راهنمای سفری متفاوت به سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
راهنمای سفری متفاوت به سریلانکا

آن‌هایی که به دنبال ماجراجویی در سواحل زیبا، طبیعی فوق‌العاده و حیات وحشی فوق‌العاده هستند، حتما سفر به سریلانکا را در سر می‌پرورانند. کشوری بی‌نهایت جذاب که هر گوشه‌ای یک زیبایی خاص نهفته دارد و به همین دلیل سالانه تعداد بی‌شماری گردشگر به آن‌جا سفر می‌کند. سریلانکا از آن کشورهایی است که برای انواع سفرها مناسب بوده و هم برای آن‌ها که قصد سفری لاکچری دارند، آن‌ها که می‌خواهند با خانواده سفر کنند یا حتی کوله‌گردها مناسب است.

البته خیلی‌ها هم به طور کلی با سریلانکا آشنا نیستند، به همین دلیل ما این نوشته را برای شما فراهم کرده‌ایم تا هم کمی از از این کشور بگوییم، هم شما را برای تور سریلانکا آماده کنیم!

 

چرا باید به سریلانکا سفر کنید؟

کم‌تر کشوری در دنیا پیدا می‌شود که بتوانید چنین تجربه‌ی متنوعی از سفر را برایتان به ارمغان بیاورد. دلایل زیادی وجود دارد که شما این کشور را باید برای سفر بعدی خود انتخاب کنید. ماجراجویی در طبیعت، سواحل استثنایی و جاهای عالی برای موج سواری، برای استراحت، غذاهای خوشمزه، دیدنی‌های فرهنگی و خیلی چیزهای دیگر هستند که به خاطرشان باید به سریلانکا سفر کنید.

جاذبه‌های طبیعی: سریلانکا مملو از مقاصد طبیعی عالی با مناظری شگفت انگیز است. مسیرهای طبیعت گردی عالی دارد و چندین پارک ملی دارد که جزو میراث فرهنگی یونسکو بر شمرده می‌شوند. از آبشارهای بسیار تا درختانی که در کم‌تر جایی از دنیا دیده شده‌اند، این کشور یکی از بهترین جاها برای آن‌هاست که عاشق طبیعت هستند.

 

بهترین پارک‌های ملی سریلانکا

سواحل استثنایی: مقاصد ساحلی سریلانکا همیشه بیش از دیگر مقاصد این کشور گردشگر به خود جذب می‌کنند. این مقاصد چند مورد از زیباترین سواحل سریلانکا و آسیا را در خود دارند و هم موج سواران، هم آن‌هایی که به دنبال تفریحات آبی هستند و هم برای کسانی که می‌خواهند در ساحل خوش بگذرانند، می‌توانند ساحل محبوب خود را پیدا کنند.

کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی: نباید فراموش کرد که سریلانکا از نظر تاریخی از اهمیت بالایی در منطقه برخوردار بوده و ۸ بنای تاریخی دارد که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. این کشور با تنوع فرهنگی و دینی خاص خود، مردمانی مسلمان، بودایی، هندو و مسیحی را در کنار هم میزبانی می‌کند.

غذاهای خوشمزه: اما اگر طرفدار غذاهای خوشمزه هستید هم حتما باید سری به سریلانکا بزنید. اگر چه بخش زیادی از غذاهای این کشور تند است، اما غذاهای خیابانی جذاب، غذاهای دریایی فوق‌العاده و رستوران‌ها و کافه‌های بسیار، این دسته از گردشگران را نیز راضی خواهد کرد.

 

آیا سریلانکا کشوری امن برای سفر است؟

حیات وحش دیدنی: کشوری با این حجم از منابع طبیعی، حتما حیات وحشی غنی نیز دارد. کشوری که به فیل‌های وحشی‌اش مشهور است و سافاری‌های متعددی به نقاط مختلفش برگزار می‌شود تا بتوانید از نزدیک این حیوانات جذاب را ببینید.

 

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

سریلانکا کشوری گرم‌سیری است و چنین کشورهایی عموما دو فصل دارند: فصول خشک و بارانی. البته سریلانکا دو بار فصل بارانی را در طول سال به خود می‌بیند و آن هم به این دلیل است که هر بخشی از این کشور در طول سال آب و هوای متفاوتی دارد. شما بر طبق محلی که به آن سفر می‌کنید، باید ببینید که چه زمان از سال بارانی بوده و چه زمانی خشک است.

بسیاری سفرها به سریلانکا به بخش مرکزی و ساحل غربی این کشور انجام می‌شود و از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای سفر به این منطقه بین ماه‌های اکتبر تا مارس است. اما اگر قصد سفر به سواحل کم‌تر شلوغ شمالی را داشته باشید، باید بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر به این بخش از سریلانکا سفر کنید.

 

میانگین هزینه‌ها در سریلانکا به چه صورت است؟

غذا و رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی عموما در سریلانکا بسیار ارزان تمام خواهد شد. حتی اگر بخواهید با قطار از شهری به شهر دیگر بروید، با قیمتی پایین می‌توانید این کار را انجام دهید. برای هواپیما و هتل حتما از تور استفاده کنید تا هزینه‌ی پایین‌تری پرداخت نمایید. در مجموع فارغ از هزینه‌های هتل و هواپیما، هزینه‌ی خورد و خوراک برای هر نفر حدود ۷ دلار می‌شود. هزینه‌ی مراکز تفریحی نیز بسته به جایی که می‌روید خیلی متغیر است، اما در مجموع نسبت به خیلی کشورهای گردشگرپذیر دیگر آسیا، هزینه‌ها در سریلانکا پایین‌تر خواهد بود.

 

تفریحات هیجان انگیز در سریلانکا

اطلاعات مفید درباره سریلانکا

  • واحد پول: کرون (LKR)
  • زبان رسمی: سینهالی / تامیل
  • کد کشور: ۰۰۹۴
  • اختلاف ساعت با ایران: ۵ ساعت و نیم جلوتر
  • شماره‌های ضروری: پلیس ۱۱۸ و ۱۱۹ |  آتش نشانی و فوریت‌های پزشکی ۱۱۰

فرودگاه‌های سریلانکا

سریلانکا دو فرودگاه بین‌المللی در شهرهای کلمبو و هامبانتوتا دارد که به ترتیب با نام‌های فرودگاه بین‌المللی باندرانیکی و فرودگاه بین‌المللی ماتالا شناخته می‌شوند.

محبوب‌ترین شهرهای سریلانکا نزد گردشگران

  • کلمبو: بزرگ‌ترین شهر سریلانکا که نزدیک پایتخت قرار گرفته و بیش‌ترین پذیرش گردشگر در طول سال را دارد.
  • کندی: یکی دیگر از شهرهای بزرگ این کشور که در مرکز آن قرار گرفته و آخرین پایتخت دوران پادشاهی سریلانکا بوده است. شهر کندی در سریلانکا، مملو از مزارع چای و دیدنی‌های تاریخی.
  • بنتوتا: محبوب‌ترین شهر ساحلی سریلانکا که در جنوب این کشور قرار دارد و به کلمبو نزدیک است. خیلی اوقات تور سریلانکا سفری ترکیبی به شهرهای کلمبو و بنتوتا است.
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 23 بهمن 1400)

نظرات کاربران