جذاب‌ترین پارک‌های آبی سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
جذاب‌ترین پارک‌های آبی سریلانکا

تفریح در پارک‌های آبی یکی از بی‌نظیرترین سرگرمی‌هایی است که هر شخصی باید یک بار هم که شده در زندگی خود تجربه کند. با توجه به استقبالی که افراد از پارک‌های آبی دارند روز به روز شاهد تاسیس گزینه‌های متنوعی در جای جای دنیا هستیم. همان طور که از نام این مکان‌ها پیدا است در پارک‌های آبی می‌توان مجموعه‌ای از تفریحات و سرگرمی‌های ترکیب شده با آبتنی را به صورت یکجا پیدا کرد. از مهم‌ترین ویژگی پارک‌های آبی داشتن سرسره‌های شیب‌دار و تفریحات هیجان‌انگیز آن‌ها است که آدرنالین را به بالاترین حد خود در افراد می‌رسانند. از آنجایی که بازار تور سریلانکا در فصل تابستان بسیار داغ است در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به معرفی جذاب‌ترین پارک‌های آبی آن بپردازیم. چنانچه دوست دارید تا تجربه سفر به این سرزمین رنگارنگ و دوست داشتنی را داشته و در این میان یک روز خود را با تفریحات جذاب در پارک‌های آبی سریلانکا بگذرانید در این مقاله همراه ما باشید.

 

پارک‌های آبی سریلانکا

سریلانکا یکی از متفاوت‌ترین مقاصد گردشگری است که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید. چنانچه عاشق تفریحات آبی به همراه چاشنی هیجان هستید در ادامه برای آشنایی با پارک‌های آبی سریلانکا با ما همراه باشید:

پارک آبی اکسل ورلد انترتینمنت (Excel World Entertainment Water Park)

پارک آبی اکسل ورلد یک پارک موضوعی بی‌نظیر در سریلانکا است که در در مرکز شهر کلمبو، پایتخت این کشور قرار دارد. به خصوص اگر به همراه دوستان خود و حتی خانواده تور سریلانکا را برای سفر خود انتخاب کرده باشید، این پارک آبی گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. چرا که علاوه بر بزرگسالان در این مجموعه شاهد استخر و تفریحات مخصوص کودکان نیز خواهید بود. این پارک مکانی سرگرم کننده برای گذراندن یک روز کامل با  دوستان و خانواده است. سرسره‌های شیب‌دار هیجان‌انگیز متنوع، کنسول‌های بازی، بیلیارد، میدان بازی، مینی گلف، بار و فودکورت از جمله امکانات و تفریحاتی هستند که می‌توانید در پارک آبی اکسل ورلد کلمبو پیدا کنید.

 

معرفی ۶ پارک تفریحی و ماجراجویی در سریلانکا

اگر بخواهیم صرفا به تفریحات آبی این مجموعه اشاره کنیم می‌توان مواردی مثل What a Coaster، Goofers Lagoon، Adventures Amazonia، The Lagoon و غیره در بزرگترین استخر شنای جهان را نام برد. در تعطیلات آخر هفته نیز فعالیت‌هایی مانند فیلم‌های ۷ بعدی، فعالیت‌های سرگرمی کودکان و کلاب‌ بارهایی با اجرای زنده در دسترس هستند. بعد از ساعت‌ها شنا و تفریح در محوطه این پارک آبی می‌توانید به کمی استراحت در کنار استخرهای آن بپردازید. همچنین رستوران‌هایی در داخل این پارک آبی وجود دارند که می‌توانید سری به آن‌ها زده و شکم خود را با غذاهای خوشمزه سیر کرده و خود را برای ساعت‌ها تفریح دوباره شارژ کنید. پارک آبی اکسل ورلد انترتینمنت همه روزه از ساعت ۱۱ صبح الی ۱۱ شب در دسترس است. به دلیل تنوع بالای تفریحات توصیه می‌کنیم هر چه زودتر به این پارک آبی بروید تا بتوانید از تمامی امکانات و سرگرمی‌های آن نهایت استفاده را داشته باشید.

آدرس: 338 T. B. Jayah Mawatha, Colombo 01000, Sri Lanka

تلفن تماس: ۸۹۳ ۷۲۳ ۷۶۷ ۰۹۴

 

پارک آبی مایان (Mayan Water Park)

پارک آبی مایان اولین پارک تفریحی کشور سریلانکا است که نه تنها تفریحات جالب و سرگرم کننده را ارائه می‌دهد، بلکه تاریخ غنی کشور را که به ۵۴۷ سال قبل از میلاد باز می‌گردد نیز منعکس می‌کند. هر چند که پارک آبی مایان قدیمی است اما به صورت پیوسته تحت رسیدگی‌های فراوانی قرار گرفته و سرسره‌ها و وسیله‌های تفریحی متنوعی به آن اضافه شده است. بنابراین با رفتن به آن می‌توانید نهایت لذت را از انواع وسیله‌های تفریحی بی حد و حصر، بازی‌های هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده در فضای سرپوشیده و یک پارک آبی بزرگ برد.

 

زیباترین پارک‌های ملی سریلانکا

از جمله جذاب‌ترین بخش‌های پارک آبی مایان به خصوص برای خانواده‌هایی که به همراه کودکان خود سفر می‌کنند می‌توان به پارک ژوراسیک اشاره کرد. در بازدید از پارک ژوراسیک می‌توانید یک ماجراجویی حماسی را آغاز کرده و وارد قلمرو گمشده دایناسورها شوید! در ژوراسیک پارک مایان مجسمه‌های عینا کپی‌ شده از گونه‌های معروف دایناسورها از جمله Velociraptors، Tyrannosaurus و Alamosaurus را می‌‌توانید تماشا کنید. آنچه این مجسمه‌ها را جذاب‌تر کرده نورپردازی و جلوه‌های صوتی واقعی آن‌ها است که به دایناسورها جان می‌بخشد و مطمئنا شما را مبهوت خود خواهند کرد. در بازدید از پارک آبی مایان همه چیز محدود به این موارد نبوده و شما می‌توانید از موزه سریلانکا که یک منبع ارزشمند تاریخی و فرهنگی است نیز دیدن کنید. موزه جواهرات پارک شامل جواهرات و سکه‌های قدیمی مختلف و همچنین مجسمه‌ها، آثار باستانی و مجموعه‌ای از پادشاهان مختلف سریلانکا است.

بدون شک مهم‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین قسمت پارک آبی مایان تفریحات آبی آن است که ساعت‌ها شما را مشغول خود خواهند کرد. پس از کلی تفریح و سرگرمی در این مکان، می‌توانید در رستورانی به نام نیوالا غذا بخورید. این محبوب‌ترین رستوران پارک آبی مایان است که به خاطر کیفیت بالای غذها و همچنین خدمات عالی که ارائه می‌دهد، شهرت دارد. اگر می‌خواهید در تعطیلات سریلانکا یک روز کامل خود را در فضای باز و با پرداختن به تفریحات هیجان‌انگیز آبی در محیطی شاد بگذرانید، حتما رفتن به پارک آبی مایان را در لیست بایدهای خود قرار دهید. ساعات کاری پارک آبی مایان همه روزه از ساعت ۱۱ صبح الی ۸ شب می‌باشد.

 

توریستی ترین نقاط سریلانکا را بشناسید

آدرس: Ja-ela - Ganemulla Rd, Ja-Ela, Sri Lanka

تلفن تماس: ۷۲۴ ۳۴۷ ۱۱۴ ۰۹۴

 

پارک آبی لیژور ورلد (Leisure World Water Park)

 آخرین مورد از جذاب‌ترین پارک‌های آبی سریلانکا که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، پارک آبی لیژور ورلد است. این پارک آبی با سرسره‌های فوق‌العاده جذاب و منحصر به فرد خود که در انتها به استخرهای بزرگ و دوست داشتنی ختم می‌شوند هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود خواهد کرد. علاوه بر این موارد وجود رستوران‌هایی با تنوع غذایی بالا و البته خوشمزه از دیگر مزایای این پارک آبی سریلانکایی است. شما می‌توانید در این رستوران‌ها فست فود مورد علاقه‌تان را سفارش داده و یا خود را برای خوردن یکی از غذاهای محلی وخوشمزه سریلانکا آماده کنید. چنانچه دوست دارید که همچنان در آب بمانید اما از تفریحات هیجان‌انگیز هم خسته شدید پارک آبی لیژور ورلد باز هم گزینه‌های متنوعی برای ارائه به شما خواهد داشت. قایق سواری در رودخانه آرامش بخش آن یکی از این موارد است.

در صورتی که آوردن وسیله‌ای را فراموش کردید نگران نباشید. چرا که پارک آبی لیژور ورلد سریلانکا با داشتن یک فروشگاه اجاره لباس شنا نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. این مجموعه ادعا دارد که بی‌نظیرترین پارک آبی سریلانکا است و اگر اهل تفریحات آدرنالینی هستید بهترین‌ها را برای شما و خانواده رقم خواهد زد. در میان تمامی سرسره‌ها و انواع تفریحات هیجانی بومرنگ یکی از جذاب‌ترین مواردی است که امتحان کردن آن را شدیدا توصیه می‌کنیم. بومرنگ یک ترن هوایی با ارتفاع ۶۰ فوت است که اوج ترس و هیجان را با بالاترین استانداردها برای شما رقم خواهد زد. به طوری که با احتمال زیاد سوار شدن به بومرنگ لذت بخش‌ترین قسمت لحظات شما در آن روز خواهد بود. پس ترس را کنار گذاشته و خود را در محیطی بسیار شاد غرق تفریح و سرگرمی کنید. پارک آبی لیژور ورلد در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر پذیرای علاقه‌مندان است.

 

معرفی ۵ ساحل مشهور کلمبو در سریلانکا

آدرس: Avissawella Rd, Hanwella, Sri Lanka

تلفن تماس: ۹۹۹ ۲۵۳ ۳۶۲ ۰۹۴

 

نکات کلیدی قبل از رفتن به پارک‌های آبی سریلانکا

برای اینکه بتوانید بهترین خاطرات را در پارک آبی سریلانکا برای خود رقم بزنید، دانستن برخی نکات خالی از لطف نخواهند بود. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هر چند که اکثر زمان خود را در پارک‌های آبی به تفریح و سرگرمی مشغول خواهید بود اما می‌توانید برخی از زمان خود را به دراز کشیدن زیر آفتاب نیز اختصاص دهید. بنابراین به همراه داشتن کلاه آفتاب، عینک، ضد آفتاب، لوسیون‌های مخصوص آفتاب و دیگر موارد از این قبیل را فراموش نکنید.
  • در تمامی پارک‌های آبی سریلانکا کمد اختصاصی را برای قرار دادن اشیا شخصی می‌دهند. پس قبل از وارد شدن به محوطه اصلی استخرها و سرسره‌ها لوازم شخصی و ارزشمند خود را درون کمدها قرار دهید. شما در حین تفریح و سر خوردن از سرسره‌ها به هیچ وسیله‌ای نیاز نخواهید داشت. البته پیشنهاد می‌کنیم که قبل از ترک هتل لوازم ارزشمند خود را در گاو صندوق هتل قرار دهید.
  • حداقل زمانی که نیاز دارید تا در هر کدام از پارک‌های آبی بگذرانید ۳ ساعت است. بنابراین برنامه خود را طوری تنظیم کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از زمان خود در پارک‌های آبی بکنید.
  • برای وارد شدن به هر کدام از پارک‌های آبی سریلانکا باید بلیط ورودی تهیه کنید. نرخ هر کدام از پارک‌های آبی متفاوت می‌باشد. شما می‌توانید قبل از انتخاب گزینه مورد نظر با هر کدام از پارک‌های آبی معرفی شده در بالا تماس گرفته و اطلاعات لازم را در مورد هزینه دقیق آن‌ها به دست‌ آورید.
  • توجه داشته باشید که آوردن هر گونه خوراکی و غذا از بیرون به درون پارک‌های آبی سریلانکا ممنوع است. پس حتما مبلغی پول به همراه داشته باشید که در صورت احساس گرسنگی به رستوران‌های آن‌ها رفته و شکم خود را سیر کنید.
  • تمامی سرسره‌ها و دیگر وسیله‌های تفریحی تعبیه شده در پارک‌های آبی سریلانکا بسیار مطمئن بوده و بر اساس استانداردها بین‌المللی طراحی و تعبیه شده‌اند. با این حال به منظور جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی توصیه می‌شود حتما نکات ایمنی تاکید شده توسط مسئولین را جدی بگیرید.

۲۲ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران