آشنایی با فستیوال‌های سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
آشنایی با فستیوال‌های سریلانکا

سریلانکا با داشتن فرهنگی غنی و سنت‌هایی گوناگون یکی از کشورهایی جذاب برای سفر و بازدید گردشگران است. همچنین این کشور زیبا سالانه فستیوال‌ها و جشنواره‌های متنوع بسیاری را برگزار می‌کند که همین مراسم سبب می‌شود تا گردشگران بسیاری برای شرکت در این جشن‌ها مسیر این کشور زیبا را در پیش بگیرند. اگر شما نیز دوست دارید حین بازدید از طبیعت زیبا در تور سریلانکا در فستیوال‌های هیجان‌انگیز آن نیز شرکت کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. ما شما را با معروف‌ترین فستیوال‌های سریلانکا آشنا می‌کنیم.

 

فستیوال دوروتو پرهرا (Duruthu Perahera)

معبد کلانیا (Kelaniya) واقع در کلمبو سریلانکا در ماه ژانویه محل برگزاری جشنواره‌ای به نام Duruthu Perahera است. در این مراسم سالگرد اولین بازدید بودا در بیش از ۲۵۰۰ سال پیش از سریلانکا جشن گرفته می‌شود. بنابراین گردشگرانی که در این جشن حضور داشته باشند می‌توانند با یک تیر دو نشان زده و در عین حال که از این معبد تاریخی و زیبا دیدن می‌کنند با فرهنگ‌ها و سنت‌های مردم سریلانکا نیز از نزدیک آشنا خواهند شد. در این فستیوال شاهد صف‌های بسیار منظم بوداییان در حال طبل‌نوازی، رقصندگان، نوازندگان و فیل‌های تزیین شده خواهید بود. همچنین کل معبد را با صدها چراغ رنگارنگ تزیین می‌کنند که جلوه و شکوه بسیار زیبایی به آن می‌بخشد.

 

بازدید متعهدانه از حیوانات در سریلانکا

فستیوال ادبی گاله (Galle Literary Festival)

فستیوال ادبی گاله برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در شهر گاله سریلانکا برگزار گردید و از همان تاریخ به صورت سالانه به عنوان یکی از جشن‌های معروف اجرا شده است. زمان برگزاری این جشنواره ماه‌های ژانویه و فوریه می‌باشد. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد در این مراسم نویسندگان و علاقه‌مندان ادبی از سرتاسر جهان حضور پیدا می‌کنند. امروزه این فستیوال به یکی از مهم‌ترین رویدادهای ادبی در جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است. اگر شما نیز به ادبیات علاقه دارید توصیه می‌کنیم حضور در این فستیوال را در سفر خود با تور سریلانکا از دست ندهید.

فستیوال الفنت پولو (Elephant Polo Tournament)

از دیگر فستیوال‌های سریلانکا که در ماه فوریه و در شهر گاله برگزار می‌شود، تورنومنت Elephant Polo نام دارد. این مراسم شباهت زیادی به چوگان دارد؛ با این تفاوت که به جای اسب‌، فیل‌ها در این مراسم حضور دارند. علاوه بر سریلانکا این فستیوال در کشورهای متعدد دیگری از جمله هند، تایلند و نپال نیز برگزار می‌گردد.

 

اقامت در بهترین هتل‌های سریلانکا

فستیوال ناوام پرهرا (Navam Perahera)

سالانه در شهر کلمبو و معبد گانگارامایا (Gangaramaya) فستیوالی به نام ناوام پرهرا در ماه فوریه برگزار می‌گردد. این مراسم به مناسبت کامل شدن ماه کلمبو در فوریه اجرا می‌شود. به طوری که با شروع آن شهر غرق در موسیقی و لباس‌های خیره‌کننده‌ای می‌شود. از دیگر جذابیت‌های این فستیوال حضور فیل‌ها در آن می‌باشد که نمایش بسیار جذابی را به همراه موسیقی اجرا می‌کنند. شما نیز در صورت تمایل می‌توانید لباس محلی‌های سریلانکا را بر تن کرده و روزی به یادماندنی را در طول سفر برای خود رقم بزنید.

فستیوال روز ملی سریلانکا (Sri Lanka National Day)

روز چهارم ماه فوریه به عنوان روز ملی و استقلال سریلانکا از استعمار انگلستان شناخته می‌شود. بنابراین سالانه در این روز جشن و مراسم شادی برگزار می‌گردد. مکان اصلی برای شرکت در این جشنواره مرکز شهر کلمبو می‌باشد. سریلانکا سالیان زیادی تحت استعمار انگلیس بوده و رهایی از این استعمار در ۴ فوریه از سال ۱۹۴۸ جشن و شادی بزرگی برای آن‌ها محسوب می‌شود. اگر هنوز تاریخ سفر خود را با تور سریلانکا مشخص نکرده‌اید این تاریخ می‌تواند زمان مناسبی برای شما باشد.

 

سوغاتی‌های سنتی سریلانکا

فستیوال مدین (Medin Festival)

از دیگر فستیوال‌های سریلانکا، فستیوال مدین نام دارد. این مراسم از جمله مهم‌ترین جشن‌های این کشور محسوب می‌شود و سالانه در ماه مارچ در سرتاسر سریلانکا برگزار می‌گردد. هدف اصلی از برگزاری این مراسم ادای احترام به بودا و دعا و عبادت دست جمعی می‌باشد.

فستیوال سال نو سریلانکا (Sinhala & Tamil New Year)

مردم سریلانکا سال نو خود را در ماه آپریل به صورت کاملا باشکوه جشن می‌گیرند. این مراسم که با نام Sinhala & Tamil New Year شناخته می‌شود در سرتاسر سریلانکا اجرا شده و با حضور در این مراسم شاهد رقص، آواز و پایکوبی بومیان و پذیرایی از انواع شیرینی‌های خوشمزه در سطح شهر خواهید بود.

 

گشت و گذار در مناطق زیبای سریلانکا

فستیوال باک (Bak)

دین اغلب مردم سریلانکا بودا می‌باشد. بنابراین از دیگر مراسم مذهبی آن که در ماه آپریل در سرتاسر سریلانکا برگزار می‌شود، فستیوال باک نام دارد. در این مراسم افراد با نواختن موسیقی‌های مخصوص در معابد حضور داشته و به عبادت و جشن مشغول می‌شوند.

فستیوال گلف سریلانکا (Sri Lankan Airlines Golf Classic)

اگر به بازی گلف و طبیعت زیبای سریلانکا علاقه دارید این فستیوال دقیقا چیزی است که شرکت کردن در آن را پیشنهاد می‌کنیم. این مراسم در ماه اکتبر و در شهر کندی در کلاب گلف ویکتوریا (Victoria Golf Club) برگزار می‌گردد. شما می‌توانید بهترین بازی‌های گلف را با چشم‌اندازی بسیار زیبا از طبیعت محسورکننده سریلانکا در این فستیوال تماشا کنید.

 

تفریحات هیجان انگیز در سریلانکا

کلام آخر

همان طور که گفته شد سریلانکا یکی از کشورهای غنی از لحاظ فرهنگی و تاریخی می‌باشد. به همین دلیل در اغلب روزهای سال فستیوال‌های مهمی برگزار شده و جشن گرفته می‌شوند. تعداد این فستیوال‌ها بالا بوده و شما می‌توانید بسته به برنامه سفر خود از تقویم سریلانکا اطلاعات لازم را در مورد جشن‌های آن کسب کنید. از دیگر فستیوال‌های سریلانکا می‌توان جشن وساک (Vesak)، پوسون(Poson) ، اسالا (Esala)، بادبادک‌ها (National Festival of Kites) و بسیاری موارد دیگر را نام برد.

۲۱ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران