آیا سریلانکا کشوری امن برای سفر است؟

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
آیا سریلانکا کشوری امن برای سفر است؟

سریلانکا کشوری زیبا، سرسبز با مردمی خون گرم است که طی سال‌های اخیر، به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در دنیا بدل شده است. با این حال هنوز خیلی از مردم با شرایط این کشور آشنایی ندارند و سوالات زیادی در مورد آن دارند. یکی از مهم‌ترین سوالات که پیش از سفر با تور سریلانکا برای گردشگران مهم است، امنیت در سریلانکاست. جواب کوتاه به این سوال این خواهد بود که سریلانکا کشوری بسیار امن برای سفر آقایان و بانوان است، اما اگر راهنمایی بیشتری می‌خواهید، ما امروز، یک مطلب مفصل در این باره برایتان تهیه دیده‌ایم.

 

نکات کلی در مورد امنیت در سفر به سریلانکا

همانطور که در ابتدا گفتیم، سریلانکا کشوری امن است، اما یک سری نکات عمومی که در هر کشوری باید رعایت کنید را، در این جا نیز باید رعایت نمایید. با این حال با توجه به خون گرمی مردم سریلانکا که مهمان نوازی ویژه‌ای از گردشگران دارند، همه چیز به بهترین شکل در سفر برایتان پیش خواهد رفت. با این حال مسائلی همچون گران گرفتن بعضی تاکسی‌دارها، جیب بری‌های بسیار اندک در بازارهای خیلی شلوغ و این چیزها در هر کشوری اتفاق می‌افتد، اما در سریلانکا آمار آن بسیار کم‌تر است.

در واقع آمارها نشان می‌دهد که وضعیت امنیت سریلانکا در ده سال اخیر از آمریکا و بسیاری کشورهای اروپایی بهتر بوده و تنها چند کشور اروپایی هستند که آماری بهتر از این کشور ثبت کرده‌اند. بر همین اساس ما چند نکته که در هر سفری باید آن‌ها را اجرا کنید را برایتان لیست می‌کنیم:

  • تنها به اندازه خرج روزانه خود پول نقد همراه داشته باشید
  • حتما یک کپی از گذرنامه و مدارک خود در هتل به جا بگذارید
  • به طور کلی در سفر جواهرات گران‌قیمت خود را نیاورید تا با خیال راحت به گردش و تفریح و آبتنی بپردازید
  • برای دوربین‌های عکاسی، حتما کیف تهیه کنید
  • تنها نیمه‌شب‌ها در خیابان قدم نزنید (مخصوصا در محله‌های خلوت)
  • در بازارهای شلوغ مراقب جیب خود باشید و گول فروشندگان را نخورید

 

آشنایی با زیباترین شهرهای سریلانکا

آیا سریلانکا برای گردشگران زن امن است؟

سریلانکا یکی از کشورهای بسیار امن برای سفر بانوان است و شما سفرنامه‌های زیادی در اینترنت می‌خواهید که بانوان حتی تنها بدون هیچ مشکلی به گوشه گوشه‌ی این کشور سفر می‌کنند. با این حال باید در نظر بگیرید که فرهنگ محافظه‌کارانه‌ای در این کشور وجود دارد که باید آن را در نظر گرفت. برای مثال تنها قدم زدن زن‌ها در نیمه‌شب، پوشیدن لباس‌های خیلی باز در خیابان (نه در ساحل) و یا سوار شدن بر ماشین‌های متفرقه کارهایی است که نباید در سریلانکا انجام دهید. البته با این حال خیلی از این مسائل در شهرهای شلوغ و مرکز کشور وجود دارد و در بخش‌های ساحلی، آزادی عمل بیشتری برای بانوان وجود خواهد داشت.

دارو

بسیاری از واکسن‌های پیشنهادی برای سفر به سریلانکا، همان واکسن‌هایی هستند که خیلی از ما در دوران بچگی یا جوانی زده‌ایم، اما اگر بیماری‌های خاص دارید یا داروهایی را باید به صورت روزمره مصرف کنید، آن‌ها را همراه داشته باشید. فراموش نکنید که همراه آن‌ها نسخه‌ی مهر شده‌ی دکتر را نیز همراه داشته باشید. یکی از مشکلاتی که خیلی از مسافران در سریلانکا دارند این است که انتظار دارند خیلی از داروها را در این کشور به راحتی پیدا کنند، اما متاسفانه برای پیدا کردن آن‌ها به مشکل بر می‌خورند.

 

بهترین پارک‌های ملی سریلانکا؛ مکانی برای رویارویی با حیات وحش

امنیت در سواحل سریلانکا

از نظر مردم، سواحل سریلانکا برای آقایان و بانوان امنیت کامل دارد و اگر این موضوع را کنار بگذاریم، به خود سواحل می‌رسیم. برای موج سواران و آن‌هایی که به دنبال آبتنی در سریلانکا هستند، مهم است که حتما به نشانه‌های موجود در سواحل توجه کنند تا در جایی اشتباه وارد دریا نشوند. برای مثال سواحل میریسیا، ویلیگاما، هیریکیتیا یا خلیج آروگام، جاهایی عالی برای شنا هستند، اما بعضی نقاط نیز اصلا برای شنا یا موج سواری مناسب نبوده و موج‌های بلند و سنگین ممکن است، خطرساز شوند. پس حتما قبل از این که در سواحل غیر معروف و خلوت وارد آب شوید، پرس و جوی کافی کنید.

کلاه‌برداری‌های رایج در سریلانکا

در تور سریلانکا، خواهید دید که این کشور چه مردم خون‌گرم و فوق‌العاده‌ای دارد. با این حال همیشه هستند کسانی که از وجود گردشگران سواستفاده کنند و به همین دلیل شما باید حتما راه‌های رایج آن‌ها را بدانید.

تاک تاک: این موتورهای سه چرخه‌ی معروف که در شهر می‌گردند، یکی از رایج‌ترین جاها برای گول‌خوردن و پرداخت پول بیشترند. اگر قیمت‌ها را ندانید، آن‌ها پول اضافی از شما می‌گیرند یا این که مثلا به شما می‌گویند فلان جا که قصد دارید بروید بسته است و پیشنهاد می‌کنند جای دیگری شما را ببرند که برای خودشان پور سانت دارد. به همین دلیل همیشه پیشنهاد می‌کنیم کمی بیشتر خرج کنید و از اپلیکیشن‌های کرایه تاکسی در سریلانکا، همچون PickMe استفاده نمایید.

 

کندی؛ سرزمین آرامش و مدیتیشن در دل طبیعت سریلانکا

جیب‌بری: این مهم تنها در محل‌های بسیار شلوغ کلمبو دیده می‌شود و به ندرت در جای دیگری از سریلانکا می‌شنوید که جیب کسی را زده باشند. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم، حتما تنها به اندازه‌ی خرج یک روز خود پول حمل کنید و در جاهای شلوغ مراقب باشید.

عکاسی از ماهیگیرها: یکی از تصاویر خاصی که همیشه از سریلانکا مخابره می‌شود، تصویر ماهیگیرهایی است که بر روی میله‌هایی خاص به کار مشغولند. بعضی از نابکاران در ساحل، وقتی برای عکاسی اقدام می‌کنید، از شما طلب پول می‌کنند و خود را همکار ماهیگیران می‌دانند. از پرداخت پول به آن‌ها خودداری کنید.

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران