معرفی برترین مراکز خرید در ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معرفی برترین مراکز خرید در ایران

خرید کردن برای بسیاری از گردشگران، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در طول سفر به شمار می‌رود. خیلی از شهرهای گردشگرپذیر بزرگ دنیا، مراکز خریدی عظیم و مملو از فروشگاه‌ها و بخش‌های تفریحی دارند. خوشبختانه در سال‌های اخیر، مراکز خرید بزرگ و کوچک بسیاری در شهرهای مختلف ایران نیز ساخته شده که در مقاله امروز، ما به معرفی برترین‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

مرکز خرید ارگ، تهران

یکی از برترین مراکز خرید ایران، ابتدا قرار بود یک پارکینگ طبقاتی باشد، اما قبل از اجرای پروژه، به یک مرکز خرید تغییر پیدا کرد و حالا با مساحتی بالغ بر ۷۵ هزار متر در منطقه تجریش تهران، یکی از بهترین‌ها و پرطرفدارترین‌ها در پایتخت است. این مکان مجموعه‌ای بزرگ از انواع فروشگاه‌ها، ۲ کافی شاپ، فود کورت، رستوران، آمفی تئاتر و بخش‌های دیگر داشته و همچنین به جاهایی همچون بازار سنتی تجریش نیز نزدیک است.

 

آرامگاه شجریان در مشهد مقدس

آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان سعد آباد

 

سام سنتر، تهران

این مجتمع تجاری، با طراحی زیبایی که دارد یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید در تهران محسوب می‌شود. مکانی که در ۹ طبقه ساخته شده و اگر چه فروشگاه‌های کم تعدادی دارد، اما کیفیت بالای آن‌ها باعث شده تا خریدارانی خاص به مجتمع تجاری سام رجوع کنند. البته یکی دیگر از نکاتی که باعث شده این مکان تا این حد پرطرفدار باشد، رستوران بسیار زیبای ایوان و کافه سام و چند کافه و رستوران دیگر است که همگی طرفداران زیادی دارند.

آدرس: تهران، الهیه، خیابان فرشته

 

مرکز خرید پالادیوم، تهران

یکی دیگر از مراکز خرید لوکس تهران که مساحتی به اندازه ۱۵۰ هزار متر مربع داشته و در زعفرانیه ساخته شده است. این مکان جذاب در ۶ طبقه خود بیش از ۲۰۰ فروشگاه، چندین رستوران و کافی شاپ، یک هایپر مارکت بزرگ، فروشگاه کتاب و بزرگ‌ترین فروشگاه اسباب بازی منطقه را در اختیار دارد. برندهای مطرح زیادی در مرکز خرید پالادیوم حضور دارند و جشنواره‌های متنوعی نیز در دوره‌های مختلف در این مکان برگزار می‌شود.

 

لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل‌های کیش

آدرس: تهران، خیابان مقدس اردبیلی، بعد از میدان الف، جنب کوچه عروضی

 

مجتمع تجاری مدرن الهیه، تهران

مجتمع تجاری مدرن الهیه، حدود یک دهه است که در این بخش از تهران فعالیت دارد و در زمینی به مساحت ۱۹۱۵ متر مربع و در ۱۱ طبقه ساخته شده است. به غیر از ساختمان‌های اداری، مجموعا ۴۰ واحد تجاری در این مکان وجود دارد که بیشترشان به برندهای پوشاک اختصاص دارد.

آدرس: تهران، الهیه، بلوار آفریقای شمالی، مقابل خیابان گلنار

 

مجتمع تجاری کوروش، تهران

مجتمع تجاری کوروش از جمله بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران و از معروف‌ترین‌ها به حساب می‌آید. البته این مکان به بخش‌های مختلفی از جمله پاساژ اصلی، واحد‌های اداری، پارکینگ عمومی، پردیس سینمایی و شهربازی تقسیم شده که هر کدام ساعت کاری متفاوتی دارند. اما همین تنوع باعث می‌شود تا مجتمع تجاری کوروش که مجموعه‌ای بسیار جذاب از انواع فروشگاه‌ها را میزبانی می‌کند، به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید ایران برشماریم.

 

معرفی بهترین کشتی‌های تفریحی کیش

آدرس:  تهران، بزرگراه شهید ستاری، خیابان پیامبر مرکزی، شماره ۵۷

 

اصفهان سیتی سنتر، اصفهان

بزرگ‌ترین مرکز خرید اصفهان از جمله بزرگ‌ترین و البته جذاب‌ترین مراکز خرید در ایران نیز به حساب می‌آید. جایی که در ۷ طبقه ساخته شده و جدا از فروشگاه‌های بسیار زیاد و متنوعی که دارد، یک هایپر مارکت بزرگ، چندین رستوران و کافی شاپ، شهر بازی، مجموعه سینمایی، سالن همایش، موزه، زمین اسکواش و خیلی چیزهای دیگر را نیز میزبانی می‌کند و به راحتی می‌توان یک روز کامل شما در سفر به اصفهان را به خود اختصاص دهد.

آدرس: اصفهان، بزرگراه دستجردی به سمت شیراز، بعد از سپاهان شهر، مجموعه سیتی سنتر

 

مجتمع خلیج فارس، شیراز

خلیج فارس یکی دیگر از بزرگ‌ترین مراکز خرید ایران است که با داشتن ۲۵۰۰ فروشگاه بزرگ و کوچک، مکانی عظیم به حساب می‌آید. این مکان ششمین مرکز خرید بزرگ در تمام دنیاست و وسعتی به اندازه ۵۰۰ هزار متر مربع دارد. جدا از فروشگاه‌هایی که ازآن‌ها یاد کردیم، دارای مجموعه سینمایی، هایپرمارکت، سالن‌های ورزشی مختلف، شهربازی و البته یک هتل ۵ ستاره نیز هست. در بیرون نیز با داشتن یک آبنمای بزرگ و موزیک و طراحی فوق‌العاده از که از سازه‌های تخت جمشید الهام گرفته شده، به شکل زیبایی خودنمایی می‌کند.

 

برآورد کلی هزینه‌های سفر به مشهد

آدرس: شیراز، بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا

 

مجتمع آرمان، مشهد

آرمان را باید به نوعی برترین مرکز خرید مشهد به حساب آورد. جایی نزدیک به حرم مطهر امام رضا (ع) که ۳۵۹ فروشگاه به همراه یک هتل و واحد‌های مسکونی در خود دارد. این مجموعه با طراحی داخلی فوق‌العاده زیبا و صخره‌های بزرگ و کنده‌کاری‌هایی که در آن تعبیه شده، جایی عالی برای گشت و گذار و خرید در تور مشهد به حساب می‌آید.

آدرس: مشهد، خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش

 

مرکز خرید سارینا یک، کیش

همه‌ی ما کیش را به بازارها و مراکز خریدش می‌شناسیم. اما از میان تمامی مراکز خرید جزیره‌ی زیبای کیش، پیشنهاد می‌کنیم در تور کیش، حتما سری به مرکز خرید سارینا یک بزنید که در ۱۰ طبقه ساخته شده بزنید و از فروشگاه‌های پرتعداد، رستوران‌هایی با چشم انداز دریا و بخش‌های مختلف آن، دیدن نمایید.

 

لذیذترین غذاهای محلی در سفر با تور مشهد

آدرس: کیش، اراضی شرقی جزیره کیش، بلوار خیام، روبروی هتل ارم

۰۸ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران