معرفی ۶ پارک تفریحی و ماجراجویی در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
معرفی ۶ پارک تفریحی و ماجراجویی در سریلانکا

چندین تم پارک و پارک آبی عالی در تور سریلانکا وجود دارد تا بتوانید لحظاتی شاد را همراه فرزندان خود در سفر به این کشور داشته باشید. در کنار این پارک‌های تفریحی بزرگ، پارک‌های آبی و پارک‌های ماجراجویی متنوعی نیز در سریلانکا وجود دارند که هر کدامشان می‌توانند، یک بعد از ظهر لذت بخش را برای شما و خانواده‌تان رقم بزنند. در نوشته امروز ما به معرفی بعضی از بهترین‌ پارک‌های تفریحی و ماجراجویی سریلانکا خواهیم پرداخت و به مرور امکاناتشان می‌پردازیم.

 

پارک آبی Leisure World

قبل از این که به پارک‌های پر تعداد کلمبو بپردازیم، ابتدا پارک آبی جذاب و بزرگ Leisure World  را به شما معرفی کنیم که در منطقه‌ی فوق‌العاده زیبای سیتاواک واقع شده است. این محل دارای یک باغ گیاه شناسی خیلی زیبا بوده و به طور کلی، یکی از جاهای عالی برای بازدید از طبیعت سریلانکا به حساب می‌آید. خود پارک آبی در حال حاضر بیش از ۱۳ هکتار وسعت داشته و قرار است در فاز‌های بعدی ساخت و ساز، بزرگ‌تر از این نیز شود. محلی مملو از بازی‌های مختلف و استخر‌های بزرگ که البته شامل یک فضای سرپوشیده بر روزهای بارانی نیز می‌شود.

این محل بازی‌های بسیار متنوعی در خود دارد که برای سن و سال‌های مختلف تهیه دیده شده و همه در آن‌جا، بازی‌های مخصوص به خود را خواهند داشت. یک دریاچ مصنوعی در Leisure Worldداشته، بیش از ۱۰ سرسره  و تونل آبی بزرگ در آن‌جا تهیه دیده شده و همچنین کوچک‌ترها نیز فضای اختصاصی و بازی‌های مخصوص به خود را دارند. بازی‌های گروهی، سواری‌های هیجان انگیز، و همچنین وجود چندین بازی فوق‌العاده عالی خارج از فضای پارک آبی، این مکان را به جایی فوق‌العاده جذاب بدل می‌کند. البته این مکان خیلی از کلمبو دور نیست و حدود یک ساعت و نیم با ماشین فاصله دارد و البته با رفتن به آن‌جا، فرصت بازدید از باغ گیاه شناسی، طبیعت جنگلی و دریاچه‌ی سیتاواک را نیز خواهید داشت.

 

۷ دلیل برای سفری هیجان انگیز به سریلانکا

آدرس: Avissawella Rd, Hanwalla

 

تم پارک Excel World

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلمبو، مراکز تفریحی متعدد و جذاب این شهر است که باعث تا خیلی از گردشگران برای سفر به سریلانکا این شهر را انتخاب کنند. پارک های تفریحی متعددی در این شهر وجود دارد که هر کدامشان می‌توانند، ساعات شاد و جذابی را برایتان رقم بزنند اما بدون شک یکی از بهتریت آن‌ها تم پارک Excel World  است. یک مکان تفریحی و کاملا خانوادگی برای انواع سنین، با انواع مختلف سرگرمی ها و بازیهای آبی هیجان انگیز در کشور و تور سریلانکا شناخته شده است و در کنار دریاچه معروف بیرا در شهر کلمبو واقع شده است.دردوره های پیشین دراواخر دهه ۹۰، هنگامی که این پارک تاسیس شد و شروع به فعالیت کرد، به پارک هزاره معروف بود.اما درطی زمان کوتاه به دلیل تنوع زیاد فعالیتها ی اجتماعی و لذت بردن از بازی های هیجان آور، درجهان به شهر تفریحی کلمبو شناخته شد و به پارک تفریحی جهانی اکسل تغییر نام پیدا کرد.امروزه درحال حاضر پارک جهانی اکسل به دلیل گسترش فضا و متنوع بودن فعالیت های تفریحی،اجتماعی وانواع سرگرمی ها، به بخشهای مختلفی تقسیم شده است و هر کدام از این بخشها به صورت مجزا به مکان‌هایی برای ارائه خدمات بهتر تبدیل شده اند. . در این مجموعه تفریحات آبی هیجان‌انگیز، سرسره‌های مهیج و... وجود دارد که بدون شک استفاده از آن‌ها نشاط و هیجان شما را چندین برابر می‌کند. در این پارک آبی خانواده‌ها به همراه کودکانشان می‌توانند از امکانات تفریحی این پارک استفاده کنند و اوج هیجان و لذت را در این پارک تجربه کنند.

این مجموعه بزرگ دارای یک فضای  سر پوشیده برای روزهای سرد سال بوده که در آن‌جا انواع بازی‌های کامپیوتری، سواری‌های ساده و بازی‌های بچگانه وجود دارد. همچنین این محل دارای چندین رستوران و کافه نیز هست تا بتوانید انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها را بعد از بازی کردن برای خود سفارش دهید.

آدرس: 338 T. B. Jayah Mawatha, Colombo

 

پارک آبی Mayan

پارک آبی مایان در حومه شهر کلمبو واقع شده است و شما می توانید با سفر به سریلانکا با تور کلمبو، به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. در پارک آبی مایان می توانید از انواع و اقسام سرسره های آبی استفاده کنید و یک روز عالی و به یادماندنی را با دوستان و یا خانواده خود سپری کنید.

در پارک آبی مایان کلمبو ۵ استخر بزرگ واقع شده که هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارد. یادتان باشد که حتما زمانی را در استخر موج پارک آبی مایان سپری کنید و هیجان آن را تجربه نمایید. جالب است که بدانید تم و دکور پارک آبی مایان به سبک سنتی سریلانکایی است و به همین خاطر هم حال و هوای متفاوتی با هر پارک آبی دیگری در جهان دارد. به هر حال اگر به دنبال گذراندن یک روز مهیج در سریلانکا هستید و می خواهید که هیجان زیادی را در یک پارک آبی جذاب تجربه کنید، پارک آبی مایان کلمبو می تواند یک مرکز تفریحی ایده آل برای شما باشد.

 

قوانینی که باید قبل از سفر به سریلانکا بدانید

آدرس: 266 weligampitiya ganemulla Rd, Ja-ela 11350 Ja-Ela

 

پارک ماجراجویی Che

پارک‌های ماجراجویی همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح در هر شهری به حساب می‌آید. بازی‌های متنوع و خاص این پارک‌ها با تم پارک‌های معمولی قابل مقایسه نیست و در آن‌جا واقعا باید فعالیت بدنی انجام داده و بعضی اوقات خود را به چالش بکشید. رفتن به چنین پارک‌هایی برای تمامی اعضای خانواده مناسب بوده و هر کس به نوع خود می‌تواند از بودن در چنین فضایی لذت ببرد. البته خیلی‌ها هم به فعالیت‌های سنگین بدنی در سفر اعتقاد نداشته و خب آن‌ها مطنئنا از بودن در چنین جاهایی راضی نخواهند بود و بهتر است به سراغ جاهای دیگر بروند.این مجموعه بسیار جذاب در محیطی روباز و عالی واقع شده و چندین بازی جذاب و هیجان انگیز در خود دارد. Che کار خود را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرده بود اما ابتدا در جای دیگری از کلمبو قرار داشت تا این که در سال ۲۰۱۹ به مکان فعلی که بزرگ‌تر و مجهز‌تر است، نقل مکان کرد. مساحت پارک در مجموع به ۲۵ هزار متر مربع می‌رسد که شامل بخش‌های تفریحی و بازی‌های مختلف، زمین‌های ورزش‌های گروهی، رستوران و کافه و ... می‌شود.

در طراحی بازی‌ها خلاقیت زیادی به کار برده شده و همچنین، سنین مختلف بازی‌های مخصوص به خود را دارند. حتی شما می‌توانید به صورت جمعی وارد بعضی از بازی‌ها شوید که به جذابیت‌های حضور در این پارک، می‌افزاید. این پارک فضای سبز و جنگلی منحصر به فردی دارد که شما را شیفته خود خواهد کرد. از تاب بزرگ دو نفره تا مسیرهای مسابقه‌ای، از زیپلاین‌های به هم چسبیده تا بازی‌های گروهی چیزهای زیادی هستند که در این پارک ماجراجویی می‌توانید تجربه کنید.

آدرس: 351 Boralugoda Kosgama, Hanwella 5CA

 

پارک آبی Negombo

پارک‌های آبی متعددی در سریلانکا  وجود دارد اما هیچ کدام این پارک‌ها به اندازه Negombo  دور از چشم گردشگران نبوده‌اند. پارکی با امکانات فوق‌العاده عالی که به راحتی باید محبوب‌ترین پارک بازی در سریلانکا به حساب می‌آمد اما دیگر گزینه‌های لیست ما همگی غیر از پارک ماجراجویی، گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنند.

پارک آبی Negombo یکی از  بهترین و بزرگ‌ترین پارک آبی سریلانکا به شمار می‌رود که در شهر کلمبو واقع شده است. Negombo مجموعه بسیار بزرگی از پارک آبی و شهربازی می‌باشد که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. در این مجموعه تفریحات آبی هیجان‌انگیز، سرسره‌های مهیج و... وجود دارد که بدون شک استفاده از آن‌ها نشاط و هیجان شما را چندین برابر می‌کند. علاوه بر آن اگر جزو کسانی هستید که به حیوانات علاقه دارید، در این پارک می‌توانید گونه‌های خارق‌العاده‌ای از حیوانات را مشاهده کنید. جالب است بدانید که طولانی‌ترین پل معلق کشور سریلانکا در پارک آبی Negombo ساخته شده است که قطعا قدم زدن بر روی این پل تجربه‌ای فراموش نشدنی از شهر کولومبو را برایتان به وجود خواهد آورد.

به علاوه این پارک آبی یکی از جاذبه‌های کشور Negombo به شمار می‌رود که در سفر به سریلانکا بازدید از آن را به هیچ وجه نباید از دست داد. از مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین امکانات پارک Negombo می‌توان به سرسره‌های آبی متعدد، تونل‌های آبی، تفریحات گروهی، استخرهای متعدد، ساحل موج سواری، توماهاوک، پلکان‌های عجیب، بازی‌های مخصوص کودکان، سرسره‌های باستانی، کشتی انتقام دزدان دریایی، رودخانه خروشان، ترن شهر گمشده، جی فروس، سینما واترپلکس پنج بعدی و پیاده روی بر روی پل معلق پارک اشاره کرد.

 

گشت و گذار در مناطق زیبای سریلانکا

آدرس: sea street 11410 Negombo

 

پارک‌های بازی در مراکز خرید

مراکز خرید سریلانکا چندین پارک بازی جذاب اما کوچک در خود دارند که خود آن‌ها نیز می‌توانند مقصدی مناسب برای تفریح و سرگرمی شما و خانواده‌تان باشند. یکی از مثال‌های محبوب در این  مزینه مرکز خرید مارینو مال است که در کلمبو واقع شده و یکی از جاهای لوکس و عالی برای خرید به حساب می‌آید اما در کنار این‌ها بخش‌های تفریحی بسیار خوبی نیز دارد.

یکی از بخش‌های تفریحی این مرکز خرید، پارک بازی واقعیت مجازی و همچنین سینمای ۵ بعدی بوده که در نوع خود در سریلانکا نظیر ندارد. مرکز بازی‌های واقعیت مجازی مرکز خرید مارینو، دارای امکانات خیلی خوب بوده و تنها به وجود چند عینک واقعیت مجازی در آن‌جا بسنده نشده و شما می‌توانید سواری‌های مختلف را با تجهیزات فیزیکی معرکه امتحان کنید. حتما به سراغ سینمای ۹ بعدی خیلی خوب این محل نیز رفته و فیلم‌های کوتاهی که برای این چنین سینماها تدارک دیده شده‌اند را تماشا کنید، مطمئن باشید از این فعالیت لذتی مضاعف خواهید برد.

 

کشف طعمی تازه در سفر به سریلانکا

آدرس: 590 Colombo - Galle Main Rd, Colombo

۰۷ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران