بهترین پارک‌های آبی نزدیک ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
بهترین پارک‌های آبی نزدیک ازمیر

تور ازمیر از مقاصد تابستانه جذاب در ترکیه است که امکانات و ویژگی‌های به روزی را ارائه می‌دهد. در حالی که اغلب توریست‌ها به تور آلانیا و آنتالیا می‌روند و در کمر خودشان را برنزه می‌کنند شما می‌توانید در ازمیز از فضای شخصی بیشتری لذت ببرید و به تفریح و خوش گذرانی بپردازید. البته جدا از تمامی تفریحات آبی که در ازمیر و سواحل زیبایش در دسترس است شما می‌توانید با دو ساعت رانندگی از شهر بچه‌ها را به پارک‌های آبی متنوع و جذابی ببرید. در ادامه این مطلب سه پارک آبی جذاب اطراف ازمیر را برای روزی شگفت‌انگیز و خانوادگی معرفی می‌کنیم.

 

گومولدور، پارک آبی قلعه یالی

پارک آبی قلعه یالی یک پارک آبی واقع در منطقه گومولدور ازمیر است که در نزدیکی ساحل و در زمینی به مساحت ۱.۹ هکتار گسترده شده است. این پارک آبی با وجود اینکه در ۵۰ کیلومتری ازمیر قرار دارد، روزانه مورد بازدید افراد زیادی قرار می گیرد. این واقعیت که بسیاری از چیزها رایگان هستند از جمله ویژگی های مثبت این تسهیلات است. این پارک آبی جذاب دارای فعالیت‌هایی برای کودکان و بزرگسالان است، از سرسره‌های هیجان‌انگیز گرفته تا قلعه‌های اسباب‌بازی و کشتی‌های دزدان دریایی چیزهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها سرگرم شوید و اجازه دهید بچه‌ها هم روز شاد و پرانرژی‌ای را پشت سر بگذارند. آدرنلین را روی سورتمه های لوله باز و بسته پمپاژ کنید، بین سواری های سریع و آرامش بخش جابجا شوید و در یک استخر موج مصنوعی به این طرف و آن طرف شیرجه بروید. این سایت همچنین فعالیت‌های هوازی و برخی نمایش‌ها و مسابقات روزانه را ارائه می‌دهد. در مجموع این پارک آبی با ۲۰ سرسره در انواع و ارتفاعات مختلف، مکانی است که می‌توانید از صبح تا عصر در آن از سرگرمی لذت ببرید. شما همچنین می‌توانید با ماشین شخصی یا اتوبوس‌های 776، 778 و 986 ESHOT به پارک آبی در Gümüldür/Menderes برسید و روزی جذاب و فوق‌العاده را در کنار خانواده سپری کنید.

 

معرفی بهترین هتل‌های لاکچری ازمیر

این پارک آبی به خاطر هزینه ورودی کم‌تر همیشه خدا شلوغ و پر بازدید است بنابراین توصیه می‌کنیم صبح را زودتر از اقامتگاه‌تان بیرون بزنید و نهایتا تا ۱۰ خودتان را به پارک برسانید. به این ترتیب حتی می‌توانید جایگاه بهتری زیر سایه درختان در نزدیکی استخر پیدا کنید و زیراندز و حوله پهن کرده و لوازم‌تان را بگذارید. در پارک غرفه غذا و نوشیدنی و اسنک هم در دسترس است ولی اگر برای وقت ناهار دیر بجنبید و در صف بمانید ممکن است در نهایت چیزی به شما نرسد. بنابراین این را هم در نظرتان داشته باشید. از لحاظ تنوع و خوشمزگی، تمامی غذاها عالی و تازه هستند اصلا چیزی باقی نمی‌ماند که بخواهد کهنه و مانده باشد و کیفیت خوبی هم دارند بنابراین هر چیزی که انتخاب کنید عالی خواهد بود. در اوقات فراغتی که اینجا دارید در کنار بازی‌های تفریحی می‌توانید کمی لم بدهید و با نوشیدنی، بستنی و تنقلات خودتان را سرگرم کنید در کنار بچه‌ها لحظاتی به شیرنی همان بستنی‌ها را تجربه کنید. به عنوان اختتامیه روزی جذاب و به یادماندنی، بازوبند بادی ببندید و برای شنا به دریا بروید.

نکته این که اطراف استخر و کاشی‌ها به خاطر خیسی آب کمی لغزنده وسر هستند بنابراین حتما دمپایی ساحلی بپوشید تا زمین نخورید و برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

آدرس: Atatürk mah, Sahil Cd. No:47, 35480 Menderes/İzmir, Turkey

 

کوش آداسی، پارک آبی آدالند

پارک آبی آدالند کوش آداسی یکی از جاذبه‌های این شهر ساحلی است که در فاصله  ۷ کیلومتری از مرکز شهر کوش آداسی و ۸۰ کیلومتری ازمیر واقع شده و به راحتی در دسترس قرار دارد. این پارک آبی فصلی از اردیبهشت تا مهر بسته به گرمای هوا باز بوده و تمامی سنین حق ورود به آن را دارند و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. این یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی اروپا محسوب می‌شود که در زمینی ۱۸هکتاری بر روی دامنه‌های تپه‌ای ساخته شده و حدود ۳۰ سرسره و وسیله آبی بازی هیجانی در آن جا شده است. از این تعداد می‌توانیم به سرسره‌های مارپیچی در اندازه‌های مختلف، استخر مواج، رودخانه رفتینگ، رودخانه آرام، برج پرش، استخر کدوکان و استخر بزرگسالان اشاره کنیم.

 

بهترین هتل‌های رو به آب در ازمیر

این پارک آبی که از پارک‌های برجسته اروپایی شناخته می‌شود در نیمه سال سال به شدت شلوغ و پربازدید است اگرچه هزینه ورودی آن ارزان نیست و برای بزرگسالان ۲۴ یورو، بچه‌های ۴ الی ۹ ساله ۱۷ یورو و زیر ۴ سال رایگان است. اگر بلیط را به لیر بخرید با پرداخت ۸۰ لیر هزینه مناسب‌تری پرداخت خواهید کرد پس این را در نظر داشته باشید. صبح را زودتر بروید و برای خودتن جای مناسبی در نزدیکی استخرها پیدا کنید، برای ناهار و میان وعده هم می‌توانید از رستوران‌ غذاهای خوشمزه‌ای بخرید. البته امکانات پارک فقط شامل این‌ها نمی‌شود و  اتاق رختکن، جکوزی، دوش‌های تکفره، فروشگاه و امکنات عکاسی و پارکینگ هم ارائه می‌دهد.

از تمام سرسره‌هایی که در این مجموعه وجود دارد دو سرسره بلند به ارتفاع ۴۵۰ متر که بلندترین سرسره‌های اروپا هستند در این پارک قرار گرفته است. در حالی که استخر کودکان ۴۰ سانتی متر ارتفاع دارد بازی‌هایی مثل دوش‌های قارچ شکل، اسباب بازی های شناور، کشتی دزدان دریایی و سرسره‌های مخصوص کودکان نیز در محدوده بازی بچه‌ها ارائه شده که روز آن‌ها را می‌سازد. به علاوه یک بخش جذاب و اساسی که بچه‌ها را دیوانه و شیفته خود می‌کند، دلفیناریوم و پارک دریایی در پارک آبی آدالند است که می‌توانید خانوادگی برای بازدید بروید. فقط در نظر داشته باشید که برای ورود به مجموعه دلفیناریوم باید هزینه پرداخت کنید.

نکته بعدی این که در ابتدای ورود به شما کارت اعتباری داده می‌شود تا مقداری به آن شارژ بزنید و برای بازی‌های داخل پارک استفاده کنید. اگر شارژتان اضافه آمد آن‌ها قبل از خروج مابقی پولتان را پس می‌دهند اما بهتر است کم کم شارژ بزنید. حتما دمپایی ساحلی بپوشید تا زمین نخورید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. این پارک از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر باز است و اگر زودتر بروید ساعات اولیه صبح را می‌توانید با آرامش از بازی‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.

 

دانستنی‌های مهم درباره ازمیر

کوش آداسی، پارک آبی آکوا فانتزی

آکوا فانتزی در سال ۲۰۰۰ در فاصله ۱۰ کیلومتری کوش آداسی ساخته شد و یکی از مهیج‌ترین و جذاب‌ترین پارک‌های آبی ترکیه محسوب می‌شود که می‌توانید از ازمیر به راحتی با سفر جاده‌ای کوتاهی به آن برسید  روزی جذاب و خانوادگی را در کنار هم سپری کنید. رفتن به این پارک هم محدودیت سنی نداشته و همه می‌توانند از وقت گذرانی در آن احساس شادی و لذت کنند. در این پارک که تعداد سرسره‌های آن کمی کم‌تر از آدالند است برای هر سنی چه بزرگسالان و چه کودکان تعدادی سرسره آبی و پاله سقوط در نظر گرفته شده است. همچنین استخر کودک و استخ بزرگسالان، بازی‌های آبی و آب پاش‌های کودکانه، رودخانه خروشان و استخر مواج از جمله امکانات این مجموعه هستند به علاوه هر سه ساعت نمایشی از فواره‌های آبی هم شور و هیجان مضاعفی به مهمانان مجموعه تزریق می‌کند.

آکوافانتزی حال و هوای داستانی بیشتری نسبت به آدالند دارد و از این نظر جذاب‌تر به همین دلیل خیلی‌ها بی‌خیال سرسره‌های ۴۵۰ متری می‌شوند و به این پارک می‌آیند. آکوا فانتزی از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر فعال است اما ساعت‌های اولیه خیلی خلوت‌تر و هر چه به ظهر نزدیک می‌شود شلوغی بیشتری به خود می‌بیند. بنابراین سعی کنید مانند دو مورد بالاتر حتما صبح زودتر به جاده بزنید و به موقع به پارک برسید تا با خیال راحت جایتان را مشخص کنید و تا شلوغ نشده از وسایل بازی پرطرفدارتر لذت ببرید. به علاوه در این مجموعه ۱۰ رستوران و کافه وجود دارد که غذاهایی عالی سرو می‌کنند در این رستوران‌ها طیفی از نواع غذاها و اسنک‌ها را پیدا می‌کنید که برای همه سلیقه‌ها راضی کننده هستند. آن‌ها غذاهای خوشمزه‌ای سرو می‌کنند و از لحاظ کیفیت جایی برای حرف نمی‌گذارند. انواع نوشیدنی‌ها و بستنی‌های خوشمزه نیز برای سفارش شما وجود دارد با بچه‌ها از خوردن بستنی‌های فوق‌العاده لذت ببرید و اوقات بی‌نظیری را تجربه کنید.

به غیر امکاناتی که تا اینجا نام بردیم شما می‌توانید کارهای متنوع دیگری مثل والیبال ساحلی، والیبال آبی و قایق سواری هم در دسترس هستند. دوش‌های متعدد و پارکینک اختصاصی نیز برای رفاه بیشتر بازدیدکنندگان ارائه شده است. در حالی که بچه‌های شما در امنیت کامل بازی می‌کنند می‌توانید حمام آفتاب بگیرید و یا در جکوزی استراحت کنید و یا اگر هنوز به اندازه کافی انرژی دارید به گروه‌های ورزشی ساحلی بپیوندید. در کنار جدیدن نجات غریقی که برای محافظت جان مهمانان وجود دارند شما می‌توانید با امنیت کامل لوازتان را بگذارید و بروید شنا و تفریح کنید چرا که هیچ اتفاقی برای لوازم شما نخواهد افتاد اگرچه بهتر است اکسسوری‌های قیمتی همراه نداشته باشید.

کرم ضدآفتاب با خودتان داشته باشید و مرتبا آن را تجدید کنید مخصوصا برای بچه‌ها که پوست حساس‌تری دارند. از لحاظ هزینه ورودی آکوافانتزی مثل آدالند است با این تفاوت که یک ساعت زودتر تعطیل می‌کند.

 

آشنایی با بهترین سواحل ازمیر

۱۷ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران