معرفی ۵ ساحل مشهور کلمبو در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
معرفی ۵ ساحل مشهور کلمبو در سریلانکا

کلمبو را باید محبوب‌ترین مقصد گردشگری در تمام تور سریلانکا به حساب آورد. شهری بسیار زیبا که نه تنها جاذبه‌های متنوعی در داخل خود دارد، بلکه کافی است پا را از مرزهای شهر فراتر بگذارید تا دنیایی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نیز به روی شما باز شود. اما قبل از این که به مراکز خرید و تفریحی و دیگر جاها سرک بکشیم، باید بدانیم که در اطراف کلمبو سواحل فوق‌العاده زیبایی قرار دارند که در نوشته‌ی امروزمان، به معرفی چند نمونه از آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

ساحل هیکادوا (Hikkaduwa)

همانطور که گفتیم بسیاری از سواحل معروف و محبوب کلمبو در خارج از شهر واقع شده‌اند و ساحل هیکادوا که در جنوب کلمبو واقع شده با این که کمی از شهر دور است، اما از محبوب‌ترین نقاط ساحلی در نزدیکی این شهر به حساب می‌آید. بسیاری از هتل‌ها و ریزورت‌های معروف در این منطقه واقع شده‌اند و رستوران‌ها و بارهای زیادی را می‌بینید که در خط ساحلی هستند. این ساحل بزرگ زیبا با آب تمیز و محیطی بسیار زیبا، سایه‌ی درختان گرمسیری را نیز در پشت خود می‌بیند و شما در این محل می‌توانید انواع فعالیت‌های آبی را تجربه نمایید. همچنین اگر شب را در هیکادوا باشید، می‌توانید در جشن‌های متعدد ساحلی کلاب‌ها نیز شرکت کنید.

 

کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا آوریل

 

ساحل نگومبو (Negombo)

یکی دیگر از سواحل بسیار معروف سریلانکا که خیلی از کسانی که به سفر کلمبو می‌روند، حتما سری به این مکان نیز می‌زنند. ساحل نگومبو در نزدیکی دهکده‌ای به همین نام واقع شده که از مرکز شهر کلمبو چیزی نزدیک به ۱ ساعت فاصله دارد. شما در این محل هم می‌توانید به آبتنی بپردازید و هم این که انواع فعالیت‌های آبی از قایق سواری و جت اسکی تا غواصی و اسنورکلینگ و کایت سورفینگ را تجربه کنید. یک پارک ساحلی نیز در این منطقه واقع شده و انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و کافه‌ها نیز همان اطراف هستند تا بتوانید هر چه می‌خواهید، برای خود تهیه نمایید.

بهترین زمان برای بازدید: دسامبر تا آوریل

 

ساحل کالپیتیا (Kalpitiya)

اما اگر به دنبال داشتن یک تجربه متفاوت از سواحل اطراف کلمبو هستید، باید به ساحل کالپیتیا بروید. قایق سواری اول صبح در ساحل کالپیتیا، یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها در تمام طول سفر به سریلانکا خواهد بود، جایی که می‌توانید، دلفین‌ها، وال‌ها و بسیاری آب‌زیان مختلف را ببینید که در حال شنا در آب و آمدن به سطح هستند. با این که این ساحل از شهر دور است، اما بدون شک ارزش رفتن را داشته و مطمئنا از بودن در آن‌جا لذت خواهید برد. این را هم فراموش نکنید که تمامی فعالیت‌های آبی از جمله کایت سورفینگ و کنو سواری و غواصی و خیلی چیزهای دیگر را نیز در این محل می‌توانید تجربه نمایید.

 

رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های ماه عسل در سریلانکا

بهترین زمان برای بازدید: فوریه تا مارس برای بازدید از وال‌ها و دلفین‌ها، نوامبر تا آوریل برای لذت بردن از آب آرام ساحل و انجام فعالیت‌های آبی

 

ساحل اوناواتونا (Unawatuna)

وقتی سفر به کلمبو را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنید، احتمالا به دیدن شهر قدیم و قلعه گاله خواهید رفت که یکی از میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید. وقتی به دیدن آن جاذبه‌ی گردشگری می‌روید، حتما در طول مسیر باید سری به ساحل اوناواتونا نیز بزنید. این محل نه به خاطر فعالیت‌های آبی و چیزهایی از این دست به شما پیشنهاد می‌شود، بلکه به خاطر منظره‌ی فوق‌العاده زیبا و فضای آرامش‌بخشش است که می‌گوییم حتما به اوناواتونا بروید. مخصوصا اگر سر صبح به این محل برسید و بتوانید طول آفتاب و لاکپشت‌های دریایی را هم مشاهده کنید، زیبایی‌های این محل برایتان دو چندان خواهد بود.

بهترین زمان برای بازدید: اکتبر تا اواسط آوریل

 

ساحل بنتوتا

بنتوتا یک ساعت و نیم تا مرکز شهر کلمبو فاصله دارد و یکی از مقاصد گردشگری محبوب ساحلی و مملو از ریزورت‌های کنار دریا است. در نهایت اگر دوست داشتید ساحلی چشم‌گیر و زیبا را ببینید، حتما باید زحمت راه را به خود داده و به ساحل اصلی بنتوتا بروید.

 

قوانینی که باید قبل از سفر به سریلانکا بدانید

بهترین زمان برای بازدید: نوامبر تا آوریل

 

سوالات متداول درباره سواحل کلمبو

بهترین زمان برای بازدید از سواحل کلمبو چه زمانی است؟ بهترین زمان بین دسامبر تا مارس خواهد بود، اما ویژگی‌های هر ساحال باعث شده تا بهترین زمان برای بازدید از آن‌ محل‌ها را زیر هر کدام قید کنیم.

کدام ورزش‌های آبی را در اطراف کلمبو می‌توان تجربه کرد؟ در حال حاضر امکانات سواحل معروف کلمبو به حدی است که تقریبا همه‌ی فعالیت‌های آبی برای گردشگران مهیاست.

آیا دریا برای شنا امن است؟ همه‌ی سواحل اطراف کلمبو برای شنا مناسب نیست و شما باید به پرچم سفید و همچنین وجود غریق نجات دقت کنید و در صورت بودن این دو گزینه، وارد آب شوید. پیشنهاد می‌کنیم، با توجه به ناآشنایی با محیط، خیلی به جاهای عمیق آب نروید، حتی اگر شناگر ماهری هستید.

۲۶ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران