آنها و همچنین فرصتی را برای غذا دادن به گوزن‌ها در این محدوده فراهم می‌کنند. در ضمن اگر به دنبال جاذبه‌ای برای کودکان هستید نیز، این مکان برای آنها بسیار آموزنده و سرگرم کننده خواهد بود.

این پارک همه روزه به جز جمعه و شنبه، از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز بوده و هزینه ورودی، از ۲۰ رینگیت برای بزرگسالان و ۱۰ رینگیت برای کودکان شروع می‌شود.

 

راهنمای خرید در لنکاوی مالزی

عکس: life.ohsem.me

 

کروکودیل ادونچر لند در لنکاوی

اگر به تمساح‌ها علاقمندید، باید بگوییم یکی دیگر از جاهای دیدنی لنکاوی، سرزمین ماجراجویی کروکودیل است. اینجا در واقع، مزرعه‌ای به مساحت ۱۰ هکتار است که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در مورد تمساح‌های ترسناک و در عین حال جذاب بیشتر بدانند.

در این پارک می‌توانید بیش از ۱۰۰۰ کروکودیل مختلف، از جمله بزرگ‌ترین گونه‌های تمساح زنده دنیا را شاهد باشید. همچنین می‌توانید از تماشای تعامل مربیان با تمساح‌ها، در طول نمایش‌های مختلف روزانه به اوج هیجان برسید. گفتنی است این مکان، همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر پذیرای علاقمندان بوده و هزینه ورودی برای گردشگران خارجی ۴۸ رینگیت و برای افراد بومی ۳۳ رینگیت است.

عکس: traworld.com

 

دنیای زیر آب لنکاوی

اینجا یک جاذبه عالی برای گشت و گذار خانوادگی بوده و بهترین فضای سرپوشیده برای روزهای بارانی و یا ایامی است که آب و هوا چندان مطلوب نیست. بنابراین اگر از دیدار با حیوانات لذت می‌برید به این مکان بیایید که یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های مالزی به شمار می‌آید. دنیای زیر آب، بیش از ۴۰۰۰ گونه مختلف آبزی را در حدود ۶ هکتار جای داده و آکواریوم به بخش‌های متعددی از جمله جنگل‌های بارانی استوایی، مناطق معتدل و قطب جنوب تقسیم بندی می‌شود.

عکس: arrivalguides.com

 

در ضمن باید گفت این مکان، یکی از جاهای دیدنی لنکاوی مورد علاقه کودکان بوده و فرزندان دلبندتان، از دیدن ماهی‌های رنگارنگ استوایی و و همچنین قدم زدن در تونل غول‌پیکر ۱۵ متری و دیدن کوسه‌ها، ماهی‌ها، هامورها و لاک‌پشت‌ها بینهایت لذت خواهند برد.

با این حال، بدون شک نقطه برجسته آکواریوم، بخش قطب جنوب است که مخازن نمایشی سرد و طیف وسیعی از پنگوئن‌های مختلف را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. در ضمن این مکان، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز بوده و هزینه ورودی، ۵۳ رینگیت برای بزرگسالان و ۴۳ رینگیت برای کودکان است.

 

بهترین تفریحات در سفر به لنکاوری

عکس: jomjalan.com

 

پانتای سنانگ در لنکاوی

وقتی صحبت از سفر به پولائو لنکاوی به میان می‌آید، هیچ چیز بهتر از وقت گذرانی و استراحت در پانتای سنانگ نیست. این محدوده، منطقه اصلی توریستی به شمار می‌آید و یکی از بهترین سواحل لنکاوی است. اینجا با ساحل طولانی و ماسه پودری سفید، آب آرام و شفاف و جزایر سرسبز خیره کننده در پیش زمینه، بسیار جذاب بوده و سوژه‌ای عالی برای عکس‌های اینستاگرامی محسوب می‌شود.

این نقطه ساحلی شگفت انگیز که جزو بهترین جاهای دیدنی لنکاوی است، در میان انبوهی از رستوران‌ها، بارها و غذاخوری‌های محلی احاطه شده، برای خانواده‌هایی که می‌خواهند از یک بعد از ظهر آرام در جزیره لذت ببرند گزینه‌ای عالی است. و البته برای کسانی که به دنبال یک بعد از ظهر پرماجرا هستند، اینجا شرایطی بی بدیل را برای برخورداری از ورزش‌های آبی از جمله جت اسکی، قایق موز، کایاک سواری، قایقرانی و پاراسلینگ ارائه می‌دهد.

عکس: tripadvisor.com

 

پانتای تنگاه در لنکاوی

بهترین جاهای دیدنی لنکاوی، قطعا سواحل آن هستند. اما اگر به دنبال فضایی آرام‌تر و دنج‌تر هستید، پانتای تنگاه همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. ساحل اینجا به زیبایی پانتای سنانگ است، اما با توجه به اینکه گزینه‌های اقامتی زیادی در اینجا وجود ندارند، فضایش به مراتب ساکت‌تر است.

 پانتای تنگاه ۷۰۰ متری زیبا، از ماسه های سفید در خط ساحلی غربی لنکاوی تشکیل شده و با زیبایی خیره کننده و ردیفی از درختان نخل و نارگیل، مکانی عالی برای استراحت در ساحل یا شنای آرامش بخش در آب، بدون وجود انبوهی از گردشگران تور لنکاوی به شمار می‌آید.

 

۷ فعالیت‌ هیجان‌انگیز در لنکاوی

عکس: tripadvisor.com

 

چندین کلبه و هتل در امتداد ساحل، اسپا، رستوران‌ها و همچنین مغازه‌های بسیاری برای خرید لباس، لوازم جانبی، سوغات و اقلام هدیه را خواهید یافت که در امتداد جاده Jalan Pantai Tengah و به موازات ساحل وجود دارند.  همچنین در امتداد ساحل، کیوسک‌هایی را خواهید دید که انواع تجهیزات برای تفریحات آبی از جمله جت اسکی، قایق‌ موزی و غیره و همچنین تورهایی برای گشت و گذار در جزایر اطراف را ارائه می‌دهند.

عکس: au.hotels.com

 

میدان عقاب در لنکاوی

میدان عقاب یا داتاران لانگ، یکی از جاهای دیدنی لنکاوی است و مجسمه عقاب ۱۲ متری عظیمی را در خود جای داده که آماده پرواز بر فراز میدان زیبای ساحل است. این مجسمه، در گوشه جنوب شرقی پولائوی لنکاوی واقع شده و در عین حال، چشم اندازهایی جذاب از مناظر زیبای خلیج Kuah را نیز ارائه می‌دهد.

گفتنی است این جاذبه توسط تراس‌ها، پل‌ها و فواره‌های مینیاتوری دیدنی احاطه شده و یک فرصت عکاسی عالی برای ثبت تصاویر اینستاگرامی را به مسافران تور لنکاوی هدیه می‌دهد. بعلاوه این محدوده برای گشت و گذارهای خانوادگی آرامش بخش، پیاده روی و تماشای کشتی‌هایی که در بندر تردد دارند نیز بسیار ایده آل است.

عکس: tourscanner.com

 

آبشارهای دوریان پرانگین در لنکاوی

آبشار دوریان پرانگین (Durian Perangin) واقع در گونونگ رایا، یک آبشار ۱۴ طبقه خیره کننده است که طرفداران بسیاری در میان محلی‌ها و گردشگران تور لنکاوی دارد. در پای اکثر طبقات مختلف، استخرهای طبیعی شفاف و زیبایی شکل گرفته‌اند که برای شنا مناسبند.

همچنین می‌توانید برای دیدن مناظر زیبا به بالای آبشار پیاده روی کنید. در ضمن می‌توانید در هر زمانی از روز از این آبشار که جزو جاهای دیدنی لنکاوی محسوب می‌شود، به صورت رایگان دیدن نمایید. در عین حال کمپ زدن در حوالی آبشار دوریان پرانگین، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

 

معرفی ۶ رستوران عالی در لنکاوی

عکس: tourscanner.com

 

اسکای ترکس ادونچر در لنکاوی

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید یک ماجراجویی زیپ لاین را، در سراسر جنگل‌های بارانی تجربه کنید؟ اگر اینطور است، توصیه می‌کنیم در سفر با تور لنکاوی حتما سری به اسکای ترکس ادونچر بزنید.

بدون شک علاقمندان به ماجراجویی، این پارک را بسیار دوست خواهند داشت و در آن می‌توانند با زیپ لاین و غلبه بر ۳۵ مانع، از ارتفاعات بلند عبور کنند. این عبور در سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته قابل انجام است. از طرفی باید گفت اینجا، زیستگاه بیش از ۲۲۰ گونه پرنده است و همچنین فرصت دیدن سایر موجودات حیات وحش را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد. در ضمن هزینه ورودی، از ۶۰ رینگیت شروع می‌شود.

عکس: travelog.com

 

کایاک سواری در تور حرای لنکاوی

در نهایت اگر به دنبال سفری یک روزه از لنکاوی هستید، تور حرا، گزینه‌ای عالی به شمار می‌آید. در این رابطه می‌توانید با کایاک در رودخانه حرا کوبانگ باداک گردش کنید و یا با قایق، در پارک ژئوفارست کیلیم به گشت و گذار بپردازید که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده و از جمله جاهای دیدنی لنکاوی محسوب می‌شود.

در تورهای مربوطه، همه چیز را در مورد گونه‌های منحصر به فرد گیاهی و جانوری این منطقه یاد خواهید گرفت. و اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، موجودات شگفت انگیزی مانند عقاب‌های دریایی شکم سفید، بادبادک‌های برهمینی، شاه ماهی‌ها، حواصیل‌ها، خرچنگ‌ها، مارمولک‌ها، میمون‌ها و سمورها را شاهد خواهید بود.

 

اقامت در بهترین ریزورت های لنکاوی

عکس: thrillophilia.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۹ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران