بهترین اقامتگاه‌های خانگی در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
بهترین اقامتگاه‌های خانگی در سریلانکا

با تور سریلانکا به کشوری در میان آب‌های اقیانوس هند می‌روید و نیاز دارید که اقامتی راحت داشته باشید. در این حال بهترین خانه‌ها در سریلانکا برای خوشحال کردن مهمانان خود با غذاهای لذیذ، مناظر پانوراما، کف تمیز، همراه با تمام امکانات اولیه خدماتی خوب به شما ارائه می‌کنند تا تعطیلاتی عالی را بگذرانید. شاید برایتان سوال باشد که اقامتگاه خانگی یا homestay در سریلانکا چیست. چرا که در کشورهای دیگر، گردشگران معمولا در هتل یا آپارتمان‌های Airbnb اقامت می‌کنند، اما سریلانکا داستانی کاملا متفاوت دارد. محبوب‌ترین نوع اقامت در اینجا، اقامتگاه خانگی نامیده می‌شود که تا حدودی شبیه به اجاره اتاق در یک خانه است. با ما همراه باشید تا چند اقامتگاه راحت و رضایت‌بخش را به شما معرفی کنیم.

 

۱. محل اقامت آبشار Waterfalls Homestay

چشم‌اندازهای خیره‌کننده از آبشار، غذاهای لذیذ، کف‌های تمیز شده و اتاق‌های داخلی تزئین‌ شده برخی از مزایای اقامت شما در Waterfall Homestay، سریلانکا است. از میان تمام خانه‌ها، هتل واترفال به دلیل امکانات مدرن آن مورد علاقه مسافران تور سریلانکا است. در حالی که هنوز آن جذابیت خانگی را در میان طبیعت می‌بخشد. این ملک مطمئناً به لذتی که در بهشت استوایی خواهید داشت کمک خواهد کرد. واترفال هوم استی در لیست خانه‌های برتر در الا، سریلانکا قرار دارد.

 

۷ مکان دیدنی و زیبا در سریلانکا

مکان: الا، سریلانکا

تعرفه هر شب: از ۱۹۵۵ روپیه INR

رتبه بندی گوگل: ۴.۶/۵

 

۲. اقامتگاه سوجاتا Sujatha’s Homestay

هتل سوجاتا در سریلانکا که تنها ده دقیقه با مرکز شهر کندی فاصله دارد، میزبان رونی و سوجاتا است و به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه‌های کندی در سریلانکا شناخته می‌شود. اقامت در اینجا به شما احساس محلی بودن می‌دهد و میزبانان به شما کمک می‌کنند تا شهر مجاور را در بهترین حالت خود کشف کنید. اتاق‌های راحت، غذای لذیذ، بهترین خدمات و محیطی آرام از جمله بهترین پیشنهادات این اقامتگاه است. بدون شک مکانی عالی برای استراحت و آرامش است.

مکان: ۱۶/۸، امپتیا، سریلانکا

تعرفه هر شب: ۲۳۰۰ روپیه به بالا

رتبه بندی گوگل: ۳/۵

 

۳. اقامتگاه لوکس سینگا ساناسا Singha Sanasa Luxury Homestay

در نزدیکی Nuwara Eliya، Kandy، Adam’s Peak، Ramboda، Clair و  Devon Falls، خانه اقامتی سینگا ساناسا Singha Sanasa، یکی از مجلل‌ترین خانه‌های سریلانکا واقع شده است. از اقامت خود در اتاق‌های زیبا و راحت با تماشای منظره‌ای عالی از تپه‌ها و دره‌ها از بالکن خود لذت ببرید. سایر نقاط برجسته شامل استخر بزرگی است که می‌توانید در آن استراحت کنید. ۹ هکتار باغ برای قدم زدن و نزدیک شدن به طبیعت، آبشاری در نزدیکی یا پیاده‌روی در صخره سینگا. اقامتگاه خانه سینگا ساناسا فقط به مدت ۵ ماه در سال از نوامبر تا آوریل باز است، بنابراین بهتر است آن را از قبل رزرو کنید.

 

بازدید از معبد غار دامبولا در سریلانکا

مکان: جاده خصوصی، Eton Estate، Pundaluoya، سریلانکا

تعرفه هر شب: از ۱۲۶۸۹ روپیه

رتبه بندی گوگل: ۳.۸/۵

 

۴. اقامتگاه در فرودگاه کلمبو Colombo Airport Homestay

خانه اقامت فرودگاه کلمبو یکی از بهترین اقامتگاه‌های سریلانکا است که نزدیک فرودگاه بین‌المللی است. میزبانی رومش و هیروکو، یک زوج بریتانیایی سریلانکایی و ژاپنی، این خانه را یک اقامتگاه ایده‌آل و عالی برای همه مسافران کرده است. اتاق‌های این اقامتگاه به خوبی دکور و مبله شده‌اند و تمام امکاناتی که شما نیاز دارید در این مکان وجود دارد. برخی از امکانات شامل استخر، حمل و نقل و اینترنت است. از بین تمام خانه‌های کلمبو در سریلانکا، این خانه ارزش اقامت دارد.

مکان: ۱۷، منطقه ۱ شهر هزاره، کوتوگودا ۱۱۳۸۰، سریلانکا

تعرفه هر شب: از ۷۰۴ روپیه

رتبه بندی گوگل: ۴.۷/۵

 

۵. اقامتگاه در کوه لاوینیا Mount Lavinia Homestay

هتل مونت لاوینیا یکی از اقامتگاه‌های ارزان سریلانکا است که برای مسافران مجرد و همچنین برای زوج‌ها ایده‌آل است. هر اتاق دارای فضای داخلی زیبا، حمام اختصاصی، آب گرم، پنکه سقفی، تخت دو نفره، کمد لباس و یخچال است. مونت لاوینیا همچنین آشپزخانه مشترک، ناهارخوری و قسمت نشیمن را به همراه اتاق تلویزیون با ماهواره، خشکشویی و وسایل اتو ارائه می‌دهد. این اقامتگاه به راحتی در فاصله‌ای کوتاه از ساحل Mount Lavinia و هتل Mount Lavinia واقع شده است. اگر به دنبال یک مکان مقرون به صرفه و خانگی برای اقامت در تور سریلانکا هستید، این انتخاب مناسب برای شماست.

 

آشنایی با مراکز خرید سریلانکا

مکان: 17/7 Off De Saram Rd، Dehiwala-Mount Lavinia، سریلانکا

تعرفه هر شب: ۹۵۹ روپیه به بالا

رتبه بندی گوگل: ۴.۶/۵

 

۶. اقامتگاه استراحت بتل Bethel Rest Homestay

اقامتگاه Bethel Rest یکی از خانه‌های شناخته شده در سریلانکا است که در میان محله سرسبز و آرام Hanthana Kandy قرار دارد. در فاصله‌ای یک کیلومتری از موزه معروف چای سیلان و مسیری ده دقیقه‌ای با ماشین تا Temple of Tooth Relic قرار دارد. این اقامتگاه برای هر مسافری انتخاب مناسبی است. اتاق‌های تمیز، امکانات و مبلمان مدرن، دسترسی به وای‌فای رایگان، امکانات باربیکیو، انبار چمدان، و آشپزخانه مشترک از جمله امکاناتی است که در اینجا ارائه می‌شود.

مکان: 37، Gamunu Mawatha، Hanthana Place Road، Kandy، سریلانکا ۲۰۰۰۰، سریلانکا

تعرفه هر شب: ۲۵۱۳ روپیه به بالا

رتبه بندی گوگل: ۴.۶/۵

 

۷. اقامتگاه City Lake Residence By Sunrise

اگر به دنبال بهترین خانه‌ها در سریلانکا هستید، کلمبو هرگز شما را ناامید نخواهد کرد. این اقامتگاه تنها ۳۰ کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی بندرانایکه فاصله دارد و اقامتی شبیه به هیچ جای دیگر ندارد. تقریباً به تمام جاذبه‌های اصلی سریلانکا نزدیک است. در حالی که برخی از اتاق‌ها منظره باغ دارند و دارای تراس هستند. در مجموع، این مکان عالی برای اقامتی است که سنگینی زیادی روی جیب شما ندارد.

 

توریستی ترین نقاط سریلانکا را بشناسید

مکان: 30/2، Alwis Place، Kollupitiya، 00300 Colombo، سریلانکا

تعرفه هر شب: از ۳۰۳۳ روپیه به بالا

رتبه بندی گوگل: ۴/۵

 

۸. اقامت در روستای شهر کندی در خانه Kandy City Village Home Stay

این اقامتگاه که تنها یک و نیم کیلومتر با استادیوم بوگامبارا فاصله دارد، اقامتی با تمام امکانات مدرن امروزی را به شما ارائه می‌دهد. اقامت در  این مکان شامل صبحانه ایرلندی یا انگلیسی، جکوزی خصوصی و کمک هزینه حیوانات خانگی می‌شود و مطمئناً اثری فراموش نشدنی در قلب شما به جا می‌گذارد. اینجا یکی از بهترین خانه‌های کندی در سریلانکا است.

مکان: شماره 68/5، Deiyannewela Lane، William Gopallawa Mawatha، Kandy.، 20000 Kandy، سریلانکا

تعرفه هر شب: ۱۴۰۰ روپیه به بالا

رتبه بندی گوگل: ۵/۵

 

مزایای ماندن در اقامتگاه‌های خانگی

هنگامی که شما به کشور دیگری سفر می‌کنید، بی‌شک انتظار رفاه خانه خود را ندارید. مگر اینکه در لوکس‌ترین هتل‌ها اقامت کنید. در بیشتر سفرها که معمولا گردشگران برای ماجراجویی یا تفریح می‌روند، چیزهای مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرد که از میان آنها مزیت‌هایی که ممکن است اقامت در یک هوم‌استی برای شما داشته باشد برمی‌شماریم.

 

شما می‌توانید اصیل‌ترین غذاهای محلی را بخورید: این موضوع می‌تواند به تنهایی دلیل برای انتخاب خانه اقامتی شما باشد. مثلا یکی از مزایای اتاق گرفتن در این اقامتگاه‌ها این است که صبحانه را شامل می‌شود. شما می‌توانید غذاهای محلی سریلانکا را امتحان کنید و با میزبانان مهربانی هم‌خانه شوید. در این صورت بیشتر و سریع‌تر با فرهنگ آن کشور آشنا می‌شوید.

 

حمام سریلانکایی را امتحان کنید:  گاهی لازم است قبل از سفر به یک کشور و اقامت در آنجا چیزهایی را بدانید که ممکن است برای شما غیرمنتظره و دور از آنچه در خانه خود به آن عادت دارید باشد. به طور مثال برای حمام کردن، برای اولین بار احتمالا فکر کنید مکان اشتباهی را برای ماندن انتخاب کرده‌اید اما بهتر است بدانید که حمام‌ها معمولاً در سریلانکا اینگونه هستند. دوش گرفتن شاید بیش از هر چیز شما را شگفت‌زده کند. چون هیچ فضای جداگانه‌ای برای آن وجود ندارد. حتی ممکن است هیچ تنظیم کننده شیری وجود نداشته باشد و وقتی آب را باز می‌کنید خیلی گرم نباشد. حتی در برخی از اقامتگاه‌های ارزان‌تر در جنوب سریلانکا، اصلاً آب گرم وجود ندارد.

 

ممکن است اطلاعاتی از مردم محلی دریافت کنید: با میزبانان خانه، معمولاً می‌توانید نسبت به کارکنان هتل کمتر رسمی باشید. آنها همیشه تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای شما انجام می‌دهند و خوشحال می‌شوند که مدتی را با شما در مورد فرهنگ محلی صحبت کنند. ممکن است بخواهید چند سوال کلی در مورد ملت، تاریخ یا هر چیز دیگری که برایتان مهم است بپرسید و دیدگاه شخصی یک شهروند محلی را بشنوید. آنها همچنین ممکن است برخی از مکان‌های کمتر شناخته شده برای بازدید در این منطقه را با شما به اشتراک بگذارند.

 

از هتل ارزانتر است: در حالی که قیمت هتل‌ها از ۵۰ دلار در هر شب شروع می‌شود، اقامت در خانه بسیار ارزان‌تر و قیمت بین ۲۰ تا ۴۰ دلار در هر شب متفاوت است. حتی در مکان‌هایی که کمتر توریستی هستند می‌توانید گزینه‌هایی با قیمت کمتر از ۱۰ دلار هم پیدا کنید. شما در یک کشور اروپایی حتی نمی‌توانید یک تخت با این قیمت اجاره کنید! در اینجا نه تنها یک اتاق و حمام شخصی دارید، بلکه یک منطقه استراحت با صندلی‌های راحتی در بیرون، یک منطقه غذاخوری خصوصی در باغ، کوکتل‌های خوش‌آمدگویی و صبحانه دارید.

 

از همه انتظار سطح عالی انگلیسی نداشته باشید: اگرچه میزبانان تمایل دارند تا حدودی انگلیسی بدانند تا تجارتشان کار کند، اما اغلب بسیار ابتدایی است. اگر انگلیسی خوب صحبت می‌کنید، از کلمات و ساختارهای ساده‌تری برای ارتباط با آنها استفاده کنید تا شما را بهتر درک کنند. اغلب اوقات، آنها نمی‌توانند نام برخی از غذاها یا مکان‌های محلی را به زبان انگلیسی به شما بگویند. در این موارد، گوگل دوست شماست.

 

رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های ماه عسل در سریلانکا

بهترین اقامتگاه‌ها در سریلانکا بر اساس منطقه

با یک بررسی اجمالی از اقامتگاه‌های سریلانکا، مواردی که دارای صبحانه و مقرون به صرفه هستند را در اینجا لیست می‌کنیم.

 

بهترین اقامتگاه‌ها در کلمبو Colombo :

Villa 53

Dutch House

The Penthouse Above Sea

 

بهترین اقامتگاه‌ها در سیگیریا Sigiriya :

Miracle Home Stay

Sigiri Hibiscus Villa

Natural View Home

 

بهترین اقامتگاه‌ها در کندی Kandy :

The SkyDeck Kandy

The Peppermint

Green Willow

 

بهترین اقامتگاه‌ها در الا Ella :

Blooming Rose Ella

Ella Retreat Glamping Tent for Nature Lovers

Ella 100 View Cottage, Ella, Sri Lanka

 

بهترین اقامتگاه‌ها در تنگال Tangalle :

Luaya Beach

Peak HouseHiru Villa Tangalle

 

بهترین اقامتگاه‌ها در Hikkaduwa :

Dreamtime Sri Lanka

Ten30 Hikkaduwa

Araliya Suite Inn

۰۶ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران