قوانینی که باید قبل از سفر به سریلانکا بدانید

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
قوانینی که باید قبل از سفر به سریلانکا بدانید

سریلانکا همانقدر که زیباست، کشور متفاوت نسبت به بسیاری از مقاصد گردشگری دنیا نیز هست. سرزمینی مملو از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی و مردمی که به گرمی از شما استقبال می‌کنند. اما این کشور جذاب نیز همچون هر جای دیگری در دنیا، قوانین و البته شرایط فرهنگی خاص خود را دارد که طلب می‌کند به عنوان میزبان، آن‌ها را دانسته و رعایتشان کنید. در ادامه ما به یک سری نکات مهم که قبل از تور سریلانکا باید از آن‌ها با خبر باشید را لیست می‌کنیم.

 

گرفتن عکس از مراکز مذهبی و دولتی ممنوع است

بخش زیادی از مردم سریلانکا بودایی هستند و به طور کلی معابد بودایی از اهمیت زیادی در این کشور برخوردار است. شما برای ورود به این مراکز باید لباس مناسب و پوشیده بپوشید و همچنین کفش‌های خود را در بیاورید. فراموش نکنید که ممنوعیت عکس گرفتن از این مراکز مذهبی نه تنها یک مسئله فرهنگی، بلکه یک قانون به حساب می‌آید. همچنین این ممنوعیت برای مراکز دولتی نیز وجود دارد.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

صنعت توریسم در سریلانکا در حال رشد است

وقتی سفر به سریلانکا را تجربه می‌کنید، احتمالا خواهید دید که شهرهایی مثل کلمبو امکانات خیلی خوبی برای گردشگران دارند، اما در شهرهای کوچک‌تر یا بعضی مناطق همان کلمبو نیز مشاهده می‌کنید که هنوز بسیاری جاها نیاز به رشد بیشتر دارند، خیلی از مغازه‌داران و تاکسی‌داران انگلیسی بلد نیستند و همه جا امکانات مورد نیاز فراهم نیست. برای افرادی که اهل سفر به نقاط مختلف جهان هستند، این یک مسئله نسبتا عادی محسوب می‌شود، اما ممکن است برای کسانی که دفعات اول است که از یک کشور خارجی دیدن می‌کنند، این مسئله کمی عجیب باشد.

سریلانکا، کشوری ارزان که می‌تواند سفری گران را برایتان رقم بزند!

سریلانکا به طور کلی یک کشور ارزان برای سفر است، اما اگر بخواهید به برخی مقاصد خاص این کشور سفر کنید و در ویلاهای لوکس بمانید، هزینه‌ی سفر برایتان بسیار بالا خواهد بود. ریزورت‌هایی در مقاصد ساحلی این کشور هستند که هزینه‌ی اقامت در آن‌ها از شبی ۳۰۰ دلار آغاز می‌شود. پس در واقع این شما هستید که هزینه‌های سفر به سریلانکا را رقم می‌زنید، اما این که بگوییم سریلانکا کشوری گران برای سفر است، صحبت اشتباهی خواهد بود.

 

اقامت در بهترین هتل‌های سریلانکا

آزادی دین

حکومت سریلانکا سال‌ها در تلاش است که مردمش بتوانند هر دینی که می‌پسندند را برای خود داشته باشند. به همین دلیل است که با این که بخش زیادی از مردم آن بودایی هستند، اما در کنار مسیحیان و مسلمانان و هندوها به خوبی زندگی می‌کنند. شما هم باید با درک این موضوع وارد سریلانکا شوید و به هیچ وجه وارد بحث‌های مذهبی و البته سیاسی نشوید.

به هیچ وجه داروهای غیر مجاز همراه نداشته باشید

تقریبا می‌توان گفت هر نوع دارویی در سریلانکا ممنوع است مگر این که مجوز درست و درمانی از یک دکتر همراه آن باشد. به طور کلی قوانین در مورد مواد مخدر و داروهای غیر مجاز در سریلانکا بسیار سخت گیرانه بوده و برایتان مشکلات خیلی زیادی به بار می‌آورد. پس به هیچ وجه با خود داروی غیر مجاز حمل نکنید، از دست کسی چیزی نگیرید و برای کسی بسته‌ای حمل نکنید.

کار کردن بانوان در بارها و رستوران‌ها

بعد از چند روز که در سریلانکا باشید، احتمالا متوجه می‌شوید که هیچ زنی در رستوران و کافه‌ها و بارهایی که نوشیدنی‌های الکلی سرو خواهد کرد، کار نمی‌کند! یکی از قوانین سریلانکا این است که بانوان نمی‌توانند در محیط‌هایی که حق سرو چنین نوشیدنی‌هایی دارند، کار کنند.

 

کشف طعمی تازه در سفر به سریلانکا

اجاره‌ی ماشین در سریلانکا نیاز به گواهینامه خاص است

بر خلاف بسیاری از کشورهای گردشگرپذیر دنیا، شما حتما باید دارای گواهینامه بین‌امللی باشید تا بتوانید در این کشور ماشین برای خود اجاره کنید. همچنین یک سری از قوانین راهنمایی رانندگی در این کشور متفاوت است. پیشنهاد ما به شما این است که در شهرهای ساحلی، برای خود موتور اجاره کنید که نیاز به گواهینامه ندارد و با آن به همه جا می‌توانید بروید.

قطار بهتر از اتوبوس است

قطارها تنها برای عکاسی در سریلانکا نیستند، بلکه راه‌هایی امن و عالی برای سفر بین شهرهای مختلف در سریلانکا به حساب می‌آیند. به جای این که سوار اتوبوس‌های بین شهری شوید، بهتر است برای رفت و آمدهای این چنینی از قطار استفاده کنید. این کار از نظر هزینه هم برایتان به صرفه خواهد بود، تنها به یاد داشته باشید که بلیط خود را از خود ایستگاه خریده و همچنین از گرفتن پایین‌ترین کلاس خود داری کنید.

فراموش نکنید که مردم سریلانکا از جمله مهربان‌ترین مردم جهان هستند و به گرمی از شما استقبال می‌کنند. مردمی که غذاهای خوشمزه‌ی محلی درست می‌کنند، با غریبه‌ها گرم می‌گیرند و از طبیعت به خوبی محافظت می‌کنند. نکات ذکر شده تنها بخشی از نکاتی است که باید در این کشور رعایت کنید تا بتوانید از سفر خود لذت مضاعفی ببرید و میزبان شما نیز از بودنتان در تور سریلانکا خشنود باشد.

 

قطار معروف کندی به الا در سریلانکا

 

۲۹ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران