جذاب‌ترین بازارهای محلی سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
جذاب‌ترین بازارهای محلی سریلانکا

سریلانکا، کشوری توریستی واقع در قاره آسیا بوده و یک مقصد مسافرتی محبوب است که به خصوص در سال‌های اخیر توانسته به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری در دنیا تبدیل شود. این کشور زیبا و خوش منظره از کوه‌های سرسبز و جنگل‌های بارانی گرفته تا سواحل منحصر به فرد هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود می‌کند. به طوری که در سفر به آن لحظه‌ای احساس خستگی نکرده و مدام به دنبال فعالیت‌های سرگرم‌کننده جدید خواهید بود. یکی از محبوب‌ترین این کارها گشت و گذار در بازارهای محلی و خیابانی این مقصد توریستی است. به خصوص اگر عاشق خرید کردن باشید، بازارها در تور سریلانکا بیش از هر جای دیگری توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. پس همراه ما باشید تا شما را با جذاب‌ترین بازارهای محلی سریلانکا که نه تنها برای خرید، بلکه برای داشتن یک روز سرگرم‌کننده و عالی آشنا کنیم.

 

بازار محلی پارادایس رود، سریلانکا (Paradise Road Local Market, Sri Lanka)

بازار محلی پارادایس رود که می‌توان آن را راه بهشت نیز نامید در یک عمارت قدیمی واقع شده و تجربه خوبی از خرید در کلمبو، سریلانکا را برای گردشگران ارائه می‌دهد. این بازار جایی است که می‌توانید در آن بهترین ظروف محلی، سوغاتی، صنایع دستی، مصنوعات و موارد دیگر را پیدا کرده و خریداری کنید. این یکی از آن مکان‌هایی است حتی اگر اهل خرید کردن هم نباشید باید در سریلانکا از آن دیدن کرد. چرا که صنایع‌دستی و اقلامی را در آن خواهید دید که مشابهشان را در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. یکی از این موارد بشقاب‌های سیاه و سفیدی هستند که با دست نقاشی شده و شهرت خاصی دارند. این بشقاب‌ها به قدری جذاب هستند که اغلب توریست‌ها آن‌ها را به عنوان یادگاری یا سوغاتی سریلانکا خریداری می‌کنند.

همچنین در پارادایس رود می‌توان شاهد فروش انواع عتیقه‌جات نیز بود. موضوع مهم دیگر اینکه بازار محلی Paradise Road در مجاورت معبد گانگارامایا (Gangaramaya temple) در قلب سریلانکا قرار دارد. بنابراین با یک تیر دو نشان زده و به صورت همزمان از این دو مکان جذاب در سریلانکا دیدن کنید. دسترسی به این محدوده بسیار آسان بوده و توریست‌ها با هر وسیله حمل و نقل عمومی می‌توانند مسیر رسیدن به آن را در پیش بگیرند.

 

مکان‌های ماجراجویی در سریلانکا

  • آدرس: 213 Srimath Anagarika Dharmapala Mawatha, Colombo 00700, Sri Lanka
  • ساعات کاری بازار: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۷ عصر

 

بازار محلی ستوردی گود مارکت ایونت، سریلانکا (Saturday Good Market Event, Sri Lanka)

بازارها و فروشگاه‌های محلی بسیاری در سریلانکا وجود دارند که فرصت خرید بهترین محصولات را برای گردشگران فراهم می‌کنند. اما در بین همه آن‌ها Saturday Good Market Event بیش از هر جای دیگری ارزش بازدید دارد. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این بازار روزهای شنبه دایر شده و با استقبال بسیاری از مردم محلی و البته گردشگران روبرو می‌شود. بنابراین اگر در تور سریلانکا قصد سفر به کلمبو را در سر داشتید، توصیه می‌کنیم در روز شنبه حتما به سمت میدان مسابقه کلمبو رفته و در آنجا به گشت و گذار و خرید در یک بازار محلی جذاب مشغول شوید.

این بازار حدودا ۷۰ تا ۹۰ فروشنده را هر هفته در خود جای می‌دهد که هر کدام مشغول به فروش اقلام مختلفی از سبزیجات و میوه‌های ارگانیک تازه گرفته تا بهترین پوشاک محلی، تنقلات، اسباب‌بازی‌ها، لوازم خانه و ... هستند. نکته جالب دیگر اینکه بازدیدکنندگان در این بازار نه تنها می‌توانند از خرید در آن لذت ببرند، بلکه می‌توانند از خدمات ماساژ و اسپا نیز که در آن ارائه می‌شود، لذت ببرند. همچنین این بازار شاهد اجرای موسیقی‌های خیابانی شاد نیز است که قطعا مورد پسند هر بازدیدکننده‌ای قرار می‌گیرند.

  • آدرس: Colombo Racecourse Mall, Nuga Tree Car Park, Colombo 00700, Sri Lanka
  • ساعات کاری بازار: شنبه‌ها از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

 

بازار شناور پتا، سریلانکا (Pettah Floating Market, Sri Lanka)

بازارهای شناور از جمله پرطرفدارترین بازارهای محلی برای بازدید در تور سریلانکا هستند. به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند چندین بازار شناور مختلف را در آن برای بازدید خود پیدا کنند. در این میان بازار شناور پتا از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و قطعا ارزش بازدید در سفر به کلمبو، سریلانکا را دارد. این بازار که یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای خرید در سریلانکا است، انواع مختلفی از کالاها مانند کفش، لباس، کیف، لوازم جانبی و حتی محصولات خوراکی از قبیل میوه‌ها و سبزیجات را ارائه می‌دهد.

مسافرانی که به اینجا می‌آیند با یک تجربه کاملاً جدید از خرید برخورد می‌کنند. زیرا همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این بازار بر روی آب قرار گرفته و برای گشت و گذار در آن باید سوار بر قایق‌های محلی شوید. بازار شناور پتا در بالای دریاچه بیرا واقع شده و هر چیزی که بخواهید را در آن پیدا خواهید کرد. موضوع جالب دیگر اینکه نه تنها در این بازار می‌توانید از خرید لذت ببرید، بلکه می‌توانید از غذاهای خوشمزه محلی سریلانکا در رستوران‌هایی که بخشی از بازار شناور هستند نیز بهره ببرید.

 

جذاب‌ترین پارک‌های آبی سریلانکا

  • آدرس: W E Bastian Mawatha, Colombo 01000, Sri Lanka
  • ساعات کاری بازار: همه روزه به غیر از یکشنبه‌ها از ۸ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

 

گاله فیس گرین نایت مارکت، سریلانکا (Galle Face Green Night Market, Sri Lanka)

یکی از پرطرفدارترین بازارهای محلی که در سریلانکا فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، بازار گاله فیس گرین نایت است. ناگفته نماند که این مکان بیش از اینکه به عنوان بازار شهرت داشته باشد با فروش غذاهای محلی و خیابانی سریلانکا توانسته مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار بگیرد. این بازار تنها در فاصله تقریبا ۳۷ کیلومتری فرودگاه بین المللی بندرانایکه (Bandaranaike) از مهم‌ترین فرودگاه‌های سریلانکا قرار گرفته و در نتیجه دسترسی به آن برای گردشگران خارجی بسیار آسان خواهد بود. موضوع جالب اینکه این بازار به صورت ۲۴ ساعته باز بوده و از صبح زود گرفته تا تماشای یک غروب دل‌انگیز در آن هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود خواهد کرد.

اگر عاشق تست کردن مزه‌های جدید و البته خرید کردن هستید، ترک سریلانکا بدون بازدید از بازار محلی Galle Face Green Night Market قطعا ناتمام خواهد بود. بهترین زمان برای گشت و گذار در این بازار ساعات بعد از غروب آفتاب است. البته صبح‌ها نیز به دلیل سرو صبحانه‌های خوشمزه محلی گردشگران بسیاری رفتن به این بازار را ترجیح می‌دهند.

  • آدرس: Nanas, Galle Face Dr, Colombo 00300, Sri Lanka
  • ساعات کاری بازار: به صورت ۲۴ ساعته باز است.

 

بهترین چیزها برای خرید در سریلانکا

چنانچه تا این قسمت از مقاله همراه ما بودید، با جذاب‌ترین بازارهای محلی سریلانکا آشنا شده‌اید. اما سوال مهمی که برای توریست‌ها ایجاد می‌شود این است که بهترین چیزها برای خرید در سریلانکا چیست؟ سریلانکا کشوری است که تنوع بالایی از محصولات محلی و البته سوغاتی‌ها از بهترین چای و ماسک‌های سنتی گرفته تا ظروف آشپزخانه و ... را به مسافران ارائه می‌دهد که در زیر به چند مورد از معروف‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • چای مخصوص سریلانکا

سریلانکا یکی از اصلی‌ترین کشورهای تولیدکننده چای در جهان است. به طوری که شالیزارهای پلکانی چای از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا به شمار می‌آیند. شرایط آب و هوایی این کشور باعث شده چای با کیفیت بالایی در آن تولید و به جهان عرضه شود. شهرهایی مانند نورا الیا یا کندی بهترین مقاصد برای خرید چای لذیذ سریلانکایی هستند. به طوری که شما می‌توانید بسته‌های کوچک چای را تقریبا از هر نقطه آن خریداری کرده و به عزیزان خود هدیه دهید.

 

۱۴ مورد از جذاب‌ترین کارها در سریلانکا

  • انواع ادویه‌جات و ترشیجات سریلانکا

در طول تاریخ طولانی این کشور، سریلانکا مرکز اصلی ادویه‌جات بوده است. به طوری که امروزه نیز باغ‌های ادویه زیادی در سرتاسر کشور وجود دارند و مسافران عاشق بازدید از آنها هستند. در مورد محبوب‌ترین آنها می‌توان به دارچین سیلان، برگ کاری و میوه خشک گوراکا اشاره کرد که تقریبا در اغلب غذاهای دریایی سریلانکا از آن‌ها استفاده می‌شود.

  • اقلام باتیک سریلانکا

یکی از جذاب‌ترین و البته زیباترین چیزهایی که در حین خرید در سریلانکا شاهد آن خواهید بود، اقلام متنوع به سبک باتیک هستند. باتیک تکنیکی برای رنگ کردن پارچه ها با کمک جوهر و موم است که امروزه از آن برای تهیه طیف گسترده‌ای از اقلام نظیر آویزهای دیواری و تکه‌های لباس در سریلانکا استفاده می‌شود. اقلام باتیک از جمله بهترین گزینه‌ها برای خرید به عنوان سوغاتی بوده و شما می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه‌های زیادی به خصوص کارگاه‌های هنری باتیک در دامبولا (Dambulla) پیدا کنید.

  • ظروف آشپزخانه تهیه شده از پوسته نارگیل در سریلانکا

نارگیل از دیرباز بخش مهمی از غذاهای سریلانکا بوده است. از همین رو مردم این سرزمین از پوست میوه نارگیل در صنایع دستی مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از جالب‌ترین آن‌ها تهیه ظروف زیبای آشپزخانه است. این ظروف از جمله زیباترین و البته ارزان‌ترین گزینه‌هایی است که می‌توانید به عنوان سوغاتی از سفر به سریلانکا برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنید. قاشق، فنجان، کاسه و حتی ملاقه از جمله پرطرفدارترین وسیله‌های آشپزخانه هستند که از جنس پوست نارگیل تهیه می‌شوند. این ظروف در بازارهای محلی سریلانکا به وفور وجود دارد. حتی شما می‌توانید آن‌ها را در دست فروش‌ها و بازارهای خیابانی نیز پیدا کرده و خریداری کنید.

 

هزینه سفر به سریلانکا چقدر است؟

 

منبع

۰۳ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران