بهترین رستوران‌های سریلانکا را بشناسیم

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
بهترین رستوران‌های سریلانکا را بشناسیم

رستوران‌گردی و خوردن غذاهای متنوع و محلی در هر سفری یکی از اصلی‌ترین تفریحاتی است که توریست‌ها علاقه زیادی به انجام آن دارند. چرا که مزه کردن غذاهای مخصوص هر منطقه می‌تواند از نظر گردشگران بسیار خوشایند و جذاب باشد. از آنجایی که سریلانکا یکی از این مقاصد محبوب توریستی در بین گردشگران از سرتاسر دنیا است در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین رستوران‌های سریلانکا واقع در پایتخت این کشور زیبا بپردازیم. پس اگر شما نیز قصد سفر با تور سریلانکا را در سر دارید و از طرفی عاشق غذاهای هندی، اندونزیایی و سریلانکا هستید حتما تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید.

 

رستوران کوری لیف (The Curry Leaf Restaurant)

The Curry Leaf  نام یکی از بهترین و البته معروف‌ترین رستوران‌هایی است که در قلب کلمبو قرار دارد. این رستوران بهترین غذاهای سنتی سریلانکا را سرو می‌کند و به همین دلیل توانسته در بین توریست‌ها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شود. سبک معماری این رستوران الهام گرفته از روستاهای سریلانکا بوده و دارای محیطی آرام و منوی مفصلی از غذاهای دریایی است. اگر در انتخاب غذا در رستوران کوری لیف دو دل بودید توصیه می‌کنیم گوشت گوسفند کوتو، کاتا سامبول یا ماهی سرخ شده را حتما امتحان کنید. میانگین هزینه در هر وعده غذایی برای دو نفر در این رستوران چیزی در حدود ۱۵۰۰ روپیه سریلانکا خواهد بود. ساعات کاری این رستوران از ۱۸:۳۰ الی ۲۳:۳۰ بوده و مناسب برای صرف یک شام بی‌نظیر است.

 

۷ مکان دیدنی و زیبا در سریلانکا

آدرس: 2 ، SIR CHITTAMPALAM A GARDINER MW، Lotus Rd، Colombo

 

کافه گالری (The Gallery Café)

کافه گالری یکی از بهترین رستوران‌های سریلانکا است که در شهر کلمبو قرار دارد. این رستوران از موقعیت مکانی بسیار خوبی از لحاظ مناظر طبیعی قرار دارد. اما آنچه سبب جذب توریست‌ها برای خوردن یک وعده غذایی در آن شده فضای مجلل با صندلی‌های زیبا در فضای باز آن است. منوی این رستوران شامل انواع گسترده‌ای از غذاها مانند غذاهای هندی، ایتالیایی و سریلانکایی بوده و شما با هر ذائقه‌ای می‌توانید غذای مورد علاقه خود را در آن پیدا کنید. علاوه بر آن کافه گالری با داشتن دسرهای منحصر به فرد خود نیز شناخته می‌شود که امتحان کردن آن‌ها را شدیدا توصیه می‌کنیم. خوشمزه‌ترین غذاهای این رستوران به سلیقه مشتریان شنیتسل خوک، کوک او وین و کرم جاگری نام دارند.

رستوران کافه گالری همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ آماده ارائه خدمات به مشتریان خود است. هزینه یک وعده غذایی دو نفره به طور میانگین در این مکان در حدود ۲۵۰۰ روپیه سریلانکا است.

آدرس: 2 Alfred House Rd, Colombo 00300, Sri Lanka

 

رستوران سی فود کو (Seafood Cove Restaurant)

رستوران سی فود کو مکانی فوق‌العاده زیبا برای خوردن یک وعده غذایی خوشمزه در شهر کلمبو است. این رستوران در کنار دریا و بر روی شن‌‌های ساحل قرار داشته و محیطی عالی با نسیم خنک اقیانوس، آلاچیق‌های جذاب و موسیقی زنده را برای میهمانان خود فراهم کرده است. معمولا مشتریان برای خوردن غذاهای دریایی لذیذ سریلانکایی این رستوران را انتخاب می‌کنند. پس اگر شما نیز دوست دارید طعم ماهی تازه صید شده، خرچنگ و میگو را در محیطی دوست داشتنی بچشید حتما سری به این رستوران بزنید. از خوشمزه‌ترین غذاهای Seafood Cove می‌توان فیله خرچنگ، کوتل ماهی سرخ شده و کاری میگو را نام برد.

ساعات کاری این رستوران از ۱۰:۳۰ الی ۱۹:۳۰ بوده و رفتن به آن را در وعده غذایی شام باید انتخاب کنید. هزینه میانگین برای یک وعده غذایی دو نفره در این رستوران تقریبا ۱۵۰۰ روپیه سریلانکا است.

 

بهترین پارک‌های ملی سریلانکا؛ مکانی برای رویارویی با حیات وحش

آدرس: Station Rd, Dehiwala-Mount Lavinia, Sri Lanka

 

رستوران مینستری اف کرب (Ministry of Crab Restaurant)

همانطور که از نام این رستوران پیدا است شما می‌توانید خوشمزه‌ترین خرچنگ‌های سریلانکا را در این مکان نوش جان کنید. رستوران مینستری اف کرب یکی از بهترین رستوران‌های سریلانکا می‌باشد که موفق شده نام خود را در لیست ۵۰ رستوران برتر آسیایی در سال ۲۰۱۷ بگنجاند. محیط دوست داشتنی، خدمات سریع و منویی جذاب این رستوران را به مکانی فوق‌العاده برای دوستداران غذاهای دریایی تبدیل کرده است. از غذاهای محبوب این رستوران خوردن خرچنگ فلفلی، میگوی چیلی سیر و تریاکی مرغ تند را پیشنهاد می‌دهیم. ساعات کاری برای رفتن به این رستوران همه روزه از ۱۲:۰۰ الی ۱۵:۰۰ و ۱۸:۰۰ الی ۲۳:۰۰ می‌باشد. ناگفته نماند که هزینه حدودی برای خوردن یک وعده غذایی دو نفره در این مکان تقریبا ۱۷۰۰ روپیه سریلانکا است.

آدرس: Old Dutch Hospital Complex, 04 Hospital St, Colombo 00100, Sri Lanka

 

رستوران نیهونباشی (Nihonbashi Restaurant)

Nihonbashi  یکی از بهترین رستوران‌های ژاپنی می‌باشد که در شهر کلمبو واقع شده است. این رستوران با ارائه غذاهای اصیل ژاپنی در کشور سریلانکا شهرت دارد. اگر دوست دارید تا در تور سریلانکا خوشمزه‌ترین غذاهای ژاپنی را در محیطی عالی برای صرف شام به همراه خانواده خود میل کنید حتما سری به رستوران نیهونباشی بزنید. خوشمزه‌ترین غذاهای این رستوران به گفته مشتریان میگو تمپورا، سوشی و برنج سرخ شده و خرچنگ است. ساعات کاری این رستوران برای خوردن ناهار از ۱۱:۰۰ الی ۱۴:۳۰ و برای شام از ۱۸:۰۰ الی ۲۳:۰۰ می‌باشد. همچنین میانگین هزینه برای وعده غذایی دو نفره ۱۷۰۰ روپیه سریلانکا خواهد بود.

 

مهم‌ترین موزه‌های سریلانکا

آدرس: 11 Galle Face Terrace, Colombo 00300, Sri Lanka

 

رستوران ۱۸۶۴ (1864 Restaurant)

۱۸۶۴ یکی از معدود رستوران‌های سریلانکا است که صرفا بر روی غذاهای قاره‌ای تمرکز دارد. این رستوران که مطابق با محیطی جهانی طراحی شده، غذاهای مدرن اروپایی را به همراه طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌های درجه یک به مشتریان خود عرضه می‌کند. اگر به دنبال مکانی لوکس برای خوردن یک وعده غذایی خوشمزه هستید هرگز از رفتن به رستوران ۱۸۶۴ در سریلانکا غافل نشوید. از جمله غذاهای پیشنهادی ما برای کسانی که در انتخاب غذا سردرگم هستند میگو جامبو، کباب خوک و قارچ پخته شده مخصوص است. ساعت کاری از ۷:۰۰ الی ۲۳:۰۰ بوده و شما می‌توانید برای خوردن صبحانه، ناهار و یا شام مسیر این رستوران را در پیش بگیرید. هزینه خوردن یک وعده غذایی دو نفره چیزی در حدود ۲۶۰۰ روپیه سریلانکا خواهد بود.

آدرس: Galle Face Hotel، 2، Galle Road، Kollupitiya، Colombo

 

رستوران سی اسپری (Sea Spray Restaurant)

رستوران Sea Spray با مناظر خیره‌کننده از اقیانوس هند و دکوراسیون سلطنتی خود یکی از بهترین رستوران‌های سریلانکا است که تجربه خوردن یک وعده غذایی باشکوه را در فضای باز برای مشتریان خود فراهم می‌کند. این مکان از جمله اولین رستوران‌های روف گاردن در شهر کلمبو است که بهترین غذاهای سنتی سریلانکا را همراه با غذاهای مختلف دیگر متناسب با هر ذائقه غذایی ارائه می‌دهد. از محبوب‌ترین غذاهای موجود در منو می‌توان به میگو سیر، میگوی ببری و باراموندی اشاره کرد. این رستوران عموما با غذاهای دریایی خود شناخته می‌شود. برای تست کردن هر کدام از غذاهای سی اسپری می‌توانید در ساعات بین ۱۷:۰۰ الی ۲۳:۳۰ در آن حضور داشته باشید. میانگین هزینه برای یک وعده غذایی دو نفره در این مکان ۲۶۰۰ روپیه سریلانکا می‌باشد.

 

۷ دلیل برای سفری هیجان انگیز به سریلانکا

آدرس: 2 Galle Rd, Colombo 00300, Sri Lanka

 

رستوران کندی هاوس (The Kandy House Restaurant)

بدون شک یکی از بهترین رستوران‌های سریلانکا، کندی هاوس است. این رستوران دارای مکانی عالی برای صرف شام با همسر یا نامزد شما می‌باشد. چرا که دارای محیطی آرام در کنار استخر بوده و شبی عالی با غذاهای لذیذ سریلانکایی برای شما رقم خواهد زد. از جمله محبوب‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان فیله ماهی سرخ شده در تابه و فیله گوشت گاو را نام برد. ساعات کاری این مجموعه همه روزه از ۷:۰۰ الی ۲۱:۰۰ بوده و اتواع غذاهای بین المللی، سریلانکایی و آسیایی را سرو می‌کند.

آدرس: Amunugama Walauwa، Kandy

 

رستوران هلگاس فولی (Helgas Folly Restaurant)

رستوران Helgas Folly در تپه‌های شکلاتی که از جاذبه‌های گردشگری معروف سریلانکا می‌باشد، واقع شده است. این رستوران با داشتن محیطی صمیمانه، کارکنان خوش برخورد و غذاهای متعدد توانسته نام خود را در لیست بهترین‌های سریلانکا قرار دهد. توصیه می‌کنیم در این رستوران حتما سوپ نارگیل، ابیگیل مرغ و کیک ماهی را امتحان کنید.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

آدرس: 70, Rajapihilla Mawatha, Kandy

 

رستوران پانوراما (Panorama Restaurant)

رستوران پانوراما از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار بوده و منوی غذایی بسیار متنوعی را از غذاهای سریلانکایی، هندی، تایلندی، چینی، ایتالیایی و فرانسوی ارائه می‌دهد. با رفتن به این رستوران می‌توانید از چشم‌انداز پانورامای مسحورکننده کوه‌ها و رودخانه ماهاولی نهایت لذت را حین خوردن غذا ببرید. ساعات کاری این رستوران برای خوردن هر کدام از وعده‌های صبحانه، ناهار و شام از ۶:۳۰ الی ۹:۳۰، ۱۲:۳۰ الی ۱۴:۳۰ و ۱۹:۳۰ الی ۲۲:۰۰ است.

آدرس: Srinath Kuda Ratwatte، Mawatha، 124, Kandy

 

رستوران رسواسالا (Raswasala Restaurant)

اگر به دنبال رستوران‌های روف گاردن در سریلانکا هستید، رسواسالا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این رستوران بی‌نظیر دارای یک تراس باز با منظره کوه‌های سرسبز و منو غذایی بسیار لذیذ سریلانکایی است. اگر تصمیم خود را برای رفتن به این مکان زیبا و باکیفیت گرفته‌اید برای خوردن صبحانه، ناهار و شام باید در ساعات ۶:۰۰ الی ۹:۳۰، ۱۲:۳۰ الی ۱۴:۳۰ و ۱۹:۳۰ الی ۲۲:۰۰ حضور داشته باشید.

 

آشنایی با زیباترین شهرهای سریلانکا

آدرس: Amaya Hills، Herrassagala، Kandy

 

رستوران ثوا (Theva Restaurant)

رستوران Theva یکی از مجلل‌ترین رستوران‌های سریلانکا است که فرصت خوردن غذا در درون رستوران و فضای باز را به مشتریان خود می‌دهد. با رفتن به این رستوران می‌توانید علاوه بر خوردن غذاهای خوشمزه از چشم انداز باشکوه تپه‌های هانتانا نیز نهایت لذت را ببرید. این رستوران طیف وسیعی از غذاهای برنده جایزه را در منوی خود جای داده است. از جمله غذاهای پرطرفدار آن ماهی پخته شده، مرغ شکم پر و کیک پنیر میوه شور هستند. ساعات کاری این مجموعه از ۱۲:۰۰ الی ۱۵:۰۰ و ۱۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰ می‌باشد. مشتریان این رستوران به صورت تقریبی برای وعده غذایی دو نفره در رستوران ثوا باید ۲۵۰۰ روپیه سریلانکا پرداخت کنند.

آدرس: Theva Residency Road, Kandy

 

رستوران آمانگالا (Amangalla Restaurant)

رستوران آمانگالا، مشرف به منظره‌ای زیبا از قلعه گال، با محیطی در هم آمیخته از زیبایی طبیعت و تاریخ گزینه‌ای بسیار ایده‌آل برای کسانی است که دوست دارند در مکانی متفاوت غذای خود را میل کنند. این رستوران با داشتن تنوع بالای غذایی بدون شک یکی از بهترین رستوران‌های سریلانکا است. تمامی غذاهای این رستوران خوشمزه هستند که در بین آن‌ها سوپ چغندر، راویولی بادمجان و میگوی ببر از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌باشند.

 

۸ فعالیت جذاب در سفر به کندی، سریلانکا

آدرس:  10 Church Street, Galle

 

رستوران فورتالزا (Fortaleza Restaurant)

رستوران فورتالزا در نزدیکی قلعه گاله قرار دارد. این رستوران محیطی دوست داشتنی با تلفیق دو سبک معماری سنتی و مدرن برای میهمانان خود فراهم کرده است. اگر به دنبال خوردن غذاهای لذیذ محلی سریلانکا هستید توصیه می‌کنیم حتما سری به این رستوران زده و غذاهای فاجیتاس، ماهی و چیپس را در آن امتحان کنید. اغلب غذاهای اروپایی و آسیایی در این رستوران سرو می‌شوند. به طور میانگین به ازای یک وعده غذایی دو نفره باید ۱۹۰۰ روپیه سریلانکا را در این رستوران پرداخت کنید.

آدرس: Number 9 Church Cross Street | Fort Galle, Galle

 

رستوران مایسون د راوکس کف (Maison de Raux Caf Restaurant)

آخرین مورد از بهترین رستوران‌های سریلانکا که در این مقاله معرفی می‌کنیم، رستوران Maison de Raux Caf- نام دارد. این رستوران دارای چشم اندازی تماشایی از اقیانوس هند و معماری سنتی بریتانیا است که تجربه خوردن یک وعده غذایی باشکوه را در تمام طول روز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. مایسون د راوکس کف از رستوران‌های روف گاردن بوده و شما می‌توانید حین میل کردن غذا از منظره پاناروما شهر نیز لذت ببرید. کاری ماهی، برنج نارگیل و وافل از غذاهای پیشنهادی ما در این رستوران هستند که می‌توانید آن‌ها را سفارش داده و به همراه نسیم آرام اقیانوس میل کنید.

 

بازدید از معبد غار دامبولا در سریلانکا

آدرس: Pedlars Street, Galle

۲۷ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران