رستوران های گیاهی در پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
رستوران های گیاهی در پوکت

اگر گیاه‌خوار هستید و به خارج از کشور سفر می‌کنید، ممکن است برای یافتن رستوران‌های باکیفیت و مناسب دچار چالش شوید. اما اگر پوکت مقصد شماست، می‌توانید با خیال راحت سفر کنید. اینجا استان کوچک جنوبی تایلند بوده و رستوران های گیاهی پوکت، انواع غذاهای لذیذ را در فضاهایی شیک سرو می‌کنند تا تجربه‌ شکم گردی خاطره‌انگیزی را برای شما و عزیزانتان رقم بزنند.

 

آشنایی با رستوران های گیاهی پوکت

از کافه‌های خام گیاهخواری گرفته تا رستوران‌های ارگانیک که غذاهای تازه مزرعه‌ای سرو می‌کنند را می‌توانید در سفر با تور پوکت پیدا کنید. در ادامه، سری خواهیم زد به برخی رستوران های گیاهی پوکت و با حال و هوا و خدمات و گزینه‌های جذاب منوی این غذاکده‌ها آشنا خواهیم شد.

رستوران اُ-اوه فارم تا-ایاد

در سفر با تور تایلند، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری هم بزنید به O-Oh Farm Ta-Eiad که بیشتر خاطر فضای آرام و دنجش شناخته شده و پاتوقی قدیمی و پرطرفدار در میان گیاهخوران به شمار می‌آید. این غذاکده، در جاده Wirat Hong Yok و حدود ۱.۵ کیلومتری بازار محبوب آخر هفته پوکت واقع شده است.

اینجا، یکی از بهترین رستوران های گیاهی پوکت بوده و مکانی مناسب برای کسانی است که به دنبال استراحت و شکم گردی در حین خرید و گشت و گذار هستند. در اینجا می‌توانید بهترین غذاهای گیاهی تایلند را امتحان کنید. میز و صندلی‌های چیده شده در فضای سبز بیرون رستوران، حظ بصری را نیز به مخاطبان هدیه می‌دهد.  جالب است بدانید این غذاکده، دارای مزرعه هیدروپونیک کوچک است و می‌توانید از نزدیک، شاهد گیاهان در حال رشد باشید که قرار است بعنوان مواد اولیه ارگانیک در تهیه خوراکی‌های این رستوران استفاده شوند.  

سوشی کینوا، سالاد آووکادو، پای پارفه خوش طعم، براونی، برنج چسبناک انبه، قهوه عالی، بسیاری از انواع غذاهای دست ساز ماکارونی، برگرهای لوبیا و سبزیجات و مجموعه‌ای از غذاهای تایلندی از جمله کاری سبز و کاری ماسامان سبزیجات، آب ‌میوه‌های تازه و اسموتی، از محبوب‌ترین گزینه‌های منو بوده و قیمت‌ها نسبت به آنچه دریافت می‌کنید بسیار مناسبند. همچنین خدمات عالی پرسنل مهمان نواز، دکوراسیون مدرن، وای فای رایگان و پارکینگ، از دیگر مشخصه‌های جذاب این مکان محسوب می‌شوند.

آدرس: Chao Fah Tawan Tok Rd, Tambon, Chalong, Amphoe Mueang Phuket, Phuket 83130, Thailand

عکس: wongnai.com

 

رستوران صبایجای

Sabaijai، یکی از بهترین کافه رستوران های گیاهی پوکت بوده و به خاطر سرو بشقاب‌های بزرگی شهرت دارد که به راحتی شکم را سیر کرده و حتی می‌توانید آنها را با همراهانتان به اشتراک بگذارید. این فضای محبوب، معمولا همیشه مملو از مشتری است. بنابراین، کمی زودتر از ساعات شلوغی وعده‌های ناهار و شام در اینجا حضور پیدا کنید تا بتوانید میز خالی پیدا کنید.

منو نیز بسیار جذاب بوده و انواع غذاهای گیاهی و غیر گیاهی تایلندی از جمله میگوهای سوخاری، تام یام گونگ، ماهی سرخ شده، برنج چسبناک انبه خوشمزه، بستنی، اسموتی میوه‌های تازه، نوشابه‌های گازدار، فراپه‌های عالی و یخ چای را ارائه می‌دهد.

در عین حال فضای آرامش بخش با دکوراسیون زیبا، قیمت‌های مناسب، وای فای رایگان، پارکینگ، میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز و خدمات دلیوری برای مشتریان فراهمند.

آدرس: 5/3Patak Soi 24, Karon, Phuket, Thailand

 

۱۰ تجربه ی جذاب غذا خوردن در بانکوک

عکس: tripadvisor.com

 

رستوران یو گرین

Yo Green، در خیابانی آرام در نزدیکی جاده بنگلا در پوکت واقع شده و غذاهای گیاهی متنوعی را در منویش ارائه می‌دهد. اینجا یکی از بهترین رستوران‌ های گیاهی پوکت بوده و هیچ گزینه‌ای در منو شامل تخم‌مرغ، سس ماهی یا سس صدف نمی‌شود. توصیه می‌کنیم برنج سرخ شده، کاری قرمز و سالاد نودل تند این مکان را حتما امتحان کنید.

آدرس: 54/9Bangla Road, Soi Patong Resort, Patong, Kathu, Phuket

عکس: greenqueen.com.hk

 

رستوران داک بوآ

Dok Bua، یک رستوران کوچک با جذابیت بالا بوده و به دلیل تنوع خوراکی‌ها و مهمان نوازی پرسنل حرفه‌ای و مهربانش شهرت دارد، به طوری که بزرگترین منوهای گیاهی در شمال پوکت را در این مکان خواهید یافت. در واقع این غذاکده، از بهترین رستوران های گیاهی پوکت به شمار می‌آید.

در اینجا ظروف، مطابق میل شما سفارشی می‌شوند. بنابراین می‌توانید به راحتی، بشقاب‌های کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از غذای موردعلاقه‌تان با میزان ادویه و تندی دلخواه را مطالبه کنید. گفتنی است مواد تشکیل دهنده کلیه خوراکی‌ها، ارگانیک و محلی هستند. در این میان سبزیجات تمپورا با دیپ، سوپ‌های خوشمزه و سالاد تند با جگر و سبزیجات بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند.

از طرفی فضای داخلی مینیمالیستی و به خوبی نگهداری شده نیز، آرامش و حظ بصری را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند. هر چند در صورت تمایل، می‌توانید از فضای باز رستوران نیز برای استنشاق هوای تازه و تماشای زیبایی‌های اطراف در حین خورد و خوراک بهره مند شوید. در نهایت قیمت‌های مناسب، خدمات سریع پرسنل حرفه‌ای، وای فای رایگان و خدمات دلیوری، از دیگر جذابیت‌های این مکان مفرح به شمار می‌آیند.

آدرس: 2Soi Ratchaphruek, Phuket, Thailand

 

محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پوکت

عکس: happycow.net

 

رستوران لایت آف ایندیا

برای چشیدن غذاهای خوش طعم شمال هند، سری به رستوران Light of India واقع در ساحل پاتونگ بزنید که از دیگر رستوران های گیاهی پوکت محسوب می‌شود. عمدتا افرادی که در پوکت به دنبال غذاهای اصیل هندی گیاهی هستند، به این غذاکده می‌آیند. این محیط دلپذیر و شیک با منویی غنی از انواع دال‌ها، همچنین راجما ماسالا، آلو ماتار، ریتا، لاسی شیرین، پاپادام و غیره از مهمانانش پذیرایی می‌کند. همچنین غذاهای هندی جنوبی مانند ایدلی، دوسا، رسام و سامبار را در اینجا خواهید یافت.

آدرس: 98-aron som patong, kathu thailand. 2nd branch adress 2hadpatong Rd. Patong Beach, kathu, phuket 83150 thailand., Phuket, Thailand, 83150

عکس: pickyourtrail.com

 

رستوران وگان جانکی

در ادامه گشت و گذار در میان برترین رستوران های گیاهی پوکت، می‌توان به Vegan Junkie اشاره کرد. می‌توانید انواع غذاهای گیاهی، بدون گلوتن و گوشتی را با کیفیت بالا و طعم‌های بی نظیر پیدا کنید. همبرگرهای وگان خوشمزه، سالاد و پیتزا، همبرگر با پنیر و بیکن، سالاد سزار خامه‌ای با نوارهای مرغ، بستنی و وافل‌های خوش پخت در کنار اسموتی‌ها و قهوه عالی، از محبوب‌ترین گزینه‌های منو به شمار می‌آیند.

جالب است بدانید این خوراکی‌های لذیذ، با قیمت‌های پایین ارائه می‌شوند. در صورت تمایل، می‌توانید از فضای باز رستوران نیز برای استراحت و خورد و خوراک بهره مند شوید. همچنین خدمات دلیوری، از مزایای بزرگ این مکان مفرح به شمار می‌آید.

آدرس: 1,13Moo 9 Sunrise Rd, Chalong, Phuket, Thailand

 

بهترین رستوران‌های پرتغالی در بانکوک

عکس: happycow.net

 

رستوران کاتاتورک

سفر با تور پوکت، بدون شکم گردی در رستوران Kataturk در ساحل کاتا کامل نخواهد شد. این مکان به دلیل سرو بهترین، تازه‌ترین و لذیذترین غذاهای ترکی، غذاهای غربی و غذاهای تایلندی در شهر معروف بوده و از برترین رستوران های گیاهی پوکت به شمار می‌آید. هر چند گزینه‌های غیرگیاهی نیز سرو می‌شوند. توصیه می‌کنیم باقلوای این رستوران، ماست خوشمزه، چای عالی و قهوه باکیفیت را از دست ندهید.

پرسنل خونگرم بامحبت، خدماتی تماشایی را ارائه می‌دهند و اگر با فرزند خردسال سفر می‌کنید، در اینجا فضای بازی و اسباب بازی‌هایی برای این مهمانان کوچک ارائه می‌شوند. می‌توانید خوراکی‌هایتان را در فضای داخلی پرجنب و جوش صرف کنید که روحیه هر مخاطبی را بالا می‌برد و یا از میز و صندلی‌های فضای باز رستوران برخوردار شوید. همچنین قیمت‌ها در اینجا پایین بوده و وای فای رایگان در این محیط جذاب ارائه می‌شود.

آدرس: Koktanod Rd, Wichit, Phuket, Thailand

عکس: uk.hotels.com

 

رستوران وگان تیبل

هیچ چیز مانند Vegan Table در چانگ وات پوکت، غذاهای گیاهی لذیذ و باکیفیت را سرو نمی‌کند. اینجا دوستدار محیط زیست بوده و در عین حال، مجموعه گسترده‌ای از غذاها و نوشیدنی‌ها که با نارگیل، سویا یا شیر بادام تهیه می‌شوند را ارائه می‌دهد.

محبوب‌ترین خوراکی در اینجا که از برترین رستوران های گیاهی پوکت به شمار می آید، چیزکیک وگان است. اگرچه سایر غذاها نظیر رول دودی توفو، نان تست خمیر ترش همراه با موادی مانند آووکادو و قارچ، پیتزا با پنیر گیاهی، صبحانه کامل انگلیسی، برگر با سیب‌زمینی سرخ‌ شده، آجیل برشته و کاسه گرانولا با میوه‌های تازه نیز با قدرت خودنمایی می‌کنند. وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات دلیوری و میز و صندلی‌های فضای باز، از دیگر امکانات این مکان خاطره انگیز به شمار می‌آیند.

آدرس: 108,1Ratsada Rd, Phuket, Thailand, 108

 

رستوران‌های پاتایا با چشم‌اندازهایی خیره‌کننده

عکس: happycow.net

 

رستوران سول پوکت

پس از پیاده روی در حوالی  Wat Suwan Khiri Khet، پیشنهاد می‌کنیم برای استراحت و خورد و خوراک سری به Soul Phuket بزنید که از محبوب‌ترین رستوران های گیاهی پوکت به شمار می‌آید. غذاهای گیاهی، تایلندی، غربی، مدیترانه‌ای و آسیایی این مکان، در میان گردشگران سرتاسر جهان نیز پرطرفدارند. فلافل، پیتزا، سالاد، پنکیک، اسموتی، قهوه، آبمیوه عالی و بسیاری دیگر از گزینه‌های جذاب را در منوی این رستوران خواهید یافت. همچنین فضای باز رستوران نیز، امکان تماشای محیط زیبای اطراف را در حین صرف غذا برای مهمانان به ارمغان می‌آورد.

آدرس: 224Karon Rd, Pa Tong, Phuket, Thailand

عکس: luxuryvillasphuketthailand.com

 

رستوران پیور وگان هیون

در انتهای این سفر مجازی به بهترین رستوران های گیاهی پوکت، به Pure Vegan Heaven می‌رسیم که در سراسر تایلند شعباتی دارد. اینجا با انواع غذاهای وگان، آمریکایی، بین المللی و تایلندی به استقبال مشتریانش می‌آید.

شعبه پوکت نیز طیف وسیعی از وعده‌های غذایی به همراه دسر، اسموتی، قهوه و لیموناد را سرو می‌کند. در این میان سالادها، فلافل گیاهی، پنکیک‌های موز، ناچو، کوسادیلا، بوریتو، برگر و سیب‌زمینی، کاسه‌های آکای و کیک‌های خامه‌ای نیز بسیار پرطرفدارند. از دیگر مشخصه‌های این مکان به یادماندنی می‌توان به وای فای رایگان، پارکینگ، خدمات دلیوری و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز اشاره کرد.

آدرس: 10,120M.5 Soi Ta-iad, Chalong, Phuket, Thailand, 10

 

بهترین رستوران‌های ایرانی در تایلند

عکس: peakd.com

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۳۰ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران