۱۰ رستوران غذای دریایی برتر ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
۱۰ رستوران غذای دریایی برتر ازمیر

شهر زیبای ازمیر با سواحل زیبا و نیلگون خود توانسته به یکی از اولین انتخاب گردشگران داخلی و خارجی ترکیه تبدیل شود. یکی از اصلی‌ترین تفریحاتی که در سفر به شهرهای ساحلی باید انجام داد رفتن به رستوران‌های دریایی و خوردن تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای مخصوص است. بنابراین در تور ازمیر نیز توصیه می‌کنیم حتما سری به رستوران‌های غذای دریایی آن زده و شکم خود را با ماهی  دیگر غذاهای دریایی خوشمزه سیر کنید. اما اگر برای بار اول قصد سفر به این شهر توریستی را دارید و با رستوران‌های آن آشنا نیستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از بهترین رستوران غذای دریایی ازمیر آشنا کنیم.

 

رستوران شماره ۱۷ (No 17 Restaurant)

رستوران شماره ۱۷ مکانی بسیار زیبا برای خوردن غذاهای دریایی در ازمیر است. این رستوران در محله معروف سیجاجیک ازمیر قرار گرفته و با داشتن یک تراس بزرگ و صندلی‌هایی زیر درختان با نور ملایم چراغ‌ها توانسته مورد پسند اکثر مشتریان قرار بگیرد. در این رستوران شما می‌توانید در کنار خوردن غذاهای خوشمزه دریایی از موسیقی زنده سنتی ترکی نیز لذت ببرید. این رستوران سبک بسیار زیبایی دارد، که مطمئنا عاشق آن خواهید شد. گارسون‌ها به بهترین نحو خدمات خود را ارائه می‌دهند. رستوران شماره ۱۷ مکانی بی‌نظیر برای خوردن انواع غذاهای دریایی به سبک مدیترانه‌ای و ترکی است. حتی اگر قصد خوردن غذا نیز نداشته باشید می‌توانید به آنجا رفته و با سفارش یک نوشیدنی خوشمزه از خود پذیرایی کنید.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های ازمیر

آدرس: Sigacik Mahallesi, 129 Sokak No: 58 Kale içi, Sigacik 35460 Turkey

 

رستوران فاوا (Fava Restaurant)

اگر به دنبال رستوران دریایی در ازمیر هستید که ناهار و شام خوشمزه‌ای را بتوانید تا دیروقت میل کنید رستوران فاوا را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران دارای صندلی در فضای باز، صندلی‌های مخصوص کودک برای آسایش پدران و مادران و سرو انواع نوشیدنی‌ها می‌باشد. همچنین در طول ساعاتی که در این رستوران حضور دارید می‌توانید از وای فای رایگان آن استفاده کنید. رستوران فاوا در قلب منطقه معروف آلاچاتی (Alacati)، در امتداد یک خیابان سنگفرش شده مخصوص عابران پیاده قرار دارد. در روزهایی که شرایط آب و هوایی مساعد باشد ارائه خدمات در فضای باز ارائه می‌گردد. غذاهای دریایی سرو شده در رستوران فاوا به سبک مدیترانه‌ای طبخ می‌شوند که قطعا مورد پسند شما واقع خواهند شد.

آدرس: Kemalpasa Caddesi, No:108, Alacati, Cesme 35937 Turkey

 

رستوران لاگادا (Lagada restaurant)

اگر دوست دارید از امکاناتی نظیر اینترنت، پریز برق و ... برخوردار بوده و غذایی خوشمزه و دریایی را در کنار آب میل کنید قطعا رستوران لاگادا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این رستوران دارای کارکنانی فوق‌العاده خوش برخورد بوده و همه چیز را برای خوردن غذایی خوشمزه در محیطی دنج و دوست داشتنی برای شما فراهم می‌کنند. تنوع بسیار زیادی در منو غذایی این رستوران وجود داشته و از همه مهم‌تر از موقعیت مکانی زیبا عالی برخوردار است. غذاها در این رستوران به سبک مدیترانه‌ای و ترکی تهیه می‌گردند. شما می‌تواند هر دو وعده ناهار و یا شام را در این رستوران میل کنید.

 

گشت و گذار در ازمیر در اولین سفر

آدرس: Alacati Mahallesi, 18000/1 Sokak No: 4/13, Alacati, Cesme 35350 Turkey

 

رستوران ینگچ (Yengec Restaurant)

ینگچ در زبان ترکی استانبولی به معنای خرچنگ است. پس همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این رستوران مکان مناسبی برای خوردن انواع غذاهای دریایی لذیذ از ماهی گرفته تا خرچنگ است. رستوران ینگچ دارای فضایی بسیار زیبا بوده و در کنار منو غذایی خود منویی گسترده از انواع نوشیدنی‌ها را نیز دارد. بدون اغراق شما با نگاه کردن به منو غذایی در این رستوران با بیش از ۱۰۰ نوع غذا و پیش غذا روبرو خواهید بود. توجه داشته باشید که اگر قصد رفتن به این رستوران را دارید حتما از قبل برای رزرو میز در آن اقدام کنید تا با مشکل مواجه نشوید. ینگچ مکانی فوق‌العاده برای خوردن ناهار، شام و نوشیدنی به سبک غذاهای دریایی مدیترانه‌ای و ترکی است.

آدرس: Iskele Mah. 2121 Sok. No. 6/1, Urla 35440 Turkey

 

کافه رستوران تات (Tat Cafe Restaurant)

صندلی در فضای باز، تلویزیون ال سی دی بزرگ، صندلی‌های مخصوص کودک، سرو انواع نوشیدنی‌های خوشمزه و غذاهای دریایی لذیذ همگی از جمله چیزهایی هستند که در کافه رستوران تات در اختیار شما عزیزان قرار خواهند گرفت. این رستوران فضای بسیار مناسبی را برای خوردن یک وعده غذای خانوادگی را دارا می‌باشد. سال تاسیس کافه رستوران تات به سال ۱۹۹۴ میلادی برمی‌گردد. از همان سال‌ها با سرو انواع غذاهای لذیذ دریایی در محیطی دوست داشتنی توانسته به یکی از بهترین رستوران‌های دریایی ازمیر تبدیل شود. سبک غذاهای طبخ شده در کافع رستوران تات به صورت اروپای شرقی بوده و اغلب محصولات دریایی به صورت باربیکیو و گریل عرضه می‌شوند. تات محیطی خوب برای خوردن وعده غذایی در قالب شام، عصرانه و نوشیدنی است.

آدرس: Ataturk Mh., Cengiz Topel Cd. No:19, Selcuk 35920 Turkey

 

رستوران لببلی میهنه (Leblebili Meyhane Restaurant)

از دیگر گزینه‌های پیشنهادی در دسته بهترین رستوران غذای دریایی در ازمیر، رستوران لببلی میهنه است. این رستوران دارای محیطی برای سرو غذا در فضای باز بوده و از خدمات رفاهی بالایی برای مشتریان خود برخوردار است. آنچه این رستوران را برای مسافران جذاب کرده بار کامل آن می‌باشد. به این صورت که شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌ها را مطابق با سلیقه و مزاج خود انتخاب کرده و سفارش دهید. به دلیل محبوبیت بالای این رستوران توصیه می‌کنیم در روزهای تعطیلات آخر هفته قبل از رفتن به آن رزرواسیون لازم را انجام دهید. از جمله انواع غذاهای موجود در منو غذایی رستوران لببلی میهنه می‌توان به غذاهای دریایی ترکی و مدیترانه‌ای اشاره کرد. مهم نیست که کی احساس گرسنگی می‌کنید؛ زیرا این رستوران آماده ارائه خدمات در هر سه وعده ناهار، عصرانه و شام است.

 

بهترین سایت‌های کمپینگ در ازمیر

آدرس: Kemalpasa Cad. No:33/A AlacatI, Alacati, Cesme 35930 Turkey

 

رستوران فوکای (Fokai Restaurant)

مورد بعدی از بهترین رستوران غذای دریایی ازمیر، رستوران فوکای نام دارد. این رستوران با داشتن فضا و منظره‌ای مشرف به بندر قطعا شما را شیفته خود خواهد کرد. در صورتی که رستوران فوکای را برای میل کردن انواع غذاهای دریایی انتخاب کردید این امکان را خواهید داشت که در صندلی‌های قرار گرفته در فضای آزاد نشسته و در محیطی دوست داشتنی و هوای آزاد غذای خود را میل کنید. از دیگر امکانات این رستوران می‌توان به وای فای رایگان نیز اشاره کرد. بنابراین شما می‌توانید ساعت‌ها در یکی از صندلی‌های آن نشسته در دنیای مجازی پرسه بزنید و یا کارهای مربوط به اینترنت خود را انجام دهید. انواع غذاهای دریایی مدیترانه‌ای و ترکی که در وعده‌های غذایی ناهار و شام تا آخر شب سرو می‌شوند قطعا شما را مجذوب خود خواهند کرد.

آدرس: Ataturk Mah. 121. Sok. No:8 Foca Merkez, Foca, Foca Turkey

 

رستوران کوردون ینگچ (Kordon Yengec Restaurant)

آیا دیر وقت شده و شما هنوز رستورانی را برای خوردن غذای دریایی در ازمیر پیدا نکرده‌اید؟ پیشنهاد ما به شما رستوران کوردون ینگچ است. این رستوران انواع غذاهای دریایی مدیترانه‌ای و ترکی را تا دیر وقت سرو می‌کند. سرو غذا تا دیر وقت و صندلی در فضای باز، سرو انواع نوشیدنی‌ها و وای فای رایگان از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این رستوران دریایی در ازمیر می‌باشند. البته توجه داشته باشید که قیمت غذاها می‌توانند کمی از آنچه که انتظار دارید بالاتر باشند. اگر بدون رزرو صندلی به این رستوران رفتید خود را برای اینکه باید مدت زیادی منتظر بمانید تا یک میز خالی پیدا شود، آماده کنید.

 

گردش ۴۸ ساعته در ازمیر

آدرس: Ataturk Cad. No: 314/A 1 Kordon Alsancak, Alsancak Vapur Iskelesi Karsisi, Izmir Turkey

 

رستوران دنیز (Deniz Restaurant)

دنیز در زبان ترکی استانبولی به معنای دریا است. پس از نام آن می‌توان متوجه شد که این رستوران می‌تواند مکان مناسبی برای خوردن غذای تازه و لذیذ دریایی در ازمیر باشد. انواع غذاهای دریایی طبخ شده به سبک مدیترانه‌ای، اروپایی، ترکی و سوپ‌ها در منو غذایی رستوران دنیز به چشم می‌خورند که سفارش هر کدام از آن‌ها شما را پشیمان نخواهد کرد. این رستوران نیز در فصل‌های گرم سال صندلی در فضای باز داشته و مشتریان می‌توانند ساعت‌ها در هوای آزاد نشسته و با سفارش غذا و نوشیدنی‌های لذیذ از خود پذیرایی کنند. علاقه‌مندان می‌توانند در این رستوران غذاهای دریایی لوکس و خوشمزه‌ای را با قیمت مناسب برای وعده‌های ناهار و شام سفارش داده و میل کنند.

آدرس: Ataturk Caddesi, No:188/B Izmir Palas Oteli, Alsancak, Izmir 35220 Turkey

 

رستوران فردی بابا (Ferdi Baba Restaurant)

آخرین مورد از بهترین رستوران غذای دریایی ازمیر که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، رستوران فردی بابا است. رستوران فردی بابا جز رستوران‌هایی است که از محیطی صمیمی برخوردار می‌باشد. البته باید در نظر داشته باشید که اگر به دنبال مکانی لوکس و سرویس‌دهی بسیار کامل هستید این رستوران مناسب شما نخواهد بود. این رستوران نیز دارای صندلی در فضای باز بوده و از وای فای رایگان برخوردار است. رستوران فردی بابا تا نیمه‌های شب باز بوده و شما تا دیر وقت نیز اگر احساس گشنگی داشتید می‌توانید به آنجا رفته و غذاهای دریایی، مدیترانه‌ای و ترکی را بسته به سلیقه خود سفارش داده و نوش جان کنید. به عنوان نکته آخر در این رستوران نباید انتظار انواع مختلفی از نوشیدنی‌ها را داشته باشید. همچنین پرداخت انعام به مبلغ ۱۰ درصد هزینه غذاها در فردی بابا اجباری است.

 

بهترین قهوه‌ها در ۸ کافه‌ی ازمیر

آدرس: Alacati Yat Limani G-2, Alacati, Cesme Turkey

۱۷ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران