آشنایی با جذاب‌ترین جزیره‌های سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
آشنایی با جذاب‌ترین جزیره‌های سریلانکا

سریلانکا با داشتن طبیعت خیره‌کننده‌ و زیبا همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. چرا که در سفر با تور سریلانکا می‌توانید به بالاترین حد رضایت خود از طبیعت گردی و تفریحات ساحلی و آبی برسید. در این کشور زیبا که گردشگران در محاصره زیبایی طبیعت، گوش دادن به صدای امواج و فضای سبز هستند، سوالی که ایجاد می‌شود این است که در بین سواحل و جزایر زیبا و متنوع آن کدام یک بهترین انتخاب برای بازدید و تفریح خواهد بود؟ در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به بررسی و معرفی بهترین جزیره‌های سریلانکا بپردازیم. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند بهترین انتخاب را داشته و از لحظه به لحظه سفر خود نهایت لذت را ببرند.

 

جزیره دلفت (Delft Island)

آیا تا به حال شنیده‌اید که گفته می‌شود اسب‌ها آزادانه در جزایر سریلانکا پرسه می‌زنند؟ جزیره دلفت دقیقا همان مکان است. در سفر به این جزیره گردشگران می‌توانند اسب‌های وحشی را تماشا کنند که در اطراف آن‌ها پرسه می‌زنند. البته اسب‌ها تنها جذابیت این جزیره نبوده و شما می‌توانید از تماشای درختان عظیم بائوباب و دیگر گونه‌های گیاهی و حیوانی لذت ببرید. زمین‌های مسطح این جزیره حالتی بیضی شکل داشته و زیبایی بیشتری را آن بخشیده است.

  • بهترین زمان برای بازدید از جزیره دلفت ماه‌های بین جولای تا آگوست است.
  • نزدیکترین فرودگاه به جزیره دلفت، فرودگاه بین المللی جافنا است که بیشتر خطوط هوایی اصلی در آن فرود می‌آیند. بنابراین دسترسی به آن دشوار نخواهد بود. برای رسیدن به جزیره دلفت باید از ایستگاه اتوبوس جافنا سوار اتوبوس شده و با پیمودن مسیر نیم ساعته به مقصد رسید.
  • از محبوب‌ترین تفریحات در جزیره دلفت می‌توان به باز دید از معابد صخره‌ای، چشمه‌های آب گرم، منابع پارک ملی وحشی و سواحل زیبای آن اشاره کرد.

 

گشت و گذار در مناطق زیبای سریلانکا

 

جزیره مانار (Mannar Island)

جزیره مانار با شن‌های سفید و درختان نخل، مرغان دریایی و درناها، الاغ‌های وحشی و قایق‌های ماهیگیری یکی از بزرگترین جزایر سریلانکا به حساب می‌آید. گردشگران از تماشای پرندگان در فصل پرندگان مهاجر در دسامبر تا ژانویه لذت خواهند برد. این جزیره پر از درختان بائوبوب و منظره شنی سفیدی است که کیلومترها امتداد دارند. در کنار جاذبه‌های ساحلی، می‌توانی از قلعه هلندی و پل آدم دیدن کنید. به غیر از لذت بردن از طبیعت زیبای آن، توصیه می‌شود گردشگران زمانی را برای بازدید از بناهای استعماری در حال فروپاشی اختصاص دهند.  این جزیره مکانی ایده‌آل برای شنا و تفریحات آبی می‌باشد.

  • بهترین زمان برای بازدید از جزیره مانار ماه‌های سپتامبر تا دسامبر است.
  • نحوه دسترسی به جزیره مانار به این صورت است که باید از فرودگاه بین المللی جافنا که فرودگاه اصلی و نزدیک به جزیره است استفاده کنید. اتوبوس‌ها و کشتی‌هایی در این حوالی وجود دارد که گردشگران می‌توانند برای رسیدن به جزیره از آنها کمک بگیرند.
  • کارهایی که باید در جزیره مانار نباید از آن‌ها غافل شوید تماشای پرندگان، کاوش در بناهای استعماری در حال فروپاشی و دیدن خرهای وحشی است.

 

جزیره کبوتر (Pigeon Island)

یکی دیگر از جذاب‌ترین جزیره‌های سریلانکا جزیره کبوتر است. این جزیره ایده‌آل‌ترین مکان برای غواصی و کشف دنیای زیر آب است. به خصوص اگر قصد سفر در ماه‌ ژوئن را دارید توصیه می‌کنیم از رفتن به این جزیره در سفر با تور سریلانکا غافل نشوید. جزیره کبوتر در سواحل نیلاولی واقع شده است که در سال ۱۹۶۳ به عنوان پناهگاه دریایی و در سال ۲۰۰۳ به عنوان پارک ملی معرفی شد. علاوه بر غواصی، گردشگران می‌توانند در بازدید از جزیره پیگئون در سریلانکا به تماشای صخره‌های مرجانی‌ زیبا مشغول شده و از لحظات خود لذت ببرند. این مکان میزبان گونه‌های حیوانی متنوع دریایی، صخره‌های خیره‌کننده و کبوترهای صخره‌ای در خطر انقراض است.

  • بهترین زمان برای بازدید از جزیره کبوتر ماه ژوئن می‌باشد.
  • نحوه دسترسی به این جزیره از طریق فرودگاه نیلاولی خواهد بود که نزدیکترین فرودگاه به جزیره است. مردم می‌توانند از طریق قطار به جزیره برسند.
  • از فعالیت‌های محبوب و معروف این جزیره می‌توان به غواصی، تماشای صخره های مرجانی، حیات دریایی، صخره‌های خیره کننده و کبوترهای سنگی در حال انقراض اشاره کرد.

 

جزیره پولیانتیوو (Puliyanthivu Island)

یکی از بهترین جزیره‌ها برای بازدید در سریلانکا، جزیره پولیانتیوو است. این جزیره مکان‌های تاریخی متعددی مانند مدارس قدیمی، ساختمان‌های مذهبی و مدارس دولتی را در خود جای داده است. پیشنهاد می‌کنیم در تعطیلات خود بازدید از این جزیره زیبا را حتما در لیست مکان های دیدنی قرار دهید. این مکان یکی از بهترین جزیره‌های سریلانکا است که دارای بخش‌های کوچک مسکونی، مکان‌های تاریخی، کلیسای جامع، مسجد و بسیاری موارد دیگر است.

  • بهترین زمان برای سفر به جزیره پولیانتیوو ماه‌های دسامبر تا آوریل است.
  • نحوه دسترسی به آن از طریق فرودگاه باتیکالوئا ممکن خواهد بود. علاوه بر وسیله‌های حمل و نقل عمومی و تاکسی‌ها، گردشگران می‌توانند یک ماشین اجاره‌ای کرایه کنند و به جزیره برسند.
  • از مهم‌ترین تفریحات این جزیره می‌توان به بازدید از مدارس قدیمی، ساختمان‌های مذهبی، دروازه معروف جزیره و استادیوم وبر اشاره کرد.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

 

جزیره نایناتیوو (Nainativu Island)

یکی از جذاب‌ترین جزیره‌های سریلانکا که جز جزیره‌های کوچک به حساب می‌آید، نایناتیوو نام دارد. این جزیره در بین بومیان با نام هارلم نیز شناخته می‌شود. جزیره هارلم دارای درختان نخل پراکنده است که زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند. شما می‌توانید در بازدید از این جزیره به تماشای کلاغ‌های در حال پرواز و یک معبد هندو در آن نزدیکی‌ها بپردازید. بهترین راه برای سفر به این جزیره با کشتی است زیرا در طول مسیر می‌توان زیبایی‌های بیشتری را مشاهده کرد و از آن‌ها لذت برد.

  • بهترین زمان برای بازدید از جزیره نایناتیوو ماه‌های ژوئن تا سپتامبر است.
  • نحوه دسترسی به جزیره نایناتیوو از طریق فرودگاه بین‌المللی جافنا ممکن خواهد بود. علاوه بر آن علاقه‌مندان می‌توانند به کمک کشتی به جزیره دسترسی پیدا کنند.
  • جذاب‌ترین بخش‌های جزیره نایناتیوو تماشای درختان نخل، اماکن زیارتی و معابد خاص در آن است.

 

جزیره کاتچاتیوو (Katchatheevu Island)

جزیره کاتچتیوو تا سال ۱۹۷۶، مکانی خالی از سکنه بود که توسط سریلانکا اداره می‌شد و سرزمینی مورد مناقشه بین هند و سریلانکا بود. بعدها مشکل بین دو کشور حل و جزیره کاتچتیوو رسما به سریلانکا تعلق گرفت. این جزیره مکانی ایده‌آل برای ماهیگیری است. بنابراین هندی‌ها و مردم سریلانکا به منظور ماهیگیری به آنجا می‌روند. برای گردشگرانی که دوست دارند از شلوغی شهر فرار گرده و چندین ساعت را در آرامش سپری کنند، توصیه می‌کنیم در سفر با تور سریلانکا سری به جزیره کاتچتیوو بزنند.

  • بهترین زمان برای بازدید از جزیره کاتچتیوو ماه سپتامبر است.
  • برای دسترسی به جزیره کاتچتیوو باید از نزدیک‌ترین فرودگاه به آن یعنی فرودگاه بین المللی جافنا استفاده شود. همچنین مردم می‌توانند با اتوبوس، قطار یا کشتی به این جزیره بروند.
  • محبوب‌ترین کار در جزیره کاتچتیوو برای گردشگران ماهیگیری لذت است.

 

قطار معروف کندی به الا در سریلانکا

 

جزایر صخره‌ای (Rock Islands)

همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد جزیره صخره‌ای از یک صخره بسیار بزرگ تشکیل شده است. این  جزیره صخره‌ای عظیم در سواحل میریسا قرار گرفته و یکی از جذاب‌ترین جزیره‌های سریلانکا برای سفر و بازدید به حساب می‌آید. طبق گفته گردشگران این جزیره سرزمینی فوق‌العاده زیبا و جادویی است که گردشگران می‌توانند از منظره خلیج و غروب خورشید در آن نهایت لذت را ببرند. این مکان جزیره‌ای است که در آن می‌توان به تماشای امواج آرام میریسا مشغول شد. مردم برای رسیدن به قله صخره باید از پله‌های سنگی شیب‌دار بالا بروند، که می‌تواند از نظر بسیاری از گردشگران سرگرمی بسیار محبوبی به حساب آید. این جزیره یکی از آرام‌ترین مکان‌ها برای استراحت و تماشای برخورد امواج با صخره‌های بزرگ است. گردشگران می توانند یکی از آرام‌ترین شب‌های زندگی خود را به دور از استرس در این جزیره بگذرانند.

  • بهترین زمان برای بازدید از جزیره صخره‌ای سریلانکا ماه نوامبر می‌باشد.
  • نحوه دسترسی به جزیره صخره ای همانند بسیاری از مکان‌های دیگر در سریلانکا از طریق فرودگاه بین‌المللی جافنا است که نزدیک‌ترین فرودگاه به جزیره است. همچنین کشتی‌هایی وجود دارند که شما را از کلمبو به این جزیره خواهند رساند و شما می‌توانید از تماشای منظره زیبای راه لذت ببرید.
  • از جمله محبوب‌ترین تفریحات در بازدید از جزیره صخره‌ای بالا رفتن از پله‌های سنگی شیب‌دار، تماشای امواج و منظره زیبای خلیج است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در آنجا به غواصی و ماهیگیری مشغول شوند.

 

جزیره کیرالا (Kirala Island)

آخرین مورد از جذاب‌ترین جزیره‌های سریلانکا که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، جزیره کیرالا نام دارد. این جزیره زیبا با ماهیگیری بر روی قایق‌ها در وسط آب‌های زلال و شفاف سریلانکا شهرت دارد. می‌توان ادعا کرد که در جزیره کیرالا هر آنچهع را که از سفر خود به سریلانکا انتظار دارید را می‌توانید به صورت یکجا پیدا کنید. چرا که جزیره کیرالا در نزدیکی کلمبو، پایتخت سریلانکا قرار داشته و جاذبه‌های تفریحی متعددی مانند بزرگترین نمایشگاه قطار سریلانکا، بازی، موسیقی، سرگرمی، ماهیگیری، قایق‌سواری، باربیکیو و ... را می‌توان در آن پیدا کرد. اگر به دنبال هیجان در کنار آرامش جزیره در تور سریلانکا هستید کیرالا بهترین مکانی است که می‌توانید به آن بروید.

  • بهترین زمان برای بازدید از جزیره کیرالا در ماه سپتامبر است.
  • به منظور دسترسی به جزیره کیرالا باید خود را به فرودگاه بین المللی جافنا که نزدیک‌ترین فرودگاه به جزیره است، برسانید. از طرفی دیگر مثل اغلب جزیره‌های سریلانکا کشتی‌هایی را می‌توان پیدا کرد که به مقصد جزیره کیرالا حرکت می‌کنند.
  • محبوب‌ترین کارهایی که در سفر به جزیره کیرالا باید انجام دهید عبارتند: از ماهیگیری، قایق سواری، تفریحات آبی و ساحلی متعدد، رفتن به نمایشگر قطار، لذت بردن از رقص و موسیقی.

 

بازدید از معبد غار دامبولا در سریلانکا

۱۱ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران