معرفی ۱۱ مورد از برترین مراکز خرید ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
معرفی ۱۱ مورد از برترین مراکز خرید ازمیر

کشور ترکیه یکی از مقصدهای گردشگری محبوب و مورد علاقه ایرانیان است. همجواری با این کشور، داشتن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، سواحل زیبا و مراکز خرید بزرگ و لوکس از دلایل این محبوبیت است. گردشگرانی که به کشور ترکیه مسافرت می‌کنند، حتما تحت تاثیر مراکز خرید آن و جنس‌های لوکس از معتبرترین برندها قرار گرفته و خرید می‌کنند. یکی از شهرهای ترکیه که به واسطه داشتن مراکز خرید بزرگ و لوکس مورد توجه است، شهر ازمیر می‌باشد. شهر ازمیر از نظر مساحت، سومین شهر ترکیه بوده و اقتصاد قوی‌ دارد. همچنین از نظر تاریخی و مناطق تفریحی هم جزو شهرهای برجسته و مهم ترکیه محسوب می‌شود. از این رو بعد از شهرهایی همچون استانبول و آنتالیا، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم شما عزیزانی که قصد سفر با تور ازمیر را دارید، با برتربن مراکز خرید ازمیر آشنا کنیم.

 

برترین مراکز خرید ازمیر

اگر در سفر به ترکیه قصد خرید دارید، شهر ازمیر می‌تواند مقصد خوبی باشد. این شهر با داشتن مراکز خرید از بازارهای سر پوشیده و باز محلی گرفته تا مراکز خرید لوکس و شیک، از قطب‌های تجاری ترکیه محسوب می‌شود. شما به محض ورود به ازمیر متوجه این مراکز خرید خواهید شد. زیرا در همه جای شهر به چشم می‌خورند. در ازمیر می‌توانید از جنس‌های ارزان و معمولی گرفته تا جنس‌های گران قیمت از معتبرترین و بهترین برندهای دنیا را تهیه کنید. در زیر بهترین و برترین مراکز خرید ازمیر را معرفی کرده‌ایم:

۱. مرکز خرید اوپتیموم اوت لت (Optimum Outlet Shopping Center)

مرکز خرید اپتیموم اوت لت یک مجموعه تجاری تفریحی واقعی است. در این مجموعه علاوه ‌بر فروشگاه‌ها، مجموعه‌ای از رستوران و فود کورت با منوی بسیار متنوع و کیفیت بالا، یک شهر بازی، پیست اسکیت، کافه تریا و... وجود دارد. بنابراین تنها با مراجعه به این مرکز می‌توانید بسیاری از نیازها و کارهای خود را در یک روز انجام دهید. در این مجموعه فروشگاه‌های بسیار زیادی از مشهورترین و معتبرترین برندهای پوشاک، لوازم آرایش، لوازم الکترونیکی، ساعت، کفش و ... نیز وجود دارند و شما می‌توانید بسیاری از کالاهای مورد نظرتان را تنها با مراجعه به یک مجموعه خرید تهیه کنید. اوپتیموم اوت لت در ۵ طبقه بنا شده و طراحی بسیار زیبا دارد. به گونه‌ای که هدف بسیاری از افراد برای مراجعه به این مرکز مشاهده آن است. ساخت این مرکز خرید مدت زمان زیادی طول کشید؛ اما به عقیده خیلی‌ها واقعا ارزش آن را داشته است.

 

آشنایی با معروف‌ترین موزه‌های ازمیر

 

۲. مرکز خرید آگورا ازمیر (İzmir Agora Mall)

مرکز خرید آگورا یک مرکز تجاری بسیار شیک و بزرگ در تور ازمیر است و جز فروشگاه‌های پر رفت و آمد این شهر محسوب می‌شود. آگورا فروشگاه برندها است و نزدیک به ۲۰۰ برند معتبر جهانی در کالاها و اجناس مختلف در این مجموعه فروشگاه وجود دارند. آگورا یک مرکز خرید جامع برای گردشگران و خود اهالی ازمیر است. زیرا تقریبا هر کالایی را می‌توان در آنجا پیدا کرد. شما می‌توانید لباس‌هایی از برندهای معتبر، کیف‌های برند و کفش‌های چرم دست دوز را از آگورا بخرید. اگر به دنبال بهترین لوازم‌ آرایشی‌ها هستید و یا می‌خواهید لوازم الکترونیکی خریداری کنید، باز هم آگورا را پیشنهاد می‌کنیم. در این مجموعه تجاری علاوه بر فروشگاه‌ها می‌توانید از خوردن غذاهای ترکی و یا غذاهای بین‌المللی لذت ببرید. در این مجموعه رستوران‌هایی با غذای متنوع و بسیار با کیفیت وجود دارند که سطح رضایت از این مرکز خرید را بالا برده‌اند.

 

۳. بازار و مرکز خرید کمرالتی (Kemeralti Market and Shopping Center)

مرکز خرید و یا بازار کمرالتی یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ازمیر است که در منطقه‌ای قدیمی، شلوغ و پر رفت و آمد شهر بنا شده است. این مجموعه در قدیم کاروانسرا بوده و محل اطراق کاروان‌ها در شهر ازمیر بوده است. هنوز هم در اطراف این بازار مکان‌های تاریخی و قدیمی زیادی وجود دارند. به گونه‌ای که مقصد بسیاری از گردشگران و توریست‌های ازمیر است. این کاروانسرای قدیمی پس از مدتی بازسازی شده و به یک بازار و مرکز خرید در قلب ازمیر تبدیل شده است. در این بازار قدیمی شما می‌توانید محصولات متنوعی را همچون لباس، صنایع دستی ترکیه، خوراکی‌های محلی ترکیه و ازمیر و ... را تهیه کنید. کمرالتی مکانی مناسب برای خرید انواع سوغاتی است؛ زیرا جز مراکز خرید خیلی لوکس به حساب نمی‌آید و قیمت مناسبی دارد.

 

معرفی ۱۴ رستوران برتر ازمیر

 

۴. مجتمع تجاری فروم برنوا (Forum Bornova Commercial Complex)

مجتمع تجاری فروم برنوا یکی از بهترین، مدرن‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید شهر ازمیر است. این مجموعه که به صورت روباز طراحی شده است، دارای طراحی و معماری فوق‌العاده چشم نواز و زیبایی است. به گونه‌ای که گردشگران زیادی تنها با هدف مشاهده معماری و لذت بردن از فضای این مجتمع، به آنجا می‌روند. فروم برنوا در مساحتی در حدود دویست هزار متر مربع طراحی و بنا شده است و جز بزرگترین مرکزهای خرید ترکیه محسوب می‌شود. این مرکز دارای فروشگاه‌های زیادی است. به طوری که بسیاری از برندهای معتبر دنیا از پوشاک گرفته تا ساعت و کیف و کفش و لوازم آرایشی در این مرکز خرید دارای نمایندگی هستند. به طورکلی این مجموعه جز مراکز لوکس و گران قیمت محسوب می‌شود. علاوه بر فروشگاه در این مجموعه اماکن تفریحی، رستوران و کافه هم وجود دارد و یک مجموعه کاملا تجاری تفریحی به حساب می‌آید. فروم برنوا در منطقه اژه‌ ازمیر بنا شده است.

 

۵. مرکز خرید آسماچاتی (Asmacati shopping center)

یکی دیگر از شیک‌ترین مراکز خرید شهر ازمیر، مرکز خرید آسماچاتی است. این مرکز خرید شامل فروشگاه‌های زیادی با کاربری متنوع است. یعنی شما می‌توانید هر کالایی را که می‌خواهید از این مرکز تهیه کنید. این مرکز خرید از فروشگاه‌های پوشاک گرفته تا لوازم برقی و الکترونیکی را شامل می‌شود. به علاوه تعداد زیادی رستوران و کافه هم در این مجموعه تجاری به چشم می‌خورد. در این مجموعه باشگاه‌های ورزشی و تناسب اندام هم برای رفاه شهروندان وجود دارد. در واقع در این مکان با یک مرکز خرید با کاربری‌های مختلف روبرو خواهید شد که به بسیاری از نیازهای شما پاسخ خواهد داد.

 

۱۰ رستوران غذای دریایی برتر ازمیر

 

۶. مرکز خرید میدیا (Media Shopping Center)

مرکز خرید میدیا یا میدیا مارکت یکی از مراکز عرضه بسیار بزرگ لوازم الکترونیکی در شهر ازمیر و حتی ترکیه است. شما می‌توانید از این مجموعه تجاری انواع کالای دیجیتال و الکترونیکی که می‌خواهید را تهیه کنید. در این مرکز از لوازم خانگی برقی گرفته تا گوشی و لپ تاپ و ... عرضه می‌شود. اگر قصد خرید کالاهای دیجیتال کوچکی همچون گوشی، سشوار و ... دارید، مرکز خرید میدیا زحمت شما را برای گشتن در بازار و پیدا کردن محصول کم می‌کند، زیرا هر آنچه که می‌خواهید را می‌توانید از این مرکز به راحتی تهیه کنید. در این مجموعه بزرگترین و معتبرترین برندهای لوازم الکتریکی موجود است.

 

۷. مجموعه تجاری تفریحی اژه پارک (Aegean Commercial Complex)

مجموعه تجاری تفریحی اژه پارک ازمیر ساختمانی دو طبقه است که در آن می‌توان اجناسی هم چون پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، ساعت، کیف و کفش، بدلیجات، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و ... را در بالاترین کیفیت و از معتبرترین برندهای ترکی و خارجی تهیه کرد. این مجموعه علاوه‌ بر فروشگاه‌های زیاد با اجناس متنوع، دارای رستوران، کافه، سینما، شهربازی برای کودکان، سالن بیلیارد و بویلینگ هم می‌باشد. بنابراین این مجموعه علاوه ‌بر یک مجموعه تجاری، یک مجموعه بزرگ تفریحی هم به حساب می‌آید. بنابراین چه قصد گشت و گذار دارید و چه می‌خواهید خرید کنید، مرکز خرید اژه پارک جای مناسبی است.

 

۸. مرکز تفریحی و تجاری هیلتون (Hilltown Karşıyaka AVM)

مرکز خرید هیلتون یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید ترکیه است. در این مرکز خرید لوکس قیمت‌ها بالا هستند، زیرا بیشتر برندهای معتبر دنیا در این مرکز خرید، نمایندگی دارند و محصولات خود را عرضه می‌کنند. در این مجموعه لوکس و بزرگ علاوه ‌بر مغازه‌های شیک از محصولات مختلف، زمین بازی کودکان، بازی‌های آبی کودکان، رستوران‌های شیک با منوی بین‌المللی و یک سینمای بزرگ نیز به چشم می‌خورد. توصیه می‌کنیم اگر به دنبال خرید وسایل لوکس و برند هستید یا می‌خواهید ضمن چرخیدن در بازار، حوصله فرزندانتان نیز سر نرود، حتما از مرکز تفریحی و تجاری هیلتون دیدن کنید.

 

دانستنی‌های مهم درباره ازمیر

 

۹. بازار ساحلی کناک پیر (Konak Pier Beach Market)

مرکز خرید با بازار ساحلی کوناک پیر یک مجموعه تجاری است که در کنار ساحل ساخته شده و حالتی جزیره‌ای دارد. منظره این بازار بسیار زیبا است و توصیه می‌کنیم حتی اگر نمی‌خواهید خرید کنید، حتما به آن سر بزنید و از چشم انداز آن، بخصوص هنگام غروب لذت ببرید. کوناک پیر توسط طراح برج ایفل یعنی گوستاو ایفل طراحی شده است و معماری بسیار جذابی دارد. می‌توان انواع پوشاک، ساعت و اکسسوری‌های لوکس، زیورآلات و ... را در کناک پیر تهیه کنید. این مرکز خرید علاوه‌ بر انواع مغازه‌های رنگارنگ با محصولات متنوع، دارای رستوران‌ها و کافه‌های زیادی است که شما می‌توانید در آن‌ها بشینید و در حین خوردن غذا یا یک نوشیدنی از منظره زیبای بازار و ساحل هم لذت ببرید. این مجموعه با مرکز تجاری کمرالتی فاصله زیادی ندارد.

 

۱۰. مرکز خرید اوت لت سلوی (Selway Outlet Shopping Center)

اوت لت سلوی یک مجموعه تجاری در ازمیر است که در دو طرف یک خیابان قرار گرفته است. یعنی این مرکز دارای دو بخش جدا از هم است که توسط یک پل به هم متصل شده‌اند. شما می‌توانید در این مجموعه همیشه شاهد تخفیفات محصولات مختلف به خصوص حراج‌های فصل باشید. در اوت لت سلوی می‌توانید انواع لباس و پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، انواع اکسسوری، کفش و حتی لوازم برقی و خانگی را از معتبرترین برندها و تولید کنندگان خارجی و همچنین داخلی ترک را پیدا کنید. این مجموعه علاوه ‌بر فروشگاه‌های مختلف دارای فود کورت هم می‌باشد. همچنین در این مجموعه تجاری بزرگ و لوکس ابزار تفریحی مختلفی نیز وجود دارند و شما می‌توانید در صورتی که احساس خستگی کردید، در آنجا نفسی تازه کنید.

 

برترین فعالیت‌ها در سفر به ازمیر

 

۱۱. بازار و خیابان خرید کارشی یاکا (Karsiyaka Market and Shopping Street)

کارشی یاکا یک خیابان نسبتا بزرگ در شهر ازمیر است که به نحوی یک بازار محسوب می‌شود، زیرا در دو سمت این خیابان مغازه‌هایی کوچک و بزرگ وجود دارند که انواع محصولات مختلف را عرضه می‌کنند. در این مغازه‌ها شما می‌توانید محصولات مورد نظر خود را از لباس گرفته تا کیف و کفش و لوازم آرایشی از برندهای معتبر ترکی و خارجی، تهیه کنید. همچنین در این خیابان تعدادی کافه و رستوران هم وجود دارد. شما می‌توانید در روزهای گرم تابستان پس از یک خرید طولانی در یکی از کافه‌های خیابان کارشی یاکا بنشینید و نوشیدنی خنک بنوشید. همچنین بوی غذاهای مطبوعی همچون کباب ترکی، شما را به رستوران‌های آن می‌کشاند.

 

کلام آخر

شهر ازمیر یکی از شهرهای ترکیه است که به واسطه مراکز خرید مختلفی که دارد، مقصد گردشگران کشورهای مختلف است. در این شهر مراکز خرید و بازارهای متنوعی دارد و شما هر نوع کالایی را که بخواهید از پوشاک گرفته تا لوازم و آرایش و حتی لوازم الکترونیکی از مراکز خرید ازمیر تهیه کنید. همچنین این شهر بازارهایی محلی با قیمت پایین، مراکز خرید معمولی و مجموعه‌های تجاری فوق لوکس هم دارد و شما با هر موقعیت و سطح مالی می‌توانید از آنجا خرید کنید. بسیاری از گردشگران و توریست‌ها و همچنین مردم خود ترکیه، بازارهای ازمیر را با شهر استانبول قابل مقایسه می‌دانند و از نظر آن‌ها مراکز خرید ازمیر چیزی کم از مراکز خرید استانبول ندارد.

 

گشت و گذار در ازمیر در اولین سفر

۰۶ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران