فیل‌ سواری در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
فیل‌ سواری در سریلانکا

سریلانکا یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه یک سفر عالی است که توانسته به خصوص عاشقان به طبیعت را به خود جذب کند. به طوری که همراه شدن با سافاری‌های طبیعت‌گردی یکی از اصلی‌ترین تفریحاتی است که مسافران در سفر به سریلانکا به سراغ آن می‌روند. از جمله پرطرفدارترین این موارد سافاری فیل در سریلانکا است. به این صورت که علاقه‌مندان به این حیوان دوست داشتنی می‌توانند با تورهای مختلفی که با هدف فیل‌ سواری در سریلانکا برگزار می‌شوند همراه شده و روزی منحصر به فرد و متفاوتی را تجربه کنند. اگر شما نیز قصد سفر به سریلانکا را داشته و علاقه‌مند به تجربه فیل‌سواری در این مقصد توریستی هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین مکان‌ها برای این منظور آشنا کنیم.

 

۴ مورد از بهترین مکان‌های فیل‌ سواری در سریلانکا

هر چند فیل‌سواری یکی از اصلی‌ترین تفریحات برای مسافران تور سریلانکا به شمار می‌آید اما با این حال پیدا کردن مکان مناسب برای این منظور می‌تواند برای بسیاری از توریست‌ها دشوار باشد. در انتخاب بهترین مکان برای فیل‌سواری باید به بهداشت، امنیت، رفتار مناسب با فیل‌ها و ... توجه کرده و با در نظر گرفتن همه این موارد مناسب‌ترین مقصد را انتخاب کرد. ما با توجه به همه این موارد در زیر چند مورد از بهترین مکان‌های فیل‌سواری سریلانکا را گردآوری و معرفی کرده‌ایم:

۱. فیل‌سواری در پارک ملی اوداوالاو، سریلانکا

پارک ملی اوداوالاو (Udawalawe National Park) یکی از بهترین مکان‌های فیل‌ سواری در سریلانکا و همچنین یکی از بهترین پارک‌های ملی سریلانکا است. این مجموعه یکی از کوچک‌ترین مکان‌ها برای سافاری‌ در سریلانکا به شمار می‌آید که به همین دلیل متراکم‌ترین جمعیت‌ فیل‌ها را در خود جای داده است. در نتیجه علاقه‌مندان می‌توانند شمار زیادی از فیل‌ها را به صورت یکجا در این پارک پیدا کرده و تماشا کنند. به عبارتی دیگر شانس توریست‌ها برای پیدا کردن فیل‌ها و گذراندن وقت با آن‌ها بسیار زیاد است. ناگفته نماند به غیر از فیل‌ها چند حیوان دیگر اعم از پلنگ‌ها و غیره را نیز می‌توان در این پارک ملی پیدا کرد اما فیل‌ها اصلی‌ترین حیواناتی هستند که در سافاری خود با آن‌ها روبرو خواهید شد. به علاقه‌مندان توصیه می‌کنیم با تورهای نیم روزه در پارک ملی Udawalawe همراه شده و به گشت و گذار در آن توسط جیپ‌های سافاری بپردازید. از جمله مزایا این مجموعه عبارتند از:

  • مشاهده گله‌های بزرگ از فیل‌ها
  • بسیار مقرون به صرفه
  • دسترسی آسان

البته در کنار همه این مزایا به دلیل کوچک بودن محوطه احتمال شلوغی و حضور گردشگران زیادی در اطراف شما حین سافاری وجود دارد که می‌توان به عنوان نکته منفی از این مجموعه به آن اشاره کرد.

عکس: myceylonadventures.com

 

۲. فیل‌سواری در پارک ملی ویلپاتو، سریلانکا

پارک ملی ویلپاتو (Wilpattu National Park) در شمال سریلانکا قرار گرفته و به گفته بسیاری از توریست‌ها زیباترین مکان برای فیل‌ سواری در سریلانکا است؛ چرا که دریاچه‌ها و پوشش گیاهی سرسبز فوق‌العاده زیبایی را دارا است. بنابراین توریست‌ها می‌توانند با انتخاب این پارک ملی به تماشای یکی از زیباترین حیات وحش در سریلانکا بروند که شامل فیل‌ها نیز می‌شود. البته باید بگوییم که Wilpattu بسیار بزرگ است، در نتیجه تراکم فیل‌ها در آن کم بوده و اگر جز افراد خوش شانس نباشید احتمال روبرو نشدن با فیل‌ها غیر ممکن نیست. با این حال می‌توان ویلپاتو را یکی از آرام‌ترین پارک‌های سافاری در سراسر سریلانکا دانست که به احتمال زیاد جیپ سافاری که سوار بر آن هستید تنها اتومبیلی خواهد بود که در اطراف وجود دارد و می‌توانید نهایت لذت را از آن برده و بهترین عکس‌ها را برای خود ثبت کنید. از جمله مزایا این مجموعه عبارتند از:

  • طبیعت زیبا با جاده‌های عالی برای سافاری
  • داشتن محیطی آرام
  • احتمال بازدید از دیگر حیوانات حیات وحش

ناگفته نماند به دلیل بزرگ بودن پارک ملی ویلپاتو احتمال اینکه با هیچ فیلی در طول گشت و گذار خود روبرو نشوید نیز وجود داشته و هیچ تضمینی بر دیدن فیل‌ها وجود ندارد. با این حال قطعا ارزش دیدن را دارد.

 

بهترین تفریحات خانوادگی با بچه‌ها در سریلانکا

عکس: adventuretravel.aggressor.com

 

۳. فیل‌سواری در پارک ملی مینریا و کائودولا، سریلانکا

مورد بعدی از مکان‌های دوست داشتنی برای تماشا و فیل‌ سواری در سریلانکا دو پارک ملی مینریا (Minneriya) و کائودولا (Kaudulla) هستند که در فاصله بسیار نزدیک به هم قرار گرفته و حتی بسیاری از حیوانات اغلب بین آنها در حال تردد هستند. در بین مردم سریلانکا این محدوده با نام "مثلث فرهنگی" شناخته می‌شود که بدون اغراق منطقه‌ای با تاریخ و طبیعت باورنکردنی است. به خصوص در فصل خشک و بدون بارندگی سال تعداد بسیار زیادی از فیل‌های آسیایی برای پیدا کردن آب به این پارک ملی مهاجرت می‌کنند. بنابراین در این فصل که بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر است احتمال روبرو شدن با گله فیل‌ها در آن بسیار بالا خواهد بود. توصیه می‌شود بازدید از پارک ملی Minneriya را در این بازه زمانی و پارک ملی Kaudulla قبل از این بازه زمانی در الویت برنامه‌های تفریحی و ماجراجویی در سریلانکا قرار دهید. ناگفته نماند علاوه بر تماشا و فیل‌ سواری در سریلانکا فرصت روبرو شدن با میمون‌ها و گوزن‌ها و گونه نادری از پلنگ‌ها را نیز در این دو پارک ملی خواهید داشت. از جمله مزایا این دو مجموعه عبارتند از:

  • احتمال زیاد مشاهده فیل
  • نزدیک بودن دو پارک به یک دیگر
  • واقع شدن در محدوده "مثلث فرهنگی"
  • مقرون به صرفه بودن

توجه داشته باشید که اگر قصد بازدید از این پارک‌ها را دارید حتما در زمان مناسبی از آن‌ها دیدن کنید تا بتوانید با حیوانات بیشتری روبرو شوید.

عکس: kalundewaretreat.com

 

۴. فیل‌سواری در پارک ملی یالا، سریلانکا

اگرچه پارک ملی یالا (Yala National Park) بیشتر به خاطر جمعیت پلنگ‌هایش معروف است، اما گردشگران با رفتن به ان شانس دیدن فیل‌ها را نیز خواهند داشت. به طوری که تخمین زده می‌شود گله‌ای از فیل‌ها که در پارک ملی یالا زندگی می‌کنند جمعیتی بیش از ۳۰۰ عدد را دارند. سافاری‌های جیپ و فیل‌ سواری در سریلانکا در این پارک معمولا بیش از ۱۲ ساعت طول می‌کشد که باید خود را برای آن آماده کنید. ناگفته نماند بهترین مکان برای گشت و گذار در این پارک ملی آب انبارها هستند؛ چرا که فیل‌ها عاشق شنا کردن، نوشیدن و بازی در آب هستند. بنابراین برای وقت گذرانی با آن‌ها حتما از راننده سافاری خود بخواهید تا شما را به سمت یکی از چاله‌های آب ببرد.

البته همان طور که گفته شد پلنگ‌های بسیار زیادی نیز در این مکان زندگی می‌کنند. از دیگر جذابیت‌های یالا می‌توان به عبور از امتداد ساحل جنوبی سریلانکا اشاره کرد که یک ساحل عالی و دست نخورده است که قطعا شما را شیفته خود خواهد کرد. علاوه بر موارد فوق از دیگر مزایا این مجموعه عبارتند از:

  • امکان همراه شدن با سافاری‌های ۵ ساعته و ۱۲ ساعته بسته به سلیقه گردشگران
  • برخورداری از فضای بزرگ و در نتیجه شلوغی کمتر توریست‌ها
  • احتمال بالای روبرو شدن با پلنگ‌ها به غیر از فیل‌ها
  • وجود گزینه‌های اقامتی عالی در همین حوالی

 

بهترین تفریحات کلمبو سریلانکا

عکس: news.cgtn.com

 

اکنون که با بهترین مکان‌ها برای وقت گذرانی در کنار این موجودات دوست داشتنی و فیل‌ سواری در سریلانکا آشنا شدید، توصیه می‌کنیم حتما در این سفر سری به آن‌ها زده و لحظاتی به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. جالب است بدانید که فیل‌های سریلانکا، بزرگ‌ترین فیل‌های آسیا هستند که در سفر به این سرزمین شانس روبرو شدن با آن‌ها را خواهید داشت.

 

۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نظرات کاربران