بهترین پارک‌های بازی و آبی ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
بهترین پارک‌های بازی و آبی ازمیر

استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و چند شهر دیگر در تور ترکیه هستند که محبوبیت بیشتری در میان گردشگران دارند. با این حال آن‌هایی که به تور ازمیر رفته‌اند آن را یکی از زیباترین نقاط کشور می‌دانند. شهری در نزدیکی دریای اژه که در طول تابستان سواحل جذابش میزبان شما هستند و در زمستان‌ها می‌توانید، اسکی در ارتفاعاتش را تجربه کنید. جاذبه‌های گردشگری زیادی در ازمیر هستند که باید از آن‌ها دیدن نمایید اما ما امروز پارک‌های تفریحی این شهر را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم تا قبل از هری چیز، به فکر خوش گذرانی‌های خانوادگی باشید.

 

پارک بازی لوناپارک ازمیر (Lunapark)

لوناپارک یکی از پربازدیدترین جاهای شهر است. مهم‌ترین پارک بازی ازمیر که در فضایی به بزرگی ۱۳ هزار متر مربع ساخته شده و تفریحات مختلفی برای سنین متفاوت از کودکان تا بزرگسالان را در خود جای داده و محلی عالی برای تفریحات خانوادگی به حساب می‌آید. این محل در کنار بازی‌های معمول یک پارک، برنامه‌های تفریحی زیادی نیز در تابستان برگزار می‌کند و به همین خاطر در این ایام، جای سوزن انداختن در لوناپارک پیدا نخواهید کرد و یکی از مشکلات بزرگ هنگام بازدید از این محل، همین شلوغی زیادش محسوب می‌شود.

در این پارک کوچک‌ترها می‌توانند، سواری‌های مخصوص به خود را امتحان کنند و از چندین بازی مختلف که در فضای بزرگ پارک برایشان در نظر گرفته شده لذت ببرند. این بازی‌ها شامل چرخ و فلک‌های ساده تا فضای بازی خردسالان و همچنین سرسره‌های بزرگ و کوچک و چند بازی خاص می‌شود.

 همچنین یک سری بازی‌های هیجان انگیز همچون بازی سقوط یا رولر کوستریا حتی قصر ارواح، آدرنالین خونتان را تا جایی ممکن بالا خواهد برد. مخصوصا قصر ارواح که به تازگی به پارک اضافه شده و حال و هوایی عالی برای یک اتاق وحشت دارد. همچنین یه سری بازی‌ها همچون چرخ و فلک یا سواری های ملای‌تر هستند که می‌توانید، به صورت خانوادگی امتحانشان کنید.

 

آشنایی با بهترین سواحل ازمیر

اما همانطور که گفتیم، لوناپارک همیشه میزبان برنامه‌های مختلف بوده که باعث می‌شود شبیه به کارناوالی بزرگ و همیشگی به نظر بیاید. اجاراهای طنز، برنامه‌های موزیکال، نمایش‌های بزرگ و حتی برگزاری کنسرت بخشی از آن‌ها به حساب می‌آیند. همچنین این مجموعه چندین رستوران، کافه و دکه‌ی غذاهای خیابانی نیز در خود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

آدرس: Mimar Sinan, Şair Eşref Boulevard. No.50, Pk: 35220 – Konak

شماره تماس: 00902322939497

 

پارک آبی آکوا فانتزی (Aqua Fantasy)

این ریزورت بزرگ، محبوب‌ترین پارک آبی در تمام ازمیر است. در واقع ازمیر به جز لونا پارک، یک شهر بازی اسم و رسم دار دیگری ندارد و بیش‌تر پارک‌های آبی جذابی دارد که می‌توانیم از آن‌ها اسم ببریم. آکوا فانتزی با فضایی بسیار بزرگ و بازی‌های بسیار متنوع، بدون شک یک انتخاب عالی در ازمیر است. جایی که گنجایش ۵۰۰۰ نفر در آن واحد را داشته و در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیا شناخته می‌شد. این پارک هر روز بین ساعات ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر میزبان شما خواهد بود و می‌توانید از امکاناتش استفاده کنید.

 

بهترین سایت‌های کمپینگ در ازمیر

اما چه بازی‌هایی در این مجموعه انتظار شما را می‌کشد؟ از نظر سرسره‌های آبی، آکوا فانتزی اصلا برای شما کم نزاشته و سرسره‌های متنوعی برای سنین مختلف در آن تعبیه شده. اما بعضی از این سرسره‌های آبی هیجان انگیز همچون Proracer، Master Blast یا Screamer فوق‌العاده جذابند و البته برای امتحان کردن X-treme بید خیلی دل و جرعت داشته باشید.تونل آبی Black Thunder نیز یکی از طولانی‌ترین تونل‌های آبی در تمام ترکیه محسوب می‌شود.

جدا از چندین استخر مختلفی که در این مجموعه وجود دارد، استخر موج مصنوعی یک چیز دیگر است و شما می‌توانید در یک فضای شاد، روی تیوب، موج‌های مصنوعی درست شده را تجربه کنید. همچنین یک استخر مخصوص بزرگسالان نیز در این محیط وجود دارد که می‌توانید در کنار نوشیدنی سفارش داده و در فضای آرام‌ترش، کمی استراحت کنید. از دیگر بخش‌های مجموعه آکوا فانتزی می‌توان به ساحل مصنوعی، سرسره آبشاری، استخر مخصوص کودکان، استخر بازی‌های رقابتی نوجونان، کشتی دزدان دریایی، مرکز اسپا و سلامتی، چند رستوران و کافه و ... اشاره کرد. در مجموع آکوا فانتزی آنقدر بزرگ است که اصلا نمی‌توان در چنین بخش کوتاهی از همه‌ی امکاناتش گفت.

آدرس: Sultaniye, 35920 Selçuk

شماره تماس: 00902328508500

 

پارک آبی آکوا توی سیتی (Aqua Toy City)

دیگر پارک آبی جذاب ازمیر، "آکوا توی سیتی" نام دارد که با فضای شاد و خانوادگی که دارد، به محبوبیت بالایی در شهر رسیده است. این مجموعه که تنها در طول تابستان به فعالیت می‌پردازد دارای چند استخر مختلف بوده که هر کدام با ویژگی‌های متفاوت و بازی‌های متنوع برای جمع‌های مختلف تدارک دیده شده‌اند. برای مثال چند استخر با عمق ۴۰ سانتی‌متری در آکوا توی سیتی وجود دارد که بازی‌های آن برای کودکان و نوجوانان است و یک استخر دیگر با همین عمق برای بازی‌های خانوادگی است.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره ازمیر

بازی‌های هیجان‌انگیز‌تر که مخصوص بزرگسالان است در استخر دیگری قرار دارد که عمق آن ۱۴۰ سانتی‌متر است و سرسره‌های خاصی همچون "سیاه چاله" در آن خاتمه می‌یابد. همین منوال در مورد سرسره‌های آبی نیز وجود داشته و می‌توانید آن‌ها را در سایز‌ها و شکل‌های مختلف در پارک ببینید. همچنین یک استخر بازی برای کودکان و نوجوانان نیز هست که تجهیزات مختلف بادی در آن وجود دارد.

در مجموع فضای آکوا توی سیتی، فضایی شاد و دوست داشتنی است و همه در هر سن و سالی، به راحتی می‌توانند از بودن در آن‌جا لذت ببرند. همچنین یک کافه رستوران بزرگ در مرکز این پارک قرار دارد که در آن‌جا می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها را سفارش دهید.

آدرس: Altınyunus, 3445. Sk., 35930 Çeşme

شماره تماس: 00902327233131

 

پارک آبی قلعه یالی (Yali Castle Aquapark)

به سراغ سومین پارک آبی این لیست برویم که "قلعه یالی" نام داشته و اگر چه در بدو ورود -به خاطر نمای قلعه مانند و دکور زیبایی که در ورودی گنجانده شده است- ممکن است این حس به شما دست بدهد که با پارک بازی با تمی خاص مواجه هستید اما در داخل "قلعه یالی" اگر چه یک پارک بسیار عالی است، اما خبری از دکورهای قلعه مانند و چیزهایی از این دست نیست و تنها بازی‌های متعدد و استخرهای جذابی هستند که یکی از شلوغ‌ترین پارک‌های آبی ازمیر را ساخته‌اند.

یکی از ویژگی‌های "قلعه یالی" این است که با این که فضایی به بزرگی دو گزینه‌ی قبلی لیست ما ندارد اما تنوع بازی‌هایش واقعا زیاد است و از "آکوا توی سیتی" واقعا بیش‌تر است. با توجه به این که هزینه‌ی ورودی این پارک کم‌تر از گزینه‌های قبل است، محیطی فوق‌العاده شاد دارد و بازی‌های متعددی برای کوچک‌ترها و بزرگ‌ترها در آن تعبیه شده، اصلا بی‌راه نیست که همیشه این‌قدر شلوغ باشد. البته همین شلوغی که اغلب به خاطر مردم محلی است، باعث شده تا خیلی از گردشگران این‌جا را برای تفریح انتخاب نکنند.

در این پارک آبی استخرهای مخصوص کودکان و نوجوانان با بازی‌های خاص آن‌ها در نظر گرفته شده و چندین و چند سرسره آبی بزرگ نیز در مجموعه وجود دارد. دکور بازی‌ها هم زیبا و چشم‌گیر است و یک استخر آرام و بزرگ نیز در گوشه‌ای از "قلعه یالی" در نظر گرفته شده است با این حال از نظر کیفیت، کاملا متوجه می‌شوید که این مکان به پای گزینه‌های قبلی نمی‌رسد.

 

تفریحاتی جذاب در تور ازمیر

آدرس: Atatürk Mahallesi, Sahil Cd. No:47, 35480 Menderes

شماره تماس: 00902323883033

 

پارک بازی مرکز خرید آگورا (Agora)

برای این که تمام لیست ما به پارک‌های آبی اختصاص پیدا نکند، بهتر است کمی تنوع دهیم و از دیگر مراکز بازی ازمیر هم بگوییم. ابتدا نگاهی بندازیم به پارک بازی مرکز خرید آگورا که با چندین بازی جذاب، محیطی عالی برای تفریح را پدید آورده تا در کنار خرید، بتوانید ساعتی نیز خوش بگذرانید.

این بخش از مرکز خرید بیشتر به بازی‌های کامپیوتری و چند بازی میزی اختصاص دارد. در میان بازی‌های اشاره شده می‌توانید عناوین خاصی همچون شبیه ساز ماشین فراری را پیدا کنید که با یک یک نمایشگر ۶۲ اینچ و شبیه سازی بزرگ انجام می‌شود و کاملا حس و حال بودن در این ماشین جذاب را به شما می‌دهد.  از این دست شبیه‌ سازها چند تایی در پارک بازی مرکز خرید آگورا وجود دارد که یکی دیگر از آن‌ها شبیه ساز موتور هارلی دیویدسون است که آن هم با یک نمایشگر بزرگ اجرا می‌شود.

دیگر بخش جذاب این پارک، سینمای XD مجموعه است که فیلم‌ها به صورت ۴ بعدی به نمایش گذاشته می‌شود. این سینما ظرفیت ۱۲ نفره دارد و فیلم‌ها در زمان بین ۱۵ دقیقه تا ۲۰ دقیقه به نمایش گذاشته می‌شود. دیگر مراکز خرید ازمیر، پارک‌هایی به این کیفیت ندارند در غیر این صورت ما آن‌ها را نیز در این نوشته معرفی می‌کردیم. پس اگر هم قصد خرید دارید و هم می‌خواهید تفریح کنید، بهتر است به آگورا بروید که در کنار تمام بخش‌های گفته شده، یک مجموعه سینمایی بزرگ نیز در خود دارد.

آدرس: Mithat Pasa Cad. No:1446 Balcova Merkez, Balcova

شماره تماس: 00902322772525

 

VR Game

برای این که یک تجربه متفاوت در ازمیر داشته باشید، بد نیست سری به این پارک بازی واقعیت مجازی بزنید. البته VR Game نسبت به پارک‌های هم رده خود در استانبول یا شهرهای توریستی دیگر، حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما تجهیزات استانداردی در آن تهیه دیده شده که برای انجام بازی‌های واقعیت مجازی خوب هستند.

این مجموعه دکورهای فیزیکی بزرگ یا تجهیزات شخصی‌سازی شده ندارد و تنها از هدست‌های واقعیت مجازی و لوازم اصلی آن‌ها بهره می‌برد. با این حال بازی‌های متنوع و روز دنیا در VR Game مهیا شده و در کنار این تجهیزات، یک سری دستگاه‌های آرکید و کنسول‌های بازی نیز تهیه دیده شده است.

 

بهترین سفرهای روزانه از ازمیر

آدرس: Donanmacı, 1728. Sk. No:23, 35580 Karşıyaka

شماره تماس: 00905559769167

۳۰ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران