معرفی ۸ آبشار معروف سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
معرفی ۸ آبشار معروف سریلانکا

همه افرادی که بارها به تور سریلانکا رفته‌اند، می‌دانند که این کشور صدها آبشار بسیار زیبا در خود دارد که بخشی از جذابیت این سرزمین محسوب می‌شود. حتما برای دیدن بهترین‌ها نباید ساعت‌ها در جنگل پیاده‌روی کنید و حتی آن‌هایی که به راحتی قابل دسترس هستند نیز زیبایی چشم‌گیری دارند. با این تفاصیل بیایید نگاهی به ۸ آبشار زیبای سریلانکا بندازیم تا شاید در سفر به این کشور، بخواهید چند نمونه از آن‌ها را از نزدیک ببینید.

 

  1. آبشار بِیکرز (Bakers)

یکی از آبشارهای محبوب و زیبای سریلانکا که آب آن از میان تپه‌ای سرسبز و جذاب به پایین می‌ریزد. نام این آبشار به پاس یک کاشف انگلیسی به نام ساموئل بِیکر (Samuel Baker) به این نام گذاشته شده. یک آبشار پهن و زیبا که ارتفاع آن به ۲۰ متر می‌رسد و باید مسیر کوتاهی را در پارک ملی هورتون پِلِنز (Horton Plains) طی کنید تا به آن‌جا برسید. البته پیشنهاد می‌کنیم در فصل بارانی به این محل نروید چون هم مسیر و هم آبشار، کمی خطرناک خواهند بود.

 

۷ دلیل برای سفری هیجان انگیز به سریلانکا

آبشار بِیکرز (Bakers)

  1. آبشار راوانا اِلا (Rawana Ella)

آبشار راوانا پهن‌ترین آبشار در سریلانکا به حساب می‌آید و هر زمان که به این مکان بروید، باید انتظار جمعیت نسبتا زیادی از گردشگران را داشته باشید، چون یکی از جاهای شناخته شده در این کشور است. آبشار راوانا اِلا که ۲۵ متر ارتفاع دارد، یکی از زیباترین نقاط طبیعی سریلانکا است که بهتر است در طول فصل بارانی از آن بازدید کنید که در بهترین حالت خود خواهد بود.

Rawana Ella

  1. بوپات اِلا (Bopath Ella)

یکی دیگر از آبشارهای دیدنی در "اِلا" که از جمله زیباترین‌ها نیز به حساب می‌آید. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بوپات الا ظاهر آن است که از مسیری نازک از دل صخره‌ای بلند آغاز شده و بزرگ و بزرگ‌تر شده و در نهایت یک پهنه‌ی آبی را در پایین خود می‌سازد. آبشاری دیدنی در منطقه‌ای سرسبز و زیبا که ارتفاع آن به ۳۰ متر می‌رسد و این امکان را نیز برای شما فراهم می‌کند تا در آن مکان به آبتنی بپردازید. بوپات الا از آن آبشارهایی است که به راحتی به وسیله‌ی ماشین می‌توانید به آن‌جا دسترسی پیدا کنید.

 

اقامت در بهترین هتل‌های سریلانکا

Bopath Ella

  1. آبشار دونهیندا (Dunhinda)

آبشار دونهیندا یکی از بزرگ‌ترین و البته زیباترین آبشارهای سریلانکا است که ارتفاع آن ۶۴ متر بوده و از مسیری انحرافی از رودخانه بادولو اویا (Badulu Oya) شکل می‌گیرد. آب این آبشار با فشار زیاد از ارتفاع به زمین می‌ریزد و جدا از محیط سرسبز اطرافش، به خاطر فضای خاصی که از اسپری شدن آب به وجود می‌آید، معروف است. برای رفتن به این محل حدودا یک کیلومتر باید پیاده‌روی کنید اما مطمئن باشید، زحمت این پیاده روی به دیدن نتیجه‌اش کاملا می‌ارزد.

Dunhinda

  1. آبشار سنت کلاریس (St Clairs)

آبشار پلکانی سنت کلاریس در نزدیکی شهر نوارا الیا (Nuwara Eliya) واقع شده و برای رسیدن به آن‌جا باید از مسیری دیدنی در میان باغات چای گذر کنید تا در درشتی سبز و بزرگ، این محل را بیابید. ارتفاع این آبشار در بالاترین نقطه به ۸۰ متر می‌رسد و جدا از جذابیت خود آبشار، یکی از بهترین محل‌ها برای پیک نیک در بیشتر ماه‌های سال است.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

St Clairs

  1. آبشار دِوُن (Devon)

با ۹۷ متر ارتفاع، آبشار دِوُن از میان صخره‌ای با فرم جذاب به زمین می‌ریزد. اگر در تور سریلانکا به کلمبو سفر کرده باشید، می‌توانید این محل را در جاده‌ی  کلمبو به نوارا الیا پیدا کنید و نه تنها از خود آبشار، بلکه از دره‌ی رویایی که دِوُن در آن واقع شده لذت ببرید.

Devon

  1. آبشار رامبودا (Ramboda)

یکی دیگر از آبشارهای پلاکنی بسیار زیبای سریلانکا که از ارتفاع ۱۰۹ متری به زمین می‌ریزد و به قدری زیباست که دیدنش خاطره‌ای فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. رامبودا در منطقه‌ای کوهستانی ۹۴۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده اما با توجه به مسیر ماشین رو، شما می‌توانید با ۱۵ دقیقه پیاده روی، راحت به آن‌جا برسید.

 

قطار معروف کندی به الا در سریلانکا

Ramboda

  1. آبشار کیریندی الا (Kirindi Ella)

خیلی عجیب است که آبشار کیریندی الا که از بلندترین آبشارهای سریلانکا به حساب می‌آید، نسبت به دیگر آبشارهای اِلا کم‌تر معروف است. آب این آبشار از ارتفاع ۱۱۶ متری و به صورت پلکانی به پایین می‌ریزد و تصویری شگفت‌انگیز را پیش چشمان شما می‌سازد. همچنین پای این آبشار بزرگ، یک استخر طبیعی زیبا نیز شکل می‌گیرد که برای آبتنی نیز کاملا مناسب خواهد بود. رفتن به این محل نیز اصلا سخت نیست و بعد از مسیری ماشین رو به کوتاپیتیا (Kuttapitiya)، تنها ۶۰۰ متر باید پیاده روی کنید تا به کیریندی الا برسید.

Kirindi Ella

۲۶ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران