بهترین جاذبه‌های گردشگری کندی (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
بهترین جاذبه‌های گردشگری کندی (قسمت دوم)

همان طور که در قسمت اول این مقاله همراه شما بودیم در این بخش نیز قصد داریم تا به ادامه معرفی بهترین جاذبه‌های گردشگری کندی بپردازیم. چرا که کندی یکی از مهم‌ترین شهرهای سریلانکا محسوب شده و از همین رو به عنوان پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در این کشور شناخته می‌شود. فراموش نکنید که مهم‌ترین موضوع برای داشتن یک سفر همه چیز تمام آشنایی با جاذبه‌های دیدنی آن قبل از هر چیزی است. چرا که در غیر این صورت نمی‌توان یک برنامه‌ریزی ایده‌آل برای گشت و گذار خود ترتیب داد. پس در ادامه این قسمت از مقاله نیز همراه ما باشید تا با جاذبه‌های گردشگری کندی به طور کامل آشنا شده و سفری خاطره‌انگیز با تور سریلانکا را تجربه کنید.

 

کاخ سلطنتی کندی، سریلانکا (Royal Palace of Kandy, Sri Lanka)

کاخ سلطنتی پادشاهی کندیان آخرین خاطره پادشاه حاکم کاندایان، سری ویکراما راجاسینگه است. از همین رو ارزش و اهمیت بسیار بالایی در سریلانکا دارد. قدمت این کاخ به قرن چهاردهم بازمی‌گردد. از همین رو دیدن شکوه و زرق و برق آن می‌توان برای هر بازدیدکننده‌ای شگفت‌انگیز باشد. این کاخ آثار بسیاری از جنگ‌های مهاجمان خارجی مانند پرتغالی‌ها را در خود جای داده و به زیباترین شکل به نمایش می‌گذارد. چنانچه به بازدید از کاخ سلطنتی کندی رفتید توصیه می‌کنیم حتما از دالادا مالیگاوا، معبد دندان، دادگاه سلطنتی (ماگول مادووا)، غرفه حمام ملکه و باغ‌های سلطنتی در داخل دروازه‌های کاخ نیز دیدن کنید.

 

نقاط کمتر توریستی و پنهان سریلانکا

  • آدرس: Sri Dalads Veediya
  • زمان بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر
  • هزینه بازدید: ۲۴۸۳ روپیه

 

دریاچه کندی، سریلانکا (Kandy Lake, Sri Lanka)

یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کندی دریاچه کندی نام دارد. به طوری که بازدید از این مکان از بایدهای هر گردشگری در تور سریلانکا به حساب می‌آید. بازدید از دریاچه کندی با بالا رفتن از تپه‌های زیبا و پیاده‌روی در سواحل آن همراه است. همچنین در این بازدید شاهد آبشار زیبا و دیدنی نیز خواهید بود که قطعا مورد پسند شما واقع خواهد شد. چنانچه بازدید از دریاچه کندی را در سفر به سریلانکا انتخاب کردید توصیه می‌کنیم در زمان غروب خورشید نیز در آنجا حضور داشته باشید تا نهایت استفاده را از زیبایی‌ها و جلوه‌های طبیعت در این مکان ببرید. این دریاچه در کنار معبد دندان واقع شده و کل مسافت پیاده‌روی آن حدود ۲ مایل است.

  • آدرس: Heart of the city, Kandy
  • زمان بازدید: در تمامی ساعات روز
  • هزینه بازدید: رایگان

 

بام کندی، سریلانکا (Kandy View Point, Sri Lanka)

اگر به دنبال مکانی زیبا برای تماشای منظره مسحورکننده کندی هستید، هیچ مقصدی بهتر از بام کندی برای شما نخواهد بود. بام کندی در Rajapihilla Mawatha قرار داشته و جالب است بدانید که با توجه به نظر توریست‌ها از بین ۱۰۵ جاذبه گردشگری کندی در رتبه پنجم قرار دارد. این مکان در نزدیکی دریاچه کندی قرار گرفته و با مناظر خیره کننده کوه‌های زیبا محصور شده است. برای دسترسی به این مکان باید از مرکز شهر کندی به سمت Rajapihilla Mawatha حرکت کرده و پس از آن یک صعود شیب‌دار به طول ۱ کیلومتر شما داشته باشید. البته اگر اهل پیاده‌روی نیستید، می‌توانید یک توک توک (سه چرخه محلی سریلانکا) برای رسیدن به قله کرایه کنید. به شما این اطمینان را می‌دهیم که رفتن به بام کندی قطعا ارزش مسیر شیب‌دار و سخت آن را خواهد داشت.

 

تفریحات شبانه در سریلانکا

  • آدرس: Rajapihilla Mawatha, Kandy
  • زمان بازدید: در تمامی ساعات روز
  • هزینه بازدید: رایگان

 

پارک کودکان ای ال سنانایاکا کندی، سریلانکا (E. L. Senanayake Children's Park Kandy, Sri Lanka)

پارک کودکان E.L Senanayake به نام یکی از معتبرترین سیاستمداران و شهردار سابق شهر کندی یعنی E.L Senanayake نامگذاری شده است. این پارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر و اولین پارک کودکان در کندی محسوب می‌شود. همان طور که از نام آن نیز می‌توان حدس زد، این پارک تفریحات سرگرم کننده‌ای را برای کودکان در هر سنی ارائه داده و دارای محیطی بسیار ایمن است. اگر با خانواده خود به سریلانکا سفر می‌کنید، این مکان یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما در میان جذاب‌ترین پارک‌های سریلانکا خواهد بود.

  • آدرس: Sanagaraja Mawatha, Kandy, Sri Lanka
  • زمان بازدید: ۷ صبح تا ۷ بعد از ظهر (دوشنبه‌ها تعطیل است)
  • هزینه بازدید: رایگان

 

پارک ولز کندی، سریلانکا (Wales Park Kandy, Sri Lanka)

اگر در سفر خود به کندی دنبال مکانی برای سرگرم شدن با خانواده و دوستان خود می‌گردید، پارک ولز بهترین گزینه برای شما خواهد بود. چرا که این پارک جذاب و دیدنی در بالای تپه کوچکی مشرف به دریاچه کندی قرار داشته و منظره باشکوهی از کندی را ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که این مکان به پارک قصر سلطنتی نیز معروف است. جالب است بدانید که در این پارک یک تفنگ صحرایی ژاپنی وجود دارد که توسط ارتش ۱۴ بریتانیا در برمه در طول جنگ جهانی دوم دستگیر شد و توسط لرد مونت باتن به شهر کندی اهدا گردید.

 

بهترین هتل‌های کلمبو در سریلانکا

  • آدرس: Rajapihilla Mawatha, Kandy 20000, Sri Lanka
  • زمان بازدید: تمامی ساعات روز
  • هزینه بازدید: ۲۲۰ روپیه

 

رشته کوه ناکلز کندی، سریلانکا (Knuckles Mountain Range Kandy, Sri Lanka)

رشته کوه ناکلز از دیگر جاذبه‌های گردشگری کندی است که به دلیل زیبایی طبیعی منحصر به فرد خود توانسته مورد توجه بسیاری از توریست‌ها قرار بگیرد. این رشته کوه به دلیل شباهت زیادی که به بند انگشت انسان دارد با این نام شناخته می‌شود. رشته کوه ناکلز در مجموع از ۳۴ کوه تشکیل شده که از ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ متر ارتفاع دارند و یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی و کشف تنوع زیستی پنهان سریلانکا است. این رشته کوه‌ها به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده و در بازدید از آن‌ها شاهد بسیاری از مسیرهای پنهان طبیعی، آبشارها و انواع کمیاب گیاهان خواهید بود.

  • آدرس: Matale and Kandy Districts, Sri Lanka
  • زمان بازدید: تمامی ساعات روز
  • هزینه بازدید: رایگان

 

موزه ملی کندی، سریلانکا (National Museum of Kandy, Sri Lanka)

البته که جاذبه‌های گردشگری کندی تنها محدود به طبیعت زیبا و معابد شگفت‌انگیز آن نیست. بلکه این مقصد گردشگری موزه‌های متنوعی را نیز در خود جای داده که بازدید از آن‌ها برای کشف فرهنگ و تاریخچه این کشور توصیه می‌شوند. یکی از این موارد موزه ملی کندی نام دارد. ساختمانی که موزه ملی کندی را در خود جای داده، قبلاً به نام Palle Vahala شناخته می‌شد و خانه خانواده سلطنتی بود. معماری این ساختمان کاملاً کاندیایی بوده و حدود ۵۰۰۰ اثر از دوران کندیان از جمله اسلحه، ظروف، جواهرات و غیره را در خود جای داده است. اینجا بهترین مکان برای آشنایی با تاریخ کندی، جواهرات و منابع پنهان سریلانکا است.

 

تفریحات جذاب نووارا الیا، قلب سریلانکا

  • آدرس: Next to temple of Sacred Tooth Relic, Kandy, Sri Lanka 
  • زمان بازدید: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • هزینه بازدید: ۶۰۰ روپیه

 

موزه جواهرات کانبوی کندی، سریلانکا (Canbuy Gem Museum Kandy, Sri Lanka)

یکی دیگر از موزه‌های دیدنی سریلانکا در کندی، موزه جواهرات کانبوی است. این موزه تاریخچه سنگ‌های قیمتی، مواد معدنی و فسیل‌های کمیاب را نه تنها از سریلانکا، بلکه از سراسر جهان به نمایش می‌گذارد. بنابراین از ارزش و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین این موزه فروشگاهی را در یکی از طبقات بالایی خود دارد که در صورت تمایل می‌توانید برخی از جواهرات ارزشمند اصلی و مورد تایید دولت را که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت، خریداری کنید.

  • آدرس: 530, Colombo Road, Kandy 20442 Sri Lanka
  • زمان بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر
  • هزینه ورودی: ۵ دلار

 

آرتورز سیت کندی، سریلانکا (Arthur's Seat Kandy, Sri Lanka)

آرتورز سیت در قلب شهر کندی و در ارتفاع ۱۷۹۰ فوتی از سطح دریا واقع شده است. این صندلی به عنوان مکانی برای تماشای مناظر پانوراما از شهر نظیر دریاچه کندی، کاخ سابق خانواده سلطنتی و معبد دندان شناخته می‌شود. به طوری که با رفتن به آنجا فرصت تماشای اغلب جاذبه‌های گردشگری کندی را در کنار طبیعت زیبای آن در یک قاب خواهید داشت. مناظر شگفت‌انگیز شهر و باغ‌های سرسبز چای اطراف، آرتورز سیت را به یک مکان عکاسی مشهور در بین گردشگران در کندی تبدیل کرده است.

 

بهترین هتل‌های بنتوتا در سریلانکا

  • آدرس: 2000, Keerthi Sri Rajasinghe Mawatha, Kandy 20000, Sri Lanka
  • زمان بازدید: در تمامی ساعات روز
  • زمان بازدید: رایگان

 

ساختمان ناتا دیوال کندی، سریلانکا (Natha Devale Kandy, Sri Lanka)

ناتا دیوال قدیمی‌ترین بنای موجود در شهر کندی بوده و از همین رو ارزش و اهمیت بسیار زیادی در بین مردم محلی و البته گردشگران دارد. این سازه در قرن چهاردهم توسط پادشاه ویکراماباهو سوم ساخته شد که در تراس روبروی مجموعه کاخ کندی قرار دارد. علاوه بر قدیمی بودن بازدید از این بنا به دلیل سبک معماری فوق‌العاده زیبای آن شدیدا توصیه می‌شود. این ساختمان امروزه به عنوان یک معبد و زیارتگاه بودایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در بازدید از آن حتما به قوانین آنها احترام بگذارید.

  • آدرس: Temple Square, Kandy 20000, Sri Lanka
  • زمان بازدید: تمامی ساعات روز
  • هزینه بازدید: رایگان

 

برج ساعت کندی، سریلانکا (Kandy Clock Tower, Sri Lanka)

برج ساعت در مرکز کندی ساخته شده و به عنوان یک نقطه عطف گردشگری در این شهر عمل می‌کند. این برج ساعت زیبا و سفید رنگ در سال ۱۹۵۰ توسط شرلی دی آلویس که یکی از بهترین معماران سریلانکا بود طراحی شده و توسط حاجی محمد اسماعیل به یاد پسرش محمد زکی اسماعیل ساخته شد. معماری سبک کاندیان و عناصر ادغام شده کاخ پادشاه کندی و معبد دندان، جلوه بسیار خاصی به این بنا بخشیده و آن را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی کندی تبدیل کرده است.

 

سفری جذاب به میریسا در سریلانکا

  • آدرس: Kandy City Centre, intersections of Sri Dalada Veediya, S. W. R. D. Bandaranaike Mawatha and Hiragedara Mawatha
  • زمان بازدید: تمامی ساعات روز
  • هزینه بازدید: رایگان

 

منبع

 

۲۴ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران