معرفی ۱۵ رستوران برتر در کلمبو

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
معرفی ۱۵ رستوران برتر در کلمبو

غذاهای سریلانکایی، نشانه‌هایی از کشورهای همسایه این کشور مثل هند را در خود دارند. در سریلانکا نیز یکی از محبوب‌ترین غذاها، کاری است و البته چای سیلان در همه جا سرو می‌شود. اما برای این که در اولین سفر با تور سریلانکا، بهترین غذاهای محلی این کشور را میل کنید، بهتر است به بهترین رستوران‌های سریلانکا بروید که غذاهای محلی را به بهترین شکل پخت می‌کنند بروید. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به ۱۵ رستوران از بهترین‌ها در این زمینه بندازیم:

 

رستوران کاری پات کلمبو (Curry Pot)

Curry Pot یک رستوران محلی بسیار خوب و در عین حال ساده است که در مکانی بسیار عالی رو به دریا واقع شده. موارد متنوع این رستوران، شامل ۲۰ نوع مختلف از غذاهای سریلانکایی است که با کاری پخته می‌شود که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کاری مرغ، سامبول نارگیل و کاری عدس اشاره کرد. کیفیت بالای غذاهای Curry Pot و همچنین قیمت خیلی خوبی که دارند، باعث شده تا این رستوران، به جایی محبوب در تور سریلانکا تبدیل شود و همیشه مملو از جمعیت باشد. حتی خود محلی‌ها هم برای صرف غذاهای سریلانکایی در کلمبو به سراغ این محل می‌روند.

آدرس: 314/1/A, Kollupitiya Road, Marine Drive

 

رستوران آپالیِ ناوالوکا کلمبو (Upali's by Nawaloka)

Upali’s با امتیازات بسیار بالایی که دارد و جوایزی که به دست آورده، اگر بهترین رستوران غذاهای سریلانکایی در شهر نباشد، بدون شک جزو اولین‌ها به حساب می‌آید. جدا از غذای فوق‌العاده خوشمزه‌ای که به شکل کلاسیک پخت می‌شوند، فضا و امکانات رستوران نیز بسیار خوب است. Upali’s جای لاکچری و گران قیمتی نیست، اما دارای تهویه هوای مطبوع، فضایی آرام، سرویس دهی عالی و چنین چیزهایی است. از غذاهای محبوب این محل می‌توان به موتون واروال که در واقع گوش گوسفدی با کاری است و همچنین مالو بدوما که مرغ سرخ شده محسوب می‌شود، اشاره کرد.

 

بهترین رستوران‌های کندی

آدرس: 65, C W W Kannangara Mawatha

 

رستوران کلچر کلمبو (Culture Colombo)

یکی از رستوران‌های نسبتا جدید شهر که بازه‌ی بزرگی از انواع غذاهای سریلانکایی را در منو خود داشته و از نظر تنوع، واقعا عالی به حساب می‌آید. این رستوران مجلل، غذاهای خیلی خوشمزه‌ای روی میز می‌برد که از بریانی تا انواع غذاها با کاری و گوشت‌های دریایی را شامل می‌شود. جالب است که در Culture Colombo با توجه به پخت غذاها به شکل کاملا اصیل، همه چیز طعمی خانگی می‌دهد و با توجه به فضای مجلل رستوران، قیمت آن‌ها نیز مناسب بوده و اصلا جایی گران‌قیمت محسوب نمی‌شود.

آدرس: 25, Kensington Garden

 

رستوران کائما سوترا کلمبو (Kaema Sutra)

اشتباه نکنید، اسم این رستوران کائما است نه کاما و این کلمه در سریلانکایی به معنی غذاست! جالب است که اغلب آن‌ها که که قصد رفتن به این مکان را دارند، با توجه به تجمل و شکل خاص سرو غذا، فکر می‌کنند با یک رستوران ترکیبی مدرن مواجه هستند، اما سرآشپز معروف Kaema Sutra غذاهای سریلانکایی را در این محل، به شکل اصیل خود پخت می‌کند و کمی در چینش و آرایش آن‌ها دست می‌برد. نتیجه کار نیز، ترکیبی شگفت‌انگیز و بسیار خوشمزه است که طعم آن تا مدت‌ها از یادتان نخواهد رفت. بر خلاف موارد قبلی، Kaema Sutra اما رستورانی نسبتا گران‌قیمت به حساب می‌آید.

 

 مکان‌های ماجراجویی در سریلانکا

آدرس: Shangri-La Colombo (level 4)

 

رستوران مینیستری آو کرب کلمبو (Ministry of Crab)

کاملا از اسم این رستوران پیداست که تخصص آن در چیست! این مکان را همان سرآشپز Kaema Sutra افتتاح کرده است اما در این محل، بهترین خرچنگ‌های کلمبو را می‌توانید میل کنید. خرچنگ‌های بزرگی که تا دو کیلو هم می‌‌رسند و وقتی در منو‌ خود خرچنگ کوچک را انتخاب می‌کنید، با یک بشقاب غذای خوشمزه از خرچنگی ۵۰۰ گرمی مواجه خواهید شد! جدا از این که خرچنگ به طور کلی غذای گرانی‌ست، اما با توجه به کیفیت، تازگی مواد اولیه و همچنین نوع آماده سازی، Ministry of Crab رستوران گران‌قیمتی برای صرف غذا در کلمبو محسوب می‌شود که البته، ارزش بهایی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد.

 

آدرس: Old Dutch Hospital Complex

 

رستوران مایورا هتل کلمبو (Mayura Hotel)

مایورا اصلا یک هتل نیست، بلکه یک رستوران بسیار کوچک است که البته شهرت بالایی در کلمبو دارد. در کل اگر به کلمبو رفتید، ممکن است در این مورد دچار اشتباه شوید اما خیلی از رستوران‌های شهر، پسوند هتل دارند! این رستوران درست در قلب شهر و در میان بازاری شلوغ واقع شده و تخصص آن غذاهای دریای خوشمزه مخصوص خرچنگ و کاری است. البته اصلا انتظار خرچنگ‌هایی به بزرگی گزینه‌ی قبلی و البته چنین قیمتی را نداشته باشید، اما از نظر طعم و مزه، Mayura Hotel واقعا عالی است.

 

آدرس: 46, Sri Kathiresan Street, Pettah

 

رستوران پالمیرا کلمبو (Palmyrah)

این رستوران درون یکی از بهترین هتل‌های سریلانکا به نام Renuka قرار گرفته و تمرکز آن روی غذاهای سنتی شمال سریلانکا است. در این جا می‌توانید غذاهای خوشمزه تامیل را سفارش دهید که بسیار خوشمزه هستند و از مواد اولیه تازه و با کیفیت تهیه می‌شوند. Palmyrah همچنین دسرهای بسیار خوشمزه و نوشیدنی‌های متنوعی را هم برای مشتریان خود سرو می‌کند.

 

جذاب‌ترین پارک‌های آبی سریلانکا

آدرس: 328, Galle Road

 

رستوران دوچ برگر یونیون کلمبو (Dutch Burgher Union)

Burghers نام محلی‌هایی‌ست که در واقع از گروه‌های پرتغالی، هلندی و انگلیسی که زمانی این منطقه را تحت سلطه داشتند، به جا مانده‌اند. آن‌ها در اقلیت بوده و تنها ۰.۲ درصد از جمعیت کلمبو را تشکیل می‌دهند. این رستوران اما متعلق به غذاهای آن‌هاست که معروف‌ترین غذایشان، لامپرایز بوده که مخلوطی از گوشت و سبزیجات و برنج است که لای برگ موز پیچیده شده و سپس درون تنور پخت می‌شود. فضای رستوران گرم و دوست داشتنی بوده، غذاهای خوشمزه و متفاوت هستند و همچنین از نظر قیمتی نیز، رستورانی متوسط به حساب می‌آید.

آدرس:‌ 114, Reid Ave

 

رستوران هتل دِ پلیوز کلمبو (Hotel De Pilawoos)

کوتو یکی از غذاهای محبوب سریلانکایی است که خیلی‌ها برای شام سفارش می‌دهند. غذایی چرب و نسبتا سنگین که ترکیبی از مرغ، سبزیجات، برنج و انواع ادویه جات است. برای تجربه‌ی بهترین کوتو در کلمبو، مستقیما به Hotel De Pilawoos بروید و بله در این مورد نیز، هتل به معنی جایی برای اقامت نیست و این مکان کلا یک رستوران است! البته منو این رستوران تنها به کوتو محدود نشده، و غذاهای محلی مختلفی در آن‌جا سرو می‌شود.

آدرس: 417 Galle Road, Colombo 3

 

رستوران ایسو کلمبو (Isso)

Isso یک رستوران محقر در کلمبو است که به سرو میگو اختصاص دارد. در واقع Isso در زبان محلی به معنی میگو است و شما با انواع غذاها بر پایه میگو مواجه هستید که در کنارشان، سالادها و ترکیب‌های مختلف نیز سرو می‌شود. اما روند سرو غذا در این محل جالب است و شما بعد از انتخاب غذای مورد علاقه خود باید سایز میگوها را از L تا XXL انتخاب کنید و اگر دوست داشته باشید، می‌توانید گوشت خرچنگ را نیز به سفارش خود اضافه کنید. این رستوران دو شعبه دارد که آدرس هر دو را در زیر قید کرده‌ایم.

 

حقایقی که درباره سریلانکا نمی‌دانید

آدرس: 2, Sulaiman Terrace (off Jawatta Road), Colombo 5 و 53, Ananda Coomaraswamy Mawatha

 

رستوران پانینو کلمبو (Panino)

این مورد از لیست ما کمی با دیگر انتخاب‌ها متفاوت است. در Panino غذاهای سریلانکایی با غذاهای ایتالیایی ترکیب می‌شود و تبدیل به چیزی بسیار خوشمزه می‌شود که تجربه‌ای کاملا متفاوت را برایتان به ارمغان خواهد آورد. در بعضی از موارد، بخش ایتالیایی غذا به بخش سریلانکایی می‌چربد و بعضی اوقات برعکس است.

آدرس: 145, Dharmapala Mawatha, Colombo 7

 

رستوران کاپی کده کلمبو (Kopi Kade)

Kopi Kade یک کافی شاپ کوچک است که آن‌جا نیز به سرو غذاهای مدرن و ترکیبی از غذاهای کلاسیک سریلانکایی پرداخته و توانسته در مدتی کوتاه، به شهرت زیادی برسد. در این جا نیز غذاهایی مثل میگو و کوفته گوشت گوسفندی را می‌توانید سفارش دهید که اگر چه کمی با ظاهر غذاهای سنتی متفاوت هستند اما در طعم و مزه، تفاوت چندانی ندارند. در کل Kopi Kade جای بسیار خوبی برای صرف غذاست و خیلی جای گرانی نیز به حساب نمی‌آید.

 

۱۵ ورزش آبی جذاب در سریلانکا

آدرس: 15/3 Stratford Ave

 

رستوران دیلماه کلمبو (Dilmah)

شاید برایتان عجیب باشد اما در کلمبو یا در واقع کل سریلانکا، شکل‌های متفاوتی از چای سرو می‌شود. این هم شامل ترکیبات مختلف هم شامل برندهای متفاوت چای یا شکل آماده سازی آن می‌شود. در Dilmah شما می‌توانید، انواع چای به شکل‌های مختلف را سفارش دهید که شامل بسیاری از مدل‌های سنتی چای در سریلانکا می‌شود. البته تمامی برگ‌های چای که در این محل مورد استقاده قرار می‌گیرد، برای خود سریلانکا بوده و مناطق مختلف در منو مشخص شده‌اند. همچنین نوشیدنی‌های مختلف شبیه به میلک شیک و ... نیز با ترکیبات چای سریلانکایی در این محل به فروش می‌رسند.

آدرس: Dutch Square, Block B, 62/2, Chatham Street

 

رستوران فنسی هتل کلمبو (Fancy Hotel)

یکی دیگر از رستوران‌های معروف سریلانکا که پسوند هتل دارد و در نزدیکی قلعه گاله واقع شده است. این محل برای صرف چای و انواع دسرهای خوشمزه‌ی سریلانکایی و البته بین‌المللی مناسب بوده اما دلیل این که ما آن را در لیست خود آورده‌ایم، یکی نوشیدن‌های محلی و دیگری همین دسرها و شیرینی‌های سریلانکایی است که در Fancy Hotel به بهترین و خوشمزه‌ترین شکل ممکن آماده و سرو می‌شوند.

آدرس: 2 Sir Chittampalam A Gardiner Mawatha, Colombo 2

 

رستوران وایت اند کو کلمبو (Whight & Co)

آخرین کافه‌ای که برای لیستمان در نظر می‌گیریم، Whight & Co بوده که از جمله قدیمی‌ترین‌ها در نوع خود به حساب می‌آید. جالب است بدانید که قهوه در گذشته‌ای دور و توسط هلندی‌ها به سریلانکا آورده شد و در سال ۱۸۶۰ این کشور به بزرگ‌ترین تولید کننده قهوه در دنیا بدل گشت تا این که یک نوع قارچ، در سال ۱۸۶۹ مزارع قهوه این کشور را نابود کرد. حالا دوباره مزارع  قهوه سریلانکا در حال بازسازی هستند و Whight & Co نیز از جمله جاهایی است که تنها با دانه‌های قهوه سریلانکایی به سرو نوشیدنی‌هایی بر پایه قهوه می‌پردازد.

 

۱۰ فعالیت جذاب و توریستی در گاله

آدرس: 24, Marine Drive, Colombo 3

۱۴ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران