معروف‌ترین موزه‌ها و گالری‌ها در لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
معروف‌ترین موزه‌ها و گالری‌ها در لنکاوی

در حالی که بیشتر گردشگران لنکاوی این خطه را به خاطر سواحل شگفت انگیز، مناظر باشکوه طبیعت و همچنین خریدهای معاف از مالیات دوست دارند، اما در عین حال باید گفت این جزیره کوچک از نظر میراث تاریخی و فرهنگی، گنجینه‌های بسیاری را در دل خود حفظ کرده است.

موزه‌های لنکاوی در فضاهایی بزرگ، آثار باستانی بسیاری را به معرض نمایش می‌گذارند که گذشته و ایمان مردمان این منطقه را به تصویر می‌کشند. بنابراین اگر در سفرتان با تور مالزی به دنبال جاذبه‌ای عمیق‌تر و معنادارتر می‌گردید، حتما سری به این مکان‌های جذاب بزنید. در عین حال گالری‌های لنکاوی از مصنوعات کلاسیک گرفته تا هنر مدرن را به رخ بازدیدکنندگان کشیده و جنبه‌های هنری و خلاقیت این مرز و بوم را ارائه می‌دهند. ضمن اینکه می‌توانید عکس‌هایی به یادماندنی را همراه خانواده و دوستانتان بگیرید و جذابیت‌های سفرتان را برای همیشه ثبت نمایید.

 

موزه برنج لامان پادی، از معروف‌ترین موزه‌های لنکاوی

لامان به معنای مزرعه است و پادی، مخفف برنج در زبان مالایی است. و Laman Padi Langkawi Rice Garden مجموعه‌ای باز و وسیع، در شمار معروف‌ترین موزه‌های لنکاوی است. اینجا مشتمل بر تعدادی شالیزار برنج، باغ‌ها، گالری‌ها یا موزه‌هایی است که روند و تکامل کشت و برداشت برنج در لنکاوی را به نمایش می‌گذارند.

گفتنی است این فضای جذاب که مسافت کوتاهی تا ساحل سنانگ فاصله دارد، در ژوئن ۱۹۹۹ تاسیس شد. بعلاوه راهنمایان بسیار آگاه و صمیمی در این مجموعه حضور دارند که حدود ۲ ساعت، شما را در این محدوده می‌گردانند و اطلاعات بسیار مفیدی راجع به این موزه ارائه می‌دهند. 

 

راهنمای سفر به لنکاوی برای ماه عسل

 

عکس: foreverbreak

 

همانطور که در شالیزارها قدم می‌زنید، متوجه خواهید شد که سازه‌هایی شبیه انسان در وسط مزارع برپا شده‌اند. این مترسک‌ها، پرندگان را از شالیزارها دور می‌کنند. همچنین، گاوها و گاومیش‌های آبی را در مزرعه خواهید یافت. در عین حال، امکان ماهیگیری در شالیزارهای مناطق آبی وجود دارد.

در ضمن این موزه گالری در لنکاوی، بهترین لوکیشن‌ها برای عکاسی در لنکاوی را در اختیارتان قرار می‌دهد. خصوصا اینکه یک باغ گیاهی دوست داشتنی در محوطه وجود دارد و انواع مختلفی از گل‌های و گیاهان محلی و بومی را در خود جای داده است. 

عکس: malaysian-nomad

 

آدرس: Jalan Pantai Cenang, Pantai Cenang, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

گالری ۳ بعدی آرت این پارادایز، از معروف‌ترین گالری‌های لنکاوی

این فضای هنری شگفت انگیز، در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۵، در دهکده شرقی برای عموم افتتاح شد. در 3D Art in Paradise، بیش از ۱۰۰ اثر هنری به استقبالتان می‌آیند که ساخته دست ۲۳ هنرمند کره‌ای و چندین هنرمند با استعداد محلی هستند. در این گالری می‌توانید اژدهایی را ببینید که از قاب تصویر بیرون آمده، یا دستی را شاهد باشید که از پرتره‌اش به سوی شما دراز شده و یا با تصاویر سورئال دیگری مواجه شوید که هیجان و زیبایی را برایتان به ارمغان می‌آورند. در این فضاهای تعاملی و فانتزی و رویایی، می‌توانید با المان‌های هنری ارتباط داشته باشید.

 

۶ سوغاتی که از سفر به لنکاوی می‌توانید هدیه ببرید

عکس: mummytravels

 

این ساختمان ۳ طبقه، با مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع، دارای چندین فضای مختلف است که هر کدام تم و نوع هنر خاص خود را به معرض نمایش می‌گذارند از جمله:

  • بخش توهم نوری، که چشمان را فریب می‌دهد تا تصویر را متفاوت ببینند.
  • بخش آکواریوم، که مملو از تصاویری از حیات دریایی است.
  • بخش سافاری، که تصاویری هنری از زندگی حیوانات را ارائه می‌دهد.
  • بخش کلاسیک، با کپی‌هایی از آثار هنری هنرمندان مشهور.
  • تالار مرکزی که جاذبه اصلی گالری است و نقاشی‌ها و آثار هنری با تم مصری، آبشارها، قلعه‌ها و غیره را به نمایش می‌گذارد.
  • بخش مالزی که زندگی، میراث و گذشته این خطه را به تصویر می‌کشد.

جالب است بدانید این محیط باورنکردنی که از معروف‌ترین گالری‌های لنکاوی است، دومین موزه بزرگ هنر سه بعدی در جهان و بزرگ‌ترین گالری در نوع خودش در کل مالزی به شمار می‌آید.

در ضمن باید گفت هزینه ورودی این گالری در لنکاوی برای بزرگسالان ۳۸ رینگیت، برای کودکان ۲۸ رینگیت و برای خردسالان زیر ۲ سال رایگان است. در نهایت این محیط جذاب، همه روزه از  ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر پذیرای علاقمندان است.

عکس: mummytravels

 آدرس: Jalan Telaga Tujuh, 07100 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

موزه معبد ماکام ماهسوری، از معروف‌ترین موزه‌های لنکاوی

Makam Mahsuri از جمله موزه‌های لنکاوی و زیارتگاه ماهسوری شاهزاده خانم افسانه‌ای است که در قرن هجدهم به دنیا آمد. او با ظاهری جذاب و شخصیتی دلنشین، توجه بسیاری از مردم روستا و اطراف را به خود جلب کرده بود. اما زیبایی او باعث شد که بسیاری به او حسادت کنند. و در نتیجه اتهامات واهی که به وی وارد شد، اعدام گشت. او را به یک میله بسته بودند، اما زمانی که مورد اصابت چاقو قرار دادند، خون سفید به نشانه بی گناهی‌اش فرو ریخت. امروزه آرامگاه او، به یکی از جاذبه‌های گردشگری لنکاوی برای بازدیدکنندگان مناطق مختلف مالزی بدل شده است.

 

راهنمای گردش دو روزه در لنکاوی

عکس: safarway

 

این موزه در محوطه‌ای زیبا همراه با گیاهان سرسبز و گل‌ها قرار گرفته و همچنین پرتره بزرگی از ماهسوری، برخی از جواهرات گرانبهای او و سلاحی که برای اعدامش استفاده شده بود را به نمایش می‌گذارد.

با قدم زدن در این مکان که از محبوب‌ترین موزه‌های لنکاوی است، از معماری هنری و کلاسیک مالایی شگفت زده خواهید شد. بعلاوه چندین خانه چوبی سنتی مالایی در این فضا وجود دارند که برخی بعنوان یک موزه کوچک و برخی، خالی از سکنه هستند. همچنین در فضای داخل، می‌توانید چاه ماهسوری را شاهد باشید و حتی می‌توانید آب چاه فرآوری شده را فقط با قیمت ۱.۵ رینگیت در هر بطری خریداری نمایید.

گفتنی است برای بازدید از این مکان، باید قبل از ورود به موزه کفش‌هایتان را در بیاورید و همچنین اجازه عکاسی در موزه را ندارید.

عکس: safarway

 آدرس: Kampung Mawar, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

دهکده هنری اتما علم باتیک لنکاوی، از معروف‌ترین گالری‌های لنکاوی

Atma Alam Batik Art Village که در مرکز پادانگ ماتسیرات و نزدیک فرودگاه بین‌المللی لنکاوی قرار دارد، مجموعه‌ای وسیع از هنرهای باتیک دست ساز و همچنین موارد چاپی روی لباس، نقاشی و محصولات صنایع دستی را به نمایش می‌گذارد.

 این گالری مشتمل بر چندین بخش است و البته عکاسی در فضای داخل مجاز نیست، زیرا نمی‌خواهند طرح‌های هنری اورجینال آنها در معرض دنیای بیرونی قرار گیرد.

قسمت سمت راست، کارگاه باتیک قرار دارد. اینجا، جایی است که بیشتر آثار باتیک و هنری نمایش داده شده در نمایشگاه خلق می‌شوند. بعلاوه در این بخش، کلاس‌های باتیک نیز برگزار می‌شوند.

 

معرفی پارک‌ها و آبشارهای زیبای لنکاوی

عکس: safarway

 

نمایشگاه باتیک، در بخش اصلی ساختمان و در سمت چپ کارگاه واقع شده است. اینجا مکانی برای خرید تابلوهای باتیک اورجینال و انحصاری، لباس‌های باتیک و صنایع دستی باتیک نظیر کیف، روکش کوسن، کیف پول، طومارهای دیواری و غیره با قیمت‌های مناسب است (هر چند برخی از اقلام ابریشم و صنایع دستی، ممکن است بسیار گران باشند).

در نهایت اگر از این گشت و گذار خسته شدید، می‌توانید برای استراحت و شکم گردی به کافه این گالری در لنکاوی سری بزنید و با قهوه و آب میوه‌های گوارا در کنار میان وعده‌ها، کیک‌های خانگی و کلوچه‌های خوشمزه از خودتان پذیرایی کنید. گفتنی است این مکان که یکی از محبوب‌ترین گالری‌های لنکاوی است، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر به صورت رایگان به روی علاقمندان باز است.

عکس: safarway

 

آدرس: Padang Matsirat, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

موزه ۵ بعدی باور، از معروف‌ترین موزه‌های لنکاوی

Museum 5D Believe که بخشی از مرکز خرید Langkawi Fair محسوب می‌شود، یکی دیگر از محبوب‌ترین موزه‌های لنکاوی بوده و مجموعه‌ای از آثار هنری هیجان‌انگیز از فانتزی گرفته تا فولکلور، رئال و رازآلود ارائه می‌دهد. این موزه شامل آثار هنری تعاملی است و اگر به قرارگرفتن در میان دنیای هنر علاقمندید یا به دنبال جاذبه‌ای منحصر به فرد در سفر به لنکاوی هستید، توصیه می‌کنیم بازدید از این موزه را از دست ندهید.

در ضمن باید گفت این موزه، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب به روی علاقمندان باز است. هزینه ورودی نیز برای بزرگسالان ۲۰ رینگیت، برای کودکان و نوجوانان ۴-۱۸ ساله ۱۵ رینگیت، برای سالمندان ۱۵ رینگیت و برای خانواده‌ها (۲ کودک/نوجوان + ۲ بزرگسال)، ۶۰ رینگیت است.

 

۱۰ نقطه‌ی تماشایی در لنکاوی

عکس: malaysianfoodie

 

آدرس: Langkawi Fair Mall, Kuah, Langkawi, Malaysia

 

گالریا پردانا، از معروف‌ترین گالری‌های لنکاوی

Galeria Perdana، در نزدیکی روستای ایر هانگات واقع شده و ساختمانی بزرگ و ۲ طبقه به شمار می‌آید. این گالری، هدایای شخصی دریافت شده توسط چهارمین نخست وزیر مالزی و همسرش را در خود جای داده است. این هدایا اغلب توسط رهبران بین المللی و مهمانان و دوستان به این خانواده اهدا شده‌اند و شامل بیش از ۹۰۰۰ اثر از جمله تسلیحات، مبلمان، گلدان‌ها، بسیاری از وسایل تزئینی و سایر وسایل شخصی از جمله اتومبیل و دوچرخه هستند.

در این میان نقاشی ژاپنی بر روی ابریشم، قالیچه‌های شرقی، کنده کاری‌های چوبی تایلندی، ماکت‌های چوبی کشتی، ماکت‌های قطار، مجموعه بزرگی از کریستال، ظروف نقره، ظروف آبکاری و گنجینه چینی، عروسک‌های کوکشی، آلات موسیقی، سلاح، منسوجات و هنر اسلامی، به زیبایی هر چه تمام‌تر خودنمایی می‌کنند.

از طرفی ساختمانی که گالری در آن قرار دارد، از طراحی جالبی برخوردار است. بنا از بیرون، دارای المان‌های معماری سنتی مالایی است. اما فضای داخلی، دو سقف بسیار پرآذین با شیشه‌های رنگی و گچ کاری ظریف را ارائه می‌دهد. بعلاوه این مجموعه، در میان باغ‌های دلپذیر و مفرح واقع شده است.

در ضمن این مکان که یکی از گالری‌های لنکاوی است، همه روزه به جز دوشنبه ها، از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر پذیرای علاقمندان بوده و هزینه ورودی ۱۰ رینگیت برای بزرگسالان و ۴ رینگیت برای کودکان ۶-۱۲ سال است.

 

لنکاوی، مقصدی برای آن‌ها که عاشق طبیعت ‌گردی‌اند

عکس: safarway

 

آدرس: Jalan Ayer Hangat, Kampung Kilim, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۲۷ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران