توریستی‌ترین محلات و مناطق ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
توریستی‌ترین محلات و مناطق ازمیر

ازمیر، شهری ساحلی در غرب ترکیه بوده و عمدتا به خاطر سواحل زیبا، تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب و جوشش شهرت دارد. بنابراین جای تعجب نیست که تعداد گردشگران سفر با تور ازمیر، در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. در ترکیه، این شهر بعنوان مروارید دریای اژه مورد توجه است و محله‌های مختلفی را در خود جای داده که هر کدام شخصیت، تاریخ و جذابیت خاص خود را دارند.

این خطه، از خیابان‌های پر جنب و جوش آلسانجاک گرفته تا سواحل آرام فوچا، جاذبه‌های بسیاری را برای هر سلیقه‌ای در خود جای داده و از آنجایی که خط ساحلی شهر کیلومترها امتداد یافته، سواحل متعددی در این محدوده برای بازدید وجود دارند. این شهر همچنین مکان‌های تاریخی و باستانی و موزه‌های بسیاری را ارائه می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز، مقاله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ازمیر را در این رابطه مطالعه کنید و سپس در ادامه همراه ما باشید تا سری بزنیم به توریستی‌ترین محلات و مناطق ازمیر.

 

کناک در ازمیر (Konak)

اینجا بهترین منطقه برای اقامت در ازمیر، برای علاقمندان به خرید و شکم گردی به شمار می‌آید. کناک ناحیه‌ای در بخش غربی ازمیر است که به دلیل موقعیت مرکزی و اهمیت تاریخی‌اش، مورد توجه قرار گرفته است. این منطقه از شرق با بورنوا، از غرب با دیکیلی و از جنوب با بوکا و گازیمیر همسایه است.

بعلاوه کناک دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله بازار معروف کمرالتی، میدان کناک، برج ساعت ازمیر و مسجد یالی است که تاریخ و فرهنگ شهر را به نمایش می‌گذارد. اینجا شلوغ‌ترین مکان در ازمیر است، زیرا بسیاری از ساختمان‌های دولتی را نیز در خود جای داده است. حتی می‌توانید خانه اپرا، آکادمی موسیقی و موزه هنرهای مدرن را در کناک بیابید که همگی متعلق به دانشگاه Ege هستند.

بازار کمرالتی در ازمیر با همه جذابیت‌هایش، از سوغاتی‌های سنتی ترکیه گرفته تا لباس‌ها و لوازم مدرن، یک تجربه خرید منحصر به فرد را برای مسافران تور ترکیه رقم می‌زند. همانطور که در خیابان‌های باریک پرسه می‌زنید، فروشگاه‌های مختلفی را شاهد خواهید بود که همه چیز از منسوجات، سرامیک و ادویه‌جات تا جواهرات، محصولات چرمی و شیرینی‌های سنتی ترکیه را عرضه می‌کنند.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی ازمیر

از طرفی دیگر باید گفت هیچ نقطه‌ای در جهان، بهتر از کناک، برای چشیدن غذاهای معروف ترکی وجود ندارد. بسیاری از رستوران‌های این منطقه، انواع مختلفی از غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند. علاوه بر این، کناک کافه‌ها بارهای زیادی را در خود جای داده که در آنها می‌توانید نوشیدنی محلی ترکی را در حین تماشای چشم‌اندازهای خیره کننده از دریای اژه بنوشید.

و در نهایت اگر به دنبال اقامتی مجلل و آرامش بخش در کناک ازمیر هستید، پیشنهاد می‌کنیم به یکی از اقامتگاه‌های زیر فکر کنید:

  • Izmir Marriott Hotel
  • Swissotel Buyuk Efes Izmir
  • Park Inn by Radisson Izmir
  • Mövenpick Hotel Izmir
  • Renaissance Izmir Hotel
  • Smart Hotel İzmir

بایراکلی در ازمیر (Bayraklı)

بایراکلی یکی از بهترین مناطق برای اقامت خانواده‌ها، عکاسان و دوستداران تاریخ در ازمیر محسوب می‌شود. این ناحیه، به دلیل تاریخ غنی و فرهنگ رنگارنگش شهرت دارد. اینجا برای کسانی که مایل به کشف زیبایی‌های پنهان شهر هستند ایده‌آل است. بایراکلی، گزینه‌های اقامتی بسیاری را در هر سطحی از بودجه و سلیقه ارائه می‌دهد. بعلاوه، می‌توانید از خط ساحلی زیبای بایراکلی و دریا عکس‌های اینستاگرامی جذابی بگیرید.

از طرفی، امکانات شکم گردی قابل توجهی را می‌توان در این منطقه یافت. در اینجا رستوران‌های بزرگ و برجسته‌ای وجود دارند که انواع غذاها، از غذاهای سنتی ترکی گرفته تا غذاهای مورد علاقه در سراسر جهان را سرو می‌کنند.

به لحاظ جاذبه‌های تاریخی، همین بس که فضای منحصر به فرد باستانی سمیرنا را در بایراکلی خواهید یافت که ویرانه‌هایی جذاب، از جمله معبد آتنا را در خود جای داده است.

 

معرفی ۱۱ مورد از برترین مراکز خرید ازمیر

بورنوا در ازمیر (Bornova)

بورنوا، سومین منطقه بزرگ در ازمیر با پایگاه قوی صنعت و خدمات بوده و همچنین یک مرکز دانشگاهی محسوب می‌شود. این منطقه، در ۸ کیلومتری شمال شرقی کناک و ۵ کیلومتری خط ساحلی خلیج ازمیر واقع شده است.

اینجا از جمله جذاب‌ترین مناطق برای اقامت گروه‌های دوستانه، خانواده‌ها، علاقمندان به پارتی و طبیعت به شمار می‌آید. بورنوا ناحیه‌ای است که به‌ خاطر زندگی دانشجویی پر جنب و جوش، پارک‌های زیبا و زندگی شبانه مفرحش شهرت دارد. این منطقه، دانشگاه Ege را در خود جای داده که یکی از معتبرترین دانشگاه‌های شهر است.

از طرفی این منطقه، میزبان پارک‌های دوست ‌داشتنی از جمله پارک گیاه‌شناسی است که بخشی از دانشگاه Ege بوده و دارای انواع گیاهان است. این پارک، برای گردشی آرامش بخش همراه با دوستان و خانواده ایده‌آل است.

و اما وقتی صحبت از زندگی شبانه به میان می‌آید، باید بگوییم بورنوا چیزهای جالبی برای ارائه دارد. این منطقه دارای بارها، کلوپ‌ها و رستوران‌های بسیاری است که سلیقه‌ها و بودجه‌های متفاوت را برآورده می‌کنند. حتی می‌توانیم بورنووا را، قلب زندگی شبانه ازمیر بنامیم.

به لحاظ خرید نیز، در این منطقه با طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها و بازارها مواجه می‌شوید که هر گزینه‌ای، از سوغاتی‌های سنتی گرفته تا محصولات مدرن را به فروش می‌رسانند. در این میان، " Forum Bornova" بیش از سایرین خودنمایی می‌کند. اینجا یک مرکز خرید در فضای باز با مساحت ۲۰۰۰۰۰ مترمربع است که فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی را شامل می‌شود.

و در نهایت به لحاظ اقامت در بورنوا، هتل‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  • Ibis Styles Izmir Bornova
  • Mom Hotel
  • Ulusoy Konaklama
  • Lux Daire

 

سفری جذاب برای کودکان در تور ازمیر

بوکا در ازمیر (Buca)

بوکا، گنجی پنهان در شمال کناک و در انتظار کشف گردشگران تور ازمیر است. اینجا بهترین منطقه، برای اقامت در ازمیر برای دوستداران تاریخ و دانشجویان دانشگاه محسوب می‌شود.

بوکا که به خاطر خیابان‌های زیبا، مکان‌های تاریخی و غذاهای محلی لذیذش معروف است، تجربه‌ای بی‌نظیر و معتبر را برای مهمانان فراهم می‌کند. از آنجایی که گزینه‌های املاک و مستغلات بوکا معمولا مقرون به صرفه‌تر از سایر مناطق هستند، عمدتا دانشجویان در اینجا سکونت دارند. بعلاوه، پردیس اصلی دانشگاه Dokuz Eylül نیز در این منطقه واقع شده است.

از مهمترین جذابیت‌های تاریخی بوکا، می‌توان به کادیفه کاله اشاره کرد که قلعه‌ای در بالای کوه پاگوس است و چشم‌اندازهایی باشکوه از ازمیر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. اگرچه قدمت این قلعه به دوران اسکندر مقدونی می‌رسد، اما بارها توسط تمدن‌های بعدی بازسازی شده است.

بعلاوه، عمارت‌های زیبای قرن نوزدهمی نیز وجود دارند که بیشتر آنها بازسازی شده‌اند. مانند هیپودروم ازمیر که در زمان رومیان ساخته شده و هنوز در محله شیرینیر پابرجاست.

 

بهترین کافه رستوران‌های ازمیر: قسمت دوم

چیگلی در ازمیر (Çiğli)

چیگلی، یک منطقه شهری در ازمیر بوده و انتهای شمالی شهرداری ازمیر در امتداد دهانه رودخانه گدیز و قسمت مرکز خلیج ازمیر را در بر می‌گیرد. اینجا یکی از بهترین مکان‌های اقامت در ازمیر برای خانواده‌ها، دوستداران طبیعت و علاقمندان به خرید به شمار می‌آید.

بنابراین اگر قصد خرید و اکتشافات شهری دارید، این منطقه جایی است که بازدید از آنرا قویا به شما توصیه می‌کنیم. در این میان Metro، یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌ها در ازمیر است و محصولات محلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهد.

از طرفی پارک حیات وحش ازمیر نیز، جاذبه پرطرفدار دیگری است که میزبان گونه‌های جانوری و گیاهی از هر نقطه در جهان بوده و اگر به طبیعت و حیوانات علاقمند هستید، حتما باید از این پارک بزرگ دیدن کنید.

گازیمیر در ازمیر (Gaziemir)

این منطقه که بهشت خریداران محسوب می‌شود، یک مرکز صنایع دستی و تولیدی در شهر و کشور است. در واقع این منطقه، دارای یک پایگاه صنعتی توسعه یافته، همراه با بخش‌های مسکونی مدرن در اطراف تاسیسات تولید و فروش است. اگرچه گازیمیر از مناطق مرکزی مانند بورنوا و کارشیاکا دور است، اما گزینه‌های حمل و نقل عمومی برتر ازمیر، دسترسی به اینجا را آسان می‌کنند. و البته این منطقه، با مرکز خرید Optimum، یک تجربه خرید منحصر به فرد را برای گردشگران تور ترکیه به ارمغان می‌آورد.

 

آشنایی با بهترین سواحل ازمیر

گوزل باغچه در ازمیر (Güzelbahçe)

گوزلباغچه به معنای "باغ زیبا"، منطقه‌ای ساحلی در غرب ازمیر است که به خاطر فضای زیبایش شهرت دارد. اینجا یک مقصد توریستی محبوب است که فضایی آرام و دنج را برای بازدیدکنندگانی که به دنبال فرار از شلوغی و ازدحام شهر هستند، ارائه می‌دهد. بعلاوه این منطقه دارای تالارها و مکان‌های بسیار جذابی برای برگزاری مراسم عروسی است.

قدم زدن در امتداد خط ساحلی منطقه یا نشستن و تماشای آب‌های آرام دریای اژه، تجربه‌ای آرامش بخش را به مخاطبان هدیه می‌دهد. همچنین می‌توانید غذاهای لذیذ را در یکی از رستوران‌های مجلل ساحلی میل کنید. بطور کلی این منطقه، برای اقامت خانواده‌ها و علاقمندان به شکم گردی ایده‌آل است.

کارشیاکا در ازمیر (Karşıyaka)

اینجا نیز فضایی شگفت‌انگیز را برای تماشای غروب خورشید و اقامت زوج‌ها، خانواده‌ها و کاشفان فرهنگ در ازمیر به ارمغان می‌آورد. کارشیاکا، ترکیبی از فضای کلاسیک و مدرن را ارائه می‌دهد. بعنوان این منطقه نسبتا جدید، دارای مکان‌های دیدنی تاریخی چندانی نیست، اما باید یکی از اولین انتخاب‌های شما برای برخورداری از جاذبه‌های مختلف در سفر با تور ازمیر باشد.

سواحل بوستانلی کارشیاکا، دارای صفی طولانی از علاقمندان تماشای غروب خورشید است. بازدید از این مکان را، به خصوص برای زوج‌های عاشق توصیه می کنیم.

از آنجایی که ازمیر یکی از متنوع‌ترین شهرهای ترکیه در طول تاریخ بوده است، پیدا کردن کنیسه یا کلیسا در هر منطقه‌ای از این شهر کار سختی نیست. با این حال، کلیسای کاتولیک سنت در منطقه کارشیاکا، با معماری استثنایی و رنگ منحصر به ‌فردش، بیش از سایرین خودنمایی می‌کند.

 

بهترین هتل‌های ازمیر برای ماه عسل

بالچوا در ازمیر (Balçova)

این منطقه برای خانواده‌ها، علاقمندان به طبیعت و جویندگان آرامش که به دنبال یک خلوتگاه دنج و استراحت و تجدید قوا هستند ایده آل است.

بالچوا، ناحیه‌ای است که بیشتر به خاطر زیبایی طبیعی و چشمه‌های آب گرم درمانی‌اش در میان گردشگران و مردمان محلی شناخته می‌شود. برخی هتل‌های این منطقه، طیف گسترده‌ای از حمام‌های حرارتی، سونا و خدمات ماساژ درمانی را ارائه می‌دهند که احساس طراوت و سرزندگی را به ارمغان می‌آورند.

جاذبه پرطرفدار دیگر، تله کابین بالچوا است که فرصت عالی دیگری برای درک زیبایی‌های طبیعی بالچوا را فراهم کرده و چشم اندازی ۳۶۰ درجه از منطقه و اطراف آن را ارائه می‌دهد. از آن بالا می‌توانید چشمه‌های آب گرم، شهر و فضاهای سرسبز و زیبای منطقه را به خوبی شاهد باشید.

ازطرفی جنگل بالچوا که به خاطر آبشارش شهرت دارد، تجربه آرامش بخشی از ارتباط با طبیعت باشکوه این خطه را برای بازدیدکنندگان رقم می زند. صدای قدرتمند آب که از روی صخره‌ها سقوط می‌کند، ساعت‌ها شما را از حس شگفتی و لذت سرشار کرده و به کسب انرژی مثبت کمک می‌کند. اینجا مکان مناسبی برای پیک نیک و گرفتن عکس‌های اینستاگرامی است.

 

بهترین سرگرمی و تفریحات آبی در ازمیر

فوچا در ازمیر (Foça)

فوچا، یک منطقه کوچک لذت بخش است که به دلیل زیبایی طبیعی‌اش شناخته شده و اقامتی عالی را برای عاشقان ساحل، شکم گردی، خانواده‌ها، زوج‌ها و دوستداران تاریخ رقم می‌زند. این منطقه توسط فضاهای سرسبز، آب‌های فیروزه‌ای و سواحل دوست داشتنی احاطه شده و در تمام سال، مردمان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

فوچا تاریخی طولانی دارد و مکان‌های تاریخی متعددی، از جمله قلعه قرون وسطایی فوچا را در خود جای داده است. قلعه فوچا که بر روی یک کوه مشرف به شهر و دریا قرار دارد، بینشی از گذشته غنی این منطقه را برای گردشگران فراهم می‌کند. این قلعه در دوران بیزانس و عثمانی، برای اهداف نظامی و مسکونی استفاده می‌شد. برای لذت بردن از منظره پانوراما از شهر و دریا، می‌توانید از این مکان دیدن کنید.

بعلاوه بازدیدکنندگان می‌توانند با گشت و گذار در خیابان‌های پیچ در پیچ شهر که مملو از خانه‌های قدیمی عثمانی است، فرهنگ محلی این منطقه را کشف کنند.

در اینجا می‌توانید از شنا در آب‌های دریای اژه لذت ببرید و یا به استراحت و آفتاب گرفتن در ساحل و تماشای منظره دریا بپردازید. همچنین از اینجا و از طریق سفر دریایی با کروز، می‌توانید جزایر و خلیج‌های مجاور را نیز کشف کنید.

در نهایت باید گفت فوچا، مکانی ایده‌آل برای چشیدن غذاهای محلی اژه است. این شهر، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های غذاخوری، از رستوران‌های محلی کوچک گرفته تا مکان‌های مجلل را شامل می‌شود. بسیاری از غذاکده‌ها، خوراک‌هایشان را با مواد بسیار تازه تهیه می‌کنند و غذاهای دریایی نیز، با استفاده از صیدهای روزانه و تازه طبخ می‌شوند.

 

آشنایی با معروف‌ترین موزه‌های ازمیر

آلسانجاک در ازمیر (Alsancak)

این منطقه که در زمان امپراتوری عثمانی "لا پونتا" نامیده می‌شد، در بخش جنوبی خلیج ازمیر واقع شده است. خیابان اصلی آلسانجاک، خیابان Kıbrıs Şehitleri است و می‌توانید برای خرید یا یافتن رستوران‌های باکیفیت از آن دیدن کنید. به دلیل برخورداری از شیک‌ترین فروشگاه‌ها، این منطقه در شمار گران‌ترین مناطق شهر محسوب می‌شود. بعلاوه اینجا، میزبان ساختمان‌های آپارتمانی مدرن و مشاغل و همچنین نام‌های جهانی صنعت هتلداری مانند هیلتون است.

سلچوک در ازمیر (Selçuk)

اینجا یکی از بهترین مناطق برای اقامت دوستداران شراب و علاقمندان به طبیعت است. سلچوک به دلیل شگفتی‌های باستانی، روستاهای دوست داشتنی و فضای آرام، یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب به شمار می‌آید. بازدیدکنندگان این منطقه می‌توانند از افسوس، یکی از بهترین شهرهای روم باستان دیدن کنند.

گفتنی است افسوس، شهر مهمی در جهان باستان بود. امروزه، اگرچه از شهر تنها ویرانه‌ای به جا مانده، اما همچنان شکوه و عظمت خود را حفظ کرده است. علاقمندان می‌توانند معبد هادریان، کتابخانه سلسوس و آمفی تئاتر بزرگ در میان سازه‌های دیگر را بیابند و بینشی از زندگی روزمره ساکنان باستانی به دست آورند.

 

بهترین پارک‌های آبی نزدیک ازمیر

شیرینچه، روستایی دوست داشتنی در منطقه سلچوک است که به خاطر محیط زیبا، ساختمان‌های سنگی کلاسیک و شراب محلی عالی‌اش شهرت دارد. این محدوده، توسط طبیعت زیبا احاطه شده و محیطی آرام را برای کسانی که به دنبال فرار از شلوغی‌های شهر هستند فراهم می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند در خیابان‌های باریک این دهکده پرسه بزنند، از غذاهای محلی لذت ببرند و از شراب سازی‌های اطراف دیدن کنند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم در سفر به سلچوک، به دیدن خانه مریم باکره، مقصد زیارتی کاتولیک‌ها و مکانی معنوی مردمان این خطه بروید. تصور می‌شود این خانه، جایی است که مریم باکره روزهای آخر عمرش را در آن گذرانده است.

اورلا در ازمیر (Urla)

اورلا یکی از قابل سکونت‌ترین مناطق مسکونی ازمیر بوده و با رستوران‌های بوتیکی در میان تاکستان‌ها، خلیج‌های جذاب و ساحل، مردمان صمیمی و غذاهای لذیذ، تحسین گردشگران تور ازمیر را برمی‌انگیزد. علاوه بر این، تقریبا در تمام گوشه و کنار این منطقه و در حین قدم زدن، می‌توانید با ویرانه‌های باستانی روبرو شوید.

این منطقه، یکی از مقاصد پرطرفدار در میان ترک‌ها نیز به شمار می‌آید و میزبان جشنواره‌های جذابی از جمله جشنواره‌های سالانه کنگر، بادبادک و انگور است. و از این رهگذر، بازدیدکنندگان بسیاری را از سرتاسر دریای اژه و همچنین سواحل معروف کلیزمن و جزیره کارانتینا به سوی خود جذب می‌کند.

 

دانستنی‌های مهم درباره ازمیر

 

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران