بهترین مراکز خرید دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بهترین مراکز خرید دبی

دبی با داشتن معماری منحصر به فرد و عجیب، و کیفیت بالای خدمات اجتماعی خیلی سریع به یکی از مقاصد پرطرفدار دنیا تبدیل شد. از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های تور دبی معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی مال، ابن بطوطه مال، مال امارات، دبی اوت لت مال، دبی فستیوال سیتی مال و غیره هستند. این مراکز غول پیکر ترکیبی عالی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌های پنج ستاره و گزینه‌های مختلف سرگرمی را ارائه می‌دهند. هر ساله تقریبا ۱۶ میلیون گردشگر در خیابان‌های دبی قدم می‌زنند و یکی از فعالیت‌های رایجی که همه در این شهر انجام می‌دهند خرید کردن است. در واقع مراکز خرید در دبی مقصدی برای تمام خواسته‌ها و نیازهای شما هستند بنابراین، به جرات می‌توان گفت که تقریباً همه مراکز خرید در دبی، ویژگی خاص و فریبنده ای برای خود دارند. با این همه در مقام مقایسه نمی‌توان همه را در یک تراز قرار داد.

 

The Dubai Mall

دبی مال که در میان بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان قرار دارد، حدود ۱۲۰۰ فروشگاه، ۱۲۰ رستوران و کافه و حدود ۲۲ صفحه نمایش سینما را در خود جای داده است. دارای ۳ پارکینگ بزرگ متشکل از خدمات دربان و سیستم فروش بلیط برای مکان یاب خودرو که ۱۴۰۰۰ جای پارک را در خود جای داده است. این مرکز خرید باشکوه که خود را به عنوان بهترین گزینه سرگرمی شهر دبی معرفی می‌کند، دارای آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی، پیست یخی دبی (در اندازه المپیک)، کیدزانیا (محل سرگرمی کودکان) و یک مجموعه سینمای سرپوشیده بوده که شرایط سرگرمی برای تمامی اعضای خانواده ر فراهم می‌آورد. همچنین به محض اینکه وارد دبی مال می‌شوید، از منظره خیره کننده آبشار مصنوعی شگفت زده خواهید شد. ویژگی منحصر به فرد این آبشار این است که از چهار طبقه دبی مال فرو می‌ریزد و با مجسمه‌های غواص فایبرگلاس هر کسی را مجذوب خود می‌کند.

آدرس: Financial Center Street, Along Sheikh Zayed Road, Next to Burj Khalifa – Dubai

 

City Walk

سیتی واک دبی خیلی بیش از مرکز خرید بوده و  مقصدی برای سبک زندگی در فضای باز در دبی است که گزینه های خرید، مهمان نوازی، سرگرمی و سلامتی را در یک فضا گرد هم می آورد. سیتی واک با ایجاد فضایی پیچیده، مقصدی فوق‌العاده برای معاشرت با دوستان، لذت بردن از یک وعده غذایی عالی، یا بازدید ساده از مغازه‌ها است. این منطقه خرید با بیش از ۳۰۰ فروشگاه خرده‌فروشی متشکل از گزینه‌های خرید و غذاخوری محلی و بین‌المللی، یک کلینیک سرپایی چندتخصصی ممتاز، کلینیک Valiant و طیف وسیعی از پیشنهادات تفریحی و سرگرمی، به عنوان مقصدی برای سبک زندگی مطلوب در دبی ظاهر شده است.

 

معرفی مرکز خرید Cityland دبی

آدرس: Al Safa St - Al Wasl - Dubai - United Arab Emirates

 

Dubai Outlet Mall

دبی اوت لت مال که در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد، اولین مرکز خرید مفهومی اوت لت در سراسر خاورمیانه است که ۱۲۰۰ برند برجسته جهان را در خود جای داده. این مرکز خرید که بخشی از شهر اوت لت دبی است، به مشتریان این امکان را می‌دهد که از تخفیف‌های قابل توجهی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد در ۲۴۰ فروشگاه بهره مند شوند. معاملات موجود در برندهای طراحانی مانند باربری و مارک جاکوبز، مرکز خرید اوت لت دبی را در این شهر به یک بازدید ضروری تبدیل می‌کند. در کنار تفریح در پیست یخ و سالن بولینگ، فراموش نکنید که از رستوران‌ها و غذاخوری‌های مشهور جهانی که برای تکمیل تجربه در دسترس هستند، لذت ببرید.

آدرس: Route 66 - Al Ain - Dubai Rd - Dubai Outlet Mall - Dubai - United Arab Emirates

 

City Centre Deira

این مرکز خرید که در چهارراهی بین شارجه، بر دبی و فرودگاه قرار دارد، در بخش قدیمی شهر واقع شده و با ۳۷۰ فروشگاه و مغازه در دو طبقه گسترده شده است. در میان بسیاری از فروشگاه‌های موجود در اینجا، می‌توانید به راحتی Carrefour، Debenhams، Iconic، Sharaf DG، Virgin Megastore، و گالری پاریس و غیره را پیدا کنید. همچنین پارکینگ این مجتمع ظرفیت ۳۶۰۰ خودرو را در خود دارد.

 

راهنمای خرید تجهیزات الکترونیک در دبی

آدرس: 8th St - Port Saeed - Dubai - United Arab Emirates

 

Dubai Marina Mall

دبی مارینا یک مرکز خرید نسبتا کوچک در مقایسه با سایر مراکز خرید بزرگ در دبی است، اما در مکانی نسبتاً شیک و درست در مقابل مارینا دبی واقع شده است. این مرکز خرید پرطرفدار 4 طبقه با دهلیز دایره‌ای عظیم و گردشگاهی مشخص شده است که تا اسکله امتداد یافته است. علاوه بر داشتن حدود 130 فروشگاه خرده‌فروشی، رستوران و کافه را در خود جای داده است. شما در اینجا می‌توانید Reiss، Levi’s، Tommy Hilfiger، Nine West و البته، مجموعه‌ای عالی از مارک‌های مقرون به صرفه مانند Giordano، Miss Selfridge، Borders، New Look و Boots را برای خرید پیدا کنید.

آدرس: Sheikh Zayed Rd - Dubai Marina - Dubai - United Arab Emirates

 

Ibn Battuta Mall

گفته می‌شود ابن بطوطه که در جاده شیخ زاید دبی واقع شده، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید موضوعی در جهان است که دارای بیش از ۲۷۰ فروشگاه، ۵۰ رستوران و یک سینمای ۲۱ صفحه‌ای است. این مرکز خرید بر اساس طراحی ابن بطوطه کاشف تاریخ مراکشی ساخته شده که در مدت ۲۴ سال در شش کشور تونس، مصر، هند، اندلس، چین و ایران سفر کرده است. از این رو، این مرکز خرید در شش کورت متعلق به هر شش کشور طراحی شده است و طراحی‌ها بر اساس شخصیت و فرهنگ همان کشور الهام گرفته شده است. این مرکز خرید ۶ چهره با ارائه سینمای Novo و یک سوپرمارکت بزرگ جایی عالی برای گشت و گذار محسوب می‌شود.

 

معرفی مرکز خرید دبی مارینا مال

آدرس: Sheikh Zayed Rd - Jebel Ali Village - Dubai - United Arab Emirates

 

Mall of the Emirates

مرکز خرید امارات دبی یک مجتمع تجاری چند طبقه است که در تقاطع چهار در جاده شیخ زاید واقع شده است. این مرکز خرید بیش از ۱۰۰ رستوران و کافه، ۶۳۰ فروشگاه خرده‌فروشی و حدود ۷۹۰۰ جای پارک دارد که آن را در رده یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی قرار می‌دهد. این مرکز خرید به دلیل میزبانی از یک مرکز اسکی سرپوشیده به نام اسکی دبی که در بین گردشگران بسیار محبوب است، شهرت دارد. علاوه بر ارائه تجربه انحصاری غذاخوری و خرید، دارای یک مرکز سرگرمی خانوادگی سرپوشیده به نام سیاره جادویی و سینمای Vox یک سینمای مولتی پلکس ۱۴ صفحه‌ای است. از مهم‌ترین نقاط دیدنی مرکز خرید امارات می‌توان به اسکی دبی، کارخانه کیک پنیر، سینما Imax و بسیاری از فروشگاه‌های برند معروف اشاره کرد.

آدرس: Sheikh Zayed Rd - Al Barsha - Al Barsha 1 - Dubai - United Arab Emirates

 

City Centre Mirdif

سیتی سنتر میردیف یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید دبی است که هدف آن خدمت رسانی به جامعه محلی به جای گردشگران است. این یک مجتمع خرید بزرگ در منطقه میردیف دبی است که بیش از ۴۰۰ فروشگاه خرده فروشی مانند Carrefour، Crate و Barrel، Hamleys، Decathlon، Jashan Mahal، Pottery Barn و غیره را ارائه می‌دهد. از خرید گرفته تا سرگرمی، غذاخوری، این مرکز خرید دارای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها و گزینه‌ها است. با پارکینگ آسان و بازدیدکنندگان کم‌تر، این مرکز خرید دارای یک فروشگاه بزرگ Decathlon و Carrefour است که خریداران محلی را به خود جذب می‌کند.

 

معرفی مرکزخرید الغریر دیره دبی

آدرس: Sheikh Mohammed Bin Zayed Rd - Mirdif – Dubai

 

Wafi City Mall

مرکز خرید وافی سیتی دبی یک مجتمع توسعه‌ یافته بزرگ چندمنظوره در منطقه ام حریر دبی است که شامل یک هتل، مرکز خرید، رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها و یک کلوپ شبانه است. Wafi City Mall یکی از ویژگی‌های برجسته این شهر است که بیش از ۲۰۰ فروشگاه خرده فروشی را ارائه می‌دهد. این بنا به سبک مصر باستان طراحی شده که در مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع گسترده شده است. با مجموعه‌ای خوب از رستوران‌ها و مغازه‌ها، تقریبا تمام مراکز خرید دبی دارای امکانات ضروری مانند دستگاه‌های خودپرداز، صرافی، نمازخانه و غیره و مانند مرکز خرید وافی سیتی هستند. طراحی ساختمان شبیه یک معبد مصری با مجسمه‌های عظیم و بالای هرم است. این مرکز خرید با فضای بازی بزرگ و مینی گلف بچه‌ها را سرگرم می‌کند در حالی که بزرگسالان به فکر خرید هستند. همچنین می‌توانید از شادی «رودخانه تنبل» در وسط مرکز خرید با دوستان و خانواده لذت ببرید.

آدرس: Oud Metha Rd - Umm Hurair 2 - Dubai - United Arab Emirates

 

Mercato Shopping Mall

این مرکز خرید با اندازه‌ای متوسط محلی برای خرید و سرگرمی است که بیش از ۱۲۰ فروشگاه سطح جهانی را در خود جای داده است. این مرکز خرید که در جاده ساحل جمیرا واقع شده، دارای سینمای مولتیپلکس و مرکز سرگرمی خانوادگی است. دکور و طراحی این مرکز خرید متاثر از رنسانس ایتالیایی بوده و برندهای برتری همچون Spinneys، Virgin Megastore، Laura Ashley Home، Fun city و لیستی عالی از فروشگاه‌های دیگر در اینجا یافت می‌شوند. ویژگی دیگر این مرکز خرید Vox Cinema Multiplex است که می‌تواند حدود ۱۴ هزار تماشاگر را با ۷ صفحه نمایش مختلف در خود جای دهد.

آدرس: Jumeirah Beach Rd - Jumeirah - Jumeirah 1 – Dubai

 

BurJuman Mall

این یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی و یکی از معدود مراکز خرید قدیمی در دبی است که در دهه ۹۰ در این شهر افتتاح شده و در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ مورد بازسازی قرار گرفت. این مرکز خرید ۳ طبقه و خانوادگی با بیش از ۳۲۰ فروشگاه و صدها رستوران و کافه دیگر با مراکز سرگرمی و تجربه سینما است. همچنین این مرکز خرید کلاسیک دارای بیش از ۴۰ رستوران و کافه با یک سوپرمارکت بزرگ در مرکز است. بورجومان از سال ۱۹۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و در توسعه اخیر خود برندهای مدرنی مانند H&M، Mothercare، و Next و غیره را به مجموعه خود اضافه کرده است. به علاوه Vox Cinema و Magic Planet  (یک مرکز سرگرمی خانوادگی) نیز به این مجموعه اضافه شده است.

 

راهنمای خرید در بازار مینای دبی

آدرس: Khalid Bin Waleed St - Al Mankhool - Dubai

۲۵ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران