تفریحات جذاب نووارا الیا، قلب سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
تفریحات جذاب نووارا الیا، قلب سریلانکا

نووارا الیا که زمانی توسط بریتانیایی‌ها اداره می‌شد، امروزه با دربرداشتن تفریحات و جاذبه‌های گردشگری گوناگون به عنوان نگین سریلانکا شناخته می‌شود. این شهر زیبای سریلانکا همچنان نشانه‌هایی از فرهنگ و تاریخ دوران استعمار بریتانیا را منعکس می‌کند. بنابراین گردشگران کارهای بسیار زیادی را در سفر به این بخش از سریلانکا خواهند داشت. پس اگر تصمیم خود را برای سفر با تور سریلانکا و بازدید از نووارا الیا گرفته‌اید بهتر است قبل از هر چیزی لیستی از تفریحاتی را که در انتظار شما هستند تهیه کنید. ما نیز در این مقاله سعی کرده‌ایم تا چند مورد از محبوب‌ترین تفریحات جذاب نووارا الیا را برای شما عزیزان گردآوری کنیم تا بتوانید بدون اتلاف وقت بهترین برنامه را چیده و از لحظه به لحظه خود در این سفر لذت ببرید.

 

پرسه زدن در شهرک‌های چای در نووارا الیا، سریلانکا

چای، نوشیدنی مورد علاقه ما ایرانیان است و سریلانکا به عنوان یکی از مراکز اصلی کشت چای در دنیا شناخته می‌شود. اگر شما نیز عاشق چای و البته طبیعت هستید شهرک‌های چای در نووارا الیا اولین جاهایی هستند که در سفر خود به سریلانکا باید بازدید کنید. چرا که در نووارا الیا شهرک‌های چای بسیاری وجود دارند و بازدید از آن‌ها یکی از محبوب‌ترین کارها در بین توریست‌های خارجی است. از جمله معروف‌ترین این شهرک‌های چای در نووارا الیا Pedro Tea Estate نام دارد. شما می‌توانید در این مکان پرسه زده و مراحل برداشت چای را از نزدیک ببینید. همچنین اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در سفر با تور سریلانکا خواهد بود.

  • آدرس: Nuwara Eliya, Sri Lanka
  • هزینه ورودی: ۲۰۰ روپیه
  • زمان بازدید: ۸ صبح الی ۴ بعدازظهر

 

بازدید از پارک ویکتوریا در نووارا الیا، سریلانکا

از دیگر تفریحات جذاب نووارا الیا، رفتن به پارک ویکتوریا (Victoria Park) است. پس اگر در مورد اینکه در نووارا الیا چه کاری باید انجام دهید گیج شده‌اید، به سمت این پارک راه افتاده و در آنجا زمان خود را با تماشای پرندگان زیبا و طبیعت بکر و دوست داشتنی سپری کنید. به خصوص اگر به همراه خانواده با تور سریلانکا سفر می‌کنید این پارک بهترین انتخاب برای سرگرمی و تفریح کودکان شما خواهد بود.

  • آدرس: A5, Nuwara Eliya 22200, Sri Lanka
  • هزینه ورودی: ۳۰۰ روپیه
  • زمان بازدید: ۷ صبح الی ۷ عصر

 

قایق سواری در دریاچه گریگوری نووارا الیا، سریلانکا

اگر به دنبال کاری سرگرم کننده و متفاوت در نووارا الیا هستید، حتما در برنامه‌ریزی خود رفتن به دریاچه گریگوری (Gregory Lake) را نیز در لیست بایدهای تفریحی خود قرار دهید. این دریاچه با طبیعت زیبا و مست کننده گزینه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده بسیاری را برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. از جمله این موارد می‌توان به قایق‌سواری و همچنین ماهیگیری اشاره کرد. البته که همه چیز محدود به این دو مورد نبوده و در صورت تمایل می‌توانید یک اسکوتر آبی را نیز کرایه کنید و لحظات شاد و هیجان‌انگیزی را در این دریاچه سپری کنید.

  • آدرس: Nuwara Eliya, Sri Lanka
  • هزینه ورودی: ۲۵۰ روپیه
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ عصر

 

پیاده‌روی در پارک ملی دشت هورتون در نووارا الیا، سریلانکا

از دیگر تفریحات بسیار دوست داشتنی که در نووارا الیا فرصت انجام آن را خواهید داشت، رفتن به پارک ملی دشت هورتون (Horton Plain National Park) از زیباترین پارک‌های ملی سریلانکا و پیاده‌روی در آن است. این پارک که طبیعتی بسیار زیبا دارد تصویری از آبشار شگفت‌انگیز بامباراکاندا را نیز برای علاقمندان به نمایش می‌گذارد. همچنین در این بازدید پرماجرا می‌توانید به گشت و گذار در میان جنگل‌های انبوه، لذت بردن از آرامش طبیعت و تماشای مناظر صخره‌ای جذاب اشاره کرد.

  • آدرس: Nuwara Eliya, Sri Lanka
  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۶ صبح تا ۶ عصر

 

سفر با قطار از کندی تا نووارا الیا، سریلانکا

اگر به دنبال تفریحی هستید که با یک تیر دو نشان بزنید، فرصت سفر یک روزه با قطار از کندی تا نووارا الیا را در تور سریلانکا از دست ندهید. بدون اغراق این می‌تواند یکی از بهترین خاطرات شما از سفر به سریلانکا باشد. چرا که این یک سفر ریلی معمولی نبوده و شما می‌توانید با عبور از تونل‌ها در این سفر و گذر از جاده‌هایی با منظره تپه‌ها و مزارع چای خیره‌کننده لحظات بی‌نظیری را برای خود رقم بزنید. سفر با قطار از کندی تا نووارا الیا حدودا چهار ساعت طول خواهد کشید.

خرید در بازار باله نووارا الیا، سریلانکا

نمی‌توان از تفریحات در یک مقصد گردشگری صحبت کرد اما خرید کردن را در این لیست قرار نداد. یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید در نووارا الیا هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران بازار باله (Bale Bazar) است. این بازار بیشتر با اجناس زمستانی خود شهرت دارد و بهترین مکان برای خرید کاپشن و لباس‌های گرم است. پس اگر به دنبال لباس گرم ارزان هستید رفتن به این بازار را در نووارا الیا فراموش نکنید.

آدرس: Nuwara Eliya 22200, Sri Lanka

 

لذت بردن از آبشارهای نووارا الیا، قلب سریلانکا

از جمله باشکوه‌ترین مناظر طبیعت که می‌توان در سریلانکا شاهد آن بود، آبشارهای زیبای واقع در نووارا الیا است. شما در این شهر آبشارهای متنوعی را پیدا خواهید کرد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. به عنوان مثال می‌توانید در حوالی این آبشارها پیاده‌روی کنید یا در جنگل‌های اطراف آن قدم بزنید. از جمله معروف‌ترین آبشارهای سریلانکا و پرطرفدارترین‌ها در بین گردشگران در نووارا الیا می‌توان آبشارهای دوون، آبشار بومبورو الا و آبشار کولپاتانا را نام برد. در بین این موارد آبشار دوون (Devon Falls) به دلیل داشتن محیطی دنج و آرام و همچنین نزدیکی به مرکز شهر از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این مکان تنها ۲۰ دقیقه با نووارا الیا فاصله دارد. در بازدید از این آبشار می‌توانید از قلعه چای ملسنا نیز دیدن کرده و از تماشای مناظر چای لذت ببرید.

گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری نووارا الیا، سریلانکا

بدون شک یکی از اصلی‌ترین تفریحاتی که در نووارا الیا باید از آن لذت برد، گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری معروف سریلانکا است. همان طور که گفته شد نووارا الیا در دوره‌ای از تاریخ توسط بریتانیایی‌ها اداره می‌شد. بنابراین امروزه می‌توان در سفر به این شهر شاهد بناهای تاریخی به جا مانده از آن سال‌ها بود. از جمله جذاب‌ترین این موارد می‌توان به اداره پست نووارا الیا اشاره کرد که به وضوح سبک معماری دوران استعمار را به نمایش گذاشته و به عنوان یکی از ساختمان‌های تاریخی شهر که به سال ۱۸۹۴ تعلق دارد، شناخته می‌شود. البته که همه چیز محدود به این بنا نبوده و علاوه بر آن در حین گشت و گذار در این شهر فرصت بازدید از کیوسک‌های تلفن قرمز رنگ را نیز خواهید داشت که حال و هوای بریتانیایی شهر را افزایش می‌دهد.

استراحتی لوکس در گرند هتل نووارا الیا، سریلانکا

بعد از ساعت‌ها گشت و گذار در سطح شهر می‌توانید از هتل گراند (Grand Hotel) دیدن کرده و یا در آن اقامت کنید. این جایی است که می‌توانید اوج آرامش را در کنار تفریحات لوکس تجربه کنید. به عنوان مثال می‌توانید در کافه لاکچری آن نشسته و با یک فنجان چای از خود پذیرایی کنید. همچنین می‌توانید اتاقی مجلل رزرو کرده و در آن به استراحت بپردازید. توجه داشته باشید که گرند هتل یک اقامتگاه ۵ ستاره و لوکس در سریلانکا بوده و برای گذراندن وقت در آن باید هزینه بالایی را متقبل شوید.

  • آدرس: 05 Grand Hotel Road Nuwara Eliya, Nuwara Eliya 22200, Sri Lanka
  • قیمت: ۱۳۷۵۰ روپیه

 

بازدید از باغ گیاه شناسی هاکگالا نووارا الیا، سریلانکا

اگر عاشق طبیعت هستید، باغ گیاه شناسی هاکگالا نووارا الیا (Hakgala Botanical Gardens) مکان بسیار دوست داشتنی برای شما خواهد بود. این مکان سرتاسر با گل‌های خوش بو و رنگارنگ پوشانده شده و فضای سرسبز و دوست داشتنی متنوعی برای لذت بردن دارد. بنابراین بدون کم‌ترین تردید می‌توان بازدید از این مکان را در لیست جذاب‌ترین تفریحات سریلانکا دانست. ناگفته نماند که این دومین باغ گیاه شناسی بزرگ در کل سریلانکا بوده و در حین قدم زدن در آن شاهد گونه‌های کمیاب گل خواهید بود که به دلیل دمای پایین منطقه می‌توان در اینجا پرورش داد.

  • آدرس: Peradeniya-Badulla-Chenkaladi Hwy, Hakgala, Sri Lanka
  • زمان بازدید: ۷:۳۰ صبح الی ۵ بعدازظهر

 

کوهنوردی به سمت قله آدام نووارا الیا، سریلانکا

متفاوت‌ترین و البته هیجان‌انگیزترین تفریحی که در نووارا الیا فرصت لذت بردن از آن را خواهید داشت، کوهنوردی به سمت قله آدام (Adam’s Peak) در این مقصد گردشگری است. البته برای این منظور پوشیدن یک جفت کفش راحت و به همراه داشتن برخی تجهیزات مورد نیاز در این زمینه ضروری است. در حین کوهنوردی در این مسیر شاهد چندین گردشگر و کوهنورد نیز خواهید بود که معمولا صبح زود از قله بالا می‌روند. بنابراین، اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در حین سفر کمی خود را خسته کرده و به کوهنوردی بروید این مسیر را هرگز از دست ندهید. چرا که قله و مسیر کوه آدام یکی از بهترین‌ها از لحاظ طبیعت در سریلانکا است.

لذت یک سفر زمانی تکمیل می‌شود که تمامی تفریحات خاص مقصد گردشگری را تجربه کنید. بنابراین در این مقاله سعی کردیم تا شما را با تفریحاتی که تنها مختص سفر با تور سریلانکا و بازدید از شهر نووارا الیا است آشنا کنیم. اکنون می‌توانید باتوجه به لیست فوق برنامه‌ریزی عالی از کارهایی که می‌توانید در این مقصد گردشگری انجام دهید ترتیب داده و یکی از بهترین تجربه‌های مسافرتی خود را رقم بزنید.

 

منبع

 

۲۵ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران