جذاب‌ترین تفریحات آبی در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
جذاب‌ترین تفریحات آبی در سریلانکا

اگر عاشق تفریحات آبی هستید و ترجیح می‌دهید در طول سفر خود تفریحات آبی مختلفی را تجربه کنید، کشور سریلانکا مقصدی مناسب برای سفر شما است. سریلانکا کشوری جزیره‌ای به حساب می‌آید که توسط دریا احاطه شده است. همچنین در سریلانکا رودخانه‌ها، آبشارها و حتی پارک‌های آبی زیادی وجود دارد که این کشور را به مکانی عالی برای طرفدارای تفریحات و فعالیت‌های آبی تبدیل کرده است. این تفریحات شامل ورزش‌های آبی هیجان‌انگیزی است که آدرنالین بدن شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. به طوری که مهم نیست در چه رده سنی هستید، چرا که در سریلانکا تفریحات هیجان‌انگیزی متناسب با سن و علاقه در انتظار شما است. پس اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر با تور سریلانکا هستید، حتما باید خود را برای لذت بردن از انواع تفریحات آبی آماده کنید. اما اصلی‌ترین این تفریحات کدام‌ها هستند؟ ما در این مقاله همراه شما هستیم تا با جذاب‌ترین تفریحات آبی سریلانکا قبل از سفر به آن آشنا شوید.

 

انواع تفریحات آبی سریلانکا

سریلانکا به واسطه موقعیت جغرافیایی خود که یک کشور جزیره‌ای محسوب می‌شود و همچنین به دلیل وجود منابع طبیعی و مصنوعی مختلف در آن همچون رودخانه‌ها، پارک‌های آبی، آبشارها و ... از جمله مقاصدی است که تفریحات آبی از جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود. به طوری که مکان‌های زیادی از جمله بنتوتا، کلمبو، میریسا و غیره در سریلانکا وجود دارند که می‌توانید انواع مختلفی از فعالیت‌های آبی را در آنجا تجربه کنید. به طوری که مطمئناً اغلب این تفریحات را تا پایان عمر به یاد خواهید آورد و از آن‌ها به عنوان خاطره‌ای شیرین و هیجان‌انگیز یاد خواهید کرد. جذاب‌ترین تفریحات آبی سریلانکا شامل تجربه‌های هیجان‌انگیزی از غواصی، کایت‌سرفینگ، ماهیگیری و ... است.

نکته قابل توجه اینکه اگر در انجام این فعالیت‌ها یا ورزش‌های آبی حرفه‌ای هستید، در سفر با تور سریلانکا مطمئنا لحظات خوشی خواهید داشت و بدون ترس و اضطراب از تک تک ثانیه‌های خود لذت خواهید برد. اما اگر مبتدی هستید و هیچ تجربه قبلی ندارید، نگران نباشید. چرا که شما هم می‌توانید از انجام این تفریحات آبی لذت ببرید. زیرا مربی‌هایی حرفه‌ای در این اماکن حضور دارند که شما را در انجام فعالیت آبی موردنظرتان، یاری خواهند داد.  پس اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید، حتما تفریحات آبی هیجان‌انگیز و ماجراجویانه را در برنامه سفر خود قرار دهید. ما نیز در این مقاله به معرفی چند مورد از مهم‌ترین و پرطرفدارترین‌ آن‌ها می‌پردازیم:

 

مکان‌های ماجراجویی در سریلانکا

ماهیگیری در مرداب‌های سریلانکا

یکی از تفریحات آبی که می‌توانید در سریلانکا و بخصوص بنتوتا امتحان کنید، ماهیگیری در تالاب بنتوتا است. تورهای ماهیگیری در تالاب بنتوتا تجربه هیجان‌انگیزی از یک فعالیت یا تفریح آبی در سریلانکا خواهند بود. این تورها معمولا به صورت نیم روزه و یا یک روز کامل هستند. در این گردش راهنمای تور شما را به سمت قسمتی از آب راهنمایی خواهد کرد که آب شیرین و آب شور به هم می‌رسند و این جایی است که بیشترین ماهی‌ها در آن حضور دارند. انواع مختلفی از ماهی‌هایی که فرصت صید آن‌ها را در مرداب‌های سریلانکا و به خصوص تالاب بنتوتا خواهید داشت می‌توان به اسناپر، کفال، گربه‌ماهی و جک‌های حرا اشاره کرد.

غواصی در آب‌های زلال سریلانکا

صخره‌های مرجانی سریلانکا فوق‌العاده زیبا و در عین حال بسیار ارزشمند هستند. از همین رو غواصی یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی در سریلانکا است. آب‌های شفاف و زلال سریلانکا، مکانی مناسب برای تماشای حیات موجودات زیر آب است. البته که جای هیچگونه نگرانی نبوده و قبل از غواصی آموزش‌های لازم داده شده و تجهیزات مورد نیاز در اختیار شما قرار می‌گیرند. توجه کنید که در هنگام غواصی به مرجان‌ها، ماهی‌ها و موجودات آبی دست نزنید زیرا ممکن است به آنها آسیب برسانید.

 

سفر ماه عسل به مقاصد جذاب سریلانکا

تور تماشای نهنگ‌ها در سریلانکا

یکی از جذاب‌ترین کارها در سریلانکا تماشای نهنگ‌های غول پیکر در زیستگاه طبیعی‌شان است که آن را به یکی از تفریحات آبی مورد توجه گردشگران نیز تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید نمایش شگفت‌انگیز نهنگ‌ها را تماشا کنید، میریسا (Mirissa) مناسب‌ترین مکانی است که می‌توانید انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که بهترین زمان برای تماشای نهنگ‌ها، حد فاصل بین مهر تا اردیبهشت است؛ زیرا نهنگ‌ها در این بازه زمانی از آب‌های قطب جنوب به سمت سریلانکا می‌آیند. تورهای زیادی در میریسا برای تماشای نهنگ‌ها وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت هزینه با آن‌ها همراه شوید.

سافاری با قایق در سریلانکا

سافاری قایق بنتوتا یک سفر دو ساعته از طریق رودخانه است که توانسته مورد توجه بسیاری از گردشگران در تور سریلانکا واقع شود. در صورت همراه شدن با سافاری قایق در سریلانکا فرصت لذت بردن از جنگل‌های زیبای حرا، تماشای پرندگان رودخانه و مناظر وصف نشدنی آب را خواهید داشت. همچنین اگر خیلی خوش شانس باشید، ممکن است نوعی تمساح کمیاب را نیز در این گشت و گذار ببینید و خاطره‌ای به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. ناگفته نماند که تور سافاری قایق معمولا دارای دو بازه زمانی صبح و عصر است که بنا به ترجیح خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. البته که بنتوتا تنها مکان برای سافاری با قایق درسریلانکا نبوده و شما می‌توانید در مکان‌های مختلفی مانند Hikkudawa و Balapitiya نیز آن را تجربه کنید.

 

شرایط آب و هوایی سریلانکا را بشناسیم

قایقرانی در سریلانکا

مورد بعدی از جذاب‌ترین تفریحات آبی سریلانکا، قایقرانی یا قایق سواری در آب‌های زیبا و خروشان است. به طوری که شما می‌توانید قایقی را اجاره کرده و در دریا حرکت کنید. همچنین این فرصت برای شما فراهم خواهد بود که تجربه پاروزنی در آب‌های سریلانکا را داشته باشید. نکته جذاب در مورد قایق‌رانی در سریلانکا اینکه در حین پارو زدن می‌توانید از آب‌های زلال و شفاف، ماهی‌ها و موجودات دریایی زیادی را ببینید. بنتوتا، بورولا و میریسا بهترین مکان‌ها برای تجربه قایق سواری در سریلانکا هستند.

اسکی روی آب در سریلانکا

در سریلانکا با محیط زیبا، صخره‌های مرجانی و آب‌های شفاف، یکی از بهترین تجربه‌های اسکی روی آب را خواهید داشت. با این تجربه آدرنالین خون شما به اوج رسیده و بدون شک لحظات خوش و هیجان‌انگیزی را برای خود ثبت خواهید کرد. اسکی روی آب به قدری در سریلانکا محبوب است که کمپ‌های زیادی در مکان‌های مختلف آن وجود دارند و علاقه‌مندان می‌توانند تجهیزات و نحوه اسکی کردن را از مربی‌های حرفه‌ای در آن‌ها یاد بگیرند.

 

۱۶ نکته مهم برای سفری خانوادگی به سریلانکا

جت اسکی در سریلانکا

سریلانکا با آب و هوای گرمسیری و دریاهایی با آب گرم، یکی از عالی‌ترین موقعیت‌ها برای انواع ورزش‌های آبی و البته شروع یک ماجراجویی هیجان‌انگیز مانند جت اسکی است. جت اسکی یکی از بهترین ورزش‌ها یا فعالیت‌های آبی برای کسانی است که دوست دارند به همراه دوستان خود اوج سرعت را تجربه کرده و با آن‌ها بر روی موج‌ها مسابقه دهند. با تجربه جت اسکی بر روی آب‌های خروشان سریلانکا شگفت‌زده خواهید شد و از اینکه امواج اقیانوس شما را حین این سواری هیجان‌انگیز بلند می‌کنند و باعث می‌شوند حس پرواز بر فراز دریا را داشته باشید، فوق‌العاده لذت خواهید برد. بهترین مکان‌ها برای تجربه جت اسکی در سریلانکا نگومبو و بنتوتا هستند.

موج سواری در سریلانکا

اندونزی یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در آسیا برای موج‌سواری است؛ اما یک رقیب بزرگ برای آن وجود دارد و آن جایی جز سواحل خیره‌کننده سریلانکا نیست. به طور کلی سه نقطه ساحلی وجود دارد که مکان‌های مناسبی برای انجام موج سواری در سریلانکا هستند. دسترسی به این نقاط ساحلی نسبتاً آسان بوده و تنها با داشتن یک تخته موج سواری می‌توانید اوج هیجان و لذت را بر روی موج‌ها تجربه کنید. این سه منطقه عبارتند از:

  • ساحل میدیگاما (Midigama Beach)

میدیگاما بخشی از سواحل جنوبی سریلانکا است که در جنوب گاله سریلانکا قرار گرفته و یکی از بهترین سواحل منطقه برای موج سواری محسوب می‌شود. Midigama دارای چند شکاف صخره‌ای مانند Ram's Right است که بیشتر توسط موج سواران با تجربه‌ و ماهر ترجیح داده می‌شود.

 

غذاهای خیابانی سریلانکا را بشناسیم

  • خلیج آروگام (Arugam Bay)

خلیج آروگام خطی ساحلی است که اکثر موج سواران به خاطر آن به سریلانکا می‌آیند. این مکان به قدری زیبا و دیدنی است که حتی اگر موج سوار نیستید، بازدید از آن یکی از بهترین کارهایی است که در سریلانکا باید در لیست برنامه‌های گردشگری خود قرار دهید.

  • ساحل ولیگاما (Weligama Beach)

Weligama واقع در جنوب شرقی خلیج گاله در سریلانکا مکانی برای موج سواران مبتدی و حرفه‌ای است. این خط ساحلی زیبا سالانه میزبان موج سواران و گردشگران زیادی است که توصیه می‌کنیم رفتن به آن را هرگز فراموش نکنید.

توجه داشته باشید که شما برای موج سواری در این سواحل زیبا می‌توانید به تورهای موج سواری مخصوص ملحق شوید و یا خود به تنهایی موج سواری کنید. به عنوان نکته نهایی نیز ناگفته نماند که در این اماکن برای افرادی که تجربه موج سواری ندارند و یا تخته خود را به همراه نیاورده‌اند، معمولا محل‌هایی برای آموزش و فروش تخته وجود دارد.

 

بهترین هتل‌های کلمبو در سریلانکا

تیوب سواری موزی در سریلانکا

سواری با قایق موزی که نقش یک تیوب را دارد، یکی از ساده‌ترین و ایمن‌ترین تفریحات آبی سریلانکا است که بیشتر خانواده‌ها آن را ترجیح می‌دهند. در این تفریح آبی، قایق موزی توسط یک قایق تندرو کشیده می‌شود که هیجان زیادی داشته و خانواده‌ها می‌توانند به همراه کودکان خود زمان بسیار خوش و به یادماندنی را در تور سریلانکا تجربه کنند. بهترین مکان‌ها برای سواری با تیوپ موزی نگومبو، بنتوتا و کلمبو در سریلانکا هستند.

سواری با هواپیمای دریایی در سریلانکا

اگر به دنبال تفریح آبی لاکچری و خاص در سریلانکا هستید، بهتر است به سراغ هواپیماهای دریایی آن بروید. سواری با هواپیمای دریایی یکی از منحصربه‌فردترین ورزش‌های آبی سریلانکا است که به شما کمک می‌کند تا در زیبایی‌های باشکوه سواحل طلایی، اقیانوس‌های آبی عمیق، گیاهان و جانوران کمیاب و رنگارنگ غرق شوید و تفریحی خاطره‌انگیز را تجربه کنید. برخی از بهترین مکان‌ها برای سفر با هواپیمای دریایی در سریلانکا کلمبو، گاله و بنتوتا هستند.

 

در سفر به سریلانکا چه کارهایی را نباید انجام داد

بهترین زمان سفر به سریلانکا برای تفریحات آبی

سریلانکا مقصدی استوایی است که در اکثر فصول سال آب و هوای مطبوعی دارد. همچنین سریلانکا آب و هوای گرمسیری و فصل‌های کوتاهی دارد. این بدان معنی است که تقریباً همیشه در این جزیره گرمسیری آفتاب برقرار بوده و آب و هوای ساحلی عالی وجود دارد. از همین رو هر فصلی می‌تواند برای سفر با تور سریلانکا و لذت بردن از تفریحات آبی آن مناسب باشد. اما در حالت کلی بهترین زمان سفر به سریلانکا برای ورزش‌های آبی از دسامبر تا مارس (اواسط آذر تا اواسط اسفند) است.

نکات مهم حین تفریحات آبی در سریلانکا

باید توجه داشته باشید که تفریحات یا ورزش‌های آبی به همان اندازه که هیجان‌انگیز و لذت بخش هستند، می‌توانند خطرناک هم باشند. بنابراین برای جلوگیری از هر گونه حادثه‌ای در حین انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی در سریلانکا توصیه می‌کنیم نکات و اقدامات احتیاطی زیر را رعایت کنید:

  • هنگام انجام هر گونه فعالیت آبی مطمئن شوید که جلیقه نجات به تن دارید. حتی اگر بتوانید شنا کنید پوشیدن جلیقه نجات یک امتیاز است.
  • از کرم ضد آفتاب و لوسیون استفاده کنید تا خود را از امواج مضر آفتاب و سوختگی در امان نگه دارید.
  • اگر در انجام فعالیت مورد نظر حرفه‌ای نیستید، حتما از یک مربی یا فرد حرفه‌ای بخواهید تا شما را همراهی کند.
  • همراه شدن با تورها برای انجام تفریحات آبی گزینه مطمئن‌تری به نسبت فعالیت‌های انفرادی آبی در سریلانکا هستند.

 

میوه‌های خاص سریلانکا را از دست ندهید

 

 

منبع ۱

منبع ۲ 

منبع ۳

۱۰ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران