مراکز خرید دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
مراکز خرید دبی

برای آن‌ها که به قصد خرید سفر به کشورهای مختلف را تجربه می‌کنند، کم‌تر جایی به اندازه دبی جذاب است. مراکز خرید دبی از بهترین‌ها در کل دنیا به شمار می‌روند و تعداد زیادی از آن‌ها را در نقاط مختلف شهر پیدا خواهید کرد. از بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا تا مجموعه‌ای که در خود یک پارک برفی دارد، گزینه‌های متنوعی برای انتخاب در این شهر دارید که ۵ مورد از بهترین‌هایشان را در نوشته امروز به شما معرفی خواهیم کرد.

البته احتمالا شما بهتر بدانید که با معرفی تنها ۵ مرکز خرید از دبی، تعداد زیادی ازمراکز جذاب از قلم بیفتند، پس شما هم اگر قبلا به تور دبی رفته‌اید، تجربیات خود از مراکز خرید این شهر را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

 

دبی مال

دبی مال (Dubai Mall) نه تنها مکانی عالی برای خرید در بی است، بلکه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز به حساب می‌آید. بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان که بزرگ‌ترین آکواریوم این کره‌ی خاکی را در خود دارد، جایی نیست که به همین راحتی بتوانید از کنارش گذشته و در سفر به دبی، نگاهی به آن‌جا نندازید. این مجموعه بزرگ و باشکوه دارای بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه است که بخش اعظمی از مهم‌ترین برندهای جهان در دسته‌های مختلف را یک جا جمع کرده است. در کنار برندهای لاکچری متنوع، بخشی به نام خیابان فشن نیز در این مرکز خرید ساخته شده که کاملا به صنعت مد اختصاص داشته و فروشگاه‌های آن بهترین‌ها و به‌روزترین البسته از برندهای جهانی را به نمایش می‌گذارند.

مراکز خرید دبی

عکس: mappedin.com

 

جدا از بزرگی و وجود فروشگاه‌های متنوع و جذاب، چیزی که دبی مال را نسبت به خیلی از رقبایش متمایز می‌کند، بخش‌های تفریحی آن‌جاست و هر طور که به این قضه نگاه کنید، دبی مال بهترین در میان مراکز خرید دبی به حساب می‌آید. این مجموعه دارای بزرگ‌ترین آکواریوم جهان است که از چند اکوسیستم آبی مختلف تشکیل شده، یکی از بهترین پارک‌های بازی‌های واقعیت مجازی دنیا را در خود دارد و برای بچه‌ها نیز پارک ترامپولین و پارک بازی بچه‌ها را ارائه می‌کند. سالن اپرا، مجموعه سینمایی فوق مدرن، پیست یخ و چندین و چند بخش دیگر در این مرکز خرید وجود دارد حتی لیست کردن آن‌ها نیز از حوصله این نوشته خارج است.

  • آدرس: Downtown Dubai

 

راهنمای خرید سیم کارت در دبی

مراکز خرید دبی

عکس: dubai-tickets.co

 

امارات مال

مرکز خرید امارات (Mall of the Emirates) یا همان امارات مال نیز بسیاری از ویژگی‌های دبی مال را داشته اما ماهیت آن کاملا متمایز با آن مرکز خرید است. امارات مال در کنار فروشگاه‌های متعدد پوشاک و داشتن بخش مخصوص مد، یک بخش اختصاصی برای ابزار الکترونیک و تکنولوژی داشته که شامل فروشگاه اختصاصی و بزرگ اپل می‌شود. به طور کلی، تنوع محصولات در این محل نیز بسیار عالی‌ست و از همه نظر برای خرید از برندهای مختلف، مکانی عالی به شمار می‌رود.

مراکز خرید دبی

عکس: timeoutdubai.com

 

اما آیا از نظر امکانات تفریحی نیز به پای دیگر مراکز خرید دبی می‌رسد؟ بدون شک! قبل از هر چیز باید بگوییم که پیست اسکی دبی، در این مرکز خرید واقع شده و امکان برف بازی و اسکی را در گرمای شدید دبی خواهید داشت. از طرفی، مجیک پلنت بزرگ‌ترین تم پارک سرپوشیده دبی نیز در این محل واقع شده است. سالن بولینگ مجهز، مجموعه‌ی سینمایی مدرن و بزرگ ووکس و تعداد زیادی رستوران‌های شیک از دیگر بخش‌های امارات مال به حساب می‌آیند.‌

  • آدرس: Sheikh Zayed Rd - Al Barsha - Al Barsha 1

 

راهنمای خرید شکلات در دبی

مراکز خرید دبی

عکس: myvacationindubai.com

 

دبی فستیوال سیتی مال

با قرار گیری در کرانه‌ی دبی کریک، مجموعه دبی فستیوال سیتی مال (Dubai Festival City Mall) با ۲۵۰ فروشگاه بزرگ و شیک، یکی دیگر از بهترین مراکز خرید دبی به حساب می‌آید. این مجموعه همچنین تنها شعبه برند آیکیا در دبی را نیز میزبانی می‌کند که فروشگاهی بسیار بزرگ و کامل است. از جمله خوبی‌های فستیوال سیتی مال، فضای زیبا و همچنین بخش روباز این مجموعه است. همچنین یک بخش به نام کانال والک دارد که همان‌طور که اسمش پیداست، فضایی زیبا در کنار کانلا‌های دبی کریک بوده و رستوران‌های مختلف مجموعه، اطرافش قرار دارند.

مراکز خرید دبی

عکس: visitdubai.com

 

اما بیخود نیست که اسم فستیوال را روی این مرکز خرید گذاشته‌اند. اگر قصد خرید داشته باشید، خب می‌توانید به ساختمان اصلی رفته و در آن‌جا با مجموعه‌ای بزرگ از برندهای مطرح جهانی در دسته‌های مختلف مواجه خواهید شد اما اگر برای تفریح و خوشگذرانی به دبی فستیوال سیتی مال می‌روید، انتخاب‌های شما بسیارند. در این مکان دو پارک بازی مخصوص کودکان وجود دارد، یک فضای بزرگ نیز به کودکان برای ساخت سازه‌های لگویی اختصاص داده شده است. بانس اکس، پارک ترامپولین بزرگ مجموعه بازی‌هایی برای همه سنین دارد و گلو لند نیز، اولین تم پارک به شکل نئون در کل دبی است که مجموعه‌ای از بازی‌های کلاسیک، بازی‌های آرکید و بازی‌های دیجیتال را در خود دارد. همچنین شما می‌توانید در فضای بزرگ بیرونی که به نام ایمجین تهیه دیده شده، برنامه‌های مختلفی از جمله نمایش با لیزر ترتیب داده می‌شود که در نوع خود بسیار جذاب بوده و بازدید از آن نیز کاملا رایگان است، چیزی که در دیگر مراکز خرید دبی تجربه نخواهید کرد!

  • آدرس: Crescent Rd - Dubai Festival City

 

خرید در بهترین سوپرمارکت‌های دبی

مراکز خرید دبی

عکس: timeoutdubai.com

 

 

مرکاتو مال

فضای داخلی مرکاتو مال (Mercato Mall) طراحی ویژه‌ای دارد و تلفیقی از بازارهای کلاسیک آسیایی و اروپایی و خانه‌های قدیمی ایتالیایی است و جز خاص‌ترین مراکز خرید دبی به شمار می‌رود. سقف شیشه‌ای این مجموعه نیز نور آفتاب را در طول روز به زیباترین شکل ممکن به داخل مجموعه هدایت می‌کند و به جذابیت معماری این محل اضافه خواهد کرد. خرید در مرکاتو مال واقعا لذت بخش است، مخصوصا وقتی نام‌های آشنا همچون مانگو، برشکا،  گپ، لاکوست و ... را در این محل می‌بینید و البته چندین و چند رستوران و کافه عالی هستند که می‌توانید در آن‌جاها چیزی برای خوردن و نوشیدن سفارش دهید.

مراکز خرید دبی

عکس: visitdubai.com

 

در مرکاتو مال، یکی دیگر از شعبه‌های ووکس سینما را مشاهده خواهید کرد. این مجموعه سینمایی در مرکاتو مال شامل چندین سالن مدرن و عالی، سالن‌های VIP و سالن‌ مخصوص کودکان و نوجوانان بوده که فیلم‌های روز دنیا در آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در بخش دیگری از مجموعه، سالن بزرگ مجلل و لوکس همراه با بازی‌های آرکید و بازی‌های واقعیت مجازی را مشاهده خواهید کرد و یک پارک بازی مخصوص کودکان به نام فان سیتی نیز در آن‌جا وجود دارد.

  • آدرس: Jumeirah Beach Rd - Jumeirah - Jumeirah 1

 

بهترین مراکز خرید دبی برای خرید سوغاتی

مراکز خرید دبی

عکس: kadabook.com

 

مرکز خرید ابن بطوطه

و در آخر به یک مورد خاص و منحصر به فرد در لیست مراکز خرید دبی به نام مرکز خرید ابن بطوطه دبی (Ibn Battuta Mall) می‌رسیم. این مکان از شش بخش مختلف تشکیل شده که هر کدام به یکی از کشورهایی که ابن بطوطه جهانگرد معروف عرب به آن‌جاها سفر کرده اختصاص دارد. سرزمین‌های معروفی که او به آن‌جاها رفته بود شامل آندلوس، تونس، مصر، ایران، هند و چین می‌شد و در هر کدام از این بخش‌ها، می‌توان نشانه‌های فرهنگی و معماری کشورهای گفته شده را مشاهده کرد. وسواس خاصی در طراحی داخلی مرکز خرید به کار گرفته شده که آن‌جا را نه تنها به یک مرکز خرید استثنایی بلکه به یک جاذبه‌ی گردشگری نیز بدل کرده است و البته در آن‌جا می‌توانید به گرفتن عکس‌های جذاب نیز بپردازید.

مراکز خرید دبی

عکس: ibnbattutamall.com

 

از امکانات مرکز خرید ابن بطوطه می‌توان به رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و صدا فروشگاه مختلف در دسته بندی‌های مختلف اشاره کرد. از نظر تنوع محصولات این مکان عالی‌ست و برای هر کس با هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد. اگر قصد تفریح در این مکان را دارید، این نوید را بدهیم که از این نظر نیز ابن بطوطه در میان بهترین مراکز خرید دبی قرار می‌گیرد. یک شعبه دیگر از فان سیتی برای بچه‌های کم سن و سال در آن‌جا قرار گرفته و اگر به بخش مصر بروید، در آن‌جا پارک کیدز پالوسا را پیدا می‌کنید که یک کارگاه تفریحی و آموزشی برای سن پایین به شمار می‌رود. مجموعه سینمایی بزرگ و مجهزی در بخش چین قرار گرفته و در بخش ایران پارک ترامپولین بزرگی به نام اسکای زون وجود دارد. سالن بولینگ، پارک تفریحی خانوادگی دیگری و چند بخش کوچک نیز در این مکان دیگر نیز در ابن بطوطه برای خوش‌گذرانی ترتیب داده شده که همگی از سیستم تهویه هوای مطبوع بهره می‌برند.

  • آدرس: Sheikh Zayed Rd - Jebel Ali Village

 

مرکز خرید لوکس و جذاب نخیل در دبی

مراکز خرید دبی

عکس: ibnbattutamall.com

 

بعضی دیگر از بهترین مراکز خرید دبی

البته همان‌طور که گفتیم، این پنج مرکز خرید تنها اندکی از انتخاب‌های شما در دبی به حساب می‌آیند و هنوز چندین و چند مورد در میان مراکز خرید دبی هستند که هر کدام با میزبانی از برندهایی خاص و همچنین مراکز تفریحی مختلف، گزینه‌هایی عالی برای خرید در تور دبی به شمار می‌روند. در زیر لیستی از بعضی از مهم‌ترینِ این مراکز خرید را برایتان گرد آورده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم، اگر تنها برای خرید به دبی می‌روید، در زمان‌هایی که اوج سفر به حساب نمی‌آید اقدام به خرید تور کرده و از تخفیف‌هایی که در قیمت تور دبی ارائه می‌شود بهره ببرید تا پول بیشتری برای خرید کردن داشته باشید:

  • وافی مال (WAFI Mall)
  • دبی مارینال مال (Dubai Marina Mall)
  • دبی اوتلت مال (Dubai Outlet Mall)
  • بورجومان (BurJuman)
  • سیتی سنتر مردیف (City Centre Mirdif)

 

منبع

 

۰۸ شهریور ۱۴۰۲

نظرات کاربران