سفری جذاب به میریسا در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
سفری جذاب به میریسا در سریلانکا

ساحلی طلایی که درختان نخل آن را احاطه کرده، چند رستوران زیبا رو به دریا، موج سواران و قایق‌های چوبی خاص سریلانکایی در آب و گردشگرانی که در حال گذراندن تعطیلات در این ساحل هستند، تصویری است که از میریسا در تور سریلانکا به یادتان خواهد ماند. جایی در جنوب این کشور که بین شهرهای بزرگ گالی و ماتارا واقع شده و یکی از مقاصد محبوب گردشگری منطقه به حسابل می‌آید و سالانه هزاران هزار توریست برای داشتن روزهایی شاد به آن‌جا می‌روند. همراه ما باشید تا بیشتر از این شهر زیبا و تفریحاتی که در آن‌جا می‌توانید تجربه کنید، برایتان بگوییم.

 

درباره میریسا در سریلانکا

این مقصد محبوب که زمانی بین موج سواران شناخته شده بود و حالا بسیاری از توریست‌ها آن را می‌شناسند، مملو از جاذبه‌های گردشگری مختلف بوده و حسابی می‌توانید در آن‌جا تفریح کرده و لحظاتی شاد را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. میریسا چندین چند هتل بزرگ و لوکس، بوتیک هتل‌های مختلف و مهمان‌خانه‌های ارزان دارد و برای همه در این مکان جایی برای اقامت و تفریح هست. برخی از زیباترین سواحل سریلانکا در میریسا وجود دارند که هر کدام می‌توانند یکی از روزهای سفر شما را به خود اختصاص دهند اما در مجموع، فعالیت‌های تفریحی بی‌شمار و جاهای مختلفی برای دیدن و عکس گرفتن وجود دارد که در این نوشته به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

اجاره‌ی موتور در میریسا در سریلانکا

میریسا خیلی شهر کوچکی نیست و از طرفی بعضی از جاذبه‌های گردشگری میریسا در اطراف شهر واقع شده‌اند و به همین دلیل برای رفت و آمد به جاهای مختلف باید ماشین بگیرید. اما روش پیشنهادی ما برای زوج‌ها یا مجردهایی که به میریسا سفر می‌کنند، اجاره‌ی موتور سیلکت است. موتورهای اغلب سبکه که راندنشان سخت نیست و شما را به جاهای مختلف از جمله سواحل کوچک و مخفی، جاهای خاص و دنج و مکان‌هایی می‌برند که خیلی اوقات رفتن به آن‌جاها با ماشین یا سخت است یا هزینه‌بر، البته در کل هزینه‌ی تاکسی در سریلانکا خیلی زیاد نیست اما با اجاره‌ی موتور، تا حد زیادی در هزینه‌های شما صرفه جویی می‌شود. اجاره موتورهای سبک چیزی حدود ۵.۵ دلار به ازای یک روز کامل است.

 

گردشی جذاب در نگومبو سریلانکا

برترین جاذبه‌های گردشگری میرسیا در سریلانکا

تپه معروف درختان نارگیل در میریسا، سریلانکا

وقتی صحبت از میریسا می‌شود، خیلی‌ها به یاد عکس‌های معروفی می‌شود که بر روی این تپه گرفته و بر روی شبکه‌های اجتماعی منعکس می‌شوند. این تپه معروف به خاطر داشتن منظره‌ی زیبای دریا و وجود درختان نخل معروف شده و حدودا ۱۵ دقیقه باید مسافتی را پیاده طی کنید تا به این محل برسید. جایی که امکان گرفتن عکس‌های جالبی را خواهید داشت و می‌توانید آن‌ها را روی شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر کنید. البته بیخود نیست که تپه درختان نارگیل تا این حد محبوب شده است، منظره‌ای که از این مکان امکان دیدنش را دارید، واقعا معرکه است.

ساحل مخفی میریسا، سریلانکا

"ساحل مخفی" برای بسیاری، محبوب‌ترین ساحل در میریسا به حساب می‌آید. یک مکان دنج و رویایی که البته آن‌قدری که اسمش به نظر می‌آید، مخفی نیست و عموما شلوغ هم هست و یکی از مکان‌های ماجراجویی در سریلانکا شناخته می‌‌شود. اما تا حد زیادی طبیعت این منطقه از میریسا دست نخورده باقی مانده و خب با ساحلی بسیار زیبا مواجه هستید که درختان پر پشت به قدری به آب نزدیکند که سایه‌شان را روی ساحل می‌اندازند. وجود صخره‌های سنگی در خود آب نیز باعث می‌شود، آن‌ها که دوست دارند، بتوانند از آن بالا در آب شیرجه بزنند. همین صخره‌های یک استخر طبیعی زیبا و کوچک را پدید آورده که در هر حالتی آب آن کم عمق، گرم و بدون موج است. ورود به ساحل رایگان بوده اما برای تخت‌ و آفتاب گیر باید هزینه‌ای را پرداخت نمایید.

 

سفر به شهر زیبای جافنا در سریلانکا

بازدید از قلعه گاله، سریلانکا

باید در نظر بگیرید که بخشی از جاذبه‌های گردشگری منطقه در نزدیکی میریسا واقع شده و باید برای دیدن آن‌ها، ماشین بگیرید و کمی از سواحل دور شوید. یکی از این جاها که حتما باید به سراغش بروید، قلعه گاله است که در زمان حضور هلندی‌ها در سریلانکا ساخته شده و کاملا از معماری اروپایی بهره برده و با توجه به این که چسبیده به ساحل ساخته شده است، یک نمای زیبا و عالی به وجود آورده است که برای عکاسی عالی به نظر می‌آید. همچنین می‌توانید به دیدن موزه‌‌ی این قلعه، فروشگاه کوچک و حتی بالا قلعه هم بروید و از فانوس دریایی آن‌جا نیز بازدید کنید.

موج سواری در ساحل ولیگاما میریسا، سریلانکا

خیلی از ما که به مقاصد ساحلی از جمله مقاصد ساحلی سریلانکا می‌رویم، دوست داریم تا موج سواری را امتحان کنیم. اگر مثل خیلی از توریست‌ها، تا حالا سواری بر روی تخته‌های موج سواری را تجربه نکرده‌اید، می‌توانید با قیمتی بسیار پایین در این محل، یک کلاس کوتاه مدت را گذرانده تا بتوانید بر روی موج‌های کوچک سوار شوید و لذت این کار را ببرید. در این محل تعداد زیادی از این کلاس‌ها وجود دارد و تجهیزات نیز با قیمت پایین در اختیار شما گذاشته می‌شود. در نظر داشته باشید که هر چه به انتهای خلیج نزدیک می‌شوید، موج‌ها بزرگتر و بزرگ‌تر می‌شوند.

 

معرفی ۱۵ رستوران برتر در کلمبو

ساحل پولهنا یا همان ساحل لاکپشت‌ها در نزدیکی میریسا، سریلانکا

این مکان از مرکز شهر چیزی حدود ۷ کیلومتر فاصله دارد و یکی از بهترین سواحل ساحل شرقی سریلانکا به حساب می‌آید. تمامی این منطقه جزو زمین‌های محافظت شده بوده تا از مرجان‌های دریایی و طبیعتش آسیبی وارد نشود به همین دلیل باید یک سری از مسائل مثل غذا ندادن به ماهی‌ها و حیوانات را جدی بگیرید. این محل از این نظر به ساحل لاکپشت‌ها معروف است که منزلگاه لاکپشت‌های دریایی بوده و به طور کلی، حداقل ۱۵ لاکپشت همیشه در آن‌جا حضور داشته و در فصل تخم ریزی نیز، تعداد بسیار زیادی از آن‌ها، به این مکان می‌آیند.

صخره طوطی میریسا، سریلانکا

این صخره بزرگ که در خلیج میریسا واقع شده است، رو به ساحل اصلی میریسا و با منظره‌ی زیبای دریا واقع شده و اغلب اوقات به عنوان یک لوکیشن محبوب برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از خوبی‌های این مکان، وجود استخرهای طبیعی کوچکی است که بین صخره‌ها و ساحل شکل می‌گیرند. استخرهایی که عمق کم داشته و آب گرم آن‌ها، برای کسب آرامش فوق‌العاده است.

 شنا در ساحل میریسا، سریلانکا

البته که ساحل اصلی شهر، حتما جایی محبوب است که پیشنهاد می‌کنیم برای شنا و انجام تفریحات آبی در تور سریلانکا به آن‌جا مراجعه کنید. این ساحل نسبتا بزرگ با ماسه‌های طلایی و آب شفاف خود، یکی از بهترین سواحل شهری در منطقه به حساب آمده و از طرفی، امکانات خیلی خوبی همچون تخت، آفتاب گیر، وجود انواع غذاخوری‌ها و ... نیز در خود دارد. ساحل میریسا از نظر بسیاری افراد، بهترین ساحل بزرگ در جنوب کشور به حساب می‌آید و البته وجود هتل‌های مختلف و مهمان‌خانه، سبب گشته که جمعیت زیادی هر روز به این محل بیایند. اگر به دنبال فضایی آرامش بخش در این مکان هستید، باید صبح زودتر به آن‌جا بروید و البته برای دیدن منظره‌ای زیبا، حتما غروب خودتان را به آن‌جا برسانید. اگر برای سفر ماه عسل به سریلانکا در حال برنامه ریزی هستید، وقت گذراندن دراین ساحل را از یاد نبرید.

تماشای وال‌ها در میریسا، سریلانکا

میریسا یکی از مکان‌های معروف برای تماشای وال‌ها در سریلانکا است و اگر در تورهای دریایی که برای این کار در نظر گرفته شده، شرکت کنید، می‌توانید این موجودات عظیم را در داخل آب تماشا کنید. این سفرها عموما از ساعت ۶ یا ۷ صبح آغاز می‌شود و در این بین، فرصت تماشای مناظر زیبای دریا، گاها دلفین‌ها و لاکپشت‌های دریایی و در نهایت والهای بزرگ را خواهید داشت. البته این تورها بین اواسط آدر تا اواسط فروردین برگزار می‌شود و باقی ماه‌های سال، وال‌ها به بخش دیگری می‌روند و دسترسی به آن‌ها ممکن نخواهد بود.

 

بهترین پارک‌های ملی سریلانکا

غواصی در میریسا، سریلانکا

از تمام زیبایی‌های میریسا که بگذریم، پیشنهاد می‌کنیم حتما برای غواصی به سراغ آب‌های این شهر بروید تا بتوانید در این آب کریستالی و شفاف، ماهی‌های خاص و آبزاین مختلف را تماشا کنید. متاسفانه آسیبی که سونامی سال ۲۰۰۴ به مرجان‌های دریایی این منطقه زده زیاد بوده و بخش‌های زیادی از آن نابود شده است، با این حال هنوز هم زیبایی‌های متعددی هستند که به خاطرشان پیشنهاد می‌کنیم به سراغ تورهای غواصی بروید. موسسه‌های زیادی هستند که آموزش و تور برگزار می‌کنند و برای شرکت در آن‌ها، حتی نیاز نیست که شنا بلدن باشید. اگر هم خیلی با غواصی میانه خوبی نداشتید، اسنورکلینگ نیز روشی مناسب است تا کمی از ماهی‌های رنگارنگ را که در زیر آب هستند تماشا نمایید.

بهترین رستوران‌های میریسا، سریلانکا

گزینه‌های زیاد و بعضا خاص زیادی هستند که برای صرف غذا و نوشیدنی می‌توان در میریسا پیشنهاد کرد. برای مثال کافه گالری آلوها که جایی عالی برای صرف صبحانه، میان وعده و حتی غذا است. اما بعضی از بهترین رستوران‌های شهر به شرح زیر هستند:

  • Doctors House: این مکان کمی دورتر از مرکز شهر در ساحل مادیها قرار گرفته و جایی آرام با غذاهای متنوع است. غذای محبوب این مکان پیتزهایی بوده که در اجاق‌های هیزمی درست می‌شوند.
  • 1 Dewmini Roti Shop: بهترین روتی‌ها در این منطقه را در آن‌جا می‌توانید میل کنید. رستوران بسیار معروفی که همه آن را در میریسا می‌شناسند.
  • Milky Wave: کافه رستورانی کوچک که به واسطه‌ی دسرها، بستنی‌ها و ساندویچ‌های بسیار خوشمزه‌ای که درست می‌کند معروف شده و چون از ساحل اصلی، فاصله‌ی چندانی ندارد، خیلی از توریست‌ها برای صرف غذا، نوشیدنی یا دسر به آن‌جا می‌روند.

 

بهترین رستوران‌های کندی

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۸ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران