بهترین سرگرمی و تفریحات آبی در ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
بهترین سرگرمی و تفریحات آبی در ازمیر

ازمیر شهری مدرن با کوچه‌ها و خیابان‌های زیبا، وسیع و ساختمان‌های بلند توسط دریا و کوه محصور شده است. ایرانیان زیادی برای گشت‌وگذار با تور ازمیر به این شهر ساحلی می‌آیند تا از آرامش و خلوتی آن بهره ببرند. ازمیر به نسبت شهرهای شلوغی همچون استانبول ارزان‌تر و هزینه‌های زندگی به صورت قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر است. به همین دلیل می‌توانید برای یک تعطیلات عالی با تور ترکیه به ازمیر سفر کنید، در هتل‌های لوکس اقامت کرده و از تفریحات آبی این منطقه لذت ببرید. در این مقاله تعدادی از این نوع فعالیت‌ها را لیست کرده‌ایم.

 

قایق سواری و رفتینگ

اگر دلتان برای اندکی هیجان و خنکی تنگ شده رفتینگ بهترین گزینه است. شاید هم بخواهید در قایقی چوبی بنشینید و دریای آرام و فیروزه‌ای اژه را تماشا کنید. به صدای امواج گوش دهید و از یک حمام آفتاب بی‌نظیر به همراه گشتی در زیستگاه‌های طبیعی شگفت‌انگیز منطقه لذت ببرید. برای این منظور اگر با محلی‌ها همراه شوید و یا تورهای داخلی را رزرو کنید، می‌توانید در مسیر تماشایی خلیج ازمیر با قایق از کوناک به کارشیکا، حومه‌ شهر بروید که خلوت‌تر است.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی ازمیر

غواصی و اسکوبا

اگر از ماجراجویی و کشف دنیای جدید هیجان‌زده می‌شوید، غواصی گزینه خوبی برای تفریح شماست. ازمیر بهترین مکان برای غواصی کردن در ترکیه است. در هر سطحی که باشید، چه مبتدی چه حرفه‌ای، با کشف موجودات زیر آب‌های دریا ذوق‌زده خواهید شد. با یک غواص با تجربه همراه شوید تا شما را به اعماق و مکان‌های نفس‌گیر ببرد و بتوانید ماهی‌ها و صخره‌های مرجانی را از نزدیک تماشا کنید. شاید جالب باشد که بدانید شبه جزیره کارابورون که در صد کیلومتری شهر ازمیر قرار دارد، در کنار زیبایی‌های طبیعی خود به مرکزی برای غواصی و علاقمندان ورزش‌ها و تفریحات دریایی تبدیل شده است. آب‌های این منطقه با وجود ۱۷ نقطه غواصی تنوعی همچون شاه ماهی، خرگوش دریایی، ماگورو، باراکودا، چیپورا، حشره دریایی، هشت‌پا و مارماهی دارد که علاقمندان زیادی را از سراسر ترکیه و جهان به خود جذب می‌کند.

اسکی روی آب

اسکی روی آب یا آلاچاتی در ازمیر، برای ترک‌های محلی که به دنبال فرار از مشغله و روزمرگی هستند محبوب است. این روزها یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی در تور ازمیر بادسواری است که در خلیج آلاچاتی انجام می‌شود. برای اسکی روی آب این منطقه بسیار مناسب و دارای سرپناه برای مبتدیان است. این خلیج حدود پانصد متر طول و چهارصد متر عرض دارد و یک منطقه کم عمق به حساب می‌آید. به همین دلیل حتی کودکان نیز می‌توانند برای آموزش و انجام بادسواری و اسکی روی آب در اینجا اقدام کنند. باد ثابت، شرایط مناسبی را برای یادگیری و تمرین ایجاد و منطقه را کاملا بی‌خطر می‌کند. بهترین زمان برای بادسواری از اواخر خرداد تا اواخر شهریور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ازمیر به خاطر معماری، آسیاب‌های بادی و تاکستان‌های خود معروف است و می‌توانید از آنها هم دیدن کنید.

 

بهترین هتل‌های نزدیک ساحل ازمیر

ماهیگیری

ماهیگیری یکی از بهترین سرگرمی‌های اهالی ازمیر است. اگر شما هم خوشتان می‌آید می‌توانید یک بار امتحان کنید و به سادگی با این تفریح آرام‌بخش آشنا شوید. لازم نیست که حتما ماهی بگیرید. اگر ماهی به تورتان خورد، آن را از قلاب بگیرید و به دریا بیندازید. همچنین تورهای قایق‌گردی ازمیر به عنوان یک انتخاب مناسب برای کسانی است که به تعطیلات دریایی آمده‌اند و به ماهیگیری علاقه‌مندند. بهترین مکان برای ماهیگیران آماتور خط ساحلی ازمیر است. خلیج ازمیر هم بسیاری از گونه‌های ماهی دریای اژه را در خود جای داده است. علاوه بر این، سواحل ماهیگیری چیلی و گوزل باغچه در داخل شهر ازمیر و کارابورون و فوچا در خارج از شهر ازمیر را می‌توان برای این کار نام برد.

نقاط اصلی ماهیگیری در سواحل ازمیر:

(Aliağa، Dikili، Karaburun، Kordon، Foça، Çandarlı، Çeşme، Ahmetbeyli، Güzelbahçe، Özdere، Mordoğan، Gümüldür، Seferihisar، Karşıyaka، Tuzla و Gerence & Zeytineli)

 

بهترین آپارتمان‌های اجاره‌ای در ازمیر

پارک آبی بالچوا

پارک آبی بالچوا (Aquacity Balçova) بهترین و مشهورترین پارک آبی ازمیر است. در داخل این پارک انواع جشن‌ها، نمایش‌ها و برنامه‌های تفریحی مختلف انجام می‌شود. وجود فضاهای مناسب برای ورزش‌های آبی مانند واترپلو، والیبال آبی و رقص در آب از جمله نکاتی است که این مجموعه را محبوب‌تر می‌کند. پارک آبی ازمیر با نام‌ها و تلفظ‌های آکوا سیتی (Aqua City) یا بولچوا (Balçova) ، انواع تفریحات و امکانات را به مشتریان و گردشگران تور ترکیه در تمامی سنین از کودکان تا بزرگسالان ارائه می‌کند. از جمله مهمترین بخش‌های پارک آبی ازمیر موارد زیر هستند:

  • انواع سرسره های آبی در ارتفاع‌های مختلف
  • چاله فضایی
  • انواع استخرها از جمله استخر کودک و خانواده
  • جکوزی
  • انواع سرسره‌ها از جمله لوله‌ای، سقوط آزاد و سرعت بالا
  • غار آبی
  • محل نمایش دلفین‌ها
  • آبشار و صخره‌های مصنوعی

پارک آبی بالچوای ازمیر با انواع سرگرمی‌ها و استخره‌ها، در مساحت چهل هزار متر مربع، آماده تفریح گردشگران است. سه استخر که یکی از آنها نیمه المپیک و کاملا حرفه‌ای است، مفهومی متفاوت از تعطیلات را به میهمانان و گردشگران خارجی ارائه می‌دهد. شما در این پارک سرگرمی بی‌مرز، ماجراجویی بی‌انتها و مهیج‌ترین سرسره‌ها را تجربه خواهید کرد. پارک آبی ازمیر در مدت زمانی کوتاه به ممتازترین پارک آبی تبدیل شد. این پارک می‌تواند به طور همزمان به چهار هزار نفر خدمات دهد.

 

اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در ازمیر

دلفیناریوم پارک آبی ازمیر

یکی از برنامه‌های پرطرفدار و محبوب افراد در شهرهای ساحلی مثل ازمیر یا جزایری مانند کیش، دلفیناریوم است. به همین دلیل پارک آبی ازمیر هم بخش مجزایی برای نمایش دلفین‌ها فراهم کرده است. شما در این پارک آبی این امکان را دارید که حیوانات را لمس کرده و با آنها تعامل داشته باشید. در دلفیناریوم ازمیر، بجز دلفین، شیرها و گرازهای دریایی هم وجود دارند که می‌توانید آنها را از نزدیک ببینید.

قوانین پارک آبی ازمیر:

  • ساعت کاری بخش‌های آکوارک و آکوالند پارک آبی ازمیر از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر است.
  • دلفیناریوم از ساعت ۱۱ صبح تا ۲:۳۰ بعدازظهر نمایش اجرا می‌کند.
  • فعالیت پارک از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.
  • ورودی پارک آبی ساعت ۶ عصر بسته می‌شود.
  • کودکان زیر ۳ سال می‌بایست برای ورود به استخر شنای کودکان پوشک مخصوص داشته باشند.
  • مسئولیت کودکان زیر ۱۲ سال با والدینشان است.
  • در تمام سرسره‌ها و استخرها کلاه شنا وجود دارد. اما استفاده از آن اجباری نیست.
  • استفاده از سرسره‌های آبی برای افراد کم‌توان، دارای اضافه وزن، بیمارانی با گردن و کمردرد، بیمارهای قلبی و زنان باردار ممنوع است.
  • اجرای قوانین داخل پارک الزامی است.
  • خوردن مواد غذایی، نوشیدنی و ظروف شیشه‌ای به داخل پارک ممنوع است.
  • افراد با قد بیش از ۱۲۵ سانتی متر امکان استفاده از سرسره‌ها را دارند.
  • هنگام شنا کلید و جواهرات نپوشید.
  • در صورتی که شنا نمی‌دانید، به بخش‌های عمیق استخرها نروید.
  • برای شنا در استخرها از مایو و لباس‌های شنای دوتکه و بیکینی استفاده کنید. ورود به استخر با لباس مجاز نیست.

 

معرفی ۱۱ مورد از برترین مراکز خرید ازمیر

سواحل ازمیر

ازمیر با وجود سواحل سفید و آب‌های شفافش به مالدیو دریای اژه مشهور شده است و به ‌عنوان چهارمین منطقه پیشرو در صنعت گردشگری ترکیه شناخته می‌شود. بسیاری از افراد در این شهر، قصد خرید یا استراحت در هتل‌های مجلل و پنج ستاره را دارند. برخی از گردشگران هم به سواحل زیبای ازمیر می‌آیند تا شنا کنند و از تفریحاتی همچون موج‌سواری لذت ببرند.

بهترین فعالیت در شهرهای ساحلی برای گردشگران دراز کشیدن بر روی تخت‌های رو به دریاست تا حمام آفتاب بگیرند و امواج را تماشا کنند. آبمیوه بخورند و در آرامشی بی‌انتها استراحت کنند. برخی هم دلشان کارهای پرجنب‌وجوش می‌خواهد که می‌توانند با توجه به امکاناتی که هر کدام از سواحل در اختیار آنها قرار می‌دهد، از آن بهره ببرند. سواحل شنی علی آقا، سواحل شاکران، دیکیلی، پاموجاک و ساحل‌های دیگری که هر یک از آنها دیدنی و عالی هستند. برخی از این سواحل دارای پرچم آبی هستند. پرچمی که نشان از پاکیزگی آب آن ساحل و همچنین اهمیتی دارد که دولت برای حفاظت از محیط‌زیست در آن قائل است. در سواحل ازمیر می‌توانید به کافه و رستوران‌های دریایی بروید، به تماشای غروب بنشینید، قدم بزنید یا حتی در چشمه‌های درمانی زمانی را به درمان سنتی اختصاص دهید. در اینجا لیستی از سواحل خوب ازمیر را می‌بینید که بسته به امکانات هر کدام یا فاصله آنها به محل اقامتتان می‌توانید بروید.

 

  • ساحل بایراکلی
  • ساحل ماوی شهیر
  • ساحل فوجا
  • ساحل دیکیلی
  • ساحل آلیشا
  • سواحل مندرس
  • سواحل کارابورن
  • سواحل سفری حیصار
  • سواحل چشمه

 

معرفی ۱۴ رستوران برتر ازمیر

سفر دریایی به جزایر بهشت ​​اورلای ازمیر

ممکن است بخواهید سری به جزایر اورلای بزنید. جایی که حتی مثل جزیره هاستانه یا جزیره کارانتینا از مسیر جاده‌ای هم می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. لذت سفر دریایی به جزیره یاسیاجا، حکیم، اوزون‌آدا، منتش، ازبک و پینارلی در مقابل اورلا انتظار هر گردشگری را برآورده می‌کند. همچنین جزایر چیچک، تاش، پیتا، اشک‌آداسی و جزیره آداجیک هم وجود دارد که دیدنی هستند. برخی از این جزایر صخره‌ای خالص هستند. در حالی که برخی دیگر به دلیل پوشش گیاهی توسعه نیافته باقی مانده‌اند. پس از آن می‌توانید به چشمه، یک شهر زیبا در منطقه اورلای ازمیر بروید. اینجا جزو مناطقی است که میان ماهیگیران محبوب است. کافی است تا از ازمیر حدود ۲۰ دقیقه و یا از مانیسا ۴۰ دقیقه رانندگی کنید و یا تاکسی بگیرید. در سفرهای خانوادگی یا دوستانه می‌توانید ماهی چوپرا ، مرجان، ماهی بال زرد و یا ماهی‌های دیگر همچون گوش ماهی صید کرده و نوش جان کنید.

 

ازمیر یکی از شهرهای مهم کشور ترکیه از نظر گردشگری در رده خوبی قرار دارد و به دلیل تاریخچه و آثار باستانی خود از جمله بازار کمرالتی ازمیر و آسانسور این شهر میان گردشگران خارجی‌ مشهور است. علاوه بر این موارد می‌توانید به هنگام سفر به ازمیر از باغ وحش و موزه باستان‌شناسی که از معروف‌ترین موزه‌های ازمیر است نیز بازدید کنید.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های ازمیر

منبع ۱

منبع ۲ 

 

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران