راهنمای موج سواری در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
راهنمای موج سواری در سریلانکا

کیلومتر خط ساحلی فوق‌العاده زیبا در کرانه‌ی اقیانوس هند، سریلانکا را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای انجام ورزش موج سواری و به طور کلی، تفریحات آبی مختلف بدل کرده است. این کشور مملو از زیبایی‌های طبیعی بوده و جاذبه‌های گردشگری آن تمام نشدنی هستند و در کنار فعالیت‌های مختلف، حتما انجام موج سواری نیز با توجه به مربیان و تجهیزات در نظر گرفته شده، لذت بخش خواهد بود. در نوشته امروز ما یک راهنمای کامل برای همه از جمله مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌هایی که به تور سریلانکا می‌روند و می‌خواهند موج سواری را نیز تجربه کنند، گرد آورده‌ایم.

 

تجربه موج سواری در سریلانکا

نکته جالب در سریلانکا این است که سواحل دو سمت این کشور، هر کدام در ماه‌هایی از سال برای موج سواری مناسب هستند و به همین سبب، در تمام طول سال، شما می‌توانید در این کشور زیبا به انجام ورزش محبوبتان بپردازید. همچنین این کشور را می‌توان، مکانی عالی برای شروع موج سواری یا انجام آن به صورت تفریحی به حساب آورد، اگر چه افراد حرفه‌ای بسیار زیادی نیز، هر ساله سفر به سریلانکا را به خاطر انجام موج سواری در سواحل زیبای این کشور انتخاب می‌کنند.

برای سال‌های زیادی، خیلی‌ها تور سریلانکا را به خاطر معابد بودایی، مناطق جنگلی شگفت‌انگیز و البته غذاهای خوشمزه‌اش انتخاب می‌کردند اما سال‌ها اخیر است که تفریحات آبی در این سرزمین به شدت به محبوبیت رسیده است. این روزها از کلمبو تا تانگاله و تا خلیج آروگام، همه در ساحل در حال موج سواری یا انجام دیگر ورزش‌های آبی هستند.

 

قطار معروف کندی به الا در سریلانکا

بهترین نقاط سریلانکا برای موج سواری

نقاط زیادی در سریلانکا وجود دارند که می‌توایند برای موج سواری اقدام کنید و این تعداد، تقریبا به اندازه مقاصد ساحلی این کشور گسترده است. معروف‌ترین آن‌ها خلیج آروگام به حساب می‌آید اما در ادامه ما محبوب‌ترین‌ها محل‌ها برای انجام این ورزش را به شما معرفی می‌کنیم:

  • خلیج آروگام (Arugam Bay): بسیاری از حرفه‌ای‌ها و اهل سفر به سریلانکا، خلیج آروگام را به موج سواری می‌شناسند. این بخش زیبا از کشور، در سواحل شرقی واقع شده و در تابستان که سواحل جنوب غربی درگیر فصل بارانی است به یکی از محبوب‌ترین نقاط برای سفر به سریلانکا تبدیل می‌شود. این محل، جاهای مختلفی برای موج سواری داشته و انواع موج‌ها برای سطوح مختلف را ارائه می‌کند.

  • هیریکتا (Hiriketiya): هیریکیتا بر خلاف خلیج آروگام، هنوز جای خیلی شناخته شده‌ای نیست و از جمله محل‌های عالی برای موج سواری به حساب می‌آید که تا حد زیادی از نظرها پنهان مانده است. البته در ماه‌های اخیر، ساخت و سازهای بیشتری در آن‌جا صورت گرفته و تبلیغات گسترده‌ای نیز برایش انجام شده است و البته وجود امکانات بیشتر را همیشه برای موج سواری باید به فال نیک گرفت.
  • دیکولا (Dickwella): این شهر کوچک ساحل در جنوب کشور، به سواحل زیبایش معروف است. سواحلی که بعضی از آ‌ن‌ها برای موج سواری مبتدیان عالی بوده و البته نقاطی نیز با موج‌های بلند دارد تا حرفه‌ای‌ها بتوانند، مهارت‌های خود را به افراد درون ساحل نمایش دهند.
  • اس‌کی تاون (SK Town): این محل در واقع به مجموعه‌ای از کمپ‌ها و هتل‌های مخصوص موج سواری بین دیکولا و میریسیا اشاره دارد که در انتهای خلیج واقع شده‌اند و سواحل آن‌جا برای موج سواری عالی هستند. بین ماه‌های نوامبر تا مارس، آب و هوا برای موج سواری در آن‌جا عالی بوده و شما می‌توانید، بر موج‌هایی با طول تا ۱۰۰ متر سواری کنید و از امکانات متعددی که در این محل مهیا شده استفاده نمایید.

 

۸ فعالیت جذاب در سفر به کندی، سریلانکا

  • ولیگاما (Weligama): ولیگاما شاید زیباترین مقصد توریستی در سریلانکا نباشد اما با سواحل بسیار بزرگ خود، مسلما جایی عالی برا یموج سواری به حساب خواهد آمد. وجود مدارس متعدد موج سواری، امکانات خیلی خوب و همچنین اقامتگاه‌های کوچک و بزرگ، این محل را به جایی عالی برای انجام این ورزش بدل کرده است. همچنین می‌توایند، در این اقامتگاه‌های زیبا، در کلاس‌های یوگا گروهی شرکت کنید، اسب سواری در ساحل را تجربه نمایید و خیلی فعالیت‌های دیگر را در تور سریلانکا به مقصد ولیگاما به انجام رسانید.
  • میدیگاما (Midigama): میدیگاما جایی زیبا در سریلانکا است که سواحل درخشانی داشته که درخت‌های نخل تا دم ساحل رسیده‌اند و فضایی استثنایی را به وجود می‌آورند. وجود موج‌های بزرگ از جهت‌های مختلف جزو بخش‌های درخشان این شهر برای موج سوارهاست و همه‌ی مسافرانی که اهل فعالیت‌هایی آبی هستند، می‌توانند از باغ‌های مرجانی بزرگ و رنگارنگ آن‌جا بهره ببرند و سفری خاطره‌انگیز را تجربه نمایند.

بهترین زمان برای موج سواری در سریلانکا

همان طور که گفتیم، وقتی در بخشی از سریلانکا، آب و هوا برای موج سواری خوب نیست، قسمتی دیگر از این کشور، شرایطی ایده‌آل برای انجام این ورزش را خواهد داشت و شما می‌توانید، در تمام طول سال موج سواری را در آن‌جا به انجام برسانید.  به طور کلی فصول سریلانکا به دو بخش بین ماه‌های نوامبر تا آوریل (اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت) و مِی تا اکتبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط آبان) تقسیم می‌شوند.  

بین ماه‌های نوامبر تا آوریل، سواحل جنوب غربی برای موج سواری عالی خواهند بود و در دیگر فصل سال، باید به سواحل شرقی مثل خلیج آروگام برای انجام این ورزش بروید. نکته مهم در انتخاب مقصد مورد نظرتان، موقعی است که تور سریلانکا را برای تعطیلات خود رزرو کرده‌اید.

 

راهنمای سفری متفاوت به سریلانکا

کمپ‌های مخصوص موج سواری در سریلانکا

اگر قصد دارید کل سفر خود به سریلانکا را در سواحل این کشور سر کنید و موج سواری یاد بگیرید و در دریا مشغول فعالیت‌های مختلف آبی باشید، کمپ‌ها و هتل‌های خیلی خوبی برای موج سواری در کشور وجود دارد که می‌توانید در آن‌جاها اقامت داشته باشید. در این محل‌ها، در کنار اقامتگاه‌های شیک ، آموزش دهنده‌ها و امکاناتی عالی برای انجام موج سواری در سطوح مختلف تدارک دیده شده است.

بد نیست به سه مورد از محبوب‌ترین کمپ‌ها و هتل‌های موج سواری در سریلانکا نیز اشاره‌ای داشته باشیم اما در نظر داشته باشید که تعداد این کمپ‌ها بسیار بیشتر هستند و در نقاط مختلف کشور قرار دارند:

  • سلتی پلیکان (The Salty Pelican): این مجموعه در خلیج هیریکتیا واقع شده و هزینه اقامت در آن‌جا برای هر روز از ۳۵۰ دلار آغاز می‌شود. یک هتل-کمپ بسیار شیک و لوکس که حتما باید حداقل ۴ روز اقامت در آن‌جا را رزرو کنید تا پکیج‌های موج سواری و آموزش در اختیارتان گذاشته شود. البته خدمات این مجموعه فراتر از این حرف‌ها بوده و شامل کلاس‌های گروهی یوگا، رستوران‌های بسیار خوب با غذاهای سالم، دیگر ورزش‌های آبی و ... می‌شود. کلاس‌های آموزشی موج سواری برا افراد تازه کار و در حد متوسط نیز در آن‌جا برگزار شده و شامل پکیج می‌شود.
  • موج سواری و یوگا میریسیا (Surf & Yoga Mirissa): میریسیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سریلانکا است و این محل نیز از جمله هتل-کمپ‌های فوق‌العاده محبوب برای انجام موج سواری در این منطقه به حساب می‌آید. متاسفانه مهم‌ترین مسئله که باعث می‌شود خیلی‌ها این مکان را برای سفر انتخاب نکنند، حداقل ۱۵ روز رزرو مجموعه بوده که البته شامل کلاس‌های کامل موج سواری، ۱۲ جلسه یوگا، ساتلن‌های ورزشی مختلف و .. می‌شود. البته با این وجود، برای اقامت در این محل در فصل موج سواری، باید از هفته‌ها قبل اقدام نمایید!
  • فریدام سورف ویلا (Freedom Surf Villa): پکیج‌های این مجموعه از ۵ روز آغاز شده و شامل ۱۶ جلسه آموزشی و موج سواری است و قیمت آن‌ها از ۲۶۹ دلار آغاز می‌شود. فریدام سورف ویلا در ولیگاما واقع شده و به خاطر کلاس‌های خیلی خوب، ساحل جذاب و همچنین امکاناتش، بسیار میان مسافران خارجی محبوب است.

هزینه‌های موج سواری در سریلانکا

این مسئله واقعا به این که خودتان قصد دارید، چقدر در این سفر هزینه کنید بر می‌گردد. کمپ‌های لوکس و جذابی هستند که برای یک هفته حدود ۷۰۰ دلار دریافت می‌کنند که شامل اقامت، صبحانه، تجهیزات و البته یکی دو گشت هم می‌شود. کمپ‌های گران‌تری و ارزان‌تر هم در سریلانکا پیدا خواهید کرد، اما اگر بخواهید در طول سفر، تنها چند باری برای موج سواری بروید، نیازی به پرداخت چنین قیمتی نخواهید داشت.

شما می‌توانید با چند ده دلار هزینه در هر روزی که می‌خواهید، به کلاس‌های ساعتی در سواحل مختلف رفته و تجهیزات نیز در اختیار بگیرید. برای افراد حرفه‌ای که قصد دارند در جاهایی مثل اس‌کی تاون اقامت داشته باشند نیز اوضاع به همین ترتیب است و در آن‌جا نیز اقامتگاه‌های متنوع برای هر مقدار هزینه‌ای که حاضر باشید، پرداخت نمایید، وجود دارد. در این محل، حتی جاهایی با ۱۰ دلار برای اقامت نیز پیدا می‌کنید اما خب هزینه‌ی تجهیزات (اگر همراه نداشته باشید) را باید جدا پرداخت نمایید.

 

بنتوتا آدرنالین و آرامش در کنار اقیانوس هند

دیگر فعالیت‌های آبی که در سریلانکا می‌توانید تجربه کنید

تقریبا هر چیزی که در این زمینه به ذهنتان می‌رسد را در سریلانکا می‌توانید انجام دهید. مضاف بر این که هزینه‌های انجام تفریحات آبی در سریلانکا، نسبت به خیلی از مقاصد توریستی جنوب شرق آسیا، ارزان‌تر هم هست. با این حال، بدون شک محبوب‌ترین فعالیت در این کشور، اسنورکلینگ است و جاهای مختلفی در سواحل سریلانکا برای این کار وجود دارد و شما بدون این که نیاز باشد، از تجهیزات غواصی استفاده کنید، می‌توانید ماهی‌های رنگارنگ و آبزیان مختلف را در زیر آب ببینید.

ورزش‌های هیجان انگیز مثل اسکی روی آب، غواصی، کایت سورفینگ و ... نیز مهیاست و البته می‌توانید در رودخانه‌ها نیز قایق سواری نمایید. ماهیگیری هم به طور کلی چه به صورت تورهای دریای برای صید ماهی‌های خاص چه در مناطق ساحلی نیز طرفداران خود را دارد. فراموش نکنید که پرواز با هواپیماهای آبی نیز بسیار لذت بخش خواهد بود و تجربه‌ای جذاب و ماندگار در سفر به سریلانکا برایتان ثبت خواهد کرد. البته این فعالیت به نسبت دیگر چیزهایی که معرفی کردیم، بسیار گران‌تر است.

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران