۱۰ اقامتگاه رویایی و متفاوت سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
۱۰ اقامتگاه رویایی و متفاوت سریلانکا

سریلانکا از آن کشورهایی است که نه به خاطر مراکز خرید و پارک‌های تفریحی، بلکه به خاطر طبیعت شگفت‌انگیز و حیات وحش فوق‌العاده‌اش محبوب بوده و مقاصد ساحلی متنوعی هم دارد که می‌توانید، روزهایی شاد و عالی را در آن‌جا بگذرانید. در تور سریلانکا، هتل‌های بسیاری در رنج‌های قیمتی متفاوت برای انتخاب وجود دارند اما هتل‌هایی که امروز به شما معرفی خواهیم کرد، نه تنها جزو بهترین‌های این کشور به حساب می‌آیند، بلکه با طراحی و خصوصیات منحصر به فرد، اقامتگاه‌هایی رویایی و اقامتگاه های خاص سریلانکا برای این سفر خاطره‌انگیز خواهند بود.

 

هتل آمانگالا (Amangalla)

هتل آمانگالا (Amangalla) که در قلعه هلندی گاله ساخته شده فضایی معادل دو ساختمان ۳۰۰ ساله را دارد که زمانی محل مستعمری هلندی بوده و اکنون به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده. اینجا یکی از اقامتگاه های خاص سریلانکاست که دارای چشم اندازی فوق العاده و دیدنی از اقیانوس هند است و به گونه‌ای طراحی شده که از همه جهت به دریا اشراف دارد و لذت تماشای دریا را از دست نخواهید داد. لابی آن به استخر احاطه دارد و به وسیله یک قلعه شن از دریا متمایز شده است.

همه اتاق‌های این هتل منظره‌ای رو به دریا داشته و در واقع در تخت خود می‌توانید به نظاره اقیانوس بنشینید. در رستوران‌های لوکس این محل می‌توانید غذاهای محلی سریلانکا و بین‌المللی خوشمزه و با کیفیت میل کنید و از طبیعت زیبای این هتل نهایت لذت را ببرید. اگر به دنبال محیطی آرام برای استراحت و گشت و گذار هستید تجربه اقامت در این هتل را از دست ندهید.

هتل کارپاها سندز (Karpaha Sands)

این هتل واقع در قلب شهر کلمبو در نزدیکی جاده گال قرار دارد. هتل مونپیک دارای ۲۱۹ اتاق و سوئیت مجهز می‌باشد.این هتل پنج ستاره دارای چشم اندازی خیره کننده از اقیانوس هند با طبیعتی جذاب است. در پشت بام این هتل یک بار سرگرم کننده، استخر تفریحی و بوفه بسیار بزرگ وجود دارد که در سال ۲٠۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده است.

این هتل زیبا که در نزدیکی ساحل قرار دارد، دارای ۲۴ طبقه لوکس همراه با امکانات فراوانی است. از جمله آن‌ها می‌توان به اسپا، بهترین آبگرم درمانی، باشگاه یوگای اختصاصی و بدنسازی برای گردشگران تور سریلانکا اشاره کرد. شهر پر هیاهو و گردشگری کلمبو در همسایگی پارک بازی لیبرتی مکانی جذاب و دارای تفریحات هیجان انگیز در سریلانکا برای مسافران محسوب می‌شود. هتل کارپاها سندز در نزدیکی بازار محلی و اماکن تاریخی و فرهنگی زیبایی واقع شده است. اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید این هتل بی نظیر را از دست ندهید.

 

جاذبه‌های میراث فرهنگی یونسکو در سریلانکا

جتوینگ کندی گالری (Jetwing Kandy Gallery)

در میان هتل‌های ۵ ستاره بزرگ و اقامتگاه های خاص سریلانکا، کم‌تر جایی را مثل جتوینگ کندی گالری پیدا خواهید کرد. مجموعه‌ای شیک وهنرمندان که از هر نظر، یک انتخاب عالی در این شهر به حساب می‌آید. این هتل در یکی از بهترین مناطق شهر و در کنار ساحلی دنج و فوق‌العاده قرار گرفته و از طرفی رودخانه را نیز در سمت دیگرش دارد. جدا از ساحلی بزرگ و دوست داشتنی، در کنار رودخانه نیز فضایی برای استراحت منظور شده و اسکله‌ای کوچک نیز برایش در نظر گرفته شده است.

امکانات سینمون بنتوتا بیچ آن‌قدر زیاد است که گفتن از آن‌ها در یک بند نمی‌گنجد. از اتاق‌های شیک و بزرگ گرفته تا رستوران‌هایی که جزو بهترین‌ها در سطح شهر هستند، از کلاب کودکان تا امکانات تفریحی متنوع و وجود استخر و مرکز اسپا و سلامتی، همگی از این هتل یک اقامتگاه عالی ساخته است.

جتوینگ لایتهاوس (Jetwing Lighthouse)

اگر بخواهیم یکی از متفاوت‌ترین هتل‌ها در بنتوتا را اسم ببریم، حتما باید از جتوینگ لایتهاوس اشاره داشته باشیم که بالای صخره‌ای قرار گرفته و منظره‌ای شگفت‌انگیز را می‌سازد. این هتل از دو سمت، سواحلی دیدنی با شن‌های طلایی را کنار خود می‌بیند و پشت سر نیز به جنگلی زیبا ختم می‌شود. در کنار همه‌ی این‌ها، استخری بالای صخره تهیه دیده شده که موقع شنا در آن، منظره‌ای فوق‌العاده جذاب از دریا را مشاهده خواهید کرد. این مکان به معنای واقعی یکی از اقامتگاه های خاص سریلانکا شناخته می‌شود.

طراحی داخلی این مجموعه به شکلی هنرمندانه و اغلب با چوب انجام شده و حال و هوایی محلی دارد. با این حال، جتوینگ سامان کاملا هتلی مدرن بوده که از نظر امکانات رفاهی، در زمره بهترین‌های هتل‌های ۵ ستاره شهر است. هتلی که اتاق‌ها و ویلاهای بزرگ در اختیارتان می‌گذارد، دارای رستوران‌های مختلف، ساحل اختصاصی و امکاناتی عالی برای تفریحات متفاوت در خود دارد.

 

بهترین اقامتگاه‌های خانگی در سریلانکا

هتل ناین اسکایز (Nine Skies)

تمامی ۷۵ اتاق و سوییت مجموعه هتل ناین اسکایز رو به دریا قرار گرفته‌اند و ساحلی بزرگ و اختصاصی نیز برای این مکان در نظر گرفته شده که امکاناتی عالی برای تفریحات آبی در خود دارد. ساحلی که شب‌ها، می‌توانید بر روی میزهای مخصوصش، یک شام رمانتیک را زیر نور ماه تجربه کنید و روزها نیز برای آفتاب گرفتن در فضای آرام این محل، از آن بهره ببرید.

این هتل حدودا یک ساعت و نیم از فرودگاه فاصله دارد و دارای فضایی بزرگ و سرسبز با باغ‌های متعدد، استخری زیبا، چندین محل برای استراحت، رستوران‌های مختلف و امکانات ریز و درشت فراوانی است. در زمینه اتاق‌ها و سوییت‌ها نیز، طراحی شیک و استفاده از المان‌های محلی در کنار بهره بردن از بهترین امکانات رفاهی، جزو ویژگی‌های این مجموعه به حساب می‌آیند.

لیوینگ هریتیج کوسلاندا (Living Heritage Koslanda)

این اقامتگاه در کندی و در حد فاصل حدودا ۳ کیلومتری از موزه چای سیلان، امکاناتی با رستوران، پارکینگ خصوصی رایگان، استخر روباز و بار ارائه می‌دهد. هر اقامتگاه در هتل دارای منظره شهر است و مهمانان می‌توانند از دسترسی به باغ و تراس لذت ببرند. این اقامتگاه دارای پذیرش ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی، سرویس اتاق و وای فای رایگان است.

تمامی اتاق‌های هتل دارای تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، پخش کننده بلوری، و حمام اختصاصی با دوش، سشوار و لوازم آرایش رایگان هستند. به علاوه همه اتاق‌ها کمد لباس و کتری را برای مهمانان فراهم می‌کنند. شما می‌توانید هر روزتان را در اینجا با صبحانه الاکارته شروع کنید. صبحانه در این هتل مفصل برگزار می‌شود و شامل صبحانه قاره‌ای و منوی کامل انگلیسی/ایرلندی است.

 

بهترین رستوران‌های کندی

لست هاوس (Last House)

یکی دیگر از مجموعه‌های زیبا، بزرگ و اقامتگاه های خاص سریلانکا لست هاوس نام دارد. این هتل دارای فضای بزرگ و شیک، رو به دریا بوده و یک ساحل اختصاصی بزرگ برایش در نظر گرفته شده است. یکی از نکات جذاب درباره این هتل، اتاق‌های فوق‌العاده زیبایش است که در کلاس‌های مختلف تهیه دیده شده و هر کدام به شکلی متفاوت دکور و تزیین شده است. اتاق‌هایی شاد، زیبا و رنگارنگ که همگی دارای تراس هستند.

این هتل جزو لوکس‌ترین‌ها و بهترین اقامتگاه‌های بنتوتا محسوب می‌شود. هتلی که دارای باغ‌های متعدد رو به دریا، فضایی آرامش بخش و رستوران‌ها و بارهای متنوعی است که همگی درای کیفیت عالی و دکوری بسیار زیبا هستند. در کل ریزورت تاج بنتوتا هم از نظر زیبایی و هم از نظر امکانات بدون شک جزو برترین‌ هتل‌های شهر بوده و تنها قیمت آن باعث شده تا این محل را بهترین هتل در شهر ندانیم.

جتوینگ کولومبو سون (Jetwing Colombo Seven)

این هتل فوق‌العاده در مناطق مرتفع‌تر کلمبو واقع شده و درست در لبه‌ی "تپه دارچین" (Cinnamon Gardens) واقع شده است. اتاق‌ها و سوییت‌های این مجموعه دارای دیواری سراسر از شیشه هستند تا بتوانید، منظره‌ی کلمبو را به بهترین شکل ببینید. اما بهترین چشم‌انداز در هتل جتوینگ کلمبو سون، مربوط به روفتاپ زیبا و استخر بدون لبه آن است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

یکی از کافه‌های معروف کتاب کلمبو به نام کافه بلک کت (Black Cat Cafe) در چند قدمی هتل واقع شده و موزه ملی نیز فاصله‌ی چندانی از آن‌جا ندارد و با تاک تاک می‌توانید به دیدنش بروید. این موزه از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی کلمبو به حساب آمده و چیزهای زیادی از گذشته مردم سریلانکا به شما یاد خواهد داد.

 

حقایقی که درباره سریلانکا نمی‌دانید

گال اویا لاج (Gal Oya Lodge)

گال اویا لاج یک هتل ۵ ستاره است که در آمپیتیا، کندی، سریلانکا واقع شده است. این ملک که در میان شالیزارهای سرسبز احاطه شده با سبزه‌های سرسبز و تنها ۱۰ دقیقه با ماشین تا معبد معروف یادگار دندان فاصله دارد. تمامی اتاق‌های این هتل دارای تهویه مطبوع و تلویزیون صفحه تخت ماهواره‌ای بوده و برخی از اتاق‌ها دارای قسمت نشیمن برای راحتی شما هستند. یک کتری و مینی بار در اتاق خواهید داشت. به علاوه هر اتاق دارای حمام اختصاصی با حمام و دوش، دمپایی و لوازم آرایش رایگان است.

 از لحاظ امکانات لوکس این ملک دارای استخر شنا همراه با بار استخر INFINITY در طبقه دوم با منظره‌ای زیبا است که مهمانان می‌توانند با نوشیدن یک نوشیدنی از بار به استراحت بپردازند. این ملک دارای سه رستوران است: BRIX، یک رستوران ایرلندی معاصر، THE LONG BAR  مکانی دلپذیر که شبیه یک کافه ایرلندی است. و TREATS، برای صبحانه، ناهار یا میان وعده آخر شبی. در طبقه آخر LAVO، یک کلوپ شبانه مجلل نیز واقع شده است. در مرکز تناسب اندام می‌توانید از تمرینات با طراوت لذت ببرید یا در اسپا طیف وسیعی از درمان‌ها را دریافت کنید. پارکینگ رایگان نیز در محل موجود است.

جتوینگ ویل اویونا (Jetwing Vil Uyuna)

جتوینگ ویل اویونا نیز از هتل‌های مهم و نمادین کلمبو به حساب می‌آید و در بنایی تاریخی ساخته شده که تاریخ ساخت آن به ۱۸۶۴ میلادی بر می‌گردد. این هتل که از قدیمی‌ترین‌ها در کلمبو نیز هست، دارای معماری اروپایی و زیبا بوده و فضای بسیار بزرگی در داخل و فضای سبز و ساحلی زیبا در بیرون دارد.

اتاق‌های این هتل ۵ ستاره مجلل بوده و شکل کلاسیک طراحی شده‌‌ و اغلب آن‌ها منظره‌ی دریا را پیش رو دارند. این مجموعه دارای یک استخر روباز عالی، رستوران‌ها و بارهای متنوع و خیلی خوب، سالن ورزشی و ... نیز هست.

 

رمانتیک‌ترین مکان‌های سریلانکا

منبع

 

۱۸ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران