سفر دریایی به سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
سفر دریایی به سریلانکا

سریلانکا یکی از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری در آسیا، جزیره‌ای است که از راه‌های جاده‌ای و ریلی دسترسی ندارد. بنابراین سفر از ایران با تور سریلانکا با پرواز یک گزینه ترجیحی برای مسافران به شمار می‌رود. هر چند راه بهتر و هیجان‌انگیزتری هم برای رسیدن به این کشور وجود دارد. کسانی هستند که نمی‌دانند می‌توان با کشتی از هند به سریلانکا بروند و چنین سفری ماجراجویی بیشتری در پی دارد. سفر دریایی از شهر بمبئی در هند به کلمبو در سریلانکا حدود دو روز طول می‌کشد و کشتی‌ها در رامش‌ورام (Rameshwaram)  در دسترس هستند. پس قبل از هر چیز لازم است یک بلیط هواپیما به هند تهیه کرده و از آنجا سفر دریایی خود را تا سریلانکا برنامه‌ریزی کنید.

 

نکات مهم در سفر دریایی به سریلانکا

در حال حاضر سفر دریایی ارزان‌تر از پرواز، اقامت در هتل یا سفرهای جاده‌ای است. در اینجا نحوه صرفه‌جویی بیشتر در سفرهای تفریحی لوکس ارزان‌تر را بازگو می‌کنیم و نکات مهمی را که لازم است برای سفر دریایی به سریلانکا بدانیم را خواهیم خواند. اگر مسافر تور سریلانکا هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویزا: هر شخصی که در سفر دریایی با کشتی کروز وارد سریلانکا می‌شود و می‌خواهد وارد این کشور شود، باید قبل از سفر ویزای توریستی خود را دریافت کند. ویزای ترانزیت ETA سریلانکا فقط برای مقاصد ترانزیت است و اجازه خروج از نقطه ورود در سریلانکا را نخواهد داشت. بنابراین حتما ویزای توریستی تهیه کنید.

پول نقد: یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که گردشگران قبل از سفر به هر کشوری از خود می‌پرسند این است که بهتر است چقدر پول نقد به همراه داشته باشند. در حقیقت، میانگین مقدار پول نقد برای هر نفر در یک سفر دریایی به سریلانکا، روزانه چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار در نظر گرفته می‌شود تا برای حمل و نقل، انعام، هدایا، غذا و خرید خرج کنند.

اقلام ممنوعه: یکی دیگر از سوال‌های گردشگران در سفر به کشورهای خارجی این است که چه چیزی را نباید در سفر دریایی به همراه داشته باشند.

  • سلاح گرم و مهمات، حتی ماکت آنها
  • اشیاء تیز، از جمله تمام چاقوها و قیچی‌ها
  • دارو و مواد غیرقانونی
  • روغن کانابیدیول و محصولات CBD
  • شمع، بخور، قهوه‌ساز، اتوی لباس، بخارپز مسافرتی و ...
  • هاوربرد

اتاق کشتی:‌ برای سفر دریایی لازم است بدانید که بهترین مکان برای خوابیدن در کشتی کروز کجاست. شما می‌بایست تا حد امکان به نقطه محوری نزدیک باشید تا کمترین حرکت را احساس کنید. از کابین در نزدیکی جلو (کمان) یا پشت (سمت عقب) و روی عرشه‌های بالاتر از عرشه میانی کشتی خودداری کنید. بنابراین، مثلا در یک کشتی با چهارده عرشه مسافری، بهترین گزینه‌های شما زیر عرشه هفت است.

اولین سفر دریایی: شاید بپرسید چگونه برای اولین بار یک سفر دریایی به سریلانکا را برنامه‌ریزی کنم؟ در این صورت لازم است موارد زیر را انجام دهید:

  • قبل از خروج از خانه و شروع سفر، فعالیت‌های موردعلاقه‌تان را از قبل رزرو کنید.
  • طوری برنامه‌ریزی کنید که حداقل یک روز یا بیشتر قبل از سفر دریایی به شهر مبدا خود برسید.
  • در کشتی تلفن همراه خود را به حالت هواپیما تغییر دهید.
  • تصور نکنید که سفر دریایی همه چیز را شامل می‌شود.
  • انعام‌های خود را آماده کنید.

ارزان‌تر زمان سفر: گردشگران معمولاً در فصول سفرهای کمتری دارند و سفرهای دریایی در این ماه‌های فصلی نیز بر همین اساس قیمت‌گذاری می‌شوند. بهترین زمان از سال برای رزرو سفر دریایی اغلب از ژانویه تا مارس است. در طول این دوره که به عنوان فصل موج نیز شناخته می‌شود و قیمت آن سفر دریایی که آرزویش را داشتید ممکن است به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در زمان‌های اوج میان فصل صرفه‌جویی زیادی خواهید کرد.

 

۱۰ اقامتگاه رویایی و متفاوت سریلانکا

مسیرهای کشتی کروز از هند به سریلانکا

سفر دریایی به سریلانکا از هند می‌تواند مسیرهای مختلفی را طی کند و چندین برنامه سفر داشته باشد که می‌بایست از بین آنها یکی را انتخاب کنید. کروزهای اصلی عبارتند از Jalesh، Costa، CroisiEurope، Ponant و Island Sky Cruises . همچنین بسته به انتخاب نوع کشتی و روزهای سفر مبلغ آن به شما اعلام می‌شود. به عنوان مثال سفر با کشتی کروز کوردلیا از چنای یا همان شهر مدرس به سریلانکا، به مدت دو شب و سه روز طول بکشد و یا این سفر دریایی ۱۱ روزه دو شهر سریلانکا را به همراه ۴ شهر هند پوشش دهد.

قیمت سفر دریایی هند به سریلانکا

قیمت کشتی کروز هند به سریلانکا تقریباً از ۲۴۵۰۰ روپیه برای هر بزرگسال برای یک سفر ۲ شب و ۳ روزه شروع می‌شود که با در نظر گرفتن انواع امکانات ارائه شده به مسافر کاملاً مقرون به صرفه است. قیمت بلیط شامل تمام گزینه‌های سرگرمی و فعالیت‌ها به غیر از خدمات اضافی مانند آبگرم، ماساژ و نوشیدنی‌های بار است. به عنوان مثال قیمت قایق بمبئی به سریلانکا، به صورت تک‌خواب در حدود ۳۴۵۰ تا ۳۶۸۰ روپیه و برای کابین لوکس چهار اتاق خوابه مابین ۷۳۶۰ تا ۷۵۹۰ روپیه است.

 

جذاب‌ترین تفریحات آبی در سریلانکا

فعالیت‌های خاطره‌انگیز در یک سفر دریایی به سریلانکا

چه در حال کاوش در شهر مجاور، گاله باشید که دارای معماری پرتغالی استعماری و فضای سبز برای ورزش و سرگرمی اجتماعی است یا به فراتر از شهر بروید و یتیم‌خانه فیل‌ها را تماشا کنید، تجربه شما از سفر دریایی به سریلانکا به هیچ وجه شبیه هیچ جای دیگری نخواهد بود. در ادامه فعالیت‌هایی که می‌توانید در این جزیره انجام دهید را لیست می‌کنیم.

در اطراف گاله، یک بندر استعماری سابق در سریلانکا قدم بزنید

امروزه گاله یک شهر ساحلی دوست داشتنی است. فانوس دریایی، باروها و مرکز تاریخی آن با کوچه‌های کوچک با دیوارهای سفید آن را به پناهگاهی آرام تبدیل کرده است. تقریباً می‌توانید فراموش کنید که زمانی که پرتغالی‌ها پست تجاری خود را در اینجا تأسیس کردند و در آغاز قرن شانزدهم شروع به ساختن استحکامات کردند، این شهر بندر اصلی کشور بود. با ورود هلندی‌ها در سال ۱۶۴۰، این شهر دوباره رشد کرد و به یک شهر در حال توسعه توقف‌ناپذیر در مسیر ادویه و سنگ‌های قیمتی تبدیل شد. در سال ۱۸۱۵، بریتانیا سیلان را تصرف کرد و قلب قدرت را در کلمبو دوباره تأسیس کرد. گاله که اکنون دور از شلوغی به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، هنوز هم گذشته استعماری خود را منعکس می‌کند، چیزی که بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد.

در شلوغی کلمبو غرق شوید

کلمبو منعکس کننده تمام ادیان و فرهنگ‌هایی است که قرن‌ها در هم آمیخته‌اند. معابد بودایی و هندو، کلیساها، مساجد و بناهای تاریخی مربوط به دوره استعمار را می‌توان در کلمبو، پایتخت اقتصادی کشور یافت. بازدید از معبد گانگارامایا را از دست ندهید که در پایان قرن نوزدهم در وسط دریاچه بیرا ساخته شده است. این معبد مکانی برای عبادت است که بسیاری از بودایی‌ها در آن حضور دارند و بازدیدکنندگان کنجکاوی را هم به خود جذب می‌کند که برای تحسین اشیاء مختلف، هدایایی که در طول زمان انباشته شده‌اند، مجسمه‌های بودا، شیر و تزئینات طلایی می‌آیند. در وسط معبد درخت مهم صد ساله بودی قرار دارد که گفته می‌شود بودا زیر درختی مانند آن به روشنایی دست یافته است.

 

راهنمای موج سواری در سریلانکا

از سایت‌های باستان شناسی در سریلانکا دیدن کنید

سریلانکا کمتر از هشت سایت در میراث جهانی یونسکو دارد. در میان آنها، Dambulla، Pollonnaruwa و Sigiriya در قلب مثلث فرهنگی سریلانکا منعکس‌کننده تاریخ این کشور و سرنوشت پادشاهان آن است. معبد طلایی دامبولا با بودای طلایی و ۸۰ غار نقاشی شده به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع، توسط راجا واتاگامامانی ابهایا در ۱۰۴ سال قبل از میلاد به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار گرفت. پولونارووا که سابقاً پایتخت سریلانکا در قرن یازدهم بود، دارای مجموعه‌ای از بقایای باستان‌شناسی گران‌بها، از جمله معابد بزرگ است و نشان‌دهنده شیوه‌ خارق‌العاده‌ای است که بودیسم در سراسر کشور گسترش یافت. سیگیریا که در ۱۸۰ متری سنگ شیر واقع شده است، پایتخت عقب‌نشینی پادشاه کاشیاپا در پایان قرن پنجم بود. صعود به آنجا و دیدن گنجینه‌های پنهان در حفره‌های مختلف استثنایی خواهد بود.

در رستوران‌های قایقرانی سریلانکا شام لذیذ بخورید

اگر به دنبال یک روز بیرون از خانه متفاوت هستید، یا به دنبال جشن گرفتن چیزی خاص یا صرفاً برای استراحت با خانواده یا دوستان خود در یک محیط خصوصی هستید، استخدام یک قایق خصوصی راه‌حل ایده‌آلی است. در این صورت می‌توانید از رستوران قایقرانی در سری جایواردنپورا کوته، Jayawardenepura Kotte لذت ببرید.

گارتون‌ز آرک، Garton’s Ark  نیز یکی دیگر از بزرگترین رستوران‌های قایقرانی در سریلانکا است که در آبهای آرام Diyawanna Oya و در مجاورت پارک تالاب شهری در ناوالا فعالیت می‌کند. این یک قایق ۲۱ فوتی است که می‌تواند دو تا دوازده مسافر را در خود جای دهد و برای یک موقعیت خاص با خانواده و دوستان مانند سفرهای دریایی رودخانه، پیک نیک، گشت‌و‌گذارهای تماشای پرنده بر فراز دریاچه و شام‌های عاشقانه ایده‌آل باشد. در واقع، گارتون‌ز آرک برای گروه‌های کوچک در دسترس است و می‌تواند خدمات عالی برای میهمانان ارایه کند. این قایق قابل اعتماد و ایمن است و می‌توان آن را مظهر تجمل و راحتی دانست. قایق تفریحی گارتون‌ز آرک انواع سرگرمی‌ها و امکانات همچون موسیقی، تلویزیون ماهواره‌ای و رستوران را شامل می‌شود. در این رستوران قایقی می‌توانید غذاهای لذیذ سریلانکا و بین‌المللی را با مجموعه‌ای باشکوه از غذاهای ایجاد شده توسط سرآشپزهای چیره دست گارتون‌ز آرک میل کنید. از پیش‌غذاهای معطر گرفته تا دسرهای اصلی و طعم‌دار، چیزی برای همه افراد در این کشتی وجود دارد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید این قایق را برای خانواده یا دوستانتان رزرو کنید، میهمانان می توانند از گاری آلا یا منوی ست و یک بوفه شام ویژه در میان محیطی زیبا در کشتی لذت ببرند. قیمت  آن به ازای هر نفر در روز با حداکثر ظرفیت ۱۰ نفر، ۱۱۰ دلار خواهد بود.

 

میوه‌های خاص سریلانکا را از دست ندهید

منبع

 

۰۹ مرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران