بهترین تفریحات خانوادگی با بچه‌ها در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
بهترین تفریحات خانوادگی با بچه‌ها در سریلانکا

سریلانکا یک مقصد عالی برای تعطیلات خانوادگی است. این جزیره کوچک همه چیز را برای ارائه به هر خانواده‌ای دارد، چه به دنبال فرهنگ، حیات وحش، ماجراجویی یا فقط یک یا دو هفته در برخی از بهترین سواحل آسیا باشید. کودکان نوپا عاشق سواحل پر از نخل و آب‌های آرام و قابل شنا هستند و از پناهگاه‌های متعدد لاک پشت‌ها که در نزدیکی بنتوتا سریلانکا یافت می‌شوند لذت خواهند برد. برای بچه‌های بزرگ و نوجوانان، سریلانکا بهشت ​​فعالیت است، از اسکی روی آب و موج‌سواری گرفته تا قایق رانی و دوچرخه‌سواری در کوهستان در منطقه تپه‌ای. برای والدین نیز در سفر با تور سریلانکا چیزهای زیادی وجود دارد که فرصتی را برای ایجاد خاطرات باورنکردنی با فرزندان‌ ارائه می‌دهد.

 

بچه لاک پشت‌ها را از ساحل جنوبی در اقیانوس رها کنید

پنج گونه از لاک پشت‌های دریایی در سریلانکا زندگی می‌کنند، لاک پشت زیتونی ریدلی، لاک پشت لاگرهد، لاک پشت سبز، لاک پشت پوزه عقابی و لاک پشت سر چرمی. زیستگاه‌های اصلی لانه سازی آن‌ها در امتداد ساحل جنوبی در ناحیه گال واقع شده است و تعدادی جوجه کشی لاک پشت‌ها را می‌توان در امتداد جاده ساحلی جنوبی، از بنتوتا به بعد، پیدا کرد که برای کمک به محافظت از این موجودات شگفت‌انگیز تاسیس شده‌اند. قطعا ارزش آن را دارد که حداقل یک بار در سفر با تور سریلانکا از جوجه کشی لاک پشت‌ها دیدن کنید و با مورد خطراتی که لاک پشت‌ها با آن روبرو هستند، تلاش‌های حفاظتی در محل و ملاقات با لاک پشت‌ها آشنا شوید!

 

مهم‌ترین موزه‌های سریلانکا

مثل یک محلی ماهیگیری کنید

اگر می‌خواهید در سواحل سریلانکا ماهیگیری کنید، باید مهارت‌های تعادلی تمرین کنید، زیرا ماهیگیران محلی به طور سنتی روی یک صندلی چوبی می‌نشینند تا صید روز خود را به دام بیاندازند. میله‌های چوبی که به ریتی پانا معروف هستند، در امتداد ساحل جنوبی دیده می‌شوند که در چند متری ساحل در آب قرار گرفته‌اند و یک نیمکت کوچک به تیرک‌ها وصل شده و این جایی است که ماهیگیران در بالای آب می‌نشینند. این روش فقط برای صید ماهی‌های صخره‌ای کوچک به نام‌های Bollu و Koramburuwo استفاده می‌شود، ماهی‌های ریز که از نظر اندازه بی‌شباهت به ساردین نیستند. منشاء ماهیگیری با چوب پا مشخص نیست اگرچه به طور سنتی این مهارت نسل به نسل منتقل می‌شد. متاسفانه امروزه تعداد ماهیگیران کمتری وجود دارد که این مهارت را تمرین می‌کنند، اما شما هنوز هم برخی را در امتداد ساحل جنوبی در شهرهایی مانند کوگالا، کاتتالووا و آهنگاما مشاهده خواهید کرد. این قطعا یکی از منحصربه‌فردترین فعالیت‌های خانوادگی در تور سریلانکا است!

قلعه باستانی گاله را کاوش کنید

قلعه هلندی قرن هفدهم گاله یکی از جاذبه‌های سریلانکا است که در ابتدا توسط پرتغالی‌ها در سال ۱۵۸۸ ساخته شد و سپس از سال ۱۶۴۹ به بعد توسط هلندی‌ها به طور گسترده مستحکم شد. این قلعه به زیبایی حفظ شده است و یکی از میراث جهانی یونسکو بوده و امروزه از مکان‌های دیدنی در سریلانکا برای کشف است. در باروها قدم بزنید و سپس در خیابان‌های باریک و جذاب که ردیفی از خانه‌های قدیمی و کلیساهای تاریخی را در برگرفته‌اند، پرسه بزنید. همچنین مجموعه خوبی از بوتیک‌ها، گالری‌های هنری و رستوران‌ها وجود دارد. با این حال، آنچه در مورد قلعه واقعا جالب است این است که هنوز یک جامعه زنده و نفس گیر با دفاتر اداری و کودکانی است که به مدرسه می‌روند. گاله در سریلانکا همچنین مکانی عالی برای تجربه روز ملی این کشور است که در ۴ فوریه برگزار می‌شود. یکی دیگر از رویدادهای محبوب در این شهر جشنواره ادبیات است که همیشه یک برنامه اختصاصی برای کودکان دارد.

 

بهترین رستوران‌های سریلانکا را بشناسیم

به سافاری حیات وحش بروید

سافاری پارک ملی Chundikulam فرصتی عالی برای تماشای حیوانات وحشی از نزدیک به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به دنیای آن‌ها نگاه کنید و زندگی و رفتار آن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. حیوانات مختلفی مانند پلنگ، آهو، خرس تنبل و میمون در این پارک ملی دیده می‌شوند. به غیر از آن کروکودیل و تمساح آب شور نیز در این پارک‌های ملی در سریلانکا زندگی می‌کنند.

قطار سواری از کندی به الا

یکی دیگر از نکات برجسته، سفر با قطار از کندی به الا در سریلانکا است که بیش از ۶ ساعت طول می‌کشد و بهترین طبیعت دست نخورده را برای تماشا به نمایش می‌گذارد. این سواری در بهترین کشور جزیره‌ای گرمسیری یکی از خوش منظره‌ترین سفرهای قطار در سراسر جهان است. همانطور که سواری از تپه‌ها، آبشارها، مزارع چای، ابرها و مه عبور می‌کند، چیزی کم‌تر از یک تصویر سورئال نیست. قطار هر روز حرکت می‌کند و از قلعه کلمبو به سمت بادولا حرکت کرده و در مسیر از کندی و الا عبور می‌کند.

 

رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های ماه عسل در سریلانکا

در کاندالاما سوار بالون هوای گرم شوید

مناطق سرسبز سریلانکا از این جزیره گرمسیری منطقه‌ای به شدت زیبا و تماشایی ساخته است که درخور تماشا و ستایش است. بالن هوای گرم در کندالاما ترکیبی شگفت‌انگیز از هیجان و آرامش است، زیرا هنگام پرواز در آسمان بین ابرها شناور هستند و شما شاهد مناظر زیبایی خواهید بود. این چیزی است که در سفر با تور سریلانکا نباید آن را از دست بدهید. چه در تعطیلات با دوستان یا خانواده، این سفر شما را شاهد چیزهای باشکوه و سورئال خواهد کرد.

موج سواری یاد بگیرید

سریلانکا به عنوان یک مقصد عالی برای موج سواری شناخته شده است و یادگیری این تفریح یکی از بهترین کارهایی است که در سریلانکا با خانواده انجام می‌شود. به دلیل دو فصل بودن جزیره، همیشه می‌توانید امواج را در جایی پیدا کنید. ساحل جنوب غربی بین نوامبر و مارس و شرق از می تا سپتامبر زمان مناسبی برای این کار دست می‌دهند. خوشبختانه سریلانکا امواج ثابت و کوچک مبتدی را به ویژه در امتداد ساحل جنوب غربی ارائه می دهد. Weligama به طور خاص یک مکان محبوب برای مبتدیان است زیرا یک خلیج با سرپناه است که از باد محافظت می‌شود. تعدادی مدرسه موج سواری محلی در اینجا وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها به کلاس‌های موج سواری بروید یا به سادگی یک تخته کرایه کنید. طولی نمی‌کشد که می‌توانید مانند بهترین‌ها موج سواری کنید.

 

لذیذترین غذاهای محلی در سریلانکا

با فیل‌ها آشنا شوید

فیل آسیایی هزاران سال است که بخش مرکزی فرهنگ و محیط زیست سریلانکا را به عنوان محل زندگی به خود اختصاص داده است. به طور شگفت‌انگیزی ۱۰ درصد از جمعیت فیل‌های جهان در این جزیره کوچک متمرکز شده‌اند! راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از نزدیک با این موجودات باورنکردنی آشنا شوید و دیدن یکی از این حیوانات جادویی برای بچه‌ها در تور سریلانکا یک نکته برجسته است. یتیم خانه فیل پیناوالا یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در سریلانکا است که می‌توانید با خانواده از آن دیدن کنید. این یتیم خانه، مهدکودک و محل پرورش فیل‌های وحشی آسیایی در اصل در سال ۱۹۷۵ برای مراقبت و محافظت از فیل‌های یتیم شده در طبیعت تاسیس شد. بازدیدکنندگان می‌توانند فیل‌ها را در حال حمام کردن در رودخانه و تغذیه تماشا کنند. برخوردهای دیگر فیل‌ها را می‌توان در سافاری فیل در پارک ملی Minneriya، جایی که گله‌هایی با حداکثر ۱۵۰ فیل جمع می‌شوند و اردوگاه ترانزیت فیل‌ها در پارک ملی Uda Walawe انجام داد.

از صخره شیر صعود کنید

قلعه صخره‌ای افسانه‌ای سیگیریا (صخره شیر) در استان مرکزی واقع شده که به عنوان کاری خانوادگی با بچه‌ها بهتر است مورد بازدید قرار گیرد. این یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌های کشور و یک سایت میراث جهانی یونسکو است. در ابتدا به عنوان پایتخت مستحکم پادشاه کاساپا (۴۷۷-۹۵) پس از ترور پدرش ساخته شد که امروزه کمی از کاخ اصلی باقی مانده اما مناظر بالای صخره، با نزدیک به ۲۰۰ متر ارتفاع، خیره‌کننده است. دسترسی به بالای آن از طریق یک سری پلکان زیگزاگی انجام می‌شود. فلات کوچکی تقریبا در نیمه بالا دارای دروازه‌ای به شکل یک شیر بزرگ است که نام آن از آنجا گرفته شده است.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

به تماشای جمعیت نهنگ‌ها بروید

هیئت گردشگری سریلانکا به خود می‌بالد که بزرگ‌ترین حیوان خشکی فیل، و بزرگ‌ترین پستاندار دریایی، نهنگ آبی را در خود جای داده و می‌شود از هر دوی آن‌ها در یک روز دیدن کرد. در واقع سواحل سریلانکا در جنوب یکی از بهترین مکان‌های جهان برای دیدن نهنگ‌های آبی است. نوک جنوبی به طور شگفت‌انگیزی به آب‌های عمیق فلات قاره نزدیک است، جایی که این غول‌ها در آن شنا می‌کنند. در هیچ کجای دنیا این موجودات باورنکردنی اینقدر به خشکی نزدیک نمی‌شوند و به این اندازه قابل دیدن نیستند. در اینجا، ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که ده‌ها نهنگ را در حال تغذیه و حتی مادران و بچه کوسه‌های آن‌ها ببینید. شرکت‌های متعددی فروشگاه‌هایی راه‌اندازی کرده‌اند که سفرهایی را برای دیدن نهنگ‌ها ارائه می‌دهند، اما ما توصیه می‌کنیم یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، والدین باید توجه داشته باشند که این سفرهای قایق کوتاه نیستند (برای مدت زمان تور با اپراتور انتخابی خود تماس بگیرید) بنابراین معمولا برای کودکان بزرگ‌تر که از گذراندن ساعت‌ها در دریا خوشحال هستند مناسب است. برای سفر با کودکان نوپا احتمالا کمی دشوار باشد و یا شاید مجبور شوید بی‌خیال این کار شوید و سراغ چیز دیگری بروید.

از کندی دیدن کنید

کندی، پایتخت تپه‌ای و فرهنگی سریلانکا، در ۱۱۵ کیلومتری خشکی و در ارتفاع ۵۰۰ متری قرار دارد. قبل از اینکه در سال ۱۸۱۵ توسط بریتانیایی‌ها سرنگون شود که قبلا در برابر پرتغالی‌ها و هلندی‌ها مقاومت کرده بود به عنوان آخرین پایتخت پادشاهان سریلانکا خدمت می‌کرد. امروزه این شهر تپه‌ای دوست‌داشتنی، که با دریاچه‌ای زیبا در وسط در میان جنگل‌ها احاطه شده است و به دلیل وجود مجموعه‌ای از معماری فوق‌العاده و کارهای زیادی برای انجام دادن در کندی سریلانکا با خانواده، از بهترین مقاصد این کشور محسوب می‌شود. به علاوه کندی خانه مهم‌ترین یادگار بودایی سریلانکا، دندان بودا هم است.

 

آشنایی با زیباترین شهرهای سریلانکا

۱۱ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران