گردشی جذاب در نگومبو سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
گردشی جذاب در نگومبو سریلانکا

با وجود این که نگومبو شهری شناخته شده در تور سریلانکا است اما در کمال تعجب هنوز بیش از آنچه حقش است دست کم گرفته می‌شود. Negombo که در امتداد ساحل غربی سریلانکا، و در ۴۵ دقیقه از کلمبو و ۲۰ دقیقه با فرودگاه قرار دارد، در واقع از هر چیزی که برای لذت بردن از تعطیلات در این کشور لازم است را ارائه می‌دهد به خصوص اگر برای افرادی که برای اولین بار به سریلانکا سفر می‌کنند. در اینجا بیشتر سعی داریم به این بپردازیم که نگومبو به عنوان مقصدی جذاب و یک روزه از کلمبو و یا به صورت مستقل چه پتانسیلی برای سرگرم نگه داشتن شما دارد. در ادامه به بهترین فعالیت‌ها در این شهر کوچک ساحلی می‌پردازیم.

 

بازار بزرگ ماهی و خرید ماهی تازه (Fish Market) نگومبو در سریلانکا

نگومبو یک دهکده ماهیگیری پر رونق است که بعدها به شهر شلوغی تبدیل شد که امروز می‌بینید. با توجه به اینکه ماهیگیری هنوز یکی از جذابیت‌های مهم آن است، گشت و گذار در بازار ماهی اصلی معروف آن‌ها باید به لیست کارهایی که باید در نگومبو سریلانکا انجام دهید اضافه کنید. برای بازدید از این مکان از پل Mankuliya بر روی تالاب عبور کنید که به خودی خود جذاب و قابل توجه است. این تالاب دارای حال و هوایی باطراوت و آرام است و بازدید از آن به شدت آرامشبخش و روح نواز است. هنگامی که عطر و بوی نمکی و ماهی را که به هوا هجوم می‌آورد حس کردید، می‌توانید صحنه بازار ماهی محلی سریلانکا را کشف کنید و شاید مقداری ماهی نیز خریداری کنید!

تالاب خوش منظره نگومبو (Negombo Lagoon) در سریلانکا

اگر به دنبال کاوش در آب‌های زمردین مرداب نگومبو با قایق هستید، گزینه‌های تور زیادی وجود دارد. تالاب تاریخچه زیادی از زمان استعمار هلند دارد و مناطق بسیار زیبایی برای مشاهده پرندگان متنوع در زیستگاه شاد آن‌ها وجود دارد که حسابی سرگرم کننده است. می‌توانید آب‌های دیدنی را کشف کنید و چیزهای زیادی یاد بگیرید. حتی می‌توانید در جزیره کوچکی که در وسط تالاب است توقف کنید. از قایق پایین بیایید و در حین لذت بردن از مناظر اطراف، یک نارگیل کینگ خنک بخورید.

 

بهترین پارک‌های ملی سریلانکا

کروز ماهیگیری (Fishing Cruise) نگومبو در سریلانکا

بازی ماهیگیری در Negombo بسیار قوی است. اگر از یک سفر ماهیگیری خوب لذت می‌برید، کروز عمیق ساحل نگومبو در تور سریلانکا بهترین مکان است. به خاطر داشته باشید که برای کسب تجربه کامل، باید با یک راهنمای ماهیگیری با تجربه سفر کنید. اگر نزدیک فرودگاه بمانید، رسیدن به آنجا تقریبا ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید و با طلوع خورشید به آبهای عمیق برسید. در نزدیکی ساحل، ماهی هامور تازه، امپراتورها و ماهی‌های استخوانی را صید کنید. علاوه بر این، ممکن است با دیدن اره ماهی و حتی کوسه‌ها هم سفرتان حسابی پر بار و خاطره انگیز شود. بسته به اینکه با چه کسی تور را ترتیب می‌دهید، می توانید ماهی تازه گرفته شده خود را نیز آماده کرده و از آن لذت ببرید.

مرداب موتهوراجاولا (Muthurajawela Marsh) در نگومبو سریلانکا

بیایید از مسیر باتلاقی در امتداد منطقه جنوبی مرداب در نگومبو بازدید کنیم. اگر از کلمبو بازدید می‌کنید، حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه رانندگی طول می‌کشد تا به این باتلاق برسید. باتلاق یکی دیگر از قابل توجه‌ترین جاذبه‌های گردشگران است که به دلیل اکوسیستم منحصر به فردش مورد توجه قرار دارد و یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های سریلانکا به شمار می‌رود. این بزرگ‌ترین باتلاق تورب ساحلی شور در سریلانکا است. برای کاوش در گودال باتلاقی آن از طریق کانال همیلتون، قایق سواری کنید. از بین ۱۰۲ گونه پرنده، پرندگان مهاجر مختلف را شناسایی کنید. این منطقه از بیش از ۱۹۲ گونه گیاهی و ۲۰۹ گونه جانوری را در خود جای داده است. واقعیت جالب این که Muthurajawela Marsh به "مرداب گنج سلطنتی" ترجمه می‌شود و واقعا تا به آنجا نرسید متوجه نمی‌شوید چرا به این اسم درآمده است.

کانال هلند یا کانال همیلتون (Hamilton Canal) در نگومبو سریلانکا

البته نظرات متفاوتی در مورد کاوش در این کانال وجود دارد. با یک نگاه به نکات مثبت می‌بینیم گذرگاه آبی با قایق‌های ماهیگیری و مناظر ساده سرسبز حال و هوای به شدت باطراوتی دارد و مسیر ۱۴.۵ کیلومتری آن می‌تواند یک تور قایق عجیب و غریب باشد. اما شما می‌توانید چیزهای زیادی در مورد ساختار کانال داخلی و تاریخ استعمار هلندی متصل به آن بیاموزید. این یکی دیگر از راه‌های دوست داشتنی برای مشاهده گونه‌های مختلف پرندگان و حتی حیات وحش آبزی است. این کانال ایده آل برای انجام در یک روز آفتابی صاف است که زیبایی آن کامل می‌شود. برخی آن را دوست دارند، و برای بعضی‌ها آنچنان چیز جذابی نیست اما خب این بستگی به سلیقه شما دارد و ت خودتان نبینید معلوم نیست که چه حسی به آن خواهید داشت.

 

بهترین تفریحات خانوادگی با بچه‌ها در سریلانکا

کلیسای سنت سباستین (St. Sebastian Church) در نگومبو سریلانکا

اینجا یکی از معروف ترین کلیساهای کاتولیک رومی در سریلانکا است. این کلیسا در ۱۵ دقیقه از شهر نگومبو درWellaweediya  (اگر از کلمبو سفر می‌کنید حدود ۱ ساعتی آن) در نزدیکی ساحل دریای آن قرار دارد. این کلیسا در سال ۱۹۴۶ ساخته و تکمیل شده و سازه‌ای به سبک احیای گوتیک شبیه به کلیسای جامع ریمز در فرانسه حجاری شده است. نمای بیرونی می‌تواند کمی با ابهت اما در عین حال جذاب به نظر برسد ولی با وجود اندازه‌اش، جوی آرامشبخش دارد که بسیار تسکین دهنده است و حس روحانی آن بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر از کاوش در سبک‌های معماری مکان‌های دیدنی مختلف لذت می‌برید، بازدید از کلیسای سنت سباستین ارزش افزودن به لیست کارهایی که در نگومبو دارید را دارد. اینجا یکی از جاذبه‌های گردشگری برتر در سریلانکا محسوب می‌شود.

ساحل نگومبو (Negombo Beach) در سریلانکا

آیا تا به حال به نگومبو رفته اید؟ چون سواحل آن واقعا جذاب و مناسب استراحت هستند که مقصدهای ساحلی بسیار زیادی دارد. با این همه ساحل Negombo یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگران در این شهر است و برای پیاده‌روی آرام آن به شدت مورد استقبال مسافران قرار دارد به طوری که هرکسی به نگومبو سفر می‌کند حتما در ساحلش پیاده روی می‌کند و از هوا لذت می‌برد. اگر از کلمبو می‌آیید، حدود یک ساعت طول می‌کشد تا به آنجا برسید. خط ساحلی با تعداد زیادی هتل و رستوران‌های ساحلی در امتداد این مسیر پر شده است. از مناظر زیبای ساحل دریا و ازدحام جمعیت و غروب جادویی نیز لذت ببرید!

 

اقامت در بهترین هتل‌های کندی

کلیسای مریم مقدس (St. Mary’s Church) نگومبو در سریلانکا

با توجه به اینکه اکثریت جمعیت کاتولیک و مسیحی هستند، یافتن کلیساهای دوست داشتنی زیادی در نگومبو عجیب نیست. سنت مریم یکی از کلیساهای خیره کننده است که می‌توانید برای بازدید سریع از آن دیدن کنید. این یک مکان دیدنی مشهور است و در واقع یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جامع سریلانکا است. سنت ماری که در داخل شهر، بسیار نزدیک به تالاب نگومبو واقع شده است، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های کل نگومبو است. شما به سادگی می‌توانید این کلیسای جامع زیبا را که اغلب در میان مردم محلی به رم کوچک معروف است، کاوش کنید. تصاویر حیرت‌انگیز قدیسان که روی سقف نقاشی شده‌اند را مشاهده کنید و شاید لحظه‌ای آرام را برای خود رقم بزنید.

خرید در نگومبو تاون (Negombo Town) سریلانکا

اگر اقامت شما در شهر نگومبو کوتاه است و زمان کمی برای کاوش واقعی جواهرات نگومبو دارید پس جاده اصلی در امتداد ساحل نگومبو چیزهای زیادی برای یک سرمایه گذاری سریع ارائه می‌دهد. خیابان‌ها با روشنایی خوب و جذاب مملو از مغازه‌ها، کافه‌های بوتیک، رستوران‌ها، و جواهرات‌فروشی‌ها هستند با شلوغی و شلوغی پر جنب و جوشی که در خیابان جریان دارد. مطمئنا به اندازه کافی خوب است که در اطراف بچرخید، غذاهای محلی سریلانکا را بخورید و از حال و هوای خوب لذت ببرید.

غذای خوب در هانگار (Hangar) نگومبو در سریلانکا

این مکان که در جاده پوروتوتا واقع شده ، مکانی عالی برای توقف با دوستان و سایر همراهان در تور سریلانکا است. در اینجا می‌توانید از همبرگرهای فوق العاده و نوشیدنی‌های خوش طعم میل کنید و از شب لذت ببرید. البته برگر تنها چیزی نیست که در اینجا ارائه می‌شود ولی قطعا عاشق همبرگرهایشان می‌شوید.

 

حقایقی که درباره سریلانکا نمی‌دانید

خرابه‌های قلعه هلندی (Negombo Dutch Fort Ruins) نگومبو در سریلانکا

این خرابه‌های قلعه‌‌ای کوچک در نزدیکی تالاب نگومبو و همچنین ساحل قرار گرفته است و متاسفانه کاملا خراب است، بازدید سریعی است. آنچه باقی مانده است، بقایای یک تونل و نقطه عطف برج ساعت است. اگر در نزدیکی اینجا هستید، سری به آن بزنید که ارزش دیدن را دارد. نکته جالبی که اینجاست اینست که قلعه با سنگ و مرجان ساخته شده است. و اگر از کنار تونل عبور کنید و کمی جلوتر بروید، یک کلیسای کوچک عجیب را خواهید دید که زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. این منطقه برای هر علاقه‌مند به تاریخ ایده‌آل است، زیرا چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد استعمار هلند و نحوه شکل گیری آن در سریلانکا وجود دارد.

خرید سوغاتی در سلین (Selyn) نگومبو در سریلانکا

فرقی نمی‌کند تازه به نگومبو رسیده‌اید یا دیگر قصد دارید بارتان ببندید و بروید، خرید سوغاتی سریلانکا را هرگز نباید فراموش کنید. منحصر به فرد بودن این محصولات بافندگی دستی در این است که اساس ساخت آن‌ها ریشه در صنعت بافندگی سنتی دارد. در امتداد جاده ساحلی اصلی، با عبور از چند هتل معروف، با خیال راحت به آن سر بزنید تا در حین گشت و گذار در شهر، نگاهی به این فروشگاه بیندازید! خرید لوازم سنتی تزئینی یا لوازم مصرفی فانتزی که به درد دکوراسیون اتاق و منزل می‌خورند عمده وسایلی هستند که در اینجا پیدا می‌کنید.

 

۱۵ ورزش آبی جذاب در سریلانکا

منبع

 

۰۸ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران