تفریح در ساحل Nusa Dua Beach بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
تفریح در ساحل Nusa Dua Beach بالی

سواحل زیبای بالی اصلی‌ترین دلیل جذب توریست‌ها به این منطقه بوده و با چشم‌اندازهایی فوق‌العاده از طبیعت اطراف همچون کارت پستال‌ها هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کنند. البته که بالی سواحل متعدد بسیار زیادی دارد که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود زیبایی وصف نشدنی دارند؛ اما در این میان ساحل  Nusa Dua Beach توانسته بیشتری محبوبیت را پیدا کند و به یکی از قابل توجه‌ترین سواحل در بالی از نظر توریست‌ها تبدیل شود. چنانچه شما نیز به زودی راهی سفر به مقصد بالی خواهید بود برای آشنایی با این جزیره زیبا حتما در خواندن مطالب این مقاله همراه ما باشید.

 

آشنایی با ساحل  Nusa Dua Beach

اگر با یکی از افراد محلی در مورد ساحل Nusa Dua Beach صحبت کنید، حتما در میان تعریف‌های خود به اینکه این ساحل در گذشته چه قدر ساکت و آرام بوده اشاره خواهند کرد. به طوری که تا ۱۰ سال پیش، هنوز جاده‌های این منطقه خاکی بوده و در سال‌های اخیر چمنزارها، باغ‌ها و مسیرهای وسیع و آراسته این مکان در کنار سواحل خیره‌کننده آن توانسته‌اند مورد توجه همگان قرار بگیرند. به طوری که در حال حاضر هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعدد، امکانات رفاهی گوناگون، مکان‌هایی برای خرید و ... در آن گسترده شده و این سواحل سفید بکر مورد توجه توریست‌های تور بالی قرار گرفته‌اند.

البته ناگفته نماند که هنوز هم نوسا دوعا در مقایسه با سایر مناطق تفریحی بالی نسبتا خلوت است و بخش‌هایی برای استراحت و کسانی که به دنبال مکان‌های دنج هستند را در خود جای داده است. به طوری که حتی می‌توان آن را بهترین منطقه بالی برای استراحت و رسیدن به آرامش به دور از هرگونه استرس و جمعیت زیاد توریست‌ها دانست.Nusa Dua  حدود ۲۰ دقیقه تا فرودگاه بالی و حدود ۲۰ دقیقه از کوتا یا سانور فاصله دارد. بارزترین ویژگی‌های این شبه جزیره کوچک صخره‌های باشکوه، سواحل سفید بکر، تفریحات آبی مثل موج سواری و غروب‌های فوق‌العاده آن هستند که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند.

عکس: trevallog.com

 

تفریحات ساحل  Nusa Dua Beach

وقتی صحبت از منطقه‌ای دنج و آرام در بالی می‌شود، یکی از اولین گزینه‌هایی که به ذهن می‌رسد ساحل نوسا دوعا است. این منطقه بی‌نظیر با سواحل سفید بکر و طبیعت سرسبز و دست نخورده افراد فرصت سرگرمی‌ها و تفریحات متعددی را برای گردشگران فراهم می‌کند. از جمله پرطرفدارترین این موارد عبارتند از:

  • گذراندن اوقات خوش در هتل خود - ساحل Nusa Dua Beach دارای اقامتگاه‌های لوکس متعددی است که با ارائه بهترین خدمات رفاهی سفری فراموش نشدنی را برای مهمانان خود رقم می‌زنند. از همین رو توصیه می‌کنیم اگر هتلی لاکچری در نوسا دوعا انتخاب کرده‌اید حتما بخشی از زمان خود را در هتل سپری کرده و از امکانات درجه یک آن‌ها لذت ببرید.
  • در امتداد ساحل قدم بزنید نوسا دوعا دارای مسیرهای متعددی در حاشیه ساحل است که علاقه‌مندان به تفریحاتی مثل پیاده‌روی و حتی دوچرخه‌سواری می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. نکته قابل توجه اینکه مسیر ساحلی نوسا دوعا از کنار تمام استراحتگاه‌های لوکس می‌گذرد و همین دسترسی به آن را برای همگان آسان کرده است.
  • از تفریحات آبی لذت ببرید - درست پایین امتداد ساحلی Nusa Dua، منطقه‌ای به نام Tanjung Benoa وجود دارد که می‌توان آن را مرکز تفریحات آبی بالی دانست. پس از جمله تفریحاتی که در این منطقه می‌توانید با آن سرگرم شوید، رفتن به همین مکان و لذت بردن از تفریحات آبی متعدد است.
  • خرید در Bali Collection - منطقه خرید Nusa Dua ITDC با فروشگاه‌های متنوع و مورد علاقه گردشگران و همچنین رستوران‌های خوشمزه از جمله مکان‌هایی است که مسافران در ساحل Nusa Dua Beachمی‌توانند به آن سر زده و ساعت‌ها خود را سرگرم کنند.
  • در Waterblow خیس شوید نوسا دوعا دارای منطقه‌ای به نام Waterblow است که در برخی از فصل‌های سال در نتیجه برخورد آب اقیانوس به صخره‌های اطراف آب را به هوا پرتاب کرده و هر آنچه که  در مجاورت آن قرار دارد را خیس می‌کند. امروزه این به یکی از تفریحات توریست‌ها تبدیل شده که اگر اهل هیجان هستید بهتر است به آنجا رفته و به خود اجازه دهید تا خیس شوید!
  • تماشای طلوع و غروب خورشید در میان تفریحات این منطقه نمی‌توان از فرصت تماشای طلوع و غروب خورشید چشم‌پوشی کرد. یکی از بهترین مکان‌ها برای این منظور پارک فرهنگی Gunung Payung است.

    در کنار موارد فوق نوسا دوعا فرصت تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری بسیاری را به توریست‌ها می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به بازدید از معبد Uluwatu، کوه باتور، سفر با قایق به جزیره Nusa Penida، معبد Tanah Lot و ... اشاره کرد.

 

آشنایی با سواحل ماسه سیاه بالی

عکس: en.wikipedia.org

 

بهترین زمان بازدید از ساحل Nusa Dua Beach

بالی از جمله مقاصد توریستی پرطرفدار دنیا است که در تمامی طول سال شاهد برگزاری تورهای گردشگری به آن از سمت آژانس‌های مسافرتی هستیم. اما بهترین زمان برای سفر به آن و به خصوص بازدید و حتی اقامت در منطقه ساحلی نوسا دوعا چه زمانی است؟ اگر حساسیت بسیاری بر مناسب بودن شرایط آب و هوایی دارید توصیه می‌کنیم در فصل اوج توریستی یعنی در ماه‌های تابستان، از آوریل تا اکتبر، از این منطقه در بالی دیدن کنید. ماه‌های بین اکتبر تا مارس در این منطقه اندکی بارانی‌ بوده و گاها با طوفان‌های گرمسیری همراه می‌شود.

عکس: thegrandbali.com

 

بهترین مکان های اقامتی در ساحل Nusa Dua Beach

همان طور که گفته شد، ساحل  Nusa Dua Beach این روزها به یکی از توریستی‌ترین مناطق بالی و یکی از جذاب‌ترین سواحل بالی تبدیل شده و از همین رو پیدا کردن هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوع در آن غیر قابل انتظار نیست. برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را برای اقامت خود و خانواده در نوسا دوعا انتخاب کنید در زیر به معرفی چند مورد از پرطرفدارترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • The Apurva Kempinski
  • The Mulia Bali
  • The Hilton Bali
  • Amnaya Resort Benoa
  • Grand Hyatt Bali
  • Nusa Dua Beach Hotel and Spa
  • The Laguna
  • The Westin
  • The St Regis

از ویژگی‌های اقامتی در نوسا دوعا می‌توان به پیدا کردن انواع مختلفی از هتل‌ها با قیمت‌های مختلف اشاره کرد.

 

اقامت در بهترین هتل‌های سانور، بالی

عکس: nz.kayak.com

 

چگونه در اطراف نوسا دوعا بگردیم؟

بسته به محل اقامت شما در نوسا دعا، و کاری که می‌خواهید انجام دهید، گزینه‌های حمل و نقل مختلفی وجود خواهند داشت. بنابراین مسافران در ساحل Nusa Dua Beach به هیچ عنوان مشکل گشت و گذار نداشته و می‌توانند به راحتی به بازدید از جذابیت‌های اطراف بروند. از شیوه‌های جابجایی در نوسا دوعا عبارتند از:

  • پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری : اگر در یکی از استراحتگاه‌های محلی نوسا دوعا اقامت دارید و دوست دارید در همان حوالی به گشت و گذار بپردازید بهترین گزینه‌های برای شما پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری خواهند بود. مسیرهای این منطقه بسیار زیبا بوده و پیاده روی در آن‌ها فوق‌العاده لذت‌بخش خواهد بود. مطمئنا در طول مسیر خود رستوران‌های محلی نیز خواهید دید که برای استراحت می‌توانید سری به آن‌ها زده و لذت گشت و گذار خود را دوچندان کنید.
  • تاکسی‌های Bluebird‌ : تاکسی‌های زیادی در بالی و البته نوسا دوعا وجود دارد، اما قابل اعتمادترین آن‌ها تاکسی‌های متعلق به شرکت Bluebird است. این تاکسی‌ها همگی مجهز به تاکسی‌متر بوده و شما با اعتماد می‌توانید هزینه جابجایی خود را پرداخت کنید.
  • کرایه اسکوتر : یکی دیگر از وسیله‌هایی که نه صرفا برای جابجایی بلکه به عنوان یک تفریح نیز مورد توجه توریست‌ها در محدوده ساحل Nusa Dua Beach قرار گرفته اسکوتر است. البته توجه داشته باشید که برای کرایه اسکوتر در بالی نیاز به گواهینامه بین‌المللی دارید.

عکس: balinusaduahotel.com

 

۰۹ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران