معرفی فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
معرفی فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

فرودگاه ازمیر از بهترین فرودگاه‌های ترکیه است که در صنعت گردشگری این کشور به دلیل خط اتصال به شهرهای ساحلی دریای اژه نقش مهمی را ایفا می‌کند. یکی از مهم‌ترین شهرهایی که گردشگران با استفاده از فرودگاه عدنان به آن سفر می‌کنند کوش آداسی است. بنابراین شناخت این پایانه هوایی برای مسافران تور کوش آداسی ضروری به نظر می‌نظر می‌رسد. فرودگاه بین‌المللی ازمیر که به فرودگاه عدنان مندرس هم شناخته می‌شود، در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب مرکز ازمیر واقع شده است. ما در اینجا به معرفی و ویژگی‌های این فرودگاه می‌پردازیم.

 

معرفی فرودگاه عدنان

فرودگاه عدنان ازمیر بیرون شهر و در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شهر در منطقه‌ای به نام قاضی‌امیر واقع شده است. این فرودگاه در ۲۹ ماه می‌ سال ۱۹۸۴ آغاز گردید و سرانجام در اکتبر سال ۱۹۸۷ افتتاح شد. این ترمینال مسافربری که در مساحتی ۷٫۵۱۸٫۸۷۵ متر مربعی ساخته شده دارای ۲ مسیر ۳٫۲۴۰ متری است. با این که فرودگاه ازمیر دارای قدمت تاریخی است، اما بخش جدید آن در سال ۲۰۰۶ برای پروازهای خارجی افتتاح گردید. طبق آمار و ارقام رسمی منتشر شده این پایانه مسافربری هوایی در حال حاضر از لحاظ تردد مسافران در رتبه پنجم و از نظر حمل و نقل بار در دره چهارم کشور قرار دارد. در حال حاضر پروازهای زیاد داخلی و خارجی مختلفی در این فرودگاه جریان دارد که شامل پروازهایی از ایران با پروازهای مستقیم ایرلاین‌های مختلف می‌شود. شرکت هواپیمایی ماهان ایر، شرکت هواپیمایی قشم ایر، ترکیش ایر لاینز و فری ‌برد ایرلاینز از جمله این شرکت‌های فعال در این مسیر هستند.

 

ازمیر از دیرباز تا امروز

امکانات و ویژگی‌های فرودگاه عدنان

فرودگاه بین‌الملی ازمیر دارای دو ترمینال مختلف است که یکی از آن‌ها مربوط به پروازهای داخلی و دیگری مختص پروازهای خارجی است. ترمینال مسافربری بین‌المللی که در سال ۲۰۰۶ با بودجه ۱۵۰ میلیون یورویی احداث شد، از طریق راهروهای مشترک به ترمینال اولیه یا داخلی وصل شده است.

  • اینترنت و وای‌فای در فرودگاه

عدنان ترمینالی شلوغ و پیشرفته است که سعی کرده تمامی امکانات مورد نیاز مسافران از جمله اینترنت رایگان را در اختیار مسافران قرار دهد. به این ترتیب در سراسر محوطه فرودگاه ازمیر دسترسی به اینترنت مقدور است.

  • خدمات پولی، بانکی و تبادل ارز

خوشبختانه در فرودگاه ازمیر شما با هیچ مشکل مالی و نقدی روبرو نخواهید. در این فرودگاه دستگاه خودپرداز برای گرفتن پول نقد وجود دارد که اگر نیاز به پول داشتید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همیشه در سفرهای بین‌المللی مراقب پول نقد و هزینه‌های بانکی‌تان باشید، زیرا ممکن است مجبور به برخی پرداختی‌ها شوید. دستگاه‌های خودپرداز را می‌توانید در ترمینال بین‌المللی، لندساید و ایرساید پیدا کنید. به علاوه دنیزبانک در این فرودگاه شعبه‌ای دارد که می‌توانید آن را در ترمینال بین‌المللی، سالن آریوال پیدا کنید. حتی اگر نیاز به تبدیل ارز داشتید اصلا نگران نباشید در این فرودگاه صرافی وجود دارد. صرافی Travelex در عدنان مندرس خدمات تبدیل ارز انجام می‌دهد. شما می‌توانید در ترمینال بین‌المللی در قسمت ورودی و خروجی این صرافی را پیدا کنید. قاعدتا در سالن پروازهای داخلی کسی به دنبال صرافی نخواهد بود.

 

معرفی هتل لاکچری Korumar در کوش آداسی

  • حمل و نقل

یکی از ویژگی‌های رایج در فرودگاه‌ها چرخ دستی‌های حمل بار و چمدان است که در فرودگاه ازمیر هم به طبع وجود دارد که می‌توانید در صورت تمایل و داشتن بار سنگین در همان گیت‌های خروجی آن‌ها پیدا کنید.

  • عوارض و فروشگاه‌ها

فرودگاه ازمیر دارای فروشگاه‌های سوغاتی، لوازم تزئینی و یا سوپرمارکت‌ها است. به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی مجهز و مهم خرید از این فروشگاه‌ها بدون عوارض گمرکی است. به علاوه این فروشگاه‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند و در تمام طول شبانه روز در دسترس هستند. به علاوه سراسر فرودگاه می‌توانید فروشگاه‌های مواد غذایی ۲۴ وجود دارد که در صورتش گرسنگی می‌توانید خوراکی و یا غذا تهیه کنید.

  • حمل و نقل فرودگاه: رسیدن به / از فرودگاه

اتوبوس: فرودگاه با ۳ مسیر مختلف اتوبوس، مسیر ۲۰۰، مسیر ۲۰۲ و ۲۰۴ به نقاط مختلف شهر در دسترس مسافران قرار گرفته است. برای اطلاعات بیشتر در مورد مسیرهای محلی اتوبوس‌ها، کرایه‌ها و جدول زمانی، به وبسایت ESHOT مراجعه کنید.

تاکسی: تاکسی‌مترها در طول شبانه روز مقابل فرودگاه در دسترس هستند. در بروزرسانی ژوئیه ۲۰۱۹ کرایه اولیه ۳ لیر و ۲.۴۰ به ازای هر کیلومتر مشخص شد. رانندگان با توجه به مسیر و مقصد شما می‌توانند قیمتی حدودی را برایتان تخمین بزنند. به این صورت از قبل رفتن می‌توانید ذهنیتی از مبلغی که باید بپردازید داشته باشید.

قطار: در امتداد راه آهن کلانشهر ایزبان دو خط وجود دارد: خط شمالی و جنوبی. این فرودگاه از طریق خط جنوبی قابل دسترسی است، که به مناطق جنوبی ازمیر و شهر مندرس می‌رسد. برای اطلاعات در مورد کرایه‌ها، مسیرها و برنامه‌ها به وبسایت BZBAN مراجعه کنید.

 

بهترین هتل‌های ساحلی کوش آداسی

آدرس: Dokuz Eylül, 35410 Gaziemir/İzmir, Turkey

کد یاتا: ADB

کد ایکائو: LTBJ

نوع فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: ۱۲۶ متر

ترمینال‌ها: ۲ ترمینال مجزا

۳۱ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران