معرفی ۱۴ رستوران برتر ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
معرفی ۱۴ رستوران برتر ازمیر

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است بنابراین گزینه‌های زیادی برای انتخاب بهترین رستوران در آن وجود دارد. این موضوع سبب می‌شود تا تصمیم‌گیری برای گردشگران تور ازمیر در انتخاب مکانی برای سیر کردن شکم کمی دشوار شود. هر چند اغلب رستوران‌های موجود در شهر ازمیر از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما برخی از آن‌ها با سرو غذاهایی خوشمزه در محیطی دنج و زیبا لحظات خوشی را برای شما رقم خواهند زد. اگر شما نیز دوست دارید در سفر خود به ازمیر تجربه رفتن به برترین رستوران‌های آن را داشته باشید در خواندن این مقاله ما را دنبال کنید.

 

رستوران تاواجی رجب اوستا (Tavaci Recep Usta Restaurant)

یکی از بهترین رستوران‌های ازمیر برای خوردن کباب، تاواجی رجب اوستا است. این رستوران در منطقه‌ای به نام آلسنجاق (Alsancak) واقع در مرکز ازمیر قرار گرفته شده است. این رستوران زیبا در ابتدای خط ساحلی کوردون واقع شده و سال‌ها است که در حال ارائه خوشمزه‌ترین کباب‌ها و غذاهای گوشتی در ازمیر می‌باشد. بعد از خوردن گوشت یا کباب خوشمزه در این رستوران توصیه می‌کنیم حتما دسرهای آن را به همراه چای امتحان کنید. از جمله این دسرها که از تست کردن آن پشیمان نخواهید شد، می‌توان به حلوای باقلوا و بلغور اشاره کرد. این دو انتخابی عالی برای کسانی که می‌خواهند فرهنگ غذایی ترکیه را به طور کامل تجربه کنند. از جمله غذاهای معروف در منو این رستوران تنوری و برنج، دنده و کباب بسیار خوشمزه آن است. این رستوران با داشتن چشم اندازی زیبا از ساحل و دریا همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب آماده ارائه سرویس به مشتریان خود است.

آدرس: Ataturk Cd. No: 364 Alsancak / Izmir

 

رستوران لا سیگاله (La Cigale Restaurant)

La Cigale یک رستوران فرانسوی در ازمیر است که با ارائه غذاهای خوشمزه توانسته به یکی از برترین رستوران‌های ازمیر تبدیل شود. La Cigale در منطقه ای به نام آلسنجاق (Alsancak)، مرکز ازمیر، درست در کنار مرکز فرهنگی فرانسه واقع شده است. با رفتن به مرکز فرهنگی فرانسه، می‌توانید در کلاس‌های خصوصی زبان فرانسه شرکت کنید، کتاب بخوانید و از نمایشگاه‌ها بازدید کنید. در این رستوران، می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای فرانسوی را سفارش داده و از خوردن آن‌ها با یک نوشیدنی لذیذ فوانسوی نهایت لذت را ببرید. این رستوران جز مکان‌های قدیمی در ازمیر است که چند سال پیش مورد بازسازی قرار گرفت. برای رفتن به این مکان زیبا و خوشمزه می‌توانید یک روز در میان از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ صبح به جز روزهای یکشنبه به آن مراجعه کنید.

 

دانستنی‌های مهم درباره ازمیر

آدرس: Alsancak, Kultur Mahallesi Alsancak Mahallesi Fransiz Kultur Merkezi Cumhuriyet Bulvari, D:No:152, Alsancak / Izmir

 

رستوران کافه پالازا براسری بومونتی (Cafe Plaza Brasserie Bomonti Restaurant)

برای خوردن یک وعده غذایی فوق‌العاده خوشمزه در کنار موسیقی زنده رستوران کافه پالازا براسری بومونتی گزینه‌ای بسیار مناسب در ازمیر خواهد بود. کافه پلازا، واقع در خیابان گل، شلوغ‌ترین مکان آلسانجاق، مکانی بسیار دلپذیر به ویژه برای جشن‌ها است. البته توجه داشته باشید که این رستوران همیشه مملو از مشتری بوده و در منطقه‌ای شلوغ از شهر قرار دارد. بنابراین اگر به دنبال مکانی خلوت و دنج می‌گردید بهتر است سراغ گزینه‌های دیگری برای سیر کردن شکم خود بروید. همچنین بهتر است قبل از رفتن به آن میز خود را رزرو کنید. این رستوران همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ۱۱ صبح تا ۲ بامداد باز است.

آدرس: Kultur Mah, Dr. Mustafa Enver Bey Cd. No:3/A, Alsancak / Izmir

 

رستوران لس اوردینری (Less Ordinary Restaurant)

امکان ندارد که به رستوران لس اوردینری بروید ولی عاشق فضای زیبا و غذاهای خوشمزه آن نشوید. شما می‌توانید در این رستوران قهوه، غذای، دسر و کوکتل‌های فوق‌العاده لذیذی را پیدا کرده و سفارش دهید. در کنار همه این‌ها، این رستوران محیطی آرام و دلنشین دارد. آنچه فضای رستوران را دوست داشتنی تر می‌کند باغی زیبا و خوشمنظره واقع در قسمت پشتی رستوران است. این مکان با بازسازی یک عمارت قدیمی به رستوران تبدیل شده است که دارای دو طبقه می‌باشد. علاقه‌مندان می‌توانند هم در روز و هم در شب به آنجا رفته و از فضا و غذاهای خوشمزه آن لذت ببرند. این رستوران در خیابان فرعی کوردون قرار گرفته و یافتن آن برای همه آسان نیست، بنابراین می‌توانید به دور از جمعیت توریست‌ها در یکی از برترین رستوران‌های ازمیر غذا بخورید. این رستوران هر روز باز بوده و ساعت کاری آن از ۱۱ صبح الی ۱ بامداد می‌باشد. فقط روزهای جمعه و شنبه تا ساعت ۲ بامداد باز است.

 

برترین فعالیت‌ها در سفر به ازمیر

آدرس: 1469 . Sk. No:1, 35220 Alsancak / Izmir

 

کافه رستوران 100% رست اند مور (100% Rest Cafe & More)

100 % Rest Cafe & More در آلسنجاق، درست در وسط خیابان گل واقع شده است. این مکان کمی گران‌تر از رستوران‌های کلاسیک دیگر در شهر ازمیر است. اما هزینه بالای غذاها قطعا ارزش سفارش داشته و قطعا از خوردن غذا در این مکان نهایت لذت را خواهید برد. این رستوران به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته و محیطی شیک و لوکسی را دارا است. در رستوران ۱۰۰٪ غذاهای زیادی مانند گوشت، مرغ، ماهی، همبرگر، غذاهای گیاهی و سوشی وجود دارد که می‌توانید خوشمزه‌ترین حالت آن‌ها را میل کنید. این رستوران دارای سه شعبه در ازمیر است. این رستوران همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ بامداد آماده ارائه خدمت به مشترسان خود است.

شعبه ا: Kultur Mahallesi, Dr. Mustafa Bey Caddesi, Alsancak / Izmir

شعبه ۲: Konak Mahallesi Ataturk Cad. Konak Pier Alisveris Merkezi D:No:19, D:4, Konak / Izmir

شعبه ۳: Yali Mahallesi , 6522 Sokak No:3, Karsiyaka / Izmir

 

رستوران نورث پییر (North Pier’s Restaurant)

با انتخاب رستوران رستوران نورث پییر غذای خود را در کنار دریا در اسکله شمالی ازمیر میل کنید. همانطور که از نام آن پیدا است، این رستوران در داخل اسکله کوناک، تنها مرکز خرید در منطقه آلسانجاق واقع شده است. North Pier’s با ترکیب غذاهای اروپایی و ترکی با غذاهای دریایی و شراب‌هایش بسیار در بین افراد محبوب است. از جمله معروف‌ترین غذاهای منو این رستوران می‌توان به شنیسل گوساله و غذاهای دریایی آن اشاره کرد که از محبوبیت خاصی برخودارد می‌باشد. این رستوران همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بامداد باز است. دلیل باز شدن در ساعت ۱۰ صبح قرار گرفتن آن در مرکز خرید است.

آدرس: Ataturk Caddesi, Konak Pier Alisveris Merkezi No: 19/HI-J Alsancak / Izmir

 

رستوران بی ردی اسنک اند بیتس (B’ready Snacks & Bites Restaurant)

رستوران B’ready مورد بعدی از بهترین رستوران‌های ازمیر است که با ارائه بهترین برگرها شهرت دارد. این رستوران همبرگرها و سیب زمینی سرخ شده را داخل تابه مشکی سرو می‌کنند. در این رستوران همه چیز محدود به برگرها نبوده و علاقه‌مندان می‌توانند دسرهای خوشمزه‌ای را نیز در آن پیدا کنند. بی ردی در آلسنجاق، نزدیک خیابان گل واقع شده است. این مکان روزهای دوشنبه تعطیل بوده و از سه شنبه تا یکشنبه ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب باز است.

 

گشت و گذار در ازمیر در اولین سفر

آدرس: Zuhal Yorgancioglu Sk. No:9/B, Alsancak / Izmir

 

رستوران پیزریا وندیک (Ristorante Pizzeria Venedik)

اگر به خوردن غذاهای ایتالیایی در فضایی ایتالیایی علاقه دارید رستوران پیزریا وندیک گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود. این مکان یک رستوران ایتالیایی بسیار قدیمی است که با سرو پیتزا و پاستاهای خوشمزه خود در ازمیر شهرت دارد. این رستوران تقریبا ۴۰ سال است که در ازمیر افتتاح شده و جز رستوران‌های قدیمی شهر به حساب می‌آید. با چشیدن طعم‌های خوشمزه در این مکان احساس خواهید کرد که در ایتالیا هستید. همچنین اگر به دنبال غذاهای رژیمی هستید سوپ‌های خوشمزه آن نیز می‌توانند گزینه‌های مطلوبی برای شما باشند.  این مکان همه روزه از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۲۱:۴۵ باز است.

آدرس: Kultur Mah. 1382 Sokak, Gul Sk. No:10/A-B, Alsancak / Izmir

 

رستوران چوپ چوپ (Chop Chop Restaurant)

آیا به دنبال رستورانی برای خوردن غذاهای سالم هستید؟ از غذاهای ناسالمی مثل پیتزا یا همبرگر خسته شده‌اید؟ در این صورت رستوران چوپ چوپ را به شما در بین دیگر رستوران‌های ازمیر پیشنهاد می‌کنیم. در این مکان شتهد انواع مختلفی از سالادهای خاص و خوشمزه خواهید بود. تفاوت این رستوران از دیگر مکان‌ها امکان سفارش سالاد محبوب خود با نهایت جزئیات است. یعنی شما انتخاب می کنید که دوست دارید سالاد شما چه ویژگی هایی را داشته باشد. یعنی می‌توانید سبزی‌ها، مواد تشکیل دهنده مانند پروتئین، لوبیا یا هر چیزی را که می‌خواهید انتخاب کنید و همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که چه سسی را دوست دارید روی سالاد خود بزنید. ضمنا این مکان همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱:۳۰ باز است.

آدرس: 1387 . Sk. No: 5 D:B, 35220 Alsancak / Izmir

 

رستوران مورانو (Murano Restaurant)

همان طور که گفته شد ازمیر بهترین مکان برای چشیدن طعم غذاهای لذیذ ایتالیایی است. از نظر بسیاری از گردشگران و افراد محلی مورانو بهترین رستوران ایتالیایی در ازمیر است. سبک آشپزی غذاها در این مکان الهام گرفته از غذاهای شمالی و جنوبی ایتالیا هستند. علاوه بر سرو غذا در این رستوران شما فرصت خرید انواع سس‌های ایتالیایی را خواهید داشت. این مکان نیز جز رستوران‌های ممنطقه آلسنجاق بوده و همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ نیمه شب غذاهای خوشمزه‌ای را سرو می‌کند.

 

آشنایی با بهترین سواحل ازمیر

آدرس: Kultur Mah. The Alsancak Apt, Umran Baradan Sokak No:7 A, Alsancak / Izmir

 

رستوران سوئیره (Soiree Restaurant)

سوئیره همانند رستوران North Pier در مرکز خرید Konak Pier واقع شده است. به نظر می‌رسد این رستوران نام خود را از کلمه فرانسوی soiree که در زبان فرانسوی به معنای عصر می‌باشد گرفته است. از آنجایی که این مکان در اسکله کوناک قرار دارد، می توانید منظره دریا را تماشا کنید و هوای دریا را تنفس کنید. علاوه بر خدمات ناهار و شام علاقه‌مندان می‌توانند برای خوردن صبحانه نیز مسیر این رستوران را در پیش بگیرند. سوئیره هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بامداد آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است.

آدرس: Akdeniz Mah. Ataturk Cd. No:19/l Konak Pier AVM, Alsancak / Izmir

 

رستوران کوردون ینگچ (Kordon Yengec Restaurant)

کوردون ینگچ یکی از بهترین رستوران‌های ازمیر برای خوردن غذاهای دریایی است. پیشنهاد می‌کنیم اگر عاشق ماهی و غذاهای دریایی هستید حتما در طول سفر خود سری به این رستوران که یکی از بهترین رستوران‌های دریایی ازمیر است بزنید. در کنار سرو غذاهای خوشمزه و باکیفیت یکی دیگر از قسمت‌های مورد مشتریان در این رستوران منظره زیبا و باشکوه آن است. دکوراسیون داخلی رستوران بسیار شیک است و شما در محیطی بی‌نظیر فرصت خوردن خوشمزه‌ترین ماهی‌ها را در ازمیر خواهید داشت. این رستوران همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ صبح باز است و توصیه می‌کنیم در روزهای آخر هفته برای رفتن به آن میز خود را رزرو کنید.

آدرس: Ataturk Cad. No: 314/1 Alsancak Kordon, Against Alsancak Ferry Pier, Alsancak / Izmir

 

رستوران اتمسفر ازمیر (Atmosphere Izmir Restaurant)

اتمسفر، یکی از متفاوت‌ترین رستوران‌های ازمیر است. چرا که سبک و سیاقی شبیه به رستوران‌های خیابانی دارد. در اینجا می‌توانید غذاهای لذیذ خیابانی و فست فودها و همچنین خرید غذای خود را برای میل کردن در جای دیگر انجام دهید. رستوران اتمسفر در منطقه بورنوا (Bornova) ازمیر واقع شده است، که منطقه‌ای جوان پسند در ازمیر به حساب می‌آید. غذاها در این جا بسیار متنوع بوده و شما می‌توانید با قیمت ارزان غذاهای خوشمزه خوبی را پیدا کرده و میل کنید. اتمسفر ازمیر همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب خدمات رسانی می‌کند.

آدرس: Kazimdirik Mah., Sanayi Cd. No:28/B, Bornova / Izmir

 

رستوران سوشی اژدهای قرمز (Red Dragon Sushi)

تمام رستوران‌های معرفی شده در بالا منو غذایی مربوط به غذاهای اروپایی و ترکی را به مشتریان خود سرو می‌کنند. در حالی که در شهر ازمیر رستورانی بسیار محبوب وجود دارد که انواع سوشی‌های خوشمزه‌ای را سرو می‌کند. رستوران سوشی اژدها قرمز در آلسنجاق قرار داشته و نه تنها در ازمیر بلکه در ترکیه جز بهترین‌ها به حساب می‌آید. این مکان هر روز آماده ارائه خدمات به مشتریان خود بوده و روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۱ صبح باز می شود، در حالی که در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ فعالیت خود را آغاز می کند و هر روز ساعت ۱۱ شب بسته می شود.

 

تفریحاتی جذاب در تور ازمیر

آدرس: Alsancak Efes Is Hani, Sevket Ozcelik Sk. No:57A, Konak / Izmir

 

شهر توریستی ازمیر طیف گسترده ای از رستوران ها را در خود جای داده است که هر کدام از آنها بسته به سلیقه افراد می‌تواند مورد پسند واقع گردد. ما در این مقاله سعی کردیم تا از لحاظ غذایی و مکانی محبوب‌ترین رستوران‌ها را از نظر گردشگران و بومیان منطقه گردآوری و معرفی کنیم.

۰۱ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران