آشنایی با مراکز خرید سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
آشنایی با مراکز خرید سریلانکا

در کنار تمامی مکان‌های تاریخی و طبیعی جذابی که در تور سریلانکا می‌توان بازدید کرد نباید از مراکز خرید و بازارهای این مقصد گردشگری غلفل شد. چرا که سریلانکا دارای چند مرکز خرید نفیس است که ویژگی‌های خاص خود را دارند. گردشگران می‌توانند با انتخاب هر یک از این مکان‌ها محصولاتی با کیفیتی را برای خود و یا دوستان و آشنایان به عنوان سوغاتی خریداری کنند. اکثر مراکز خرید بزرگ و خوب کشور سریلانکا در شهرهای کلمبو و کندی قرار دارند. در این مقاله لیستی از مراکز خرید سریلانکا که می‌توانید خریدهای نفیسی را در آن انجام دهید را معرفی و بررسی کرده‌ایم.

 

مرکز خرید مجستیک (Majestic mall)

مرکز خرید هفت طبقه مجستیک سیتی در شهر کلمبو سریلانکا در سال ۱۹۹۰ تأسیس شد. این مکان تنها مجتمع خرید برای کالاهای مارکدار تا اواخر دهه ۹۰ بود. این مکان در مرکز شهر قرار داشته و با وجود قدیمی بودن، هنوز هم یکی از بهترین‌ها در کلمبو برای خرید کردن است. این مرکز خرید در منطقه‌ای عظیم به وسعت ۹۰۰۰۰ فوت مربع تاسیس شده و یک مرکز خرید بزرگ در سریلانکا محسوب می‌شود. علاقه‌مندان به خرید کردن می‌توانند علاوه بر خرید از طیف وسیعی از فودکورت‌ها و رستوران‌ها نیز در این مکان استفاده کرده و لذت ببرند.

 

توریستی ترین نقاط سریلانکا را بشناسید

در طبقه همکف مرکز خرید مجستیک، سوپرمارکتی وجود دارد که اکثر نیازهای مصرفی افراد در طول سفر را می‌فروشد. همچنین یک غرفه مخصوص صرفا برای فروش انواع نوشیدنی‌ها در آن وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند نوشیدنی دلخواه خود را با قیمتی مناسب خریداری کنند. در طبقات دیگر این مرکز خرید، فروشگاه‌های کوچک از برندهای معروف، لباس‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های خرید سوغاتی سریلانکا، وسایل خانه، دستگاه‌های خودپرداز و خدمات بانکی وجود دارد. جدای از آن، یک منطقه بازی برای سرگرمی کودکان و حتی بزرگسالان در این مرکز خرید تعبیه شده است. از جمله امکانات این بخش می‌توان به نفریحاتی نظیر بولینگ، استخر و بازی‌های آرکید برای اشاره کرد. در طبقه آخر، یک مجموعه فیلم با یک سالن سینمای سه بعدی قرار گرفته است.

در مرکز خرید مجستیک فکر همه چیز را برای رفاه حال مشتریان و توریست‌ها کرده‌اند. چرا که در طبقه دوم مکانی برای تبدیل واحدهای پولی به یکدیگر موجود است. در مجموع حدود ۹۶ مغازه، یک سوپرمارکت، یک بانک، یک رستوران، فست فود، دفاتر و یک پارکینگ زیرزمینی در این مجموعه به چشم می‌خورند که مکانی بی‌نظیر برای خرید تنوع بالایی از کالاها را ایجاد کرده است.

  • آدرس: Galle Rd, Bambalapitiya, Colombo, Sri Lanka.
  • ساعات کاری برای خرید از ۹:۳۰ تا ۲۱:۰۰

 

مرکز خرید کلمبو سنتر (Colombo Centre Mall)

مرکز خرید کلمبو سنتر در قلب شهر کلمبو واقع شده است. این ساختمان فقط یک مرکز خرید نیست بلکه دارای آپارتمان‌های لوکس و یک هتل نیز می‌باشد. این مکان فروشگاه‌های بسیاری از برندهای معروف سریلانکا و بین‌المللی را در خود جای داده است. اگر به دنبال یک مرکز خرید لوکس  مدرن در مرکز شهر کلمبو هستید این مکان مناسب‌ترین گزینه برای شما عزیزان خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه مرکز خرید کلمبو سنتر می‌توان به سینمای بزرگ آن اشاره کرد که اغلب جوان‌های سریلانکا آن را برای تفریح خود انتخاب می‌کنند. این مرکز خرید علاوه بر تعداد بالای فروشگاه‌ها از برند‌های مختلف مطابق با استانداردهای جهانی طراحی و بنا شده است.

در این مرکز خرید می‌توان بخشی را مشاهده کرد که به صورت انحصاری به فروش انواع چای‌ها برای دوستداران چای مشغول هستند. از دیگر امکانات موجود می‌توان به فودکورت‌ برجسته آن که چندین رستوران زنجیره‌ای معروف را در خود جای داده است اشاره کرد. این فود کورت در طبقه بالای مرکز خرید قرار گرفته و منظره‌ای شگفت انگیز از شهر کلمبو را به نمایش می‌گذارد.

 

هزینه سفر به سریلانکا چقدر است؟

  • آدرس: 137 Sir James Pieris Mawatha, Colombo 00200, Sri Lanka
  • ساعات کاری برای خرید از ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰

 

مرکز خرید مارینو (Marino Mall)

مرکز خرید مارینو که در منطقه وسیعی به مساحت ۱۵۰۰۰۰ فوت مربع گسترده شده ، بوتیک‌های معروف بسیاری را در کنار برندهای محلی و بین‌المللی در خود جای داده است. این یک مرکز خرید ۱۲ طبقه غول پیکر می‌باشد که در اصل یک هتل لوکس نیز محسوب می‌شود. در طبقه همکف، یک منطقه گسترده و یک راهرو برای فروشگاه‌های مد زنانه، فروشگاه‌های اسباب بازی و نمایشگاه لوازم الکترونیکی وجود دارد. طبقه دوم دوباره بخشی برای لباس‌های رسمی و دیگری برای دکور خانه و ظروف پخت و پز اختصاص داده است. در طبقه بعدی می‌توان شاهد نمایشگاه‌های مبلمان بود.

علاوه بر مغازه‌های متنوع و شیک آنچه سبب محبوبیت این مکان در بین گردشگران شده مرکز بازی آن است. به طوری که به یک پاتوق بسیار محبوب برای کودکان و نوجوانان تبدیل شده است. در مرکز خرید مارینو طیف وسیعی از رستوران‌ها وجود دارند که غذاهایی از هند، خاورمیانه، مغولی و ویتنامی را سرو می‌کنند. همچنین می‌توانید رستوران‌هایی را با منو غذایی سریلانکایی را نیز در این میان پیدا کرده و خوشمزه‌ترین غذاهای سریلانکایی را تست کنید.

  • آدرس: 590 Galle Rd, Colombo 00300, Sri Lanka
  • ساعات کاری برای خرید از ۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰

 

مرکز خرید لیبرتی پلازا (Liberty Plaza Shopping Center)

لیبرتی پلازا اولین مجتمع خرید سریلانکا بود که در اواخر دهه ۱۹۸۰ تاسیس شد و هنوز هم یک جاذبه محبوب در بین مردم محلی و مسافران در کلمبو محسوب می‌شود. این مرکز خرید دارای فروشگاه‌های لباس، جواهرات، لوازم الکترونیکی، لوازم آرایشی و چای است. زیرزمین آن دارای فودکورت و سوپرمارکت برای تمامی نیازهای مواد غذایی می‌باشد. این مکان با داشتن چای و پیتزاهای خوشمزه شهرت دارد. به طوری که می‌توان در فود کورت آن رستوران‌های زنجیره‌ای مثل KFC و Burger King و Coffee Bean را مشاهده کرد.

اگر قصد خرید لباس‌های روزمره و لوازم جانبی یا کیف و کفش چرم را دارید می‌توانید در این مکان اجناس مناسب خود را پیدا کنید. همچنین جدیدترین انواع دوربین‌های دیجیتال و سایر لوازم الکترونیکی برای عکاسی در این مجموعه به فروش می‌رسند.

 

بهترین رستوران‌های سریلانکا را بشناسیم

  • آدرس: R a de Mel Mawatha, Colombo
  • ساعات کاری برای خرید از ۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰ (این مکان روزهای یکشنبه تعطیل است)

 

میدان استقلال آرکید (Arcade Independence Square)

میدان استقلال آرکید که در شهر کلمبو واقع شده است، یک مرکز خرید بزرگ است که در دو ساختمان سفید با سبک  معماری زیبایی طراحی و ساخته شده است. آنچه این مرکز خرید را جذاب کرده ساخته شدن آن بر روی گروهی از ساختمان‌ها است. به این صورت که یکی از آن‌ها قبلا آسایشگاه دیوانگان و دیگری ساختمان شورای استانی غربی کلمبو بود. بنابراین بنا به محوی جز بناهای تاریخی بوده و بازدید از آن به حتی برای کسانی که به خرید کردن علاقه ندارند نیز توصیه می‌شود. اخیرا این مکان پاتوق معروفی برای مردم محلی و همچنین محلی عالی برای خرید، خوردن غذا و سرگرمی گردشگران تبدیل شده است.

میدان پر زرق و برق استقلال آرکید دارای چندین فروشگاه از مارک‌های معروف مانند نایک، تیتان، هیرا (جواهرات) و دیگر برندهای سریلانکایی است. محوطه باغ مجتمع تجاری بسیار سرسبز و آرام است و محلی‌ها عموما از آن برای برگزاری جشن تولد و سایر رویدادهای کوچک استفاده می‌کنند. این یک مکان دیدنی مشهور در شهر کلمبو است که با داشتن مناطق نشیمن در فضای باز، تفرجگاه‌ها، تخت گل، فواره‌ها و یک تئاتر معروف به نام Empire cineplex هر گردشگری را مجدوب خود می‌کند. اگر اهل شکم گردی هستید در این مجموعه می‌توانید رستوران‌های متنوع بسیاری را نیز پیدا کرده و از غذاهای خوشمزه آن لذت ببرید. از جمله بهترین این رستوران‌ها عبارتند از:

رستوران لیمون گرس (Lemongrass) مناسب برای غذاهای هندی و تایلندی

آسیلوم بار (Asylum bar) یک بار کوکتل دنج برای سفارش انواع نوشیدنی‌ها

برگر کینگ (Burger King) مناسب برای عاشقان انواع برگزها

دیلمه (Dilmah) گزینه ای عالی برای نوشیدن چای‌های بی‌نظیر سریلانکایی

 

  • آدرس: Arcade Independence Square, 30, Independence Square, Colombo 7
  • ساعات کاری برای خرید از ۱۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰

 

کندی سیتی سنتر (Kandy City Center)

کندی سیتی سنتر یک مجتمع تجاری ده طبقه در شهر کندی سریلانکا است که توانسته محبوبیت بالایی را در بین بومیان منطقه و گردشگران به دست آورد. این مرکز خرید بزرگ در نزدیکی معبد توث رلیک (Tooth Relic) قرار گرفته و تاریخ ساخت آن به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد. این مرکز خرید عظیم دارای چندین رستوران‌، قسمتی مخصوص بازی و سرگرمی، سوپرمارکت‌، بانک‌، کتاب‌فروشی‌، فودکورت، بستنی‌فروشی‌، کافه و چندین فروشگاه از برندهای معروف دنیا مانند آدیداس، نایک، لویس، کلی فلدر، اودل و ... است. علاوه بر تمامی این موارد در این مرکز خرید بخشی اختصاصی برای کودکان و نوجوانان در طبقه چهارم تعبیه شده که دارای بازی‌های هیجان‌انگیز مانند ماشین‌ سواری، بولینگ و غیره می‌باشد.

 

مهم‌ترین موزه‌های سریلانکا

  • آدرس: Sri Wickrama Rajasinghe Mawatha, Kandy 20000, Sri Lanka
  • ساعات کاری برای خرید از ۸:۰۰ تا ۲۱:۰۰

 

مرکز خرید اودل (Odel Shopping Center)

آخرین مورد از بهترین مراکز خرید سریلانکا که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، مرکز خرید اودل است. این مجموعه در مساحتی به وسعت ۳۳۰۰۰ فوت مربع واقع شده و در شهر کلمبو قرار دارد. با رفتن به مرکز خرید اودل می‌توانید از مغازه‌های پوشاک، کافی شاپ‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع آن نهایت استفاده را بکنید. اغلب گردشگران و بومیان منطقه که به دنبال خرید از برندهای معروف دنیا نظیر آدیداس و نایک هستند این مجموعه را انتخاب می‌کنند. همچنین مغازه‌هایی را در این مکان مشاهده خواهید کرد که لباس سنتی سریلانکایی را به فروش می‌رساند. جدای از مغازه‌های متنوع اودل امکاناتی نظیر اسپا، منطقه تفریحی، فروشگاه‌های عطر، کتابفروشی عجیب و غریب و جواهر فروشی را دارا است.

  • آدرس: No 5, Alexandra Place, Colombo, Sri Lanka.
  • ساعات کاری برای خرید از ۹:۰۰ تا ۲۰:۳۰
۱۳ آذر ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 23 بهمن 1400)

نظرات کاربران