بهترین سفرهای یک روزه در تور ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
بهترین سفرهای یک روزه در تور ازمیر

ازمیر را همیشه به زیبایی‌هایش شناخته‌ایم. شهری شاد و جذاب که سفری مفرح و لذت بخش‌ را برای توریست‌ها می‌سازد و با پارک‌های تفریحی بزرگ، مراکز تاریخی و زیبایی‌های طبیعی، انتخابی فوق‌العاده برای سفر به تور ترکیه محسوب می‌شود. ازمیر از آن دست شهرهایی است که هم برای زوج‌های جوان و هم خانواده‌ها مناسب بوده و جمع‌های مختلف از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد. اما اگر چندین بار است که به ازمیر رفته‌اید یا این که دوست دارید، زیبایی‌های دیگر ترکیه که نزدیک به این شهر هستند را کشف کنید، بهتر است با نوشته امروز ما همراه شوید که در آن، بهترین سفرهای یک روزه از مقصد ازمیر را مرور کرده‌ایم.

 

پاموکاله؛ چشم‌انداز شگفت‌انگیز ترکیه در نزدیکی ازمیر (Pamukkale)

پاموکاله یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی ترکیه و از جمله محل‌های خاص در تمام دنیاست که تنها سه ساعت از ازمیر فاصله داشته و تورهای مختلفی برای بازدید از آن محل برگزار می‌شود. پاموکاله از چندین استخر طبیعی سفید رنگ درست شده که بر اثر رسوب مواد معدنی از آب چشمه‌ای که در بالای تپه می‌جوشد و به پایین می‌ریزد، شکل گرفته است. چشم‌انداز سفید رنگ و بی‌نظیری که نمونه آن تنها در چند جای دیگر جهان قابل دیدن است. بر بالای این تپه، بخش‌هایی از یک مکان بنای باستانی را مشاهده خواهید کرد و امکان شنا در استخر این بنا را دارید. پاموکاله بدون شک، یکی از زیباترین استخرهای طبیعی ترکیه به شمار می‌رود.

افسوس؛ شهر باستانی باشکوه در کنار ازمیر (Ephesus)

این شهر باستانی یونانی، در فاصله‌ی ۸۰ کیلومتری از ازمیر واقع شده و یکی از مقاصد پرطرفدار در سفر به شهرهای مختلف از جمله کوش آداسی است. شهری چند هزار ساله که یکی از بزرگ‌ترین‌ها در زمان خودش به حساب می‌آید و جاذبه‌های دیدنی همچون کتابخانه سلسیوس و تئاتر بزرگ افسوس و چندین معبد باستانی از جمله معبد آرتمیس را در خود جای داده است. شهر باستانی افسوس مکانی بسیار پربازدید در ترکیه بوده و با توجه به این که فاصله‌ی چندانی تا ازمیر ندارد، بسیاری از آن‌ها که فرصت سفر به این شهر را خواهند داشت، حتما از آن‌جا نیز بازدید به عمل می‌آورند.

 

بهترین آپارتمان‌های اجاره‌ای در ازمیر

شیرینچه، روستایی تاریخی چسبیده به ازمیر (Sirince)

تنها کمی دورتر از ازمیر، روستایی زیبا با مناظری چشم‌نواز قرار گرفته که اگر یک بار از آن محل بازدید کنید، عاشقش خواهید شد. البته روستای زیبای شیرینچه در سال‌های اخیر طرفداران زیادی بین توریست‌ها پیدا کرده است و هزاران هزار نفر در طول سال از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند. این روستا بر پالای تپه قرار گرفته و هوایی خنک‌تر از خود ازمیر دارد و دارای درختان پرتعداد زیتون است. مناظر زیبای طبیعی، فضای گرم و دوست داشتنی و همچنین صرف غذاهای محلی از جمله جاذبه‌های شیرینچه به حساب می‌آیند.

اورلا؛ سواحل زیبا و باغات انگور در کنار ازمیر (Urla)

با توجه به این که ازمیر، چندین ساحل زیبا در خود دارد، کم‌تر کسی است که به خاطر سواحل خاص به خارج از این شهر برود. اورلا اما وضعیتی متفاوت دارد. این شهر دارای باغ‌های انگور متعدد بوده و از هزاران سال قبل، نوشیدنی‌هایی که در این محل درست می‌شده‌اند، به نقاط مختلف ترکیه یا حتی جهان ارسال می‌شوند. در کنار این باغات انگور، چند ساحل بسیار زیبا و دنج نیز در اورلا قرار دارد که پیشنهاد می‌کنیم، اگر به آن شهر سفر کردید، حتما در این محل‌ها تنی به آب بزنید. در سفر با تور ازمیر پیاده روی، عکاسی بر بالای تپه‌ها و البته دوچرخه سواری در اورلا نیز از جمله فعالیت‌های بسیار محبوب است.

 

بهترین پارک‌های آبی نزدیک ازمیر

پرین، میلتوس و دیدیم؛ شهرهای باستانی ازمیر (Priene، Miletus، Didyma)

البته که می‌توانید، تنها به یکی از این مقاصد بروید، اما تورهایی گردشگری که از مبدا ازمیر برگزار می‌شوند، عموما شما را به دیدن هر سه شهر پرین،‌ میلتوس و دیدیم می‌برند. این سفر یک روز کامل از شما را به خود اختصاص داده و هزینه‌ی چندانی نیز روی دستتان نمی‌گذارد و البته امکان این را خواهید داشت تا از ویرانه‌های چند شهر بسیار مهم در نزدیکی ازمیر دیدن کنید. پرین یکی از اولین نمونه‌های شهرسازی هندسی در دنیاست و هنوز ستون‌های سنگی بناهای آن پا برجاست. میلتوس جایی است که گفته شده، الفبای لاتین از آن‌جا به جهان معرفی شده و در دیدیم می‌توانید به دیدن معبد معروف و زیبای آپولو بروید. این شهرها همچنین در مناطقی فوق‌العاده زیبا واقع شده‌اند و مناظری دلپذیر را نیز برایتان به همراه دارند.

چشمه و آلاچاتی؛ مقاصد ساحلی نزدیک به ازمیر (Cesme، Alacati)

بسیاری از توریست‌ها به چشمه و آلاچاتی به عنوان جایگزین‌های دنج‌تر تور ازمیر نگاه می‌کنند. با این حال هم چشمه و هم آلاچاتی، می‌توانند گزینه‌هایی عالی برای سفری یک روزه به حساب بیایند و حتی با توجه به فاصله‌ی کمی که از هم دارند، می‌توان هر دو این مقاصد را در یک سفر یک روزه دید. شهرهایی بسیار زیبا با سواحل زیبای ترکیه، بندرگاه‌های شلوغ و خیابان‌هایی شاد و دوست داشتنی که در بین مردم ترکیه نیز محبوبیت بالایی دارند. سواحل بسیار زیبا و قلعه‌ای تاریخی متعلق به سال ۱۵۰۸ از جمله ویژگی‌های چشمه و کوچه پس کوچه‌های سنگ‌فرش شده، خانه‌های رنگارنگ، کافه‌های متنوع و البته سواحل فوق‌العاده زیبا از جذابیت‌های آلاچتی محسوب می‌شوند.

آیوالیک؛ مقصد محبوب ترک‌ها در نزدیکی ازمیر (Ayvalik)

آیوالیک یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه است که مردم در بین مردم ترکیه طرفداران زیادی دارد. این شهر البته کمی بیش از دیگر گزینه‌های لیست امروز ما از ازمیر دور بوده و فاصله‌ای ۱۵۰ کیلومتری با این شهر دارد با این حال هم به وسیله‌ی وسایل نقلیه عمومی و هم توسط تاکسی، امکان رفتن به آن‌جا را خواهید داشت. جدا از سواحل زیبا و مناظر دیدنی از دریا، وجود چند بنای تاریخی، درختان زیتون و آسیاب‌های بادی که از گذشته به جا مانده‌اند، جذابیتی مضاعف به آیوالیک بخشیده است. همچنین با توجه به این که این شهر نسبت به بسیاری از مقاصد ساحلی این منطقه، خلوت‌تر است، دارای سواحل دنج‌ بوده و جاهای مختلفی برای عکاسی نیز در اختیارتان می‌گذارد.

 

معرفی ۱۱ مورد از برترین مراکز خرید ازمیر

مانیسا؛ شهری تاریخی یک ساعت دورتر از ازمیر (Manisa)

مانیسا شهری قدیمی در استانی به همین نام است که به داشتن جاذبه‌های تاریخی خود معروف است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به مسجد بزرگ این شهر، قلعه مانیسا، موزه باستان شناسی و ... اشاره کرد. همچنین نباید فراموش کرد که مانیسا دارای چشمه‌های آب گرم و مراکز درمانی متعددی‌ست که از این چشمه‌ها استفاده می‌کنند. همچنین، اگر اهل غذاهای محلی ترکیه باشید، در این محل حسابی به شما خوش خواهد گذشت!

نظرکوی؛ چشم‌نظر خود را در نزدیکی ازمیر بسازید (Nazarköy)

این دهکده کوچک که با فاصله‌ی بسیار کمی از ازمیر قرار دارد در گذشته به نام کورودره می‌شناختند اما به خاطر این که از گذشته‌ی دور در این شهر چشم‌نظرهای متعدد ساخته می‌شد، اسم آن به نظرکوی تغییر کرد. با سفر به این دهکده که زمان زیادی از سفر شما را به خود اختصاص نخواهد داد، امکان ساخت چشم‌نظرهای خود را در کارگاه‌های مختلف دارید و البته می‌توانید از بازار آن‌جا، چشم‌نظر‌هایی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تهیه کنید. نظرکوی به واقع جایی خاص‌ترین مکان‌ها در نزدیکی ازمیر است و به سفر شما تنوع خواهد بخشید.

پرگامون؛ تجربه تله کابین بر فراز شهری باستانی در نزدیکی ازمیر (Pergamon)

تورهایی که به مقصد پرگامون برگزار می‌شود، چیزی حدود ۷ ساعت به طول انجامیده و البته از جمله تورهای نسبتا گران یک روزه از مقصد ازمیر هستند. پرگامون یکی از جاذبه‌های دیدنی اطراف ازمیر است. جایی که شما امکان بازدید از آکروپولیس را بر فراز شهر و از دورن تله کابین خواهید داشت. پرگامون یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای دوران باستان بوده که البته چندین بلای طبیعی و مسائل تاریخی متعدد، باعث شده تا امروز، چیز زیادی از این شهر باقی نماند. پرگامون از شهرهای بسیار مهم در دوران هلنی بوده و یافته‌های بسیاری از این مکان در موزه‌های مهم دنیا نگهداری می‌شوند.

 

معرفی بهترین هتل‌های لاکچری ازمیر

موزه لوکوموتیو چاملیک (Camlica Steam Locomotives)

مکانی جالب توجه در فاصله‌ی حدودا ۲۰ کیلومتری از ازمیر که در آن‌جا می‌توانید، تاریخچه‌ای از انواع قطارهایی که با نیروی بخار حرکت می‌کردند را مشاهده کنید. این موزه بزرگ‌ترین در نوع خود در ترکیه و حتی اروپا به حساب آمده و ۳۳ قطار کلاسیک از مدل‌ها و سال‌های تولید متفاوت، در آن‌جا به نمایش گذاشته شده است و یکی از معروف‌ترین موزه‌های ازمیر است. این لوکوموتیوها که بعضا همراه با کابین‌هایشان در محیط روباز به نمایش گذاشته شده، برای عکاسی نیز گزینه‌ای عالی هستند. یک قطار و یک کابین معروف در این موزه وجود دارد که اولی از یک حادثه‌ی مرگبار جان سالم به در برده و دومی توسط آتاتورک مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این محل البته یک سالن بزرگ مملو از تجهیزات به کار رفته در صنایع ریلی و همچنین کافه‌ای که در آن‌جا انواع نوشیدنی، دسر و صبحانه سرو می‌شود نیز در خود دارد.

پارک حیات وحش ازمیر (Izmir Wildlife Park)

این پارک حیات وحش بسیار زیبا که حدود ۴۲۵ هزار متر مربع وسعت دارد، در فاصله‌ی نیم ساعته از شهر قرار گرفته و مثل باغ‌ وحش‌های معمولی نیست و حیوانات، فضایی بزرگ برای گردش در آن‌جا خواهند داشت. این پارک فضای طبیعی بسیار بزرگی دارد و بیش از ۱۵۰۰ حیوان مختلف از ۱۲۰ گونه در آن‌جا زندگی می‌کنند که شاید جذاب‌ترین آن‌ها را بتوان زرافه‌های آفریقایی، گور خرها، فیل‌ها، غزال‌ها و گرگ‌ها به حساب آورد. این مکان از آن‌ جاهایی است که خانواده‌ها به خوبی از آن استقبال کرده‌اند و هم بزرگ‌ترها از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد و هم سفری جذاب برای کودکان در ازمیر به یادگار خواهد ماند.

 

آشنایی با معروف‌ترین موزه‌های ازمیر

منبع ۱

منبع ۲

۲۰ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران