برترین دریاچه های سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
برترین دریاچه های سریلانکا

سریلانکا کشور جزیره‌ای مسحور کننده است که در اقیانوس هند، درست زیر کشورهند قرار دارد. این خطه به خاطر تاریخ ۲۰۰۰ ساله، فرهنگ غنی و زیبایی طبیعی‌اش شهرت بالایی دارد.  اما به طور خاص، وقتی در مورد برترین دریاچه های سریلانکا صحبت می‌کنیم، باید بگوییم این گزینه‌های باشکوه، بدنه‌های آبی مملو از زیبایی‌های طبیعی هستند که با طبیعت سرسبز احاطه شده‌اند و عمدتا از ارتفاعات مرکزی سرچشمه می‌گیرند. در حقیقت این دریاچه‌های دلربا، فرصتی ایده‌آل برای لذت بردن از تعطیلاتی مفرح به شمار می‌آیند.

 

دریاچه گریگوری

سفر مجازی‌مان به برترین دریاچه های سریلانکا را از دریاچه Gregory شروع می‌کنیم که یک مخزن آب محلی است و در قلب نووارا الیا قرار دارد. اطراف آن، توسط یک پارک به خوبی محافظت شده با مسیرهای پیاده‌روی، نیمکت‌ها و فضاهای باز احاطه شده و مکانی ایده‌آل برای قدم زدن آرام، لذت بردن از پیک نیک، اسب سواری، دوچرخه سواری یا صرفا استراحت در کنار دریاچه و برخورداری از هوای خنک و مطبوع در سفر با تور سریلانکا محسوب می‌شود.

بازدیدکنندگان می‌توانند قایق‌های پارویی کرایه کرده و در دریاچه، قایق سواری آرامی را تجربه کنند. قایق‌های پارویی به شکل قو، در بین خانواده‌ها محبوبیت خاصی دارند. بعلاوه فضای دریاچه، گاهی اوقات برای برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ویژه در جشن‌های سال نو آوریل که منطقه با جشن‌های فرهنگی زنده می‌شود. گفتنی است این مخزن مصنوعی، در دوران استعمار بریتانیا در اواخر قرن نوزدهم ایجاد شد.

در حوالی این دریاچه که در شمار برترین دریاچه های سریلانکاست، همچنین می‌توانید شاهد رستوران‌های کوچکی باشید که شرایطی مناسب را برای استراحت و شکم گردی همراه عزیزانتان به ارمغان می‌آورند.

  • زمان بازدید: ۸ صبح تا ۲۱
  • هزینه ورودی: ۲۰ روپیه
  • بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا ژوئن
  • نقاط توریستی نزدیک: پارک ویکتوریا، دشت ماه

عکس: holidify.com

 

دریاچه بیرا

دریاچه Beira، یکی از مشهورترین نقاط دیدنی کلمبو و از برترین دریاچه های سریلانکا به شمار می‌آید. اینجا، فضایی ایده آل را برای یک فرار آرام از شتاب زندگی روزمره و ریلکس کردن در سفر با تور کلمبو ارائه می‌دهد. می‌توانید در کنار دریاچه قدم بزنید یا قایق سواری معروف قو را امتحان کنید. جاذبه اصلی دریاچه بیرا، جزیره کوچکی است که در مرکز آن قرار داشته و در بین زوج‌ها محبوبیت دارد. همچنین یک معبد بودایی، یک رستوران شناور با غذاخوری‌های عالی و تعدادی فروشگاه‌ تنقلات را در این محدوده شاهد خواهید بود.

دریاچه بیرا در فهرست برترین دریاچه های سریلانکا، در ابتدا مساحتی بالغ بر ۴۱۰ هکتار را پوشش می‌داد. با این حال، با توجه به روند توسعه جدید، این وسعت به ۱۶۰ هکتار کاهش یافته است. در حقیقت بازدیدکنندگان، می‌توانند از تجربه کامل ۳۶۰ درجه شامل ماجراجویی، زیارت، پیک نیک و سرگرمی در اینجا برخوردار شوند. همچنین، جاذبه‌های مختلفی برای کاوش در دریاچه بیرا و اطراف آن وجود دارند که آن را به مکانی جذاب برای گردشگران و مردمان محلی بدل می‌کنند.

  • زمان: ساعت ۷ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: رایگان
  • بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا مارس
  • نقاط توریستی نزدیک: معبد گانگارامایا، معبد سیما مالاکا

 

باغ وحش دهیوالا سریلانکا

عکس: srilankaisparadise.blogspot.com

 

دریاچه سمبوواتا

از دیگر دریاچه های سریلانکا، می‌توان به Sembuwatta اشاره کرد که نقطه‌ای جذاب در مزارع الکادووا، در منطقه ماتالی سریلانکا و در مجاورت منطقه حفاظت شده جنگل کمپبلز لین بوده و دریاچه‌ای آرام و جالب توجه ساخته دست بشر به شمار می آید.

دریاچه، یک استخر طبیعی نیز در کنار خود نیز دارد و برای بسیاری از روستاهای این منطقه برق تولید می‌کند. حوالی دریاچه را درختان کاج زیبایی فراگرفته‌اند که در بالای کوه قرار دارند و مظهر تجربه باشکوهی برای پیک نیک، پیاده روی و طبیعت گردی هستند. گفتنی است دریاچه، حدود ۳۰ تا ۳۹ فوت عمق دارد.

  • زمان بازدید: ۸ صبح تا ۱۷
  • هزینه ورودی: ۲۰۰ روپیه
  • بهترین زمان برای بازدید: آگوست تا اکتبر
  • مکان‌های توریستی نزدیک: معبد غار صخره‌ای آلویوهارا، قله ریورستون

عکس: medium.com

 

دریاچه کندی

دریاچه Kandy که با نام Kiri Muhuda نیز شناخته می‌شود، دریاچه‌ای مصنوعی است که در همسایگی معبد دندان مقدس قرار دارد و جزو برترین دریاچه های سریلانکا محسوب می‌شود. این دریاچه در سال ۱۸۰۷، در کنار معبد دندان مقدس ساخته شد. و در طول سالیان، از وسعت آن کاسته شد و تحت حفاظت قرار گرفت. به همین دلیل، ماهیگیری در این دریاچه ممنوع شده است. مسیر اطراف دریاچه، ۲.۱ مایل امتداد دارد و برای پیاده روی قبل یا بعد از بازدید از معبد عالی است.

اینجا منظره‌ای پانوراما از تپه‌ها و شهر را ارائه می‌دهد و قایق سواری نیز در آن محبوبیت دارد. می‌توان در فضای سبز مجاور یعنی حفاظتگاه جنگلی Udawattekele هم به گشت و گذار مشغول شد و طلوع و غروب خورشید را تماشا کرد. در نهایت این دریاچه، با جانوران و گیاهان غنی از جمله درختان قدیمی نخل، میوه و غیره احاطه شده است.

  • زمان بازدید: ۸ صبح تا ۱۸
  • هزینه ورودی: ۱۵۰۰ روپیه برای قایق سواری در دریاچه کندی
  • بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا آوریل
  • مکان‌های توریستی نزدیک: معبد دندان مقدس سریلانکا، پناهگاه اوداواتا کِله

 

فیل‌ سواری در سریلانکا

عکس: westend61.de

 

دریاچه ددووا

در ادامه آشنایی با برترین دریاچه های سریلانکا، به دریاچه Dedduwa در شرق بنتوتا برمی‌خوریم که به دلیل آب‌های زیبا و زمین‌های باتلاقی شهرت بالایی دارد. چندین خانه قایق و ویلا نیز، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند که در این مقصد آرامش بخش و دنج به استراحت بپردازند.

گفتنی است دریاچه، توسط باغ‌های زیبایی احاطه شده و این باغ‌ها از دو مزرعه تشکیل شده‌اند. میهمانان می‌توانند از زیبایی‌های این باغ‌ها لذت ببرند، پیاده روی‌های طولانی را تجربه کنند یا حتی در یک تور با راهنما شرکت کنند که تاریخ غنی این مکان را توضیح می‌دهد. تورها به صورت دسته‌ای در صبح و بعد از ظهر اجرا می‌شوند.

و در آخر، دریاچه ددووا رویایی است که برای افرادی که شیفته معماری هستند به حقیقت پیوسته و در مساحتی بیش از ۱۵ هکتار گسترده شده است. همچنین، امکانات فعالیت‌های آبی هیجان انگیزی نظیر شنا و قایق سواری را برای مهمانان ارائه می‌دهند.

  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۱۴
  • هزینه ورودی: ۱۵۰۰ رویپه
  • بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا آوریل
  • نقاط توریستی نزدیک: ساحل بنتوتا، باغ بریف

عکس: efl.lk

 

دریاچه بولگودا

در فهرست محبوب‌ترین و برترین دریاچه های سریلانکا، نمی‌توان از دریاچه Bolgoda غافل شد که حدود یک ساعت رانندگی از کلمبو فاصله دارد. این دریاچه‌، در مساحتی حدود ۳۷۴ کیلومتر مربع امتداد یافته و بعنوان بزرگ‌ترین منبع آب شیرین در ناحیه غربی سریلانکا شناخته می‌شود. همچنین باید گفت این دریاچه، دو سوم ناحیه Kalutara را پوشش می‌دهد.

در زمان‌های قدیم، از این دریاچه برای حمل و نقل مردم و کالاها از جریان بالایی کالو گنگا استفاده می‌شد. این مکان در دوران استعمار، شکارگاه انگلیسی‌ها بوده است. وقتی اینجا در کنار دریاچه هستید، می‌توانید در تاریخ غنی آن غوطه ور شده و همچنین از فعالیت‌های آبی فراوانی مانند ماهیگیری، کایاک سواری، قایق سواری، جت اسکی و اسکی روی آب لذت ببرید.

از طرفی بسیاری از ویلاها، ریزورت‌ها و رستوران‌های عالی نیز در ساحل این دریاچه واقع شده‌اند که جزو دریاچه های سریلانکا محسوب می‌شود. این امکانات، برای کسانی که می‌خواهند در هنگام بازدید از دریاچه بولگودا ساعات یا روزهایی را توقف کنند و یا از یک وعده غذایی خوب لذت ببرند، ایده آل است.

  • بهترین زمان برای بازدید: ژانویه تا مارس
  • نقاط توریستی نزدیک: پارک آبی لیژر ورلد، سد بولگودا

 

جاذبه های تاریخی در کلمبو

عکس: boemagazine.com

 

دریاچه سمانیکولام

دریاچه Semanikulam در میان برترین دریاچه های سریلانکا، بسیار نزدیک به پوینت معروف ویل پوتو در سریلانکا واقع شده و مکانی مناسب برای بازدید دوستداران طبیعت و افرادی است که علاقه زیادی به عکاسی یا تماشای مناظر پانوراما دارند.

مشاهده پرندگان کمیاب، بوفالوهای آبی و فیل‌ها در اینجا بسیار رایج است، به خصوص زمانی که فصل مهاجرت فرا می‌رسد. بازدیدکنندگان معمولا یا از قایق سواری لذت می‌برند یا در حوالی دریاچه قدم می‌زنند و در عین حال از منظره تماشایی این مکان آرام دیدن می‌کنند. این دریاچه در عین حال، به خاطر غروب‌های باشکوه و سرسبزی اطرافش نیز محبوبیت دارد و اوقاتی فراموش ناشدنی را برای شما و خانواده و دوستانتان رقم می‌زند.

  • بهترین زمان برای بازدید: می تا سپتامبر
  • نقاط توریستی نزدیک: پارک ملی کومانا، ساحل خلیج آروگام

عکس: holidify.com

 

دریاچه کالا ووا

وقتی در مورد بهترین گزینه‌ها برای قایق‌سواری در میان برترین دریاچه های سریلانکا سخن به میان می‌آید، Kala Weva باید در این فهرست قرار بگیرد. این دریاچه، بزرگ‌ترین دریاچه سریلانکا است که با رشته کوه‌های دوردست قاب گرفته شده و دارای تاریخی غنی است.

گفته می‌شود این دریاچه، توسط پادشاه داتوسنا در سال ۳۰۷ قبل از میلاد ساخته شده است. این اثر طبیعی، ۱۲۳ میلیون متر مکعب گنجایش دارد و به مناطق مجاور، برای مصارف آبیاری خدمات رسانی می‌کند. همچنین مجسمه ۱۲ متری لرد بودا، یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب در مجاورت دریاچه بوده و شاهکار زیبا و تاریخی به شمار می‌آید.

  • زمان تخمینی برای بازدید: ژوئن تا آگوست
  • نقاط توریستی نزدیک: مجسمه بودا آووکانا، سد کالا ووا

عکس: timeout.com

 

دریاچه روتاکولام

برای کسانی که به پرنده نگری علاقه دارند، دریاچه Rotakulam در قسمت شرقی سریلانکا، مکانی عالی است که در آن می‌توان پرندگان مهاجر متعددی را دید که بر روی آب می‌چرخند و در ارتفاعات پرواز می‌کنند. این دریاچه که جزو برترین دریاچه های سریلانکا به شمار می‌آید، همچنین بعنوان بهترین نقطه تماشای غروب خورشید شناخته شده است.

از طرفی روتاکولام که بهشتی برای علاقمندان به ماهیگیری است، از آب‌های آرام برخوردار است که آن را به یک دریاچه محلی ایده‌آل برای ماهیگیری در سریلانکا بدل می‌کنند.

  • بهترین زمان برای بازدید: مارس تا جولای
  • نقاط توریستی نزدیک: استوپا دیگاواپی، دریاچه سنانایاک سامودرا

 

مراکز خرید در کلمبو سریلانکا

عکس: holidify.com

 

دریاچه/مخزن کاندالاما

گزینه دیگر در لیست برترین دریاچه های سریلانکا، یک مخزن ۲۱ متری است که در نتیجه سد کاندالاما ایجاد شده و بعنوان یک مخزن آبیاری، تا منطقه ککیراوا کاربری دارد. شاخه‌های رودخانه Mirisgoniya، منبع اصلی آب مخزن هستند. محیط زیبا و آرامش بخش این محدوده نیز، خود به تنهایی یک جاذبه توریستی محبوب به شمار می‌آید. اینجا با هر نقطه گردشگری مشهور این کشور رقابت می‌کند از جمله با انعکاس صخره‌های معروف دامبولا و غروب‌های شگفت‌انگیز ک بازدیدکنندگان را به تحسین وامی‌دارند.

  • بهترین زمان برای بازدید: ژوئن تا سپتامبر
  • مکان‌های توریستی نزدیک: معبد غار دامبولا، قلعه صخره‌ای سیگیریا

عکس: remotelands.com

 

نمای کلی دریاچه پاناما

و در انتهای گشت و گذار در میان برترین دریاچه های سریلانکا، سری می‌زنیم به Panama  که جواهر توریستی در شرق سریلانکا بوده و مکانی دیدنی برای دیدن کروکودیل‌ها و پرندگان مهاجر به شمار می‌آید. پرواز پرندگان در سپیده دمان، خنک شدن بوفالوهای آبی و صدای آواز ماهیگیران در اینجا، از دور تداعی بهشتی آرامش بخش هستند. در حقیقت زیبایی منظره و فضای آرام اطراف دریاچه، اینجا را به مکانی ایده آل برای وقت گذرانی با کیفیت در دل طبیعت بدل کرده‌اند.

  • بهترین زمان برای بازدید: می تا جولای
  • نقاط توریستی نزدیک: پارک ملی لاهوگالا کیتولانا، معبد اوکاندا

عکس: flickr.com

 

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران