بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

جزیره سریلانکا با داشتن سواحل منحصر به فرد و طبیعت بکر و سرسبز خود توانسته توجه بسیاری از گردشگران را از سرتاسر دنیا به خود جلب کند. سریلانکا جزیره‌ای گرمسیری بوده و آب و هوایی استوایی دارد. برای اینکه توریست‌های تور سریلانکا بتوانند از نهایت امکانات و تفریحات در این سفر بهره ببرند، باید زمان صحیح را برای مسافرت خود انتخاب کنند. برای این منظور در این مقاله سعی کرده‌ایم شرایط سفر به این منطقه توریستی را بررسی کرده و در نهایت بهترین زمان برای سفر به سریلانکا را معرفی کنیم. اگر شما نیز به فکر رفتن به سریلانکا هستید ولی هنوز تاریخ دقیق سفر خود را مشخص نکرده‌اید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

بهترین زمان برای بازدید سواحل سریلانکا

تفریحات آبی و بازدید از سواحل سریلانکا اصلی‌ترین سرگرمی‌هایی است که توریست‌ها در این سفر می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. اگر شما نیز عاشق دریا و تفریحات آبی هستید، بهتر است ماه‌های اکتبر تا مارس را برای سفر با تور سریلانکا انتخاب کنید. چرا که در این ماه‌های سال دمای هوا برای شنا و ساحل گردی مناسب بوده و احتمال بارش باران‌های شدید استوایی تقریبا صفر خواهد بود. در نتیجه گردشگران می‌توانند لحظاتی به یادماندنی و خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنند. از دیگر دلایل سفر به سریلانکا در ماه‌های اکتبر در مارس آرامش دریا در این ماه‌ها است. در حالی که در دیگر ماه‌های سال دریا ناآرام بوده و شنا کردن در آن می‌تواند خطرناک باشد.

بهترین سواحلی که در این روزهای سال می‌توانید برای تفریح خود انتخاب کنید در مناطق غربی و جنوبی سریلانکا قرار دارند. از جمله معروف‌ترین این سواحل در مناطق چیلاو، گاله و پایتخت کلمبو قرار دارند که در صورت امکان رفتن به آن‌ها را توصیه می‌کنیم. از دیگر مواردی که می‌تواند دلیل خوبی برای سفر به سریلانکا در ماه آوریل باشد، برگزاری جشنواره سال نو در این ماه از سال است. این جشنواره معمولا به مدت یک هفته برگزار شده و توریست‌ها می‌توانند لحظاتی خوش و جذابی را با شرکت در این جشنواره برای خود رقم بزنند.

 

بهترین زمان برای بازدید از تپه‌های مرکزی سریلانکا

تپه‌های مرکزی از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی هستند که مسافران تور سریلانکا فرصت بازدید از آن‌ها را خواهند داشت. این تپه‌ها در منطقه‌ای کوهستانی و سمت جنوبی مرکزی سریلانکا قرار گرفته‌اند. در صورتی که در مورد تپه‌های مرکزی سریلانکا چیزهایی شنیده و مشتاق به بازدید از آن‌ها هستید بهتر است ماه مارس را برای سفر خود انتخاب کنید. چرا که در اغلب روزهای سال این مناطق بسیار سرد و بادگیر هستند. در نتیجه سرما می‌تواند مانع از خوشگذرانی گردشگران در بازدید از تپه‌های مرکزی باشد. در حالی که در ماه مارس آب و هوای این منطقه در بهترین حالت خود بوده و علاقه‌مندان می‌توانند لحظات خوبی را در این مکان سپری کنند. شایان ذکر است که تپه‌های مرکزی سریلانکا ارتفاعی بالغ بر ۳۰۰ متر داشته و تقریبا یک پنجم از مساحت کل جزیره را شامل می‌شوند.

 

کارهای ممنوعه در سفر به سریلانکا

 

بهترین زمان برای بازدید از نواحی شرقی و شمالی سریلانکا

بخش شرقی و شمالی جزیره سریلانکا جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. به همین دلیل به قطب گردشگری جزیره تبدیل شده است. این مناطق در ماه‌های بین نوامبر تا مارس شاهد بارندگی‌های شدید موسمی هستند. این موضوع باعث ممانعت از گردش توریست‌ها شده و حد رطوبت به بالاترین حد خود می‌رسد. پس اگر دوست دارید در بهترین شرایط و بدون اذیت شدن از شرایط جوی به بازدید از جاذبه‌های گردشگری بخش‌های شرقی و شمالی سریلانکا بروید، بهتر است برنامه سفر خود را در ماه‌های آوریل تا سپتامبر تنظیم کنید.

بهترین زمان برای شرکت در فستیوال‌های سریلانکا

سریلانکا فستیوال‌ها و سنت‌های ملی متعددی دارد که هر ساله با شکوه بسیار زیادی برگزار می‌شوند. در صورتی که شما نیز علاقه‌مند به شرکت در برخی فستیوال‌های سریلانکا هستید، می‌توانید از قبل با تاریخ برگزاری این جشنواره‌ها آشنا شده و تاریخ سفر خود را طبق آن تنظیم کنید. در این میان اغلب فستیوال‌ها در ماه‌های اکتبر، آوریل و نوامبر برگزار می‌شوند. پس اگر به دنبال بهترین زمان برای شرکت در فستیوال‌های سریلانکا را دارید حتما یکی از این سه ماه را برای سفر خود انتخاب کنید.

 

برترین جاذبه‌های گردشگری کلمبو، سریلانکا

 

جمع‌بندی

تا این بخش از مقاله سعی کردیم بهترین زمان‌ها برای سفر به سریلانکا بسته به پارامترهای مختلف را بررسی کنیم. از آنجایی که سلیقه و انتظارات افراد از هر سفر متفاوت است، بهترین زمان برای سفر نیز می‌تواند برای هر شخصی متفاوت باشد. پس قبل از سفر خود حتما انتظارات خود را از این سفر مشخص کرده و سپس در مورد تاریخ دقیق سفر خود تصمیم بگیرید.

۱۱ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران