آشنایی با مراسم ازدواج در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
آشنایی با مراسم ازدواج در سریلانکا

مراسم ازدواج در سریلانکا ترکیبی زیبا از سنت‌های فرهنگی، ارزش‌های خانوادگی و آداب و رسوم مذهبی است. امروزه این جشن جذاب، به روزها آماده سازی نیاز دارد. در واقع مراسمی که محدود به پیوند الهی بین دو فرد بود، اکنون به یک امر مجلل و اشرافی و پرخرج بدل شده است.

 

آیین‌های مراسم ازدواج در سریلانکا

سریلانکا که در رتبه ۵۸ پرجمعیت‌ترین کشور جهان قرار دارد، دارای گروه‌های قومی مختلفی است که در سراسر جزیره ساکن هستند. این خطه برای گروه‌های قومی مختلف مانند هندی‌ها، تامیل‌ها و مسلمانان سراسر جهان سرپناهی فراهم می‌کند. بنابراین سنت‌ها و فرهنگ عروسی‌ها نیز می‌توانند به همین نسبت متنوع و متفاوت باشند. اگر مسافر تور سریلانکا هستید بیایید آیین‌ها، سنت‌های کلیدی و فرهنگ غذایی عروسی‌های سنتی سریلانکا را بررسی کنیم.

 

لباس عروس و داماد

در مراسم ازدواج در سریلانکا، لباس عروس ممکن است به سبک سنتی شرقی و یا غربی باشد. لباس سنتی، معمولا یک سرهمی ابریشمی گلدوزی شده با یک بلوز بلند را شامل می‌شود و ساری نیز با مهره‌ها، مرواریدها، سنگ‌ها و پولک‌ها بسیار خودنمایی می‌کند.

ساری عروس، معمولا دارای نخ‌های طلا و نقره است. برخی از عروس‌ها نیز بلوزهایی با آستین‌های پفی به تن می‌کنند که مطابق با رسوم سلطنتی است. اما عروس‌هایی که سبک غربی را انتخاب می‌نمایند، لباس سفیدی شبیه به لباس عروسی مسیحی به تن می‌کنند و برای افزایش جذابیت و زیبایی، سر تا پای خود را با جواهرات می‌پوشانند.

لباس داماد سریلانکایی نیز، بی نظیرترین لباس دامادی در کل آسیای جنوب شرقی بوده و معمولا مشتمل بر کلاه، یک پیراهن سفید، سارافون و یک ژاکت است. این ترکیب، با نخ‌های نقره و طلا گلدوزی شده و کت و کفش با کلاه ست هستند.

 

بهترین مقاصد آسیایی برای سفر ماه عسل

عکس: amostcuriousweddingfair.co.uk

 

مراسم نکاث

قبل از تعیین تاریخ مراسم ازدواج در سریلانکا، عروس و داماد با یک ستاره شناس مشورت می‌کنند که زمان مناسبی در این رابطه تعیین کند. این زمان که به " Nekath" معروف است، برای تضمین یک پیوند هماهنگ و پربرکت بسیار ضرورت دارد.

مراسم پوروا

پس از نهایی شدن تاریخ عروسی، مراسم Poruwa بر اساس سنت‌های سینهالی، بعنوان بخشی از آیین ازدواج در سریلانکا برگزار می‌شود. این مراسم سنتی، بر روی یک سکوی چوبی تزئین شده به نام "Poruwa" انجام می‌شود که نمایانگر خانه‌ای است که زن و شوهر با هم به اشتراک خواهند گذاشت. پوروا معمولا از چوب ساخته شده و با گل، برگ و سایر نمادهای فرخنده تزئین می‌شود.

مراسم با ورود عروس و داماد به پوروا آغاز می‌شود. یکی از اقوام یا دوستان نزدیک، به زن و شوهر برگ فوفل می‌دهد و آنها آن را می‌پذیرند و روی پوروا می‌گذارند. این برگ، یک هدیه نمادین به خدایان و اجداد است. سپس پدر عروس سریلانکایی، دست راست عروس را روی دست راست داماد می‌گذارد. این امر، نشان دهنده سپردن دختر گرانقدرش به داماد است که تا آخر عمر از او مراقبت کند.

عکس: roar.media

 

تبادل حلقه و نالانگو

امروزه در مراسم پوروا، حلقه دست کردن، درست مانند فرهنگ غربی، امری رایج بوده و از مهمترین آیین‌های مراسم ازدواج در سریلانکا به شمار می‌آید.

در طی مراسم پوروا، عروس و داماد حلقه‌هایی را که نماد تعهد آنها به یکدیگر است رد و بدل می‌کنند. پس از آن، مراسمی به نام " Nalangu" برگزار می‌شود که در آن، انگشتان کوچک عروس و داماد با نخ طلایی به هم گره می‌خورند تا نشان دهنده پیوند آنها باشد.

روشنایی چراغ

عروس و داماد و خانواده‌هایشان، در بخشی از برگزاری آیین ازدواج در سریلانکا، چراغ‌های نفتی سنتی به نام "Hetti Paththuwa" را روشن می‌کنند تا از خدایان برکت بگیرند و برای زندگی زناشویی این زوج، خوشبختی آرزو کنند.

مخلوط کردن شیر و کیریبات

عروس و داماد، در مراسمی به نام "مخلوط کردن شیر و کیریبات " شرکت می‌کنند. آنها شیر را در ظرفی تزئین شده می‌ریزند که نشان دهنده ترکیب دو زندگی و تشکیل خانواده است. این عمل، نشان دهنده تعهد آنها به حمایت و رشد یکدیگر است. کیریبات نیز نوعی کیک برنجی است که به طور خاص، با برنج و شیر درست می‌شود.

 

رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های جنوب شرقی آسیا

عکس: youtube.com

 

تقدیم برگ فوفل

در ادامه برپایی مراسم ازدواج در سریلانکا، عروس و داماد بعنوان نمادی از احترام و سپاسگزاری از محبت و حمایت والدینشان، برگ فوفل را به آنها تقدیم می‌کنند. این آیین که با نام "Muwa Dahanaya" شناخته می‌شود، نشان‌دهنده اعتراف زوج به نقش مثبت والدین در زندگی‌شان است. بعلاوه زوج در تمام طول مراسم عروسی، از بزرگان و شخصیت‌های مذهبی حاضر درخواست دعا برای زناشویی مرفه و شاد، باروری و طول عمر دارند.

موسیقی و رقص سنتی

عروسی‌های سریلانکا، با اجرای موسیقی سنتی و رقص همراه است. "جایامانگالا گاتا"، یک ترانه عروسی محبوب است که برای برکت دادن به این زوج خوانده می‌شود. علاوه بر این، رقص‌های سنتی مانند Kandyan و Low country، برای پذیرایی از مهمانان اجرا می‌شوند.

عکس: ericwangphotography.com

 

پذیرایی مراسم عروسی

مراسم ازدواج در سریلانکا، یک پذیرایی بزرگ را شامل می‌شود که در آن خانواده، دوستان و مهمانان گرد هم می‌آیند و از موسیقی، رقص و یک جشن مجلل برخورار می‌شوند. همچنین بعنوان نماد شادی و جشن، در عروسی‌های سریلانکا شیرینی‌های سنتی خوش طعمی مانند "کاووم"، "کوکیس" و "آتیراسا" سرو می‌شوند.

مکان‌های مناسب برگزاری مراسم

سریلانکا که اغلب سرزمین رویاها و جادو نامیده می‌شود، یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های روی زمین است که برای هر مناسبت خاص، به ویژه عروسی ایده آل است. چه خواهان یک عروسی صمیمی در ساحل باشید و یا به یک مراسم سلطنتی علاقمند باشید، ازدواج در سریلانکا این آرزویتان را به بهترین نحو برآورده می‌کند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین مکان‌های برگزاری مراسم عروسی در سریلانکا را معرفی خواهیم کرد تا به شما در برنامه ریزی و خاطره سازی این روز خاص کمک کنیم.

ریزورت آوانی کالوتارا

برای زوج‌هایی که قصد برگزاری یک عروسی رویایی در ساحل را دارند، ریزورت Avani Kalutara را پیشنهاد می‌کنیم. این تفرجگاه لوکس که در شبه جزیره‌ای قرار دارد، با باغ‌های سرسبز، یک ساحل خصوصی و درختان نخل به استقبال مخاطبانش می‌آید و یکی از مجلل‌ترین مکان‌های ازدواج در سریلانکا به شمار می‌آید. فضای باز این اقامتگاه،  ظرفیت پذیرایی از ۲۰۰ نفر را داشته و سالن رقص نیز، می‌تواند میزبان حدود ۶۰۰ نفر باشد.

آدرس: St Sebastian Rd, Kalutara 12000, Sri Lanka

عکس: us.lakpura.com

 

هتل سینامون لیک ساید کلمبو

Cinnamon Lakeside، در قلب شهر کلمبو واقع شده و دارای فضای افسانه‌ای از جمله سالن رقص و یک باغ زیبا در کنار آب است که در امتداد آن، یک قایق‌خانه دو طبقه نیز وجود دارد. اینجا یکی از برترین و زیباترین هتل‌های عروسی در فضای باز بوده و ازدواج در سریلانکا را به خاطره‌ای فراموش نشدنی برای عروس و داماد و مهمانانشان بدل می‌کند.  بعلاوه منظره دریاچه با نورهای کوچکی که روی آب منعکس می‌شوند، زیبایی این مکان را صدچندان می‌کنند.

آدرس: 115Sir Chittampalam A Gardiner Mawatha, Colombo, Sri Lanka

هتل شانگری- لا کلمبو

اگر یک عروسی جزیره‌ای فانتزی در ذهن شماست، پس Shangri-La در کلمبو مکانی است که باید در سریلانکا مدنظر داشته باشید. این فضای مجلل، منظره‌ای بی نهایت از اقیانوس هند را به همراه یک سالن رقص بدون ستون به نمایش می‌گذارد تا حداقل ۱۵۰۰ مهمان را در مراسم مراسم ازدواج در سریلانکا میزبانی نماید. همچنین در صورت تمایل، می‌توانید سالن رقص لوتوس با لوسترهای درخشان نیلوفر آبی را انتخاب کنید.

آدرس: 1,Galle Face, Colombo 2, Colombo 00200, Sri Lanka

 

گردشی رمانتیک در کانال‌های آبی دنیا

عکس: twitter.com

 

تاج سامودرا

Taj Samudra، کانون مهمانی‌های پر زرق و برق شهر است و جشن‌های بین المللی مشهور در این جزیره را ارائه می‌دهد. چه بخواهید میزبان یک مهمانی موضوعی باشید یا بخواهید یک مهمانی خصوصی برای نزدیکان و عزیزانتان ترتیب دهید، تاج سامودرا مکانی عالی برای برنامه ریزی است!

در واقع اینجا، یکی از زیباترین مکان‌ها برای برگزاری مراسم ازدواج در سریلانکا بوده و در نزدیکی جاده خوش منظره Galle Face واقع شده است. این فضا، با مناظر خیره‌ کننده آب‌های آبی اقیانوس و باغ‌های سرسبزش، امکان برخورداری از محیط باز مفرحی را به ارمغان می‌آورد . بعلاوه سالن رقص کریستال بزرگ، دارای سقف‌های بلند و فضایی باشکوه است، در حالی که سالن رقص Samudra منظره‌ای از اقیانوس را به رخ می‌کشد.

آدرس: No 25 Galle Face Center Rd, Colombo 80000, Sri Lanka

سینامون لاج هابارانا

می‌توانید روز خاص خود را در میان محیط روستایی سافاری مانند، در Cinnamon Lodge Habarana جشن بگیرید. این مکان عروسی شگفت انگیز، محیط طبیعی و معماری باستانی را به یکدیگر پیوند می‌دهد تا یک عروسی سلطنتی هندی عالی در سریلانکا رقم بزند. اینجا یک مکان خوش منظره در کنار دریاچه‌ای زیبا بوده و مراسمی جذاب را در زیر شاخ و برگ‌های سبز، گل‌های وحشی و همراه با آواز پرندگان ارائه می‌دهد.

آدرس: 02,50150Habarana Roundabout, Habarana, Sri Lanka

عکس: cinnamonislandweddings.com

۲۴ تیر ۱۴۰۳

نظرات کاربران