جاذبه‌های گردشگری مانیل (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری فیلیپین
جاذبه‌های گردشگری مانیل (قسمت اول)

مانیل پایتخت فیلیپین و یک کلان شهر آسیایی در حال رشد بوده و این روزها به یک مقصد گردشگری جذاب و دیدنی در بین توریست‌ها تبدیل شده است. این شهر دارای میراث تاریخی و ارزشمندی است که قدمت آن به قرن‌ها قبل می‌رسد. از آنجایی که کشور فیلیپین در طول تاریخ تحت سلطه بسیاری از کشورها از جمله اسپانیا، آمریکا و ژاپن بوده همه آنها بخشی از فرهنگ خود را در این شهر به جا گذاشته‌اند. همچنین مانیل به دلیل مکان‌های مختلف مانند کلیساها و بناهای تاریخی که در خود جای داده در بین گردشگران با نام رم شرق نیز شناخته می‌شود. اما باید بگوییم که در کنار تمامی این موارد، مانیل چیزهایی بیش از بناهای تاریخ دارد. پارک‌های زیبا، مکان‌های تفریحی و سایر جاذبه‌های گردشگری در این شهر وجود دارند که قطعا شما را در تور فیلیپین به مقصد مانیل شگفت زده خواهند کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با جاذبه‌های گردشگری مانیل برای بازدید آشنا کنیم.

 

پارک ریزال مانیل، فیلیپین (Rizal Park Manila, Philippine)

پارک ریزال مانیل بزرگترین پارک عمومی این شهر به حساب می‌آید و به دلیل اهمیت تاریخی آن برای فیلیپینی‌ها بسیار ارزشمند است. این یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در مانیل به همراه خانواده و به خصوص کودکان است. این پارک مکانی است که قهرمان ملی فیلیپینی‌ها، خوزه ریزال، در آن اعدام شد. این پارک حدود ۱۴۰ هکتار وسعت دارد و باغ‌های زینتی زیبا، مجسمه‌های شخصیت‌های تاریخی، تالاب مرکزی با فواره‌های موزیکال و همچنین ارکیداریوم را در خود جای داده است. پارک لونتا که در محلی به آن پارک می‌گویند، یکی از برترین نقاط توریستی مانیل برای زوج‌هایی است که عاشق قدم زدن در خیابان‌ها و چمن‌زارهای زیبای آن هستند.

 

راهنمای خرید در بهترین بازارهای مانیل

  • آدرس: Roxas Blvd, Malate, Manila, 1000 Metro Manila
  • هزینه بازدید : ۲۶ روپیه
  • زمان بازدید: ۵ صبح الی ۹ شب

 

قلعه سانتیاگو مانیل، فیلیپین (Fort Santiago Manila, Philippine)

قلعه سانتیاگو فیلیپین یکی از اولین مکان‌هایی است که گردشگران در تور مانیل در لیست برنامه‌های گردشگری خود قرار می‌دهند؛ چرا که دسترسی به آن با مترو آسان است. این قلعه در سال ۱۵۹۳ تکمیل شد و در شهر باستانی اینتراموروس واقع شده است. دیوارهای سنگی قلعه دارای سازه‌های فراوانی از جمله زیارتگاه معروف ریزال است. این قلعه درست از زمان فتح اسپانیا تا جنگ جهانی دوم، تاریخ را برای بازدیدکنندگان بازگو می‌کند. بنابراین این یکی از بهترین مکان‌های توریستی در مانیل برای گشت و گذار است؛ زیرا نه تنها جنبه تاریخی دارد، بلکه معماری باستانی آن فرصت‌های عکاسی فوق‌العاده‌ای را در تور فیلیپین ایجاد می‌کنند.

  • آدرس: Intramuros, Manila, 1002 Metro Manila
  • هزینه بازدید: ۱۰۰ روپیه
  • زمان بازدید: ۸ صبح الی ۹ شب

 

اوشن پارک مانیل، فیلیپین (Manila Ocean Park, Philippine)

یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در مانیل، اوشن پارک مانیل است. این پارک آنقدر جذاب است که حتی یک روز در پارک هم کافی نخواهد بود! نقطه برجسته این مجموعه دیدنی اوشناریوم (Oceanarium) است که دارای بیش از ۱۴۰۰۰ حیوان در ۲۷۰ گونه دریایی است که آن را به یکی از بزرگترین آکواریوم‌های جهان تبدیل می‌کند. همچنین نمایش‌های هیجان‌انگیز حیوانات مانند نمایش شیر ماهی، نمایش پنگوئن و نمایش پرندگان وجود دارد که هر تماشاگری را مجذوب خود می‌کند! برخی از نمایشگاه‌های جالب دیگر عبارتند از:World of Creepy Crawlies، Birds of the Prey Kingdom و Sharks and Ray Encounter

 

بهترین سواحل نزدیک به مانیل را بشناسید

  • آدرس : 666 Behind Quirino Grandstand, Ermita, Manila, 1000 Metro Manila
  • هزینه بازدید: ۵۲۶ روپیه به بالا
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح الی ۸ شب

 

کلیسای سن آگوستین مانیل، فیلیپین (San Agustin Church Manila, Philippine)

کلیسای سن آگوستین فیلیپین یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری مانیل است. این کلیسا قدیمی‌ترین کلیسای فیلیپین است که در سال ۱۵۸۶ ساخته شد. البته در طول سال‌ها مدام تحت بازسازی‌هایی به منظور حفظ و نگه‌داری آن قرار گرفته که آخرین بازسازی‌ها در سال ۲۰۱۳ بوده است. این کلیسا همچنان در حال استفاده است و اگر بازدیدکنندگان خوش شانس باشند ممکن است فرصت تماشای مراسم سنتی یا عروسی را در آن داشته باشند.

  • آدرس : General Luna St, Manila, 1002 Metro Manila
  • هزینه بازدید: ۱۳۲ روپیه
  • زمان بازدید: ۸ صبح الی ۶ عصر

 

مجموعه موزه ملی مانیل، فیلیپین (National Museum Complex Manila, Philippine)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مانیل، موزه ملی آن است. این یکی از بهترین مکان‌های دیدنی برای کودکان بوده و لحظات متفاوت و به یادماندنی را برای آن‌ها رقم می‌زند. فیلیپینی‌ها به‌طور باورنکردنی به تاریخ و میراث خود افتخار می‌کنند و شما می‌توانید همه اینها را در مجموعه موزه ملی مانیل که از موزه‌های برتر در فیلیپین است مشاهده کنید. مجموعه موزه هزینه ورودی ندارد، زیرا دولت قصد دارد همه گردشگران از سراسر جهان را با تاریخ فیلیپین در یکی از بهترین مکان‌های دیدنی مانیل آشنا کند. این مجموعه شامل گالری هنر ملی، موزه مردم فیلیپینی و پلانتاریوم نیز است.

 

۹ کافی شاپ معروف مانیل؛ شهر کافه‌ها و رستوران‌های فیلیپین

  • آدرس: Burgos Drive, Rizal Park, Manila
  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (دوشنبه‌ها تعطیل)

 

کاخ مالاکانانگ مانیل، فیلیپین (Malacanang Palace Manila, Philippine)

کاخ مالاکانانگ یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در مانیل برای زوج‌ها است. کاخ مالاکانانگ که به طور رسمی محل اقامت رئیس جمهور فیلیپین است، اغلب در میان برترین نقاط توریستی مانیل قرار ندارد. با این حال، این مکان فوق‌العاده زیبا و غرق در تاریخ قطعاً یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید رایگان در مانیل خواهد بود. این کاخ در قرن هجدهم به سبک باهای نا باتو و نئوکلاسیک ساخته شد. این کاخ به خوبی نگهداری می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با تاریخ کشور فیلیپین از موزه و کتابخانه ریاست جمهوری آن دیدن کنند.

  • آدرس: Malacañan Palace, JP Laurel Street, San Miguel, Manila
  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر (شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل)

 

باغ وحش مانیل، فیلیپین (Manila Zoo, Philippine)

کرگدن، فیل، ببر بنگال، مارمولک و بسیاری از حیوانات دیگر را می‌توان در باغ وحش مانیل مشاهده کرد. پس اگر با بچه‌ها سفر می‌کنید، باغ وحش مانیل یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید شما خواهد بود. بیش از ۵۰۰ حیوان از بیش از ۱۰۰ گونه در این باغ وحش وجود دارند. در محوطه باغ وحش، باغ گیاه شناسی و درختکاری نیز وجود دارد بنابراین در این بازدید فرصت تماشای گیاهان مختلفی را که متعلق به بوم شناسی محلی فیلیپین هستند نیز خواهید داشت. بازدید از این مجموعه تنها به یک ساعت زمان نیاز خواهد داشت که توصیه می‌کنیم حتما در برنامه گردشگری خود در تور فیلیپین و سفر به مانیل بگنجانید.

 

بهترین هتل‌های سبو در فیلیپین

  • آدرس: Adriatico St, Malate, Manila, 1004 Metro Manila
  • هزینه بازدید: ۱۳۲ روپیه
  • زمان بازدید: ۸ صبح الی ۶ عصر

 

کلیسای جامع مانیل، فیلیپین (Manila Cathedral, Philippine)

کلیسای جامع مانیل بیش از ۴۰۰ سال است که از زلزله و دیگر آسیب‌های طبیعی جان سالم به در برده است. این کلیسا که گفته می‌شود در ابتدا در سال ۱۵۷۱ ساخته شده اما ساختار فعلی که توسط گردشگران بازدید می‌شود هشتمین ساختمان آن است! این کلیسای جامع نمونه‌ای درخشان از معماری نئورومانسک بوده و مورد تحسین علاقه‌مندان به معماری از سراسر جهان است و در فهرست ۱۰ جاذبه برتر مانیل قرار دارد.

  • آدرس: Tomas, Intramuros, Manila, 1002 Metro Manila
  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۷ صبح الی ۶ عصر

 

پارک جنگلی آروسروس مانیل، فیلیپین (Arroceros Forest Park Manila, Philippine)

مانیل به دلیل ترافیک و شلوغی مداومی که دارد، بدنام است. اما بازدیدکنندگان می‌توانند برای چند ساعت در یکی از زیباترین مکان‌های مانیل به نام پارک جنگلی آروسروس از این شلوغی و ترافیک دور بمانند و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنند. این پارک جنگلی کوچک اما انبوه است و فضای سبز بسیار جذابی را در میان شهر شلوغ فراهم می‌کند. به طوری که بیش از ۶۰ گونه درخت و بیش از ۸۰۰۰ گیاه به همراه بالغ بر ده گونه مختلف پرنده را در خود جای داده است. همچنین یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌های مانیل است و شما زوج‌های زیادی را خواهید دید که در پارک عکس عروسی می‌گیرند.

 

زیباترین جاذبه‌های گردشگری در فیلیپین

  • آدرس: Antonio Villegas St, 659 A Ermita, Manila, 1000 Metro Manila
  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۷:۳۰ صبح الی ۶ عصر

 

شهربازی ستار سیتی مانیل، فیلیپین (Star City Amusement Park Manila, Philippine)

بهترین کاری که می‌توانید بعد از تمام گشت و گذارهای تاریخی انجام دهید این است که سری به شهربازی مانیل زده و از تفریحات هیجان‌انگیز آن لذت ببرید. شهربازی ستار سیتی مانیل بزرگترین پارک تفریحی در فیلیپین بوده و مورد توجه بسیاری از مردم محلی برای تفریح و همچنین گردشگران است. از چرخ و فلک گرفته تا دیگر وسیله‌های سواری جذاب در این شهربازی قرار دارند که تا دیر وقت فرصت سوار شدن به تک تک آن‌ها را خواهید داشت. این پارک جاذبه‌هایی برای همه سنین دارد.

  • آدرس: Vicente Sotto St, Pasay, Metro Manila
  • هزینه بازدید: ۶۴۵ روپیه
  • زمان بازدید: ۲ ظهر الی ۱۰:۳۰ شب

 

خلیج واک مانیل، فیلیپین (Baywalk Manila, Philippine)

وقتی در فیلیپین هستید، تماشای غروب عاشقانه در خلیج واک مانیل را نباید از دست بدهید. این خلیج از سفارت آمریکا تا مرکز فرهنگی فیلیپین کشیده شده و امتدادی در حدود ۲ کیلومتر در راستای ساحل دارد. شما می‌توانید در این بازدید نظاره‌گر آسمان‌خراش‌هایی در سراسر جاده باشید و یا سوار بر قایق‌های تفریحی شده و از سفر دریایی خود لذت ببرید. همچنین این مکان چندین کافه‌ و رستوران‌ را در خود جای داده و صدای اجرای زنده موسیقی خیابانی از گوشه و کنار آن شنیده می‌شود. پس اگر به دنبال یک مکان متفاوت برای لذت بردن از لحظات خود در سفر با تور فیلیپین به مانیل هستید بهتر است فرصت رفتن به خلیج واک را از دست ندهید.

 

سفری جذاب به جزیره بوهول: فیلیپین

  • آدرس: Roxas Blvd, Malate, Manila, 1004 Metro Manila
  • هزینه بازدید: رایگان
  • زمان بازدید: ۵ صبح الی ۱۲:۳۰ شب

 

مانیل پایتخت کشور فیلیپین جاذبه‌های متنوع و گسترده زیادی را در خود جای داده است. به طوری که گردشگران لحظه‌ای بیکار نبوده و در هر ساعتی از شبانه‌روز فرصت لذت بردن از جاذبه‌ها و تفریحات مانیل را خواهند داشت. چنانچه مطالب این مقاله برای شما جالب و مفید بود توصیه می‌کنیم در بخش دوم این نوشته نیز همراه ما باشید.

 

منبع

 

۲۰ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران