برترین جاذبه های گردشگری بنتوتا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
برترین جاذبه های گردشگری بنتوتا

بنتوتا یک شهر تفریحی زیبا در سریلانکا است که توانسته این روزها مورد توجه علاقه‌مندان به سفر قرار بگیرد. بنتوتا که در جنوب غربی سریلانکا و در کمربندهای ساحلی آن واقع شده، بخشی دیدنی از جذابیت‌های روستایی سریلانکا با طبیعت فوق‌العاده سبز را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذرد. به طوری که در قدم به قدم آن می‌توان شاهد درختان نخل بلند نارگیل بود. البته که این تنها بخشی از ماجرا بوده و جاذبه های گردشگری بنتوتا را می‌توان در چیزهای متنوع دیگری نیز جست و جو کرد. به طوری که توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید حتما از بنتوتا و جاذبه‌های توریستی آن نیز دیدن کنید. ما نیز به نوبه خود در ادامه به معرفی چند مورد از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این سرزمین توریستی می‌پردازیم.

 

۱۰ جاذبه‌ گردشگری برتر بنتوتا، سریلانکا

همان طور که گفته شد، مملو از مکان‌های جذاب و دیدنی بسیار زیادی است که هر کدام در نوع خود بی‌نظیر بوده و توانسته‌اند توجه همگان را به خود جلب کنند. به این صورت که جاذبه‌ های گردشگری بنتوتا از تالاب‌ها، خورها و سواحل فوق‌العاده زیبا گرفته تا طبیعت زیبا و سرسبز با فضایی آرام به خصوص برای زوج‌های تازه ازدواج کرده دانست. از جمله دیدنی‌ترین این جاذبه‌ها که بازدید از آن‌ها را به مسافرین تور سریلانکا پیشنهاد می‌دهیم، عبارتند از:

 

۱. بریف گاردن بنتوتا، سریلانکا

بریف گاردن (Brief Garden) به عنوان یکی از آرام‌ترین و بکرترین مکان‌ها برای بازدید در نزدیکی بنتوتا شناخته می‌شود. این باغ که در هشت کیلومتری این شهر تفریحی قرار دارد، با طراحی به سبک ژاپنی ساخته شده و بازدید از آن گردشگران را به روزهای استعماری سوق می‌دهد. گفته می‌شود در گذشته این مکان محل زندگی یک معمار مشهور به نام Bevis Bawa بوده که در حین بازدید از این مکان می‌توانید بیشتر آثار زیبای او را نیز ببینید.

 

آشنایی با دریاچه کندی

عکس: getyourguide.com

 

۲. ساحل بنتوتا، سریلانکا

وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری بنتوتا می‌شود اولین چیزی که به ذهن‌ها می‌رسد، زیباترین سواحل سریلانکا است. یکی از این سواحل که شهرت آن نیز در مقایسه با دیگران بسیار بیشتر است با نام ساحل بنتوتا (Bentota Beach) شناخته می‌شود. این ساحل بدون اغراق مکانی فوق‌العاده دوست داشتنی برای استراحت و داشتن احساس راحتی در دامان اقیانوس عظیم هند است. به طوری که از شن‌های طلایی و محیط آرام آن گرفته تا آب‌های شفاف دریا هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود می‌کند. از نقاط عطف زیبایی این ساحل می‌توان به درختان انبوه و سر به فلک کشیده نخل و البته مردم محلی مهربان و مهمان‌نواز اشاره کرد.

عکس: linkstravelandtours.co.uk

 

۳. جوجه کشی لاک پشت بنتوتا، سریلانکا

یکی از خاص‌ترین جاذبه های گردشگری بنتوتا که در ساحل معرفی شده فوق می‌توان شاهد آن بود، جوجه کشی لاک پشت بنتوتا (Bentota Turtle Hatchery) است. به طوری که علاقه‌مندان این فرصت را خواهند داشت تا هنگام بازدید از ساحل بنتوتا لحظه بیرون آمدن پنج گونه لاک پشت در حال انقراض را از تخم‌های خود ببینند. به خصوص اگر از عاشقان طبیعت و حیات وحش باشید تماشای این صحنه می‌تواند یکی از بهترین خاطرات ما از سفر به بنتوتا به شمار آید.

 

جاذبه های تاریخی در کلمبو

عکس: tripadvisor.in

 

۴. جزیره سینامون بنتوتا، سریلانکا

جزیره سینامون (Cinnamon Island) یک مکان جذاب دیگر برای گردشگرانی است که با تور سریلانکا سفر کرده و به دنبال بازدید از جاذبه های گردشگری بنتوتا هستند. این مکان که در لیست زیباترین مکان‌های دیدنی در نزدیکی بنتوتا گنجانده شده جزیره‌ای فوق‌العاده جذاب به شمار می‌آید که به خاطر مزارع قدیمی دارچین معروف است. ناگفته نماند سینامون در ترجمه به زبان فارسی به معنای دارچین است. شما می‌توانید در بازدید از این مکان هر جزئیات کوچکی درباره دارچین، از نحوه پردازش آن گرفته تا نحوه استفاده از آن، را تماشا کرده و آشنا شوید. برای نسل‌هاست که این مکان توسط یک خانواده نگهداری می‌شود و در سفر به بنتوتا نباید بازدید از این جزیره را از دست دهید.

عکس: makemytrip.com

 

۵. معبد گالاپاتا ویهارا بنتوتا، سریلانکا

معبد گالاپاتا ویهارا (Galapata Vihara) یکی از قدیمی ترین معابد سریلانکا و از جاذبه‌ های گردشگری بنتوتا به شمار می‌آید که در قرن دوازدهم ساخته شده است. آنچه بیش از هر چیز دیگری گالاپاتا ویهارا را در دیدن بازدیدکنندگان خیره‌کننده‌تر می‌کند، پیچ و خم تونل‌های زیرزمینی آن است که با زیبایی هر چه تمام معابد مختلف این منطقه را به هم متصل می‌کند. علاوه بر آن از نقاط عطف این مجموعه می‌توان به مجسمه بودا به ارتفاع سی متر اشاره کرد که در خود جای داده و با نقاشی‌های چشم‌نواز احاطه شده است. این معبد دارای تاریخ بسیار غنی بوده که در کنار جذابیت‌های معماری آن را به مکانی عالی برای بازدید و کاوش برای دوستداران تاریخ تبدیل می‌کند.

عکس: amazinglanka.com

 

۶. آمبالانگودا بنتوتا، سریلانکا

یکی از شهرهای دوست داشتنی در نزدیکی بنتوتا، آمبالانگودا (Ambalangoda) نام دارد. این مکان که می‌توان آن را از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری بنتوتا به شمار آورد در فاصله تنها بیست و چهار کیلومتری آن واقع شده است. از جذابیت‌های این مکان می‌توان به رقصنده‌های ماسک‌دار و فضای پر جنب و جوش و شاد آن اشاره کرد که در بین توریست‌ها بسیار محبوبیت دارد. در صورت تمایل توریست‌ها می‌توانند سری به مغازه‌های کوچک همین اطراف زده و در آن از ماسک‌هایی که رقصنده‌های محلی بر روی صورت خود می‌زنند خریداری کنند. بدون اغراق باید بگوییم این یکی از مکان‌های توریستی فوق‌العاده در بنتوتا است که توصیه می‌کنیم هرگز فرصت بازدید از آن را از دست ندهید.

 

مراکز خرید در کلمبو سریلانکا

عکس: kayak.co.in

 

۷. ساحل موراگالا بنتوتا، سریلانکا

موراگالا (Moragalla) ساحلی با طراوت و زیبا است که اغلب اوقات دارای فضایی آرام و عاری از جمعیت بسیار شلوغ بوده و این روزها توانسته در لیست برترین جاذبه های گردشگری بنتوتا قرار بگیرد. موراگالا که در جنوب برووالا قرار دارد دارای آب شفاف و زلال بوده و می‌توان آن را مکان مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی مانند موج سواری، غواصی و غیره دانست. همچنین از دیگر جذابیت‌های این مکان می‌توان به بیش از بیست نوع درخت حرا اشاره کرد که در امتداد این ساحل ردیف شده‌اند. توصیه می‌کنیم اگر قصد بازدید از این ساحل را داشتید حتما بخشی از زمان خود را با قایق سواری سپری کرده و از لحظه به لحظه خود لذت ببرید.

عکس: holidify.com

 

۸. مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا بنتوتا، سریلانکا

مرکز ورزش‌های آبی دیاکاوا (Diyakawa Water Sports Centre) محلی فوق‌العاده جذاب برای لذت بردن از انواع فعالیت‌های ورزشی آبی است که توانسته در لیست جاذبه های گردشگری بنتوتا قرار بگیرد. به خصوص اگر قصد سفر به همراه خانواده و کودکانتان را دارید بدون شک این مکان می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای تفریح و سرگرم شدن شما باشد. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به فراهم بودن بساط تفریحات بسیار دوستانه، ایمن و مقرون به صرفه آبی اشاره کرد. همچنین این مکان مجهز به تمام وسایل مدرن تفریحی است که توسط کارکنان حرفه‌ای پشتیبانی می‌شوند. پس اگر اهل هیجان هستید هرگز رفتن به این مکان را در سفر خود به بنتوتا فراموش نکنید.

عکس: tripadvisor.com

 

۹. سافاری رودخانه مادو گانگا بنتوتا، سریلانکا

در میان جاذبه های گردشگری بنتوتا جای سافاری نیز خالی نبوده و دوستداران طبیعت فرصت یک سافاری فوق‌العاده عالی را در آن خواهند داشت. سافاری رودخانه مادو گانگا (Madu Ganga River Safari) بهشتی از حیات وحش سریلانکا است که از ویژگی‌های آن می‌توان به در بر داشتن بیش از صد و یازده گونه پرنده برای تماشا اشاره کرد. همچنین یک مکان محبوب برای بوم شناسان و البته زیست شناسان است. به علاوه در این مکان قایق‌خانه Captains را خواهید دید که قایق‌سواری شگفت‌انگیزی در امتداد رودخانه ارائه می‌دهد و می‌توانید در حین گذراندن وقت با راهنمایان محلی، چیزهای زیادی را کشف کنید.

 

در سفر به سریلانکا چه کارهایی را نباید انجام داد

عکس: thevacationgateway.com

 

۱۰. قلعه داچ گال بنتوتا، سریلانکا

آخرین مورد از جاذبه های گردشگری بنتوتا که قصد معرفی آن را در این مقاله داریم، قلعه داچ گال (Galle Dutch Fort) نام دارد. این مکان از جذابیت فوق‌العاده زیادی به خصوص در بین دوستداران تاریخ و فرهنگ سریلانکا برخوردار بوده و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. این قلعه در حدود پنجاه کیلومتری جنوب بنتوتا واقع شده و دارای مساحتی تقریبا هشتاد و هفت هکتار است. از جاذبه‌های این مکان می‌توان به مجموعه عظیمی از موزه‌های عتیقه و کلیساهای باستانی اشاره کرد که در خود جای داده است. همچنین بسیاری از جشنواره‌های هنری و ادبی در این قلعه برگزار می‌شوند که اگر خوش شانس باشید فرصت حضور در یکی از آن‌ها را خواهید داشت.

عکس: backstreetnomad.com

 

منبع

 

۰۷ شهریور ۱۴۰۳

نظرات کاربران