برترین فعالیت‌ها در الا، سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
برترین فعالیت‌ها در الا، سریلانکا

در تور سریلانکا جاهای زیادی هستند که می‌توانید به دیدنشان بروید یا به عنوان مقصد اصلی سفرتان انتخاب کنید. یک جاهایی هم هستند که می‌توانند مقاصد ثانویه شما بوده و یکی دو روزی را در آن‌جاها گردش کرده تا چیزهای بیشتری از این سرزمین زیبا را ببینید. یکی از  این شهرهای که پیشنهاد می‌کنیم، حتما به آن‌ها سری بزنید.، الا است. جایی که اگر یک بار از آن‌جا بازدید کنید، باقی عمرتان هر بار که به سریلانکا بروید، حتما به آن‌جا نیز خوهید رفت.

 

چطور به الا برویم؟

برای رفتن به الا چند راه حل وجود دارد اما بهترین راه حل قطار است. مهم نیست در سفر به سریلانکا، کلومبو را انتخاب کرده باشید یا کندی، از هر دوی این شهرها می‌توانید به وسیله‌ی قطار به این مکان بروید. مخصوصا اگر از کندی به الا می‌روید، می‌توانید سوار قطار معروف این مسیر شوید که احتمالا عکس‌هایش را در اینترنت دیده‌اید.

گشت وگذار در خود الا

اما وقتی به الا رسیدید هم حتما به وسیله نقلیه برای گردش احتیاج خواهید داشت. جاذبه‌های گردشگری الا بعضا از هم فاصله نسبتا زیادی دارند، مثل قله آدام (Adam) تا پل نه قوس (Nine Arch) که بازدید از هر دو آن‌ها مهم است. پیشنهاد ما این است که برای خودتان یک موتور سیکلت سبک کرایه کنید و با هزینه‌ای بسیار پایین، هر جا که می‌خواهید بروید. البته شما می‌توانید توک توک با راننده نیز در اختیار بگیرید که راهنمایی‌های او، خیلی اوقات شما را راحت‌تر به جایی که می‌خواهید بروید، می‌رساند.

 

گشت و گذار در مناطق زیبای سریلانکا

اقامت در الا

خیلی از آن‌ها که به الا می‌روند، حداقل یک روز را در این مکان سرسبز و زیبا سر می‌کنند. خوشبختانه الا هم جاهای خوبی برای اقامت توریست‌ها در خود دارد که هم خوابگاه‌های مخصوص کوله گرد‌ها را شامل می‌شود و هم هتل‌های خوب و گران قیمت. برای کوله گردها جاهایی مثل Chamara Homestay را پیشنهاد می‌کنیم اما اگر به دنبال جایی شیک و مناسب برای اقامت هستید، The View و Idyll Homestay هتل‌هایی بسیار خوب، با امکانات رفاهی عالی و همچنین مناظری فوق‌العاده هستند.

Zion View Ella و Tea View Guest Ella نیز در دسته هتل‌های نسبتا گران‌ قیمت این منطقه به حساب می‌آیند. گران‌ترین جایی که می‌توانید در آن اقامت داشته باشید نیز ریزورت و مرکز اسپای لاکچری 98 Acres است.

۱۳ فعالیت جذابی که می‌وانید در سفر به الا تجربه کنید

 

زیبایی پل ۹ قوس را از نزدیک ببینید

پل ناین آرچ یا ۹ قوس یکی از معروف‌ترین جاذبه‌ها و مناظر الا به حساب می‌آید که تصویر برداری از آن منظره‌ی سرسبز و زیبا، یکی از واجبات سفر به این منطقه به حساب می‌آید. البته این پل تاریخی، اتفاقات مختلفی را به خود دیده است و طراحی آن نیز شدیدا وام دار طراحی بریتانیایی‌ها بوده که برای سال‌ها در این مناطق حضور داشتند. این مکان در دمودارا (Demodara) و شما در مسیر الا به این مکان خواهید رسید. اجاره‌ی موتور سیکلت دقیقا برای بازدید از چنین جاهایی عالی است که شما در کم‌ترین زمان ممکن و بدون معطلی می‌توانید به دل جاده زده و به سراغ این جاها بروید.

قله آدام

بدون شک هر کسی که به الا می‌رود، می‌خواهد، طبیعت دیدنی این منطقه را تماشا کند و رفتن به قله آدام در نوارا الیا (Nuwara Eliya) یکی از بهترین روش‌ها برای این کار است. بالا رفتن از این تپه حدود ۱۵ دقیقه از زمان شما را به خود اختصاص داده و از آن بالا می‌توانید نمایی بسیار زیبا از الا را تماشا کنید. هوای مطبوع، آرامش، راحتی مسیر و دلایل خیلی زیادی هستند که به خاطرش پیشنهاد می‌کنیم به قله آدام بروید.

 

اقامت در بهترین هتل‌های سریلانکا

صرف غذا در ریزورت 98 Acres

همانطور که قبلا گفتیم، این مکان گران‌ترین اقامتگاه در کل الا است و اگر قرار نیست که روزهای اقامت خود در این منطقه را در 98 Acres بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم حتما برای صرف غذا، یک بار به این‌جا بروید. رستوران این ریزورت در محلی فوق‌العاده واقع شده و منظره‌ای بسیار دیدنی را در طول خوردن نهار خواهید دید. کیفیت غذا در این رستوران نیز عالی‌ست و ارزش هزینه‌ای که بابتش پرداخت می‌کنید را دارد.

صخره الا

بر خلاف قله آدام، این محل را تنها به کسانی که از آمادگی بدنی نسبی برخوردارند، پیشنهاد می‌کنیم. رفتن به بالای این صخره سنگی کمی مشکل است اما در نهایت منظره‌ای که آن‌جا گیرتان می‌آید، بهترین در کل منطقه خواهد بود. ماه اکتبر و حوالی آن ماه، روزهای زیادی هوا مه آلود خواهد بود که ممکن است منظره‌ای که می‌خواهید ببینید را خراب کند، پس بهتر است در دیگر زمان‌های سال به آن بالا بروید.

 

کشف طعمی تازه در سفر به سریلانکا

بازدید از آبشار راوانا (Ravana)

در اطراف الا زیباترین آبشارهای سریلانکا دارد که راوانا محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. این آبشار حدودا ۱۵ دقیقه تا مرکز الا فاصله دارد و دقیقا در کنار جاده واقع شده است و برای کسانی که اهل پیاده روی در طبیعت نیستند، بهترین گزینه به حساب می‌آِد. آبشار بسیار زیباست و از ارتفاعی بالا به زمین می‌رسد و در میان راه یک استخر کوچک ساخته است که ممکن است چند نفری را در حال شنا در آن‌جا ببینید، اما پیشنهاد می‌کنیم برای شنا به داخل آب نروید که خطرناک است.

کشف غار راوانا

در همان دور و اطراف آبشار راوانا، یکی از جاذبه‌ی طبیعی شگفت انگیز الا یعنی غار راوانا واقعا شده است که برای رسیدن به آن‌جا باید حدود ۶۰۰ پلکان را از محل آبشار پایین بروید. شاید با خودتان بگویید، "۶۰۰ پله؟" اما زمانی که به غار برسید، متوجه می‌شوید که ارزشش را داشته است. داستان‌های فولکور زیادی در مورد این غار زیبا گفته می‌شود که به جذابیت بازدید از این محل می‌افزاید.

از آب و هوای خنک اطراف آبشار الاوالا (Ellawala) لذت ببرید

آبشار الاوالا یکی دیگر از جاذبه‌های به شدت محبوب الا است که خیلی از گردشگران برای آبتنی در استخر طبیعی پای آبشار به آن‌جا می‌روند. آبشار از صخره‌ای سرسبز و بزرگ اما نه چندان مرتفع به زمین رسیده و استخری بزرگ با آب تمیز و خنک را پدید می‌آورد. همه چیز در نزدیکی آبشار الاوالا عالی است از آب و هوای عالی تا آب خنک و منظره‌ای زیبا یا حتی اگر کمی از آن‌جا فاصله بگیرید، یک کافه کوچک را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید در آن‌جا استراحت کرده و برای خود نوشیدنی سفارش دهید.

 

برترین فعالیت‌ها در بنتوتا، سریلانکا

تجربه بازدید از آبشار دیالوما (Diyaluma)

از نظر زیبایی، آبشار دیالوما در الا رودست ندارد. دومین آبشار برند سریلانکا در مسیر خود، نمایی شگفت انگیز را ساخته و در بالای خود، آبگیری کوچک را درست می‌کند که می‌توانید کمی در آن نیز آبتنی کنید. ارتفاع زیادی آبشار دیالوما و همچنین فضای سبزی که در اطراف آن وجود دارد، نمایی کم‌نظیر به این محل بخشیده است. اگر حوصله‌ی بالا رفتن از صخره را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما به بالای آن‌جا رفته و آبشار را در نقطه‌ی شروعش ببینید.

باغ چای لیپتون (Lipton)

توماس لیپتون صاحب هکتارهای باغ چای بوده که در نهایت امپراطوری چای او را تشکیل می‌داد. بخشی از آن باغات در الا واقع شده‌اند و شما می‌توانید با پرداخت ۱۰۰ روپیه سریلانکا از آن‌جا بازدید کرده و در آن باغ زیبا و نمای زیبایش، عکس بگیرید. بهترین زمان برای بازدید از این محل، اول صبح است که هم آفتاب شما را اذیت نکند و هم بهترین نور را برای عکاسی داشته باشید.

شب‌های الا

در مقایسه با خیلی از مقاصد گردشگری دیگر سریلانکا، الا جمعیت جوان و پر جنب و جوشی دارد و به همین دلیل، شب‌های این شهر واقعا جذاب و شاد است. چند بار و رستوران مختلف در طول شب با موسیقی شاد و DJهای خود برنامه‌های تفریحی برگزار می‌کنند و شما هم می‌توانید با هزینه‌ای بسیار پایین نسبت به خیلی شهرها دیگر، شبی شاد را پشت سر بگذارید.

 

راهنمای سفری متفاوت به سریلانکا

پرواز در زیپلاین راوانا

درست پایین قله آدام، بنرهای زیپلاین راوانا را مشاهده می‌کنید و از همان جا می‌توانید برای پرواز در این مسیر اقدام کنید. این زیپلاین ۵۰۰ متر طول دارد و سرعت شما در طول مسیر به ۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. این فعالیت واقعا لذت بخش است و به آن‌هایی که اهل کارهای هیجان انگیز هستند، شدیدا پیشنهاد می‌شود. البته برای استفاده از این زیپلاین، بزرگسالان باید ۱۵ دلار و نوجوانان باید ۱۵ دلار پرداخت کنند. همچنین فراموش نکنید که این محل تا ساعت ۵ بعد از ظهر فعال است و در ساعات پایانی نیز به شدت شلوغ می‌شود.

سافاری پارک ملی اوداوالاوه (Udawalawe National Park)

اگر زمان زیادی در الا هستید، احتمالا وقت کافی برای رفتن به این پارک ملی که در فاصله‌ی یک ساعت و نیمه از الا قرار دارد را خواهید داشت. این مکان اگر چه جزو پارک‌های ملی کوچک سریلانکا به حساب می‌آید، اما حضور جمعیت ۵۰۰ عددی فیلی در آن‌جا، این مکان را به یکی از پارک‌های ملی بسیار معروف کشور بدل کرده است. در این سافاری شما تعداد بی‌شماری پرنده‌های مختلف و حیواناتی همچون میمون‌ها، بوفالوها یا حتی کروکدیل‌ها را خواهید دید.

بازدید از دیگر باغ‌های چای

البته تنها باغ‌های لیپتون نیستند که شما می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. الا مملو از باغ‌های چای مختلف است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و برای بازدید از آن‌ها باید هزینه‌ی پایین‌تری نیز پرداخت کنید. با این حال حتما به سراغ این باغات بروید. تجربه بودن در باغ‌های چای و همچنین گرفتن چند عکس جذاب در این محل، جزو کارهایی است که حتما باید در سفر به الا در تور سریلانکا آن را به انجام برسانید.

۰۳ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران