قطار معروف کندی به الا در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
قطار معروف کندی به الا در سریلانکا

سریلانکا در کنار تمام زیبایی‌های کم‌نظیری که در خود دارد، یکی از جذاب‌ترین مسیرهای قطار در کل دنیا را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. شاید تصور این که یک روز از تور سریلانکا را صرف این سواری ۷ ساعته کنید، عجیب به نظر برسد، اما این راه که از کندی به الا می‌رسد، یکی از معروف‌ترین مسیرهای قطار در کل دنیاست و مردم بسیاری از کشورهای مختلف، برای سور شدن به یکی از ترن‌های آن، به این گوشه از آسیا سفر می‌کنند. اگر دلیل این محبوبیت را می‌خواهید، در ادامه‌ی نوشته‌ همراه ما باشید.

 

قطارهای سریلانکا به کندی

مسیر قطار از کندی به الا حدود ۶ تا ۷ ساعت به طول خواهد انجامید. این سفر از میان مسیری سرسبز و زیبا با مناظری فوق‌العاده دیدنی انجام می‌شود، اما نباید انتظار قطارهایی لوکس و خاص در آن را داشته باشید، بلکه شما همچون مردم عادی این کشور، سوار بر قطاری معمولی به دل یک ماجراجویی شگفت‌انگیز خواهید رفت که تنها چیزی حدود ۲ دلار برایتان خرج بر می‌دارد! در این مسیر چند ساعته، قطار در چند ایستگاه توقف می‌کند که می‌توانید در آن‌ها پیاده شده، برای خود نوشیدنی، میوه، تنقلات یا چیزهایی از این قبیل بخرید.

 

۷ مکان دیدنی و زیبا در سریلانکا

"نوواری اِلیا" محبوب‌ترین نقطه در مسیری است که وارد آن خواهید شد که با آن لقب "انگلستان کوچک" را داده‌اند. آب و هوای گرم‌سیری و رطوبت بالا و دشت‌های سبز و درختانی که در پیش رو خواهید دید، تصویری بسیار عالی را پیش چشمان شما نقش خواهند بست.

 

برترین فعالیت‌ها در بنتوتا، سریلانکا

جدا از عکس‌های خاصی که نمونه‌اش را در بالا برایتان آورده‌ایم (که البته هنگام گرفتنش حسابی باید مراقب باشید)، سه نقطه‌ی خاص در این مسیر وجود دارد که به هیچ وجه نباید آن‌ها را از دست بدهید. باغ‌های گیاه‌شناسی کندی در همان اوایل راه خواهند بود و شما امکان بازدید ازآن را خواهید داشت. همچنین پل ۳۰ متری  Nine Arch در نزدیک الا یکی از دیدنی‌ترین نقاط و البته از جاهای نمادین این مسیر ریلی است. در نهایت همانطور که پیش‌تر گفتیم، حتما باید از فضای نوواری اِلیا لذت برده و عکس‌هایی خیلی عالی از این محل بگیرید.

اگر در سفر به سریلانکا، زمان کافی دارید، حتما با قطار به الا رفته و از آن‌جا بازدید کنید. این شهر دیدنی، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد که حتما ارزش یکی دو روز صرف کردن در آن‌جا را خواهد داشت.

کلاس‌های مختلف بلیط قطار در مسیر کندی به الا

قبل از این که در مورد کلاس‌های مختلف بلیط برایتان بگوییم، حتما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که باید بلیط‌هایتان را یکی دو روز جلوتر یا حتی زودتر تهیه کنید. این قطار در بین گردشگران بسیار محبوب است و محلی‌ها نیز از آن‌ استفاده می‌کنند، به همین دلیل خیلی‌ اوقات قطار پر خواهد بود و امکان خرید را نخواهید داشت. برسیم سراغ بلیط‌ها که در سه کلاس مختلف به فروش می‌رسند؛

  • درجه یک (First class): کابین‌های این کلاس همگی دارای سیستم تهویه هوای مطبوع هستند اما شما نمی‌توانید پنجره‌ها را باز کنید یا در را باز کنید تا عکس‌های جذاب در بین راه بگیرید.
  • درجه دو (Second class): کابین‌های این کلاس دارای فن بوده و به راحتی می‌توانید در کابین راه رفته از درها برای گرفتن عکس آویزان شوید! پس با این که خیلی کابین‌های راحتی برای رفتن و آمد بین شهری نیستند، اما این بهترین انتخاب برای گردشگرانی خواهد بود که به این مسیر برای گشت و گذار و لذت بردن از منظره و گرفتن عکس نگاه می‌کنند.
  • درجه سه (Third class): پیشنهاد می‌کنیم این کلاس را انتخاب نکنید چون اصلا امکانات خوبی ندارد و بسیاری از محلی‌ها حتی با حیواناتی همچون مرغ و خروس در آن می‌نشینند!

 

بازدید از معبد غار دامبولا در سریلانکا

نکات مهم درباره مسیر ریلی کندی به الا

  • اگر سوار بر کابین درجه یک می‌شوید، حتما در مسیر رفت، سمت راست بنشینید. بخش زیادی از مناظر جذاب این مسیر در سمت راست شما خواهد بود و چون امکان باز کردن درب‌ها در کابین درجه یک نیست، در سمت اشتباه خیلی از دیدنی‌ها را از دست می‌دهید.
  • گردشگران برای عکس گرفتن به سراغ درهای قطار می‌روند و محلی‌ها برای هوای خنک، پس انتظار شلوغی برای عکس گرفتن جلوی‌ درها را داشته باشید و با صبر و حوصله با دیگران برخورد کنید.
  • آخر هفته‌ها واقعا این مسیر شلوغ می‌شود، پس بهتر است روزهای دیگر هفته را برای رفتن به الا انتخاب کنید.
  • حتما قطارهای اکسپرس را انتخاب کنید، چون قطارهای معمولی کابین‌های بسیار بدی دارند.

۲۵ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران